Kdo z nás by nechtěl být zdravý? Určitě všichni. Jenže o zdraví je potřeba pečovat a hýčkat si ho. V současné době, kdy je náš organismus vystaven mnoha škodlivým vlivům, je proto nanejvýš důležité, zaměřit se na správný způsob stravování a s tím ruku v ruce i na dostatek pohybu. Zdravá strava a přiměřený pohyb jsou základními kameny, na kterých můžeme stavět svou tělesnou kondici. Jejich nespornou výhodou je, že je máme ve vlastních rukách. Stačí mít dostatek informací a na své tělesné schránce můžeme pracovat sami, po celý život.

 

Udržovat si optimální tělesnou hmotnost je pro někoho hračka, pro jiného celoživotní boj. Pokud patříte do té druhé skupiny, nemusíte se vzdávat.

V dnešní době je na trhu mnoho výrobků, které podporují zdravý životní styl, dodají vašemu tělu všechny potřebné živiny a jsou chutné a lehce dostupné.

Kromě vitaminů, minerálů a dalších důležitých prvků pro náš organismus, bychom neměli zapomínat ani na vlákninu.

 

Zeptali jsme se MUDr. Václavy Kunové, proč je vláknina pro lidský organismus důležitá?

 

Zdravý jídelníček si bez přítomnosti vlákniny nelze vůbec představit. Zdrojem vlákniny jsou jen potraviny rostlinného původu, živočišné potraviny vlákninu neobsahují. Právě rostlinné potraviny jsou kromě vlákniny bohaté na řadu dalších preventivních výživových složek, jako jsou vitaminy, minerální látky a látky fytoprotektivní, které většinou působí jako antioxidanty (brání vzniku mnoha civilizačních nemocí).

Rozpustná vláknina (pektiny) ovlivňuje hladinu cukru v krvi a některé druhy vlákniny (například ovesné beta-glukany) i hladinu krevního cholesterolu. Rozpustná vláknina zvětšuje svůj objem a vytváří v žaludku viskózní roztok, který zpomaluje jeho vyprázdnění a prodlužuje tak pocit nasycení. Zdrojem rozpustné vlákniny je ovoce a zelenina, částečně obiloviny. V obilovinách se vyskytuje zároveň rozpustná i nerozpustná složka vlákniny. Nedostatek tohoto typu vlákniny je jedním z faktorů, který podporuje vznik zácpy. Nerozpustná vláknina (celulóza a lignin) zlepšuje střevní peristaltiku, protože urychluje průchod tráveniny zažívacím systémem. Naprosto nutnou podmínkou je však dodržení pitného režimu, jedině tak může vláknina ať už z potravy nebo doplňků plnit svoji roli. Zdrojem nerozpustné vlákniny může být celozrnné pečivo, musli, rýže natural, celozrnné těstoviny, luštěniny. Velmi vysoký obsah vlákniny má lněné semínko nebo pšeničné klíčky (lze je přidávat do mnoha pokrmů).

 

Jaký význam má vláknina při redukci hmotnosti?

 

Vláknina není zázračným prostředkem na hubnutí, pravdou ale je, že činí redukci hmotnosti příjemnější a zdravější. Omezuje pocity hladu (žaludek je déle plnější, hladina krevního cukru je stabilnější) a brání zácpě, která je často průvodním jevem přechodu na redukční stravování.

 

 

Pokud byste rádi do svého jídelníčku výrobky s vlákninou zařadili, anebo chcete svůj jídelníček obohatit, doporučujeme vám výrobky KNUSPI. 
 

KNUSPI je známka, pod kterou EXTRUDO Bečice s.r.o. představuje dnes již rozsáhlý soubor racionálních potravin, které mají společnou charakteristiku. Jedná se o celozrnné trvanlivé cereálie s vysokým obsahem vlákniny.

Můžete si vybrat z široké nabídky výrobků KNUSPI, záleží jen na vás, kterému dáte přednost, který vám zachutná. Určitě si oblíbíte křehké a lehké pečivo (sýrový, grahamový, cibulový, zeleninový), křupavé sladké (i dia) bisquity, instantní luštěninové polévky či instantní makové a ořechové posypy a náplně.

Za zmínku jistě stojí nejdietnější představitel křupavé řady KNUSPI výrobků, kterým je Grahamový – již rok s vylepšenou recepturou, která tomuto druhu zajišťuje neuvěřitelných 17% vlákniny (přírodní cestou). Navíc u tohoto druhu jsme dokonce… (naleznete v článku, který zde vyjde za 14 dní)

 

Všechny výrobky KNUSPI jsou zdravé, trvanlivé a v neposlední řadě i velmi chutné.

O nejvýznamnějších zástupcích křupavých plátků a bisquitů KNUSPI vás budeme informovat až do konce června.

 

Prozatím naleznete více informací na www.knuspi.cz .

 

Reklama