Znám pár jídel a nápojů, které jsou nejen dobré, ale i zdraví prospěšné. Pochopitelně že byste je měla konzumovat v míru a s mírou. Jinak to může skončit ošklivou závislostí…

 

 

Mandle

Jsou výborným zdrojem tuků a vlákniny, což redukuje hladinu cholesterolu. Rovněž obsahují dostatek vitaminu E, což je účinný antioxidant.

 

Doporučuje se konzumovat 70-80 g mandlí denně. Tato dávka obsahuje 423 kcal a 2/3 z ní je pro redukci srdečních chorob!

 

Alternativní medicína uvádí, že už konzumace 3 mandlí denně snižuje riziko rakoviny.

 

Červené víno

Je známo, že malá, denní dávka alkoholu snižuje riziko krevních sraženin a srdečních chorob.

 

Červené víno obsahuje velké množství antioxidantů a saponinů, co výrazně prospívá kardiovaskulárnímu systému.   

 

Pití je nutno mít pod kontrolou, protože víc než jeden drink denně může způsobit nebezpečné navýšení krevního tlaku!

 

Tmavá čokoláda

Účinky čokolády vnímáme spíš přes psychiku. Málokdo však ví, že složky obsažené v čokoládě chrání před ucpáním artérií.

 

I když čokoláda obsahuje mnoho kalorií, je dokázáno, že konzumace 100 g tmavé čokolády denně vede ke snížení rizika srdečních chorob. Tato dávka obsahuje 531 kcal a neměla by ovlivnit vaši figuru. Lékaři dále doporučují konzumovat co nejtmavší čokoládu (minimální obsah je 60 % kakaa). O negativních účincích čokolády jsme psali ZDE.

 

Čím tmavší čokoláda, tím víc kakaa…     

 

 

Zdroj: American Dietetic Association, Food and Drug Administration  

 

  

 

 

Reklama