Zdraví

Zdravý start dne? Miska těch správných cereálií s jogurtem

Aby snídaňové cereálie znamenaly opravdu dobrý začátek dne, musíte si vybrat ty správné. V řadě z nich je totiž až příliš mnoho cukru a sodíku a naopak málo vlákniny. Po kterých sáhnout, vám poradí ve video seriálu Vím, co jím dietoložka Karolína Hlavatá a specialista na výživu Petr Havlíček.

„Při výběru zdravých cereálií se řiďte tím, že obsah přidaných cukrů by měl být nižší než 28 gramů na 100 gramů výrobku a dalším důležitým kritériem je obsah vlákniny. Obecně platí minimálně 5 gramů na 100 gramů výrobku,“ upozorňuje dietoložka Karolína Hlavatá na hlavní nutrienty, které u cereálií sledovat.

Cereálie bez mléčného výrobku? Raději ne

cerealie

Za porci považujeme 40 g cereálií, k tomu se obecně doporučuje 150 g polotučného mléčného výrobku a 50 g ovoce. Tato energetická hodnota je pro menší děti nebo ženy s menší fyzickou aktivitou, popř. dodržující redukční dietu. Pokud se jedná o muže nebo adolescenty, ti si mohou dopřát ke snídani 2 porce snídaňových cereálií (80 g) a zhruba 200-250 g polotučného mléčného výrobku.

Mlsání samotného müsli ale odborníci nedoporučují. Müsli totiž obsahuje vysoké procento sacharidů a u citlivějších osob by mohlo dojít k rozkolísání hladiny krevního cukru, což se následně projeví pocity hladu a tendencí sníst opět něco sladkého. Chybu tedy dělají i ti, kteří si nasypou velkou porci snídaňových cereálií a pouze je „zakápnou“ mlékem. Aby byla snídaně nebo svačina plnohodnotná, je nutné přidat dostatečnou porci bílkovin.

Domácí müsli nepotřebuje další tuk

Snídaňové cereálie si můžete připravit i doma. Zde máte opravdu kontrolu nad tím, kolik cukru v nich najdete. Základem domácího müsli jsou nejlépe ovesné vločky. Oves totiž obsahuje vysoký podíl rozpustné vlákniny, která pomáhá snižovat hladinu krevního cukru a cholesterolu. Vločky jen nasucho opražte a přidejte k nim kousky ořechů, vysokoprocentní hořké čokolády nebo sušeného ovoce. Není ale vůbec nutné směs dále přislazovat nebo zapékat s tukem, jak radí v některých receptech. Když si domácí müsli zapečete slazeným mlékem, rozhodně tak zdravou snídani nezískáte.

   
03.10.2013 - Zdraví - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme