Zdraví

Zdravý jídelníček s Zepter podruhé

zepterV magazínu Žena-in se setkáváte s články na téma Zdravé vaření. Partnerem tohoto seriálu je společnost Zepter International se svými dokonalými pomocníky pro vaření. Společnost Zepter International je odborník na zdravé vaření s pomocí vysoce kvalitního nádobí. Dnes vám podruhé přinášíme příklad zdravého jídelníčku na jeden den.

Denní jídelníček II.

(5060 kJ, 88 g bílkovin, 37 g tuku, 149 g sacharidů)

Snídaně - jogurt s müsli a ovocem

(1040 kJ, 13 g bílkovin, 7 g tuku, 37 g sacharidů)
150 g bílého polotučného jogurtu, 30 g müsli, 1 meruňka

Přesnídávka - ovoce

(260 kJ, 0 g bílkovin, 0 g tuku, 15 g sacharidů)
150 g ananasu

Oběd - amur na česneku s bramborem a dušenou zeleninou

zepter(1900 kJ, 33 g bílkovin, 15 g tuku, 50 g sacharidů)
150 g brambor, 150 g amura, 20 g hladké mouky, 1 kávová lžička panenského olivového oleje, podle chuti sladká paprika, česnek, 100 g brokolice, 100 g mrkve

Opláchnuté porce amura potřeme česnekem a obalíme ve směsi hladké mouky s paprikou. Pánev o objemu 0,9 l (TF-009-20) přiklopíme poklicí, dáme na plotnu a necháme zahřát, až se šipka tepelného indikátoru bude nacházet v zeleném poli. Na dno nádoby kápneme několik kapek vody a zepterzkontrolujeme tak teplotu. Pokud kapky nepřilnou ke dnu, ale běhají jako kuličky, je teplota optimální. Do nádoby vložíme rybu, přimáčkneme vidličkou
a přiklopíme poklici. Po chvíli se ryba ode dna odlepí, otočíme ji a postup zopakujeme, až je maso opečené z obou stran.
Příprava zeleniny a brambor: Brambory oloupeme, zeleninu očistíme a opláchneme. Brokolici rozebereme na růžičky, mrkev nakrájíme na plátky. Do nádoby o objemu 2,7 l (TF-027-24) nalijeme 1 sklenici vody. Na nádobu položíme redukční kroužek a struhadlo (TF-980-AC-N). Zeleninu položíme na struhadlo a zakryjeme ji miskou (TF-984-24-NG) nebo poklicí. Zapneme zdroj ohřevu na střední stupeň, a když šipka indikátoru postoupí do zeleného pole, zmírníme intenzitu a necháme zeleninu a brambory 10-15 minut vařit v páře. Hotovou zeleninu můžeme lehce pokapat extra panenským olivovým olejem.

Svačina - bylinkový tvaroh se zeleninou

(510 kJ, 19 g bílkovin, 1 g tuku, 10 g sacharidů)
50 g řapíkatého celeru, 50 g mrkve, 100 g nízkotučného tvarohu, lžíce mléka, podle chuti sůl, bylinky

Tvaroh rozšleháme s bylinkami (bazalka, oregano, pažitka apod.) a mlékem v procesoru univerzálního mixeru mixSy. Jíme se zeleninou nakrájenou na proužky.

Večeře - houbové rizoto se šunkou a sýrem

zepter(1460 kJ, 23 g bílkovin, 14, g tuku, 37 g sacharidů)
35 g neloupané rýže Natural (váženo v suchém stavu), 100 g červené papriky, 20 g cibule, 200 g hub, 50 g šunky, 20 g sýra Eidam 30 % tuku v sušině, podle chuti sůl, hřebíček, kari

Houby nakrájíme na větší plátky, šunku a papriku na proužky. Zapneme zdroj ohřevu na střední stupeň a rozehřejeme nádobu o objemu 2,5 l (TF-025-20). Do nahřáté nádoby vložíme houby a podusíme je v trošce vody. Přidáme šunku, papriku a cibuli, do které zapíchneme 3 hřebíčky. Přidáme kari a zalijeme vodou tak, aby rýže byla ponořená. Přiklopíme poklicí a dusíme při nízké teplotě 15 - 20 minut, šipku indikátoru udržujeme v zelením poli. Před podáváním posypeme sýrem nastrouhaným v mixSy.

Přejem vám dobrou chuť!

zepter

Hrajte o exkluzivní nádobí Zepter, automobil SEAT Altea XL a další Zepter ceny v celkové hodnotě 1 milion Kč! Více na www.zepterhra.cz.

zepter


První jídelníček najdete ZDE.

   
04.02.2010 - Zdravé vaření - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme