Zdraví

Zdravý denní jídelníček s Zepter

V magazínu Žena-in se setkáváte s články na téma Zdravé vaření. Partnerem tohoto seriálu je společnost Zepter International se svými dokonalými pomocníky pro vaření. Společnost Zepter International je odborník na zdravé vaření s pomocí vysoce kvalitního nádobí. Dnes vám opět přinášíme příklad zdravého jídelníčku na jeden den.

Denní jídelníček V

(5897 kJ, 67 g bílkovin, 45 g tuku, 193 g sacharidů)

Snídaně - jogurt se sušenými švestkami a ovesnými vločkami

(1250 kJ, 17 g bílkovin, 7 g tuku, 46 g sacharidů)

50 g ovesných vloček, 200 g bílého jogurtu, 20 g sušených švestek

Sušené švestky po opláchnutí nakrájíme na kostky a důkladně promícháme s ostatními surovinami

jídelníčekPřesnídávka - zelenina

(220 kJ, 1 g bílkovin, 1 g tuku, 9 g sacharidů)

250 g zeleniny

Oběd - fishburger

(2543 kJ, 34 g bílkovin, 20 g tuku, 77 g sacharidů)

Rozpis je na 4 porce

300 g rybího fílé, 100 g bílého chleba, polotučné mléko, 1 vejce, 1 cibule, 2 rajčata, 2 kyselé okurky, 8 krajíčků tmavého chleba, zelená petrželka, kerblík, jarní cibulka, tymián, extra panenský olivový olej, hořčice, několik listů hlávkového salátu, sůl

jídelníčekBílý chléb dáme do misky o průměru 20 cm (TF-984-20-NG), zalijeme mlékem a necháme změknout. Rybu nakrájíme najemno. Bylinky opláchneme, šetrně osušíme a nasekáme najemno. Cibuli nasekáme pomocí mixéru MixSy (VG-022-K). V misce o průměru 20 cm (TF-984-20-NG) smícháme rybu s chlebem a mlékem, jedním ušlehaným vejcem, bylinkami, cibulí a solí. Vytvoříme 4 placičky. Při středním stupni ohřevu rozehřejeme grilovací nádobu o objemu 3,0 l (TF-030-0-Z). Až se šipka tepelného indikátoru posune do zeleného pole, osmažíme placičky při střední teplotě bez tuku po obou stranách do zlatohněda. Mezitím opláchneme v košíku listy hlávkového salátu a rajčata (TF-989-18). Listy natrháme na kusy a rajčata nakrájíme na plátky. Mírně osolíme a lehce pokapeme olivovým olejem. Na tmavý chléb namažeme trochu hořčice a mezi dva plátky chleba vložíme fishburger, salát, rajče a okurky.

jídelníčekSvačina - ovocný salát

(550 kJ, 2 g bílkovin, 5 g tuku, 21 g sacharidů)

100 g ananasu, 50 g banánu, 2 lžíce zakysané smetany

Večeře - cibulové rizoto

(1337 kJ, 16 g bílkovin, 12 g tuku, 40 g sacharidů)

40 g rýže Natural (předem namočené na 15 minut), po 50 g pórku a červené cibule, 1 kávová lžička oleje, 40 g 30% sýra, sůl, petrželová nať podle chuti

Do předehřáté nádoby o objemu 1,3 l (TF-013-16) nalijeme lžičku oleje. Když je olej horký, přidáme rýži a nakrájenou cibuli a pórek. Vše orestujeme, zalijeme dvojnásobkem vody ve srovnání jídelníčeks množstvím rýže, osolíme, okořeníme a přikryjeme poklicí. Jakmile voda začne vřít, zmírníme oheň. Až se ukazatel termokontrolu dostane do zeleného pásma, stáhneme oheň na minimum a 5 minut vaříme. Vypneme zdroj tepla a 10 minut necháme dojít. Před podáváním posypeme sýrem strouhaným v procesoru MixSy (VG-022-K).

Uvedený příklad jídelníčku je určen pro ty, kteří chtějí hubnout efektivně a zároveň si na jídle pochutnat. Navržený jídelníček je z hlediska obsahu energie redukční, obsahuje dostatek kvalitních bílkovin, přiměřené množství sacharidů a je nízkotučný. Při přípravě pokrmů bylo použito nádobí společnosti Zepter, které umožňuje vařit bez tuku, šetrně k obsaženým vitaminům a minerálním látkám a přitom velmi chutně.

Zepter vám přeje dobrou chuť!

zepter

Hrajte o exkluzivní nádobí Zepter, automobil SEAT Altea XL a další Zepter ceny v celkové hodnotě 1 milion Kč! Více na www.zepterhra.cz.

zepter

Na ženě-in už jste si mohli přečíst tyto zdravé jídelníčky s Zepter:

lupa

   
17.08.2010 - Zdravé vaření - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme