.

Zažila jsem na vlastní kůži mobbing (bossing)

Vztahy

Zažila jsem na vlastní kůži mobbing (bossing)

V dnešní době se špatně shání dobré zaměstnání. Zvláště v malých městech je málo pracovních příležitosti. A s tím někteří zaměstnavatelé spekulují.
Mluvila jsem v poslední době na toto téma s několika mladými ženami – poslechněte si jejich příběhy.

 

Hedvika

Svobodná maminka s 8letým děvčátkem.
Když se prvně ohradila proti příliš důvěrnému chování šéfa, poslal ji na služební cestu mimo město. Podařilo se jí sehnat hlídání. Ale po druhé to mělo být až s návratem druhý den – odmítla. Pro hrubé porušení pracovní kázně byla propuštěná.

 

Monika

Nastoupila jako sekretářka. Šéf ji stále někam zval, nabízel odvoz domů, posezení u kávy…Když nic nezabíralo, pozval ji na pracovní schůzku k němu do bytu. Po chvíli už se o práci nejednalo, a tak doslova utekla domů.
Druhý den měla na stole připravenou výpověď, prý souhlasí s jejím návrhem.

 

Eva

Pracovala v malé firmě jako účetní. Šéf jí před koncem roku řekl, že nějak musí snížit základ pro výpočet daně, jinak ji pro nespolehlivost propustí.
Celou věc oznámila – od té doby nemůže nikde zavadit o práci – „to je ta“...

 

Jarka

Šéf ji neustále osahával, došlo to tak daleko, že když přišla do práce, vytáhla šuplata po obou stranách stolu. Přesto si vždy našel nějakou záminku ... tu se svezla ruka z ramene, tu byl šanon u země, či úplně nahoře – a bylo třeba očistit oděv.
Zdůrazňoval, kolik lidí čeká na její místo, jaká je nezaměstnanost.
Pořídila si tedy dítě, a ví, že po mateřské se nebude moci nikam vrátit a rodit do nekonečna taky nemůže...

 

Jana

Neustálým šikanováním natolik trpěla, že zaměstnání musela opustit a nyní se již ½ roku léčí se žaludečními vředy a psychické potíže.
Říkala mi : “Naše paní šéfová nestanovila žádná pravidla pro provoz ani jednotlivé činnosti. Cokoliv jsem udělala jinak, než by dělala ona, bylo špatně. Vlastně ono bylo špatně vždycky všechno – následoval řev.
Přenesla na nás i agendu, co měla dělat její příbuzná, účetní.
Já např. nakupovala občerstvení, hygienické a kancelářské potřeby.  Postupně vše, co jsem nakoupila, bylo špatně, následoval velký kravál, velká aféra.
Už předem jsem se klepala, co zase dnes bude.
Ona se léčila na vysoký krevní tlak, neustále větrala – celé osazenstvo zmrzlé.
Nesměla jsem od telefonu ani na WC, musela jsem žádat muže o zastoupení. Pánové se bavili vtipnými poznámkami o mých dnech a jestli mám křidélka.
Neexistoval žádný vyhrazený čