Reklama

V parných dnech řada z nás ráda sáhne po něčem osvěžujícím. Mezi oblíbené neřesti horkých dní patří zmrzliny. Musíme se jim vyhýbat nebo mohou fungovat i jako součást vyváženého jídelníčku? Karolína Hlavatá a Petr Havlíček ve video seriálu Vím, co jím poradí, čeho si při jejím výběru všímat.

Zmrzlina jako svačina

Zmrzlina může v našem jídelníčku hrát roli dobré svačiny, Obzvlášť pokud se jedná o zmrzlinu tvarohovou či jogurtovou s malým množstvím tuku. Tyto zmrzliny mají velmi přijatelnou energetickou hodnotu. Navíc obsah cukru bývá nižší než u některých ovocných zmrzlin a především jsou i zdrojem bílkovin. A právě ty nás dobře zasytí.

zmrzlina

Vyrábějte doma

zmrzlina

Pokud chcete zmrzlinu zcela bez tuku, zkuste sorbet. Ten musí obsahovat nejméně 25 % ovocné složky a nesmí se do něj přidávat tuk. Dalším řešením je příprava domácí zmrzliny. U ní máte pod kontrolou všechno, co do ní dáte, a ohlídáte tak snadno i obsah přidaného cukru. Základem je tvaroh nebo ricotta. Přidáte ovoce, trochu cukru a je hotovo. Vyplatí se zamrazit ovoce, které jste nesnědli nebo které vám vyrostlo na zahrádce. K výrobě nepotřebujete ani stroj na zmrzlinu. Sorbet nebo ledovou tříšť si připravíte i v mixéru, zkuste to i s tvarohovou zmrzlinou.

zmrzlina