Tržnice, obchody, zahrádky jsou plné a my můžeme jásat. Proč? Papriky, rajčata, mrkev, brokolice, kedlubny, květák, zelí, kapusta  – už toho nechám a přestanu vyjmenovávat zeleninu a košťáloviny. Ptáte se na důvod tohoto seznamu?

 

Ty z nás, které si pochutnávají na zelenině, košťálovinách a ovoci, mají méně vrásek. Toužíte po vyhlazené pleti? Přidejte do jídelníčku výše zmíněné a odborníci doporučují hlavně rajčata, papriku a mrkev.

 

Trochu odborna: Pro stárnutí pleti a rakovinu kůže jsou hlavním faktorem volné radikály. A co je dokonale zlikviduje? Antioxidanty. A kde je najdeme? Už jsem to psala, navíc přidám i zelený čaj. Tělo ne vždy může antioxidanty produkovat samo, a tak si pomáhá vitaminy a antioxidanty, které mu můžeme dodat sami.

 

Podle studie vypadá kůže lidí, kteří mají v krvi vysokou koncentraci antioxidantů, mladší, protože ji nezdobí vrásky. Více antioxidantů v tělem přitom mají vegetariáni než masožravci.

 

Ovšem pozor – nenahrazujte přírodní vitaminy doplňky a tabletkami z lékáren – mohly byste se předávkovat a nastal by opačný efekt. Zvýšily byste ve svém těle ne hladinu antioxidantů, ale volných radikálů. Proto je nahraďte přírodou.

 

Omezte vrásky – ty šťastnější vběhnou na zahrádky, my bez pozemků popadněme peněženku a vzhůru do obchodů ovoce a zeleniny nebo na tržiště. Když si to propočteme – vyjde nás to levněji než drahý krém a navíc si pochutnáme. A to už vůbec nemluvím o hubnutí, ale to až příště...

 
A vy, ženy-in?

Dáváte přednost spíše tabletám než zelenině?

Nebo drahému krému?
Je to náročné, cpát se zeleninou?
Myslíte, že zelenina opravdu pomáhá proti vráskám?

 

Máte rády zeleninu, ovoce, květák a zelí jako já? Napište mi!

Reklama