.

Žena a muž. Existuje mezi nimi skutečně i přátelství?

Vztahy

Žena a muž. Existuje mezi nimi skutečně i přátelství?

Jsou to dva odlišní tvorové.
Žena – samička, muž – samec. Dalo by se říct, že tyto protipóly v žádném případě nemohou udržovat přátelství, aniž by to mělo nějaký erotický podtext.
Dle mého názoru takové přátelství možné je a soudím dle sebe, která ho prožila. Ačkoli to ze začátku vůbec nevypadalo.
Říkám, prožila, protože… Více se dočtete v příběhu, který o tom vypovídá.

Seznámili jsme se jako teenageři. Bylo mi 13, jemu, Davidovi, o čtyři roky víc.
Já na svůj věk nevypadala, on ano. Bydleli jsme ve stejné ulici. David vyhledával mou společnost, já jsem se mu vyhýbala. Prostě to nebyl můj tip.
Po půl roce se najednou všechno obrátilo a já ho začala brát jako skvělého kamaráda. Skvěle jsme si rozuměli. První polibek na sebe nenechal dlouho čekat. Ten den jich bylo víc. Vodění za ručičku…
Ale já z toho nějak nadšená nebyla. Brala jsem ho spíš jako kamaráda. Byly to však první polibky, a tak jsem na druhou stranu byla ráda, protože jsem se mohla aspoň kamarádkám pochlubit. :-)

To ale bylo vše, co erotično naznačovalo.
Davidovi jsem řekla, že láska mezi námi nemá smysl, a tak z nás byli přátelé. Sice se po ta léta, pomalu do mé dospělosti, občas náznakem snažil o mou přízeň, ale nikdy nepochodil. Byl kamarádem a přítelem ve volných chvilkách.
Letní večery jsme trávili před naším domem povídáním si o všem možném, v zimě jsme zase sedávali v jeho autě, kterým mě vozil kamkoli, když jsem potřebovala.
Byly to bezstarostné dny, bez nějakých problémů, nic se neřešilo, byl to náš mladý svět. Když jsem měla narozeniny, nikdy nezapomněl na kytku…
Svým způsobem jsem ho měla ráda. Ale jen jako kamaráda.

A potom jsem měla první vážnou známost. Bylo na něm vidět, že ho to sebralo. Ale po čase to překousl a mou známost zdravil a občas s ní prohodil řeč.
Poté jsme se načas odloučili. Měla jsem jiné zájmy, jiný život. I David měl vážnou známost. Občas jsem si na něj vzpomněla, jak vypadá, co dělá, zda už je ženatý…

Neslyšeli jsme o sobě 2 roky. Ale snad nějaká telepatie, nebo náhoda tomu napomohla, a on se ozval. Přes mnoho známých, klikatou cestou, zjistil mé číslo.
Od té doby jsme o sobě často slýchávali a občas jsme se stýkali a zašli na skleničku. Nebo jsme trávili chvilky u něho doma a rozebírali jsme všechno možné. Vztahy, život, vzpomínali jsme na mládí…
Vlastně jsem se odreagovávala a utíkala pryč od všedních stereotypních dnů. Můj partnerský vztah po pěti a půl letech začal skřípat. Davidovi po tříleté známosti, kdy si myslel, že je to na celý život, vztah nadobro krachl.

A tak mi David vždy dodával takovou energii. Dokázal utěšit, poradit i rozebírat mé problémy. Snažil se dělat vrbu a já mu za to byla vděčna. Za ta léta opravdu pochopil, že by nikdy nic jiného nemohlo být, takže to bral opravdu jako čisté přátelství.
Při každém loučení mě nezapomněl obejmout a říct: “Moje drahá přítelkyně…”

Takhle to trvalo dva roky. Poté v mém životě nastal zvrat a můj dlouholetý vztah skončil. Nebylo to kvůli Davidovi, přítel věděl, že s ním občas zajdu na skleničku.
I já jsem tolerovala "skleničky" s kolegyněmi.
S tím skončilo i mé nevinné čisté přátelství s Davidem. Naposledy jsme se slyšeli a viděli, kdy mi bylo nejhůř.
Aspoň na chvíli mě dokázal odpoutat od splínu.
Naposledy mi řekl: “Kdykoli budeš potřebovat, ozvi se...”

Už je to rok a půl, co jsem o něm slyšela naposledy.
S novou známostí jsem toto přátelství ukončila. Vzpomenu si občas na něj. Vzpomínám ráda na to všechno, co bylo. Ale…

Můj nynější přítel je strašně hodný. Je to opravdu muž pro vážný vztah.
Poznala jsem skutečnou lásku. Konečně ten pravý vztah, o kterém jsem snila.
A už kvůli tomu bych nemohla, byť by to bylo opravdu jen čisté přátelství.

Možná to někomu přijde divné, možná mi dá za pravdu.
Najednou mám totiž pocit, že to, co jsem dělala předtím, bylo něco špatného. Že i kdybych šla s Davidem, byť jen na skleničku, že bych se potom nemohla přítelovi podívat do očí. Najednou mám pocit, že je to podlá věc, kdo něco takového dělá. Ačkoli v mém případě se jednalo opravdu jen o přátelství, které bývá mezi ženami.

A tak ráda vzpomínám a možná po letech, až budu ve věku, kdy si budu chtít zavzpomínat, se třeba někdy setkáme…
Byl to opravdu přítel, na kterého bylo spolehnutí.

"Přátelství mezi mužem a ženou je hezká věc, ale jen když je “čisté” "

            
   
14.10.2003 - Láska a vztahy - autor: Kristina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [139] malá paní [*]

    Svobodní mají kamarády,ale zadaní se věnují spíš partnerovi než kamarádům je to logický.

    superkarma: 0 14.10.2008, 10:21:01
  2. avatar
    [138] Andula [*]

    leavethemessage: já celkem věřím, ale je to někdy fuška tomu dostát

    superkarma: 0 22.11.2003, 13:12:08
  3. [135] tventula [*]

    superkarma: 0 18.10.2003, 18:13:43
  4. avatar
    [133] Drahuška [*]

    "Čisté" přátelství mezi mužem a ženou by byla hezká věc, bohužel pouze v případě, že by existovalo.

    superkarma: 0 16.10.2003, 18:34:06
  5. avatar
    [132] ireda [*]

    prý neexistuje přátelství mezi mužem a ženou, vždy to má sexuální podtext

    superkarma: 0 16.10.2003, 08:44:53
  6. [131] zindule [*]

    Přikláním se k tomu, že nejlepší přátelství je s paŕtnerem.

    superkarma: 0 15.10.2003, 20:35:52
  7. avatar
    [128] Kocicka [*]

    tak takhle to nějak vidím také...jako kdyby tu někdo odcitoval můj nazor na pratelstvi

    superkarma: 0 15.10.2003, 10:21:05
  8. [127] helip [*]

    Také mám to štěstí nejvěrnější přátelství prožívat s životním partnerem a také to chápu jako své velké životní štěstí, kterého si velice cením.

    superkarma: 0 15.10.2003, 09:46:32
  9. avatar
    [125] Jupíí [*]

    Taky věřím na přátelství a nejvěrnější přátelství stejně asi je s životním partnerem.

    superkarma: 0 14.10.2003, 21:32:17
  10. avatar
    [124] zlato [*]

    Mam takove prave pratele dva.Je to krasne a ciste pratelstvi,nic vic.I kdyz jsem v USA patri k dennimu ritualu poslat si alespon zpravu.Kdyz mi nebylo dobre,vzdy pratele poradili,probrali situaci,naslouchali.Je to skutecne vic,nez nekdy laska.Mam i opacnou zkusenost,ze tady v USA se do me kamarad a dobry kamarad zamiloval,vycouvavam z toho opatrne,protoze jej nechci ztratit.

    superkarma: 0 14.10.2003, 20:38:26
  11. avatar
    [123] janinkab [*]

    Z vlastní zkušenosti nedoporučuju otáčet se k přátelům zády. Když potom krachne vztah s tím pravým- není si s kým popovídat.

    superkarma: 0 14.10.2003, 20:07:48
  12. avatar
    [120] tutik [*]

    koukam, ze tomas je zpatky z dalekych cest... jak bylo??

    superkarma: 0 14.10.2003, 17:35:29
  13. avatar
    [119] Exupery [*]

    Xantypa: Myslím, že Tomáš tam psal, že to může fungovat, když žena bude lesba a zárověň (ne nebo) chlap homosexuál. Protože v i v případě, o kterým píše Ariadna, že jsou zaměřeni oba na stejné pohlaví, může jeden v něco doufat. Ale v případě, že budou homosexuální oba, tak tam to JENOM přátelství může existovat 100%. Ještě jsem někde četla, že kdesi v kibucech v Izraeli měli mladí lidé velký problémy s hledáním partnerů, páč se všichni znali od malička a prý tam pak nefunguje sexuální přitažlivost, berou se navzájem jako sourozenci a museli hledat v jiných kibucech. Takže v případě, že teda někoho znám od dětství, tak to asi může úspěšně fungovat. Tomáš má pravdu (krom toho, že opravdový přátele má člověk tak dva, to je jasný) v tom, že všichni, kdo tvrdí, že to, co udržují s kamarádem opačnýho pohlaví je fakt jen kamarádství, to nikdy nemůžou vědět najisto, i když jim to ten druhej tvrdí.

    superkarma: 0 14.10.2003, 16:57:45

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [114] Viv [*]

    Jejda, omlouvam se za hrubky , nechala jsem se unest tematem - cestina necestina

    superkarma: 0 14.10.2003, 16:09:25
  2. avatar
    [112] Viv [*]

    tomas.:Musim s tebou souhlasit... taky mam kamaradu hafo, ale opravdovych pratel - 2 az 3? Vic urcite ne... a sbirala jsem je cely zivot

    Jinak co se pratelstvi mezi muzem a zenou tyce, tak nevim, mam z toho smisene pocity... hrozne rada bych verila, ze to existuje, ale mam obavy, ze neexistuje takove pratelstvi kde by jedna nebo druha strana tajne doufala v neco vic nebo minimalne jeden z nich hledal to, co nemuze mit ve svem partnerskem vztahu... Ale treba se milim... Ja osobne bych rada byla pro sveho partnera nejlepsi pritelkyni, ke ktere ma blizko a muze se ji sverit s cimkoliv... vadilo by mi, kdyby jina o nem vedela vic nez ja...

    A jinak - moje dobra pritelkyne rika: "zensky jsou mrchy a muzi jsou v tomhle pitomí"

    superkarma: 0 14.10.2003, 16:04:21
  3. avatar
    [110] xantypa [*]

    tomas.: mas v pravdu v tom ze opravdovi pratele v zivote jsou tak 2-3 ja mam jen jednoho ale o to vic si ho vazim protoze to je opravdu PRITEL. to ze jsi vul jsem pouzila kvuli tomu, ze jsi psal ze bes toho pratelstvi byt nemuze ale ja lesbicka nejsem a muj nej. pritel neni homosexual, nikdy mezi nami nic nebylo a jsme spise jako sourozenci a pratele v jednom. nevim proc jsi zrovna pouzil toto prirovnani.

    superkarma: 0 14.10.2003, 15:48:49
  4. avatar
    [106] xantypa [*]

    kubikm: taky s tebou nesouhlasim, proc by to neslo? ten kdo to nezazil tak asi nikdy nepochopi

    superkarma: 0 14.10.2003, 15:09:55
  5. avatar
    [104] kubikm [*]

    Už v Básníkách bylo - kamarád, taky rád...
    muži jsou naprogramovaní trochu jinak, než my...nemusí k ničemu dojít, ale to neznamená, že ten chlap na to nemyslí...to je potom víc o zodpovědnosti a pod.
    mezi mužem a ženou je vždy ten náboj...nebo některý z nich není zdravý

    superkarma: 0 14.10.2003, 15:03:29
  6. avatar
    [101] xantypa [*]

    Tomas: k tomu clanku kde se vyjdradrujes ze bud musi byt muz homosexual a nebo zena lesba tak to je mi z tebe spatne a myslim ze jsi korunovany vul

    superkarma: 0 14.10.2003, 14:52:26
  7. avatar
    [99] Landriel [*]

    Mám dobrého kamaráda, se kterým si říkáme brácho a ségro, nikdy mezi námi nic nebylo, ale v těžkých chvílích jsme se uměli podržet. Já ho vždycky brala jako mladšího bráchu (je o pár let mladší) a doufám, že i on mě - ani v době, kdy jsme oba byli bez partnerů, se ani náznakem o nic nepokusil (ani jsem z něj nic takového necítila). Teď má přítelkyni, zdá se, že to s ní myslí vážně, ale protože je z jiného města, už se bohužel tolik nevídáme.

    superkarma: 0 14.10.2003, 14:41:15
  8. avatar
    [98] Acinka [*]

    Ariadna: Myslím, že sme dopadli obdobně

    superkarma: 0 14.10.2003, 14:39:02
  9. avatar
    [96] Exupery [*]

    šája: Chtěla jsem napsat toéž co marcellina, kde vidíš jed? Sice já kamaráda mám, ale taky do něj nevidím, a je pravda, že co jsme ho oženili, tak už na mě taky pěkně s***, dřív jsem pískla a šel se mnou na pivo, pískla odvezl mě autem tam a tam a já mu vyprávěla, jak jsem zamilovaná nebo jak mě ten můj štve a on furt nikoho neměl. Asi mu to moc příjemný nebylo. Ale kamarád to byl, to jo. Ale teď má manželku a neviděli jsme se aspoň dva měsíce. On má Tomáš tak trochu pravdu.
    Jak to tak vidím a přemejšlím o tom hloub, asi nejlepší kamarádi se rekrutují z těch bejvalejch Ale ze všech nee a každej to neumí.

    superkarma: 0 14.10.2003, 14:29:46
  10. [95] Lapcikova [*]

    Samozřejmě, vždyť prvně je přátelství a potom láska.

    superkarma: 0 14.10.2003, 14:20:20
  11. avatar
    [91] marcellina* [*]

    ja si nemyslim,ze byl tomas chrlil hodne jedu, jak pise šaja, proste to vidi jinak

    superkarma: 0 14.10.2003, 14:11:37
  12. avatar
    [89] šája [*]

    tomas.: Skoro tě lituju, ty musíš mít strašně prázdný život...tolik jedu

    superkarma: 0 14.10.2003, 14:04:45
  13. avatar
    [88] Ivanka [*]

    piknik: tak trochu souhlasím..... Davida měla jako jakousi záchranu, doma to neklapalo, tak mela aspon jeho. Mozna i pro pripad ze by se uz neobjevil nekdo jiny..... ta moznost tu taky je.
    Ja to opravdu CISTE pratelstvi nezazila, jak uz jsem psala. Jestli opravdu existuje, tak je urcite hodne vzacne

    superkarma: 0 14.10.2003, 13:55:57
  14. avatar
    [85] marta-b [*]

    Taky mám za hodně dobrýho kamaráda svýho ex a je to moc fajn, protože se můžeme bavit i o našich současných lepších polovičkách, vzpomínáme na starý časy , kdy jsme ještě byli spolu, navštěvujeme se, píšeme i voláme si a je to moc příjemný, protože vim, že se máme navzájem rádi a nekazíme si to nějakýma partnerskýma hádkama.

    superkarma: 0 14.10.2003, 13:33:24
  15. avatar
    [83] xantypa [*]

    a co je podstatne muze to byt nej pritel aniz by mezi nami cokoli bylo

    superkarma: 0 14.10.2003, 13:24:02
  16. avatar
    [82] xantypa [*]

    muj nejlepsi pritel je kluk a moc si toho vazim, s nima je lepsi pokec jsou uprimnejsi nezavidi a reknou mi do oci pravdu a toho si cenim nejvic.

    superkarma: 0 14.10.2003, 13:22:34
  17. [76] Anai [*]

    Moc ráda se s muži kamarádím už od dětství, rozhodně jsou fakt férovější a přímější, než ženy (ale kamarádek mám taky moc) a mám mezi nimi opravdu hodně přátel. U některých jsem cítila, že by rádi něco víc, ale vždy jsem jim dala včas a taktně najevo, že nejsou mými typy. Další sortu mých přátel tvoří bývalí milenci . Už mě napadlo, proč si tolik zakládám na tom, že po skončení vztahu mají o mě ASPOŇ zájem jako o kamarádku. Patrně nedostatek sebevědomí

    superkarma: 0 14.10.2003, 12:33:11
  18. avatar
    [74] manki [*]

    Pokud šlo o opravdu nevinné posezení u skleničky a šlo jen o popovídání, je škoda, že jsi se o takové přátelství připravila, i když jsi věděla, že k Tobě cítí asi něco víc. Je to možné, ale Tvůj přítel se držel na uzdě amyslím, že by Tvůj nový vztah neboural, tak proč se o něj ochuzovat? Já bych se je pokusila seznámit a co víš, třeba by se i oni stali kamarády. Já přítelství mezi mužem a ženou věřím a jak tady už někdo napsal, musí to tak chtít cítit oba.

    superkarma: 0 14.10.2003, 12:15:01
  19. avatar
    [73] Exupery [*]

    Já mám od dětství skoro samý kamarády kluky, jenom pár holek. Ale fakt dobrý kamarády mám dva, jednu holku (která nic nevykecá ) a jednoho kluka. Je pravda, že asi byl čas, kdy mě trochu chtěl a pro mě to byl jenom kamarád, ale pak jsme mu s tou mojí nejlepší kámoškou dohodily jeho nynější ženu. Ta tedy na mě zkraje žárlila i když mnoho důvodů neměla. Pak mám ještě několik kamarádů se kterýma jsem třeba jednou nebo dvakrát v životě spala, ale nikdy v době, kdy jsem s někým chodila, takže může bejt klidnej. A taky je. Ale jinak si myslím, že úplně totálně fakt čistý přátelství mezi chlapem a ženskou může existovat jedině když se navzájem nepřitahují, tj. dva lidi, kteří se mají rádi přesto, že se si navzájem vůbec nelíbí. To je celkem těžký
    A ještě jsem teda celkem dobrá kamarádka se všemi bývalými láskami. Otázka je, jak by to klapalo, kdyby se rozešli oni se mnou, jestli bych se s nima chtěla taky tak kamarádit, jako když jsem opustila já je. Ale nevypadají, že by trpěli. Tedy teď už ne

    superkarma: 0 14.10.2003, 12:14:22
  20. avatar
    [71] šája [*]

    Taky mám přítele. Za svobodna jsme spolu chodili na skleničku, na výstavy...Na svatbu mi šel za svědka a dnes je z něj "rodinný" přítel. Nejlepší řešení, ne?
    P.S. Nikdy jsme se ani nepolíbili, vyjmu-li přivítání a loučení

    superkarma: 0 14.10.2003, 12:05:41
  21. avatar
    [66] k@tchabinka [*]

    .. pisatelka vedela, ze David k ni citil vic nez ona k nemu, proto ten pocit viny u spolecne sklenicky vina.. naprosta banalita..ale typicky zenske reseni.

    superkarma: 0 14.10.2003, 11:06:13
  22. avatar
    [63] Rena4 [*]

    přátelství

    superkarma: 0 14.10.2003, 10:53:10
  23. avatar
    [62] Rena4 [*]

    Takového kamaráda-bez sexu a erotiky mám zhruba 17 let!! Je moc hodný a dobrák od kosti, což se mu bohužel vymstilo...Kdysi, na úplném začátku-on ovztah(vc než přátelský) stál.Ale jak už to někdo psal-pro mně nebyl fyzicky,tudíž ani sexualně přitažlivý. Kolikrát jsme spolu byli v kině, na věčeři...nic víc.
    Když se odstěhoval z Prahy, stejně si dodnes píšeme emaily a on telefonuje k svátkům a pod.Svěřovali jsme se sobě navzájem-on se svým rozvodem, já se svým....
    Můj přítel o něm ví.
    Já za sebe mohu potvrdit, že PŽÁTELSTVÍ BEZ SEXU A EROTIČNA mezi mužem a ženou existuje!!!!
    Ale nesmí vás ten protějšek erot.přitahovat , jinak nevím nevím

    superkarma: 0 14.10.2003, 10:51:34
  24. avatar
    [61] Ivanka [*]

    Jojo, správně "kamarád taky rád".
    I já měla spoustu kamarádů, ale nikdy to nebylo to ČISTÉ přátelství. Vždycky jeden z nás chtěl něco víc.
    Měla jsem kamáráda, byl báječný, říkali jsme si naprosto všechno, ale věděla jsem, že když řeknu, tak z toho bude něco víc, že on to chtěl.
    A souhlasím, jak tu už někdo psal, že největším pořítelem /pačného pohlaví/ má být pro člověka jeho partner. Ano, proč má vědět nějaká jiná o mém partnerovi/manželovi něco víc než já?

    superkarma: 0 14.10.2003, 10:39:07
  25. [59] Kukačka [*]

    Miruška: Mám úplně stejný názor,jako Ty.

    superkarma: 0 14.10.2003, 10:15:16
  26. avatar
    [57] Lorain [*]

    Ja tayk neverim, ze existuje takove to uplne ciste pratelstvi mezi muzem a zenou, myslim, ze vzdycky je tam ten podtext - aspon z jedne strany a treba jen na chvili, ale je tam. Pratelstvi popisovane v clanku bylo taky ciste pratelstvi jen z jedne strany.

    superkarma: 0 14.10.2003, 10:12:34
  27. avatar
    [52] lightblue [*]

    Myslím, že žena s mužem nemohou být přátelé. Na pohled možná, ale v jednom z nich se určitě odehrává touha po něčem víc.

    superkarma: 0 14.10.2003, 09:29:28
  28. avatar
    [49] sarobrouk [*]

    Barka: Přesně tak.

    superkarma: 0 14.10.2003, 09:10:01
  29. avatar
    [48] sarobrouk [*]

    Nemohla by ses příteli podívat do očí, snad spíš tomu kamarádovi, který z lásky k tobě nedokáže žít svůj život. Udělalas dobře, když tě neuvidí a neuslyší, tak si rychleji najde někoho, koho bude milovat. Jinak je to pěkná hovadina, že by se nedalo zajít s kámošem na kafe a pak se podívat příteli do očí. Píšeš jak nějaká 18 se zastydlou pubertou.

    superkarma: 0 14.10.2003, 09:07:19
  30. avatar
    [47] megrin [*]

    Souhlasím s Bellou. Jsem asi sobec, ale vadilo by mi, kdyby se svěřoval kamarádce, říkal jí o naších problémech.

    superkarma: 0 14.10.2003, 08:58:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme