Bulvár

Že prý jsem houby tramp!

„Já jsem ostuda traperů, já mám rád operu,“ pěje se v jedné moc pěkné písničce Jaromíra Nohavici. Inu, já mám taky ráda operu, ale nejradši mám poctivý folk, takovou tu českou směsku mezi country, bardskou písní a bluegrassem. Kryla, Poutníky, Spirituály, Nohavicu, Wabiho Daňka... Zkrátka písničky, které leckdy zazní u táborových ohňů, když si člověk konečně natáhne unavené nohy, povolí tkaničky kanad a zaposlouchá se do skřípavých tónu nějakého toho strunného pádla, kterému jenom největší idealisté říkají kytara... To jsou večery, na jaké se nezapomíná.

 

Jsem prostě od dětství čundrák a tramp. Ještě v Rusku, když mí rodiče vedli místní pionýrský oddíl pro česká dítka, zadřely se mi pod kůži všechny ty zvyky a tradice - slavnostní oheň, spaní pod širákem, nechávání dřeva pod převisy pro další „poutníky“ - jenom u vlajky se mi nikdy nechtělo vstávat. A když jsme se pak přesunuli do zemí českých, neváhala jsem a s baťohem na zádech a partou dobrých kamarádů procourala lecjaký ten kout. A co historek veselých i dramatických přitom člověk zažil...

Tak třeba jednoho dne nás vytrvalá, z nebe padající voda mořila tak dlouho, že jsme vzdali myšlenku na nocleh pod širákem a rozplácli se na vykládací rampě jakéhosi obchůdku ve vesnici, kterou jsme procházeli. V šest ráno nás vzbudil řidič dodávky z pekáren. Pomohli jsme mu vyložit bedny a dostali k snídani úžasné, ještě horké rohlíky.

Jindy jsme zas drkotali jakousi místní lokálkou, brnkali na předmět, který jsme přátelsky přezdívali „gytár“, když tu přistoupil průvodčí a dotázal se, jestli se k nám může přidat. Kývli jsme na souhlas a jaké bylo naše překvapení, když zapěl Holubí dům školeným hlasem operního pěvce.

Nebo ona drobná neprozřetelnost, když jsme se sestrou v jižanské osadě radostně zanotovaly „v Montgomery bijou slony“, místo abychom se vztyčily do pozoru a vzdaly čest stoupající konfederační vlajce. Myslím, že tenkrát jsme zlomily rekordy ve sprintu ze srázu a ve skoku šipky do chroští.

Zkrátka na léta čundrů ráda vzpomínám a v poslední době se po kratší pauze, zaviněné rozpadem naší party po ukončení všemožných škol a nástupu do všemožných zaměstnání, zase pokouším vyhnat své kamarády „zpátky do lesů“. Pravda, jistých moderních trendů se zbavujeme těžko, takže například když nám posledně došly písničky ze zpěvníku, vylovil kamarád notebook a do rudé záře ohně matně zasvětélkovala namodralá obrazovka... Zato jsme si nemuseli stěžovat na to, že k něčemu nemáme akordy...

 

 

Jak jste na tom s čundry Vy?
Vyrazíte si ráda s batohem na zádech? Kde všude jste byla?
Říká Vám něco táborový oheň a trampské písničky?
Nebo jste spíš mastňák, spíte radši v hotelu a ke štěstí Vám stačí gril?
Cestujete ráda vlakem, nebo dáváte přednost autu?
Myslíte si, že tramping je přežitek z totality, nebo má pořád význam?
Byla jste někdy na „potlachu“? Jste ostuda traperů?

Pošlete mi své trampské zážitky, vzpomínky a názory na redakce@zena-in.cz a já jednu z Vás odměním!

   
20.03.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [97] Sway01 [*]

    Tramping - nic pro mě. Jsem městská:)

    superkarma: 0 21.03.2007, 06:33:57
  2. avatar
    [96] sanvean [*]

    Na čudry jsem jezdila od čtyř let s rodiči, pak s vodáky (babička vedoucí - musela jsem mít vestu i v potoce) nejčastěji na Slovensko sjíždět Váh, Dunajec..ale sjezdili jsme toho víc, nejdál jsme byli v Norsku..teď mám nejradši dovolené typu objíždění civilizovaných kempů pronajatým autem a podnikání výletů po okolí..a když prší delší dobu, vždycky najdem nějaké B&B..no jo, zpohodlněla jsem :)

    superkarma: 0 20.03.2007, 20:09:11
  3. [94] WRadka [*]

    Zrovna nedávno jsme s partou kamarádů přemýšleli o tom, zda tramping je přežitek z dob minulých nebo máme nové následovníky.
    Často vzpomínáme na časy, kdy jsme samy jezdili ven a usínali pod širákem...Mnoho se změnilo... Jak ve společnosti, tak u nás samotných, děti odrostly a my máme opět dost času znovu vytáhnout usárnu a vyjet ven...

    superkarma: 0 20.03.2007, 19:23:12
  4. avatar
    [93] fialinka [*]

    Sweeney: Ale no tak, skauting byl založený až na počátku 20. století a s jihem to moc nemělo :-), možná tak s Afrikou, kde bojoval jeho zakladatel Baden-Powell :-). ALe k tématu - já jsem vyrostla jako skautka, a přestože dnes už to nevidím tak černobíle jako kdysi, stejně můžu říct, že mi to hodně dalo. Taky jsem zažila toulání přírodou, kytaru, ohně, tábory, a dodnes někdy zažívám, i když jsme stále línější.. Z nějakého důvodu ale slova "tramp" a "čundr" nesnáším, vždycky si to spojím s obstarožníma trampama, kteří nesou v síťovce lahváče k nejbližšímu ohni, v mastném maskáči a s kloboukem :-).. Ale chápu, že poetika toho všeho byla podobná a hodně záleží na lidech, které potkáš. Nicméně nás jako skauty hodně spojovalo to, že jsme i jako větší pořád pomáhali v oddílech, případně jsme je vedli, a bylo za tím teda ještě něco víc, než jen toulání a kamarádství, prostě jsme zažili kromě zábavy i kus práce.

    superkarma: 0 20.03.2007, 18:35:26
  5. [92] Morgiana [*]

    Vivian: Myslím, že obliba Jihu vznikla proto, že oficiálně byl Sever ten "hodný". Glory, glory, alelujá... Já jsem zas raději sympatizovala se Severem, protože jsem potkávala hodně Jižanů. Jednou jsem byla na tramském zápolení, kde jsme byli rozdělení podle států a vybrala jsem si Sever.

    superkarma: 0 20.03.2007, 18:00:46
  6. avatar
    [90] Vivian [*]

    Sweeney: no mě by hlavně zajímalo, proč jim byl ten Jih tak sympatickej...

    superkarma: 0 20.03.2007, 16:51:36
  7. avatar
    [88] Vivian [*]

    Sweeney: jo tak...
    To je teda divný, vždyt to byli otrokáři...

    superkarma: 0 20.03.2007, 16:45:13
  8. avatar
    [86] Ch.Z. Kochanská [*]

    Touláme se se stanem na motorce...
    Ale nocujem většinou mastňácky v kempech s teplou sprchou

    superkarma: 0 20.03.2007, 16:30:52
  9. avatar
    [85] Vivian [*]

    Sweeney: to už se v té době tady trampovalo? (1861-1865)

    superkarma: 0 20.03.2007, 16:27:25
  10. avatar
    [83] Juana [*]

    My jsme s manželem vyrostli v jednom turistickém oddílu, což byli původní skauti, takže jsme každé léto byli na táboře pod stanem, lovili jsme bobříky a tak. Později jsem jezdila už jako vedoucí, naposledy jsem byla v létě 88 s dětmi na puťáku v bulharských Rodopech, ono už koncem 80. let byla dost buzerace od úřadů mít oficiální "skautský" tábor, tak se to obcházelo různě a jedno z řešení bylo právě Bulharsko. Mimo organizovaný akce jsme taky jezdili na klasický čundry s vrstevníky a taky na vodu, ale nějak po revoluci nebo spíš po státnicích, což nám nějak vyšlo zhruba nastejno, jsme od toho upustili, začali jsme vydělávat peníze a stavět byt a tak a když jsme v létě postavili na zahradě stan a manžel v něm přespal se synkem, tak se ráno probudil a konstatoval, že už to pro něj není. A to přitom ještě v roce 1990 taky lezl v Rusku po Ťanšanu (teda v Kazachstánu, myslím). Takže nám z toho zbylo maximálně vyrazil na Berounku.
    Ale komunistický policajti nás taky otravovali, vzpomínám si, jak nám kontrolovali občanky a jednou nás zkasírovali, že jsme si dovolili postavit stan na tábořišti u řeky pro vodáky a přitom jsme neměli loď.

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:37:57
  11. [82] Yvaine [*]

    Jo, tak to je prima téma. Četla jsem všechny příspěvky a s některými vyloženě souhlasím (jako,že jsou trapeři a trapeři) a s některými vyloženě nesouhlasím (oplotit si les ) Jako holka a teenager jsem jezdívala trempovat hodně. Pak se parta rozpadla (jak píše autorka hlavně kvůli školám a zaměstnáním a už se sházíme povětšinou jen u piva nebo grilování) Ale spustila jsem se s horolezci. Je to trošku jiná komunita, sice taky úzce spojená s přírodou, jen trošku pohodlnější než traperové, takže se většinou přespává v kempu, kde je sprcha, což už mi taky vyhovuje nějak víc Ale na doby ohňů a kytar vzpomínám moc ráda.

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:29:56
  12. avatar
    [81] Amálie [*]

    Ťapina77: Myslim, že přesně tohle píšu v č.74. Ale ne každý se tak chová, proto mě tohle téma asi trochu točí.

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:25:16
  13. avatar
    [80] kareta [*]

    Ťapina: myslivce zakázat!! Strašná organizace, něco na úrovni OSA

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:23:08
  14. [79] Rikina [*]

    Ťapina: přesně

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:11:52
  15. avatar
    [78] Ťapina [*]

    Rikina: Jo, myslivec nás už taky hnal z lesa s argumentem, že máme chodit po cestách. Nejvíc ho naštvalo, že jeho pes vláčící za sebou šňůru, se přidal k našim a nešlo ho odvolat

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:10:09
  16. avatar
    [77] Ťapina [*]

    Amálie: No a to je právě ten případ (s tou pláží), proč prostě hulákajícímu hulvátovi v lese věřit nebudu. Vy cedulky máte, tak nevím, proč a komu oponuješ. Prostě kde jsou cedulky, tam se neleze, popřípadě nedělá, co cedulky zakazují, kde cedulky nejsou, tam se chodit může a žádný uřvanec s tím nic nenadělá.

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:09:19
  17. avatar
    [76] Amálie [*]

    Rikina: Lidoví myslivci?

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:08:59
  18. [75] Rikina [*]

    Amálie: jen tak, z plezíru. Jako to dělají často lidoví myslivci, například.

    superkarma: 0 20.03.2007, 14:01:57
  19. avatar
    [74] Amálie [*]

    Rikina: Proč by si na tebe měli vyskakovat, když se chováš slušně a respektuješ ploty či cedule?

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:55:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [73] Amálie [*]

    Rikina: Nemusíš nikomu na potkání věřit.

    ad další: Opravdu nevím. My máme lesy označené a dle PČr by výjezd platil ten, kdo vstoupil přes zákaz a neopustil na požádání pozemek. Pokud se ptáš na neoznačený a neoplocený les, musíš někoho jiného.



    *daisy*: On měl asi černý svědomí, protože nám tam rybařil a povolení od nás neměl. Tak si zařval preventivně. Kdepak by ho napadlo, kdo jsme.

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:53:30
  2. [72] Rikina [*]

    Jinak tedy musím podotknout, že prozatím jsem se setkala jenom s milými majiteli lesa, kteří mi nenadávali, a nevyskakovali, že jim šlapu po majetku. Dokonce jednou mě majitel upozornil, že provedli postřik proti škůdcům, a tudíž jeho neoplocenej les je dočasně jedovatej.

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:40:52
  3. [71] Rikina [*]

    Amálie: jo? Výjezd by zaplatil ten, kdo volal. A kdyby se ukázalo, že majitel neoploceného a neoznačeného lesa (takže jsem nemohla tušit, že je soukromý) mi nadává jen tak pro nic, aniž bych mu způsobila nějakou škodu, ještě bych od něj důrazně žádala omluvu.

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:36:23
  4. avatar
    [70] *daisy* [*]

    Amálie: chudakovi dedulovi jste takhle pokazili den

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:36:13
  5. avatar
    [69] tyrkys [*]

    Rikina: je to Majitel, ne?

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:35:41
  6. [68] Rikina [*]

    Amálie: proč bych měla věřit na potkání každému, koho potkám v lese?

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:33:17
  7. avatar
    [67] Amálie [*]

    Rikina: To nevím, bude mu muset věřit, jako občan asi nemá právo majitele legitimovat. My máme všude cedulky, jen kolem školek atd je plot. Ale pokud si na tu policii počkáš a ukáže se, že to byl fakt majitel, v krajním případě si ten výjezd můžeš i zaplatit (co jsem slyšela od místních PČr).


    Ale stal se mi osobně kouzelnej případ: u našeho rybníka je pláž a velká cedule "soukromý pozemek". Jezdíme si autem až k vodě a nějakýmu páprdovi se to nelíbilo. Začal na nás hulákat "vidíte tu ceduli?" my že vidíme, "to je soukromej pozemek, tak vypadněte", my se ptali proč, je váš? A on se začal chvástat, že ano, že ten pozemek je jeho! Dostali jsme fakt dobrej záchvat smíchu a když jsem mu řekli, že lže, protože ten pozemek je náš, tak utekl jak malej kluk.

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:26:36
  8. avatar
    [66] Ťapina [*]

    A jinak asi takhle, co se týče soukromých a oplocených pozemků: Mockrát jsem spala s dovolením majitele i na oploceném pozemku, protože majitel toho sousedního neoploceného byl zrovna blbec a majitel tohohle ne

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:25:01
  9. avatar
    [65] Ťapina [*]

    Amálie: Ale měla, jak já můžu na kraji lesa vědět, že to opravdu je majitel?

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:22:57
  10. [64] Rikina [*]

    Amálie: no jo, ale jak má turista vědět, že ten hejhula, co na něj řve, je skutečný majitel toho pozemku, když tam nejsou nikde žádné cedule, žádné označení, že jde o soukromý pozemek, a tu katastrální mapu fakt v hlavě nenosím. To si právě počkám na policii, neboť identifikovat majitele jako majitele sama nemůžu, a nechat si od někoho nadávat pro nic za nic taky nemusím.

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:16:40
  11. avatar
    [63] Vivian [*]

    Akorát teda nechápu, proč se používá ta konfederační vlajka, co je nahoře... Jakou to má souvislost? Ví to někdo? Všimla jsem si, že ji používají i skinheads (?) nebo někdo takovej...

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:11:54
  12. [62] paní Topolová [*]

    Tak čundr teda v žádným případě.
    Batoh na zádech nesnáším, trampský písničky už vůbec ne a bez táborovýho ohýnku se taky obejdu.
    Jsem nenáročná, ke štěstí mi stačí opravdu jen gril, pětihvězdičkový hotýlek na pobřeží s krásným výhledem a velkým bazénem...
    Nemluvě o tom, že ve vlaku jsem naposledy seděla, když jsme jeli se školkou do zoo. Mám ráda jen své autíčko. Asi bych pracně zjišťovala, jak a kde koupit lístek na vlak a nakonec bych si sedla do odpojenýho vagonu.
    Co je potlach fakt nevim. Ale poplach dělám často.

    superkarma: 0 20.03.2007, 13:11:45
  13. avatar
    [61] Amálie [*]

    Ťapina: Pokud tam majitel nemá ceduli, ale osobně tě vyzve k opuštění jeho pozemku, tak bys na příjezd policie čekat neměla.

