A jak to s tou snídaní vlastně je? Během spánku naše tělo regeneruje a nepřijímá žádné živiny, tudíž ani žádnou energii. Maximálně hodinu od probuzení bychom měli své tělo nastartovat snídaní a doplnit tělu tak chybějící energii. Rozhodně ale nesnídejte ve stresu! Raději si 20 minut přivstaňte a v klidu si dopřejte první jídlo dne. Nejen, že dostane potřebnou sílu na celý den, ale zlepší se vám jak psychická, tak fyzická kondice!

Hmm, tak dneska si dám nugátovou koblihu a zítra lovecký salám s rohlíkem, to budu mít energie!“ Tak na tohle zapomeňte. Není snídaně, jako snídaně. Pokud opravdu chcete své tělo „nakopnout“ pořádnou dávkou síly, sáhněte po ovoci, zelenině nebo po neslazeném müsli. Anebo, co to takhle smíchat všechno dohromady? Máme pro vás tip: smoothie kaše!

A co to „smoothie“ vlastně je? V dnešní době lze smoothie považovat za „trendy“ snídani či svačinku. Ale zatraceně zdravou trendy snídani! Je to směs ovoce či zeleniny, která se dohladka rozmixuje. Můžete tak rozmixovat dva pomeranče, mango a několik jahod a vitamínová bomba je hned na světě! No řekněte sami – snědli byste normálně takovou porci naráz? Rozhodně ne! Proto je ovocný koktejl tou správnou volbou.

Jak si správně umixovat smoothie kaši? Nedržte se striktně toho, že kaše má obsahovat pouze směs ovoce či zeleniny. Každá kaše by měla obsahovat také vždy nějakou tekutinu – buď vodu, mléko či jogurt. Lze dochutit také různými oříšky, semínky, ovesnými vločkami, granolou, müsli nebo třeba kokosem.

Abyste dodali tělu výživového hodnoty, můžete navíc přidat snídaňové směsi, které obsahují mladý ječmen, acai, spirulinu či jiné superpotraviny.

Jaké snídaně si připravuji já?

Ovocná smoothie kaše s mladým ječmenem

Ingredience:

  • 2 banány
  • 2 kiwi
  • hrstku borůvek
  • 3 – 4 lžíce Iswari bio snídaňové směsi mladý ječmen & banán
  • 1/2 řeckého borůvkového jogurtu
  • 3/4 hrníčku sojového kokosovo-rýžového nápoje
  • müsli Tesco Free From
  • pár chia semínek
  • kokos

Postup:

Do nádobky si na kolečka nakrájíme banán, kiwi, přidáme pár borůvek, posypeme kokosem a chia semínky, přidáme müsli a nakonec 3-4 velké polívkové lžíce snídaňové směsi. Poté přidáme polovinu řeckého jogurtu a vše zalijeme teplým kokosovo-rýžovým nápojem zhruba do 40°C. Poté vše rozmixujeme tyčovým mixérem dohladka a můžeme ještě dozdobit ovocem, semínky či müsli.

TIP: Na místo vloček přidávám do všech smoothie bezlepkové müsli Tesco Free From s rozinkami, kokosem, lískovými ořechy a mandlemi. Na to, že je bezlepkové, tak je velmi chutné, křupavé, zkrátka lahodné. Moje nová závislost!

Pokud trpíte intolerancí na lepek, nová privátní značka Free From v Tescu je pro vás ta pravá. Obsahuje nejen směsi na přípravu bezlepkového chleba, bábovky či instantní kaše, ale také různé bezlepkové müsli tyčinky, chlebové křupavé tyčinky či řadu jogurtů nebo mlék.

Více informací o bezlepkových potravinách Tesco Free From naleznete ZDE (klikněte).

A jak na další druhy smoothie kaší? Další ráno si můžete změnit kaši jiným druhem ovoce. Například místo banánu a kiwi přidat lesní směs – maliny, jahody a rybíz. A pokud chcete přidat něco zároveň trpkého kyselého, ale sladkého – nebojte se ananasu! Lze samozřejmě vyměnit i prášek, a tak na místo snídaňové směsi přidejte 2 vrchovaté lžíce konopného proteinu, spiruliny, chlorelly či acai.

Fotografie: Instagram: zanetapodlahova

Meze se nekladou! Tak buďte kreativní a vytvořte si každý den nový druh smoothie kaše!

Reklama