Trpíte-li tímto problém častěji, možná jste si všimla, že přichází celkem pravidelně, přibližně ve stejnou dobu. Náš denní harmonogram totiž zahrnuje i chybu v systému, tedy čtyři období dne, kdy jsme ke stresu nejnáchylnější…
 
6.-9. HODINA RANNÍ
 
Pravděpodobně vstáváte se zazvoněním budíku nedostatečně odpočatá, a přesto se k vám hrne bezpočet úkolů. Připravit snídani, vypravit děti do školy. A rozhodit vás může i fronta v koupelně. A vy cítíte, jak ve vás vzrůstá napětí…
 
SLADKÉ PROBUZENÍ SE
Na noční stolek si postavte v rámečku nějakou pěknou fotku přírody, anebo naproti posteli pověste plakát se stejným motivem. Důležité je, aby tento předmět patřil mezi několik první věcí, které spatříte, když otevřete oči. Někdo z nás dává přednost rozkvetlé louce, jiný tajemným lesům, další pláži a oceánu… Vyberte si dle svého gusta. V Americe totiž vědci prokázali, že obrázky přírody snižují krevní tlak a odstraňují napětí ve svalech během pár minut.
 
VOŇAVÁ SPRCHA
Nejenže vás voda dokáže nastartovat, vhodně zvolená vůně sprchového gelu vás dokáže zbavit nepříjemného tlaku. Doporučuji vyzkoušet nějaký z řady s názvem „aromaterapie“ – působí jako ten nejlepší balzám na nervy!
 
NEBUĎTE NA SEBE PŘÍLIŠ NÁROČNÁ
Občas se vyplatí slevit ze svých zvyklostí, ze svého standardu. A ráno to platí dvojnásob! I když třeba se železnou vůlí dodržujete, že z bytu neodejdete, aniž by byla kuchyňská linka perfektně vyleštěná a nádobí umyté (popřípadě vzorně naskládané v myčce), alespoň projednou tento rituál vynechejte. Uvidíte, že se vám uleví.
 
 
 
4.-5. HODINA ODPOLEDNÍ
Ať už chodíte do zaměstnání, anebo je vaše povolání  „profesionální maminka“, v tuto dobu se rapidně snižuje vaše odolnost vůči stresu… V práci totiž končí pracovní doba a musíte dohánět, co jste za den nestihla, i když už se vaše energie blíží nule. A ženám v domácnosti se blíží doba, kdy se vrátí manžel, děti přijdou ze školy – tedy rozběhne se kolotoč, naprostý opak relativně klidného dne.
 
HÝBEJTE SE
Víte, že sport (nebo prostě jakýkoliv pohyb) podporuje krevní oběh, zvyšuje hladinu cukrů v krvi, zrychluje metabolismus a ještě vás zaplavuje endorfiny, které v těle rozlévají pocit štěstí? Po práci si zajděte rovnou do posilovny, anebo, jste-li doma, navlékněte si teplákovku a vyběhněte rodině naproti. Účel ale splní i hraní si s potomky v parku – najděte si pro vás ten nejvhodnější způsob, který vás bude bavit. Stačí deset minutek a důsledky poznáte sama!
 
JDĚTE NA SLUNÍČKO
Sluneční paprsky potlačují melatonin, hormon, který ve vás probouzí chuť jít spát. Máte-li tedy problémy, že se vám během pozdního odpoledne klíží víčka, jděte se projít do parku, nebo aspoň pobývejte ve sluncem zalité místnosti. V případě zamračeného počasí mějte po roce silnou halogenovou zářivku, která prosvítí celý pokoj.
 
NECHTE SVÉ OČI ODPOČÍVAT
Když se vám začnou samou únavou zavírat oči, je jasné, že jste na pokraji sil a moc práce (ať už fyzické, anebo psychické) nezastanete. A možná právě proto indičtí medíni kdysi dávno vynalezli jogínskou metodu, která by vám měla pomoci. Pohodlně se posaďte, zavřete oči a palci třete o dlaně tak dlouho, dokud se neohřejí. Pak dlaněmi zakryjte víčka a nechte je absorbovat teplo z rukou. Nakonec dlaně posuňte dolů na tváře, aby se konečky prstů dotýkaly víček, které jimi jemně masírujte.  
 
Pokud vás tyto rady, jak proplout dnem, zaujaly, přečtěte si zítřejší pokračování.
Reklama