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:50:36
  14. avatar
    [60] Beruška1 [*]

    Přiznávám dobrovolně, nejsem žádný tremp. Nesnáším jakoukoliv lezoucí i létající havěť a mám ráda pohodlí své postýlky a koupelny s teplou vodou.

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:28:12
  15. avatar
    [59] Amálie [*]

    Pavla_b: Pokud není les oplocen nebo na kraji nejsou cedulky "soukromý pozemek, vstup zakázán", tak jinam můžeš, smíš si natrhat lesní plody pro svou potřebu nebo houbařit. Samozřejmě za předpokladu, že se chováš jako v lese, zvěř neplaší volně pobíhající pes a nezůstává za tebou spoušť.

    Bohužel jsou lidi stále zvyklí, že vše patří všem a dle toho se k tomu chovají. A pokud je vyzveme, ať les pro své chování opustí, jsou dotčení, uražení, sprostí, bordel si po sobě neuklidí,... Vůbec si neuvědomují, že majitel lesa nese odpovědnost za jeho stav a udržovat ho není ani finančně, ani časově až taková sranda.

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:18:36
  16. avatar
    [58] Vivian [*]

    Když jsem bylo dítě, jezdili jsme ven s našima, od malička, na různé trempy po Čechách a Slovensku nebo na potlachy na všelijaké osady, když dostali naši zvadlo ... Už jako děti sotva školou povinné jsme spaly v lese pod širákem Byla to báječná léta...
    Dneska už jsem zpohodlněla a jsem rozmazlená, neumím si představit, že bych musela na velkou do houští, že bych si nemohla umejt vlasy nebo se před spaním osprchovat...

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:18:29
  17. avatar
    [57] Meander [*]

    V Německu jsou rozparcelované a oplocené i kusy lesa.

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:15:29
  18. avatar
    [56] Ťapina [*]

    Amálie: To stejné. Jestli nechceš, a by ti v lese lidi chodili mimo cesty, napiš si to tam. Jinak tam samozřejmě můžou, turista nemá povinnost mít nastudovanou katastrální mapu, který les komu patří.

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:10:41
  19. avatar
    [55] Ťapina [*]

    Pavla_b: Když tam nemá ceduli, tak tu policii klidně zavolat může, ještě bych mu půjčila cestovní mobil

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:09:17
  20. [54] Pavla_b [*]

    Amálie: na cestu smíš, jinam ne? ani na houby??? na procházku

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:04:39
  21. [53] Pavla_b [*]

    Ťapina: Jo, pozdravíš, když je potkáš.Já jsem nemyslela oplocené pozemky, ale třeba jen kraj lesa, kde ani nemusíš rozbalit spacák, jen tam chvíli sedíš a přiřítí se chlap se psem, že je to jeho a že tam nemáš co dělat a že zavolá policii...no a i když slušně pozdravíš, tak některý tě prostě vyhoděj i za sezení na pasece..
    ale to se nám stalo asi jen 2x, jinak lidi raděj, popovídaj si

    superkarma: 0 20.03.2007, 12:03:37
  22. avatar
    [51] Amálie [*]

    Hanče: Jako majitelé lesů nerozlišujeme, máme své zkušenosti. Na cestu smíš, jinde nemáš co dělat. A je mi jedno, zda jsi tremp nebo tremp.


    Vysvětli mi, co máš přesně na mysli tím "novodobých trendů oplocování pozemků"?

    superkarma: 0 20.03.2007, 11:35:41
  23. avatar
    [50] Amálie [*]

    Ťapina: Volný průchod krajinou si často návštěvníci našich lesů vysvětlují jako volný průchod s troušením odpadu, ničením lesa s hlučnými projevy. Už jsme i hasili. Ale tvůj tip na oplocení jen ze tří stran nadnesu na rodinné radě.


    Když jsme v zimě vartovali zloděje, co kradou stromky, ještě na nás byli sprostí. Oni si asi myslí, že tam ty stromky rostou samy a les nepotřebuje žádnou údržbu ani investice. A ještě na nás, ubožáci, zkoušeli, že nemají peníze a my bysme určitě nechtěli, aby jejich děti měly vánoce bez stromku .

    superkarma: 0 20.03.2007, 11:29:20
  24. avatar
    [48] Ťapina [*]

    Amálie: Asi že tam ti soukromníci mají nějakou díž Já si teda myslím, že si nemáme na co stěžovat. Je u nás jaksi ošetřena nějakou vyhláškou "volná průchodnost krajinou", takže i když pozemky jsou soukromé, nikdo nemůže jen tak přehradit cestu. Oplocené jsou mi ukradené, co bych dělala někomu v políčku petržele? Spíš mě párkrát v podhůří naštvaly pozemky oplocené jen ze tří stran od civilizace, to je dobrá past

    superkarma: 0 20.03.2007, 11:11:49
  25. avatar
    [47] kareta [*]

    ivana.kuglerova: tak to ti docela závidím, Rusko by mě lákalo i dnes, musí to být nádherná země Naši sjezdili Kavkaz a Tian Šan, ale to bylo taky v 80tých letech a dodnes na to nostalgicky vzpomínají. Otcova parta děsila jednu průvodkyni. Prý plakala, když je viděla na letišti přicházet

    superkarma: 0 20.03.2007, 11:10:55
  26. avatar
    [45] Amálie [*]

    Pavla napsala toto:
    20.3.2007 10:05:05 - Pavla_b (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    Hanče: ono je to těžké, dřív hlídali policajti, teď zas občas nějaký soukromník bojuje o kraj lesa jako o naftový pole...

    a tys kontrovala tímto:
    20.3.2007 10:13:59 - Hanče (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    Pavla_b:pravdu díž,soukromé oplocené pozemky je taky dost hrůza

    (pravda, pak jsi to jakýmsi způsobem dovysvětlila, ale v podstatě s ní souhlasíš )

    superkarma: 0 20.03.2007, 11:01:10
  27. avatar
    [44] ivana.kuglerova [*]

    Hanče: My do toho Ruska utekli a žili jsme tam... Děda byl emigrant, prchnul do západního Německa, táta pochopil, že v Čechách mu pšenka nepokvete, ale kvůli babičce, která nechtěla z Čech (dokonce se kvůli tomu s dědou rozvedla), nepřicházel západ v úvahu, tak jsme "emigrovali" do Ruska - a byl to skvělej tah, lepší dětství jsem si nemohla přát , táta si tam udělal doktorát... Prostě Rusko osmdesátých let bylo mnohem svobodnější než ČR...

    superkarma: 0 20.03.2007, 10:59:25
  28. avatar
    [43] Meander [*]

    Nikdy v životě jsem nikam s batohem na zádech nevyrazila. Tedy vyjma pokusu spát ve stanu během absolvování Dunajské stezky kolmo. Bouřka mi stan odnesla, takže jsem stejně spala v penzionu.
    Táborový oheň mám ráda, pokud je na chalupě na zahradě a spát můžu v posteli. Trampské písničky z celého srdce nesnáším.
    Vlaky nesnáším taktéž, štítím se jich a bojím se v nich.
    Tramping je mi ukraden a byl i za totáče.
    Nevím, co je potlach ani co je traper.

    superkarma: 0 20.03.2007, 10:55:48
  29. avatar
    [41] Rybulka [*]

    Aja: Pavla_b: No co, každýmu vyhovuje něco jinýho. Mně je celkem jedno, jak kdo věci nazývá, hlavněže lidi neseděj na zadku u telky

    superkarma: 0 20.03.2007, 10:40:02
  30. avatar
    [40] Amálie [*]

    Hanče, pavla_b a spol:
    Co máte proti oploceným soukromým pozemkům?

    superkarma: 0 20.03.2007, 10:39:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme