Zdraví

Zdravý životní styl se vyplatí

Zhubnout, přestat kouřit, pravidelně cvičit, nepřejídat se a jíst zdravě, přestat se zbytečně rozčilovat… To je zlomek předsevzetí, která si dáváme do nového roku. Podle průzkumů je dlouhodobě dodrží jen jeden z deseti lidí. Přitom zdravý životní styl má vliv na naši psychickou i fyzickou kondici a vyvážená, bohatá a zdravá strava a dostatek pohybu je něco, za co vám bude vaše tělo vděčné. A vděčný může být i váš rozpočet – například na životním pojištění můžete díky zdravému životnímu stylu ušetřit až 37 procent.

Koncem roku býváme plní odhodlání a plánujeme, co v dalším roce všechno změníme a jak budeme krásní, vitální a štíhlí. Studujeme zdravé recepty a pořizujeme zdravé potraviny, kupujeme nikotinové náplasti, pořizujeme si permanentky do fitness center nebo drahé cvičební přístroje, ale nadšení mnohdy vyprchá už v průběhu ledna a my se vracíme do starých kolejí. A někdy se do nich zaboříme ještě hlouběji, než předtím. Příkladem je pověstný „jo-jo“ efekt po drastických dietách. Recept na to, jak svá předsevzetí dodržet a skutečně žít zdravěji, přitom není až tak složitý.

sport

Důležité je to nevzdávat

Největší problém „zdravých“ předsevzetí je, že si lidé ukousnou větší kus koláče, než dokážou sníst. Psychologové se shodují, že nemá smysl snažit se najednou změnit celý svůj dosavadní způsob života, ale postupovat po kouskách a stanovit si splnitelné cíle. Když si dáte více větších cílů najednou – přestat jíst sladké, každý den hodinu cvičit a za měsíc zhubnout 5 kilogramů – zřejmě ve finále nesplníte ani jeden. Zkuste proto na začátek vybrat ten, který je pro vás nejdůležitější, a jehož dodržení vám přinese největší užitek. Lepší je postupovat po etapách, například postupně omezit počet cigaret, snižovat přísun nezdravých potravin a postupně je nahrazovat těmi zdraví prospěšnými, či krok po kroku zvyšovat fyzickou aktivitu, a tak se dostat ke kýženému cíli. Posílení vůle pomáhají také drobné odměny za úspěchy. Dokázali jste cvičit 10 minut denně již sedm dní v řadě? Snížili jste váhu o dva kilogramy? Nadělte si odměnu, která vás potěší a zvýší vaše úsilí. Co třeba nějaké pěkné oblečení na sport?

Jedním z největších úskalí při cestě za zdravým životním stylem je fakt, že se lidé nechají odradit při prvním neúspěchu a porušení vnímají jako konec snahy. Jedna chvilka slabosti v podobě spořádané tabulky čokolády či jedné nebo dvou vynechaných fitness lekcí ale není konec světa, důležité je nenechat se odradit a vytrvat dlouhodobě. Uvidíte, že časem vám nové návyky přijdou naprosto přirozené a snáze najdete motivaci k jejich prohlubování a přidávání dalších.

sport

Žijete zdravě? Řekněte to své pojišťovně!

Zdravým životním stylem odměníte nejen své tělo, ale můžete také získat značné slevy na životní pojištění a tím ulehčit svému rozpočtu. „Lidé si často neuvědomují, nakolik stravovací návyky a různé zlozvyky jako kouření či přejídání ovlivňují jejich zdravotní stav i náchylnost k nemocem. Abychom naše klienty motivovali ke zdravějšímu a zodpovědnějšímu způsobu života, nabízíme jim speciální slevy právě za zdravý životní styl,“ říká Tereza Kůželová z pojišťovny MetLife. Cenové zvýhodnění se stanovuje individuálně a může dosáhnout až 37 % z ceny pojistného! Získat ho můžete díky programu MetLife Fair v případě, že nekouříte, pravidelně absolvujete preventivní prohlídky u praktického lékaře, gynekologa nebo urologa nebo máte nemanuální nebo rizikové zaměstnání.

Chcete zjistit, na jaké cenové zvýhodnění máte nárok právě vy? Otestujte se ve Věkomatu a na základě svého životního stylu odhalte svůj biologický věk a výši slevy na životní pojištění, kterou můžete získat.

metlife

www.vekomat.cz

Jak nenásilně ozdravit jídelníček?

Malé změny krok po krůčku časem povedou k velkému zlepšení!

Plánujte. Předem (ideálně alespoň jeden den) se zamýšlejte se nad tím, co budete vařit a vyhněte se impulsivnímu a rychlému nákupu potravin, které často vede k výběru polotovarů a méně zdravých potravin.

Nakupujte s rozmyslem. Nechoďte nakupovat potraviny, když jste hladoví a držte se předem připraveného seznamu. Nezapomeňte vždy navštívit  oddělení s ovocem a zeleninou a nikdy z něj neodcházejte s prázdnou.

Objednávejte s rozmyslem. V restauraci vynechte smažená jídla a nahraďte je grilovanými, pečenými či dušenými. Pokud si u některých pokrmů nejste jistí, ptejte se číšníka na způsob přípravy.

Vařte kreativně. Díky domácímu vaření máte větší kontrolu nad jednotlivými přísadami, způsobem přípravy a také nad celkovými náklady. Domácí zdravá kuchyně rozhodně nemusí být jednotvárná. Berte přípravu zdravého, chutného a pestrého jídla jako výzvu!

  • Zapomeňte na smažení, existuje celá řada jiných metod, jak připravit chutné jídlo – grilujte, pečte, opékejte, duste…
  • Při pečení koláčů, dortů a dalších pochoutek nahraďte cukr medem nebo třeba 100% javorovým sirupem. Nebo ho alespoň omezte a jídlo doslaďte vhodným kořením (například troškou skořice).
  • Vařenou a pečenou zeleninu namísto soli a tuku dochucujte bylinkami, citrónovou šťávou nebo ochucenými octy.
  • Při přípravě dipů a dresinků nahraďte majonézu jogurtem.
  • Místo hutných máslových a čokoládových dezertů zkuste připravovat odlehčené dobroty s ovocem.
  • Místo limonád zkuste pít a podávat vodu s plátkem citrónu, 100% šťávy smíchané s vodou nebo třeba vychlazený čaj, ideálně domácí bylinkový.

Myslete pozitivně. Zdravá strava je neodmyslitelně spjata s vaším postojem a vůli. Pokud však jednou za čas zhřešíte, netrapte se tím.

Zapojte ostatní. Zapojte do svého plánu na zdravější stravování své nejbližší a naučte se připravovat a jíst zdravá a pestrá jídla společně. Uvidíte, že to půjde snadněji.

positiv

   
06.01.2016 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [8] metro84 [*]

    Sml16 jsem spokojená. To je hezký Sml79sice jsem mladší jen o 6 let, ale jsem spokojená... Sml22

    superkarma: 0 19.01.2016, 18:50:31
  2. avatar
    [7] denkas [*]

    Nesportuju,nejím zdravě a sem mladšíSml80 ZajímavýSml22

    superkarma: 0 06.01.2016, 20:43:50
  3. avatar
    [6] kobližka [*]

    To je sranda,mě "věkomat" našeptal,že mám o 12 let méně Sml52Sml52Sml52 no jo,srandičky...

    superkarma: 0 06.01.2016, 12:50:32
  4. [5] gombaska [*]

    Snažím se jíst zdravě a pravidelně sportuji, podle věkomatu mi je 20! Sml57

    superkarma: 0 06.01.2016, 10:34:01
  5. avatar
    [4] glady [*]

    Sml67

    superkarma: 0 06.01.2016, 09:40:56
  6. avatar
    [3] RenataMor [*]

    Sml59

    superkarma: 0 06.01.2016, 09:30:50
  7. [2] bobani [*]

    podle věkomatu mám o 7 let míň hurá !

    superkarma: 0 06.01.2016, 09:27:04
  8. [1] manislava [*]

    Sml22:Sml67souhlas

    superkarma: 0 06.01.2016, 05:40:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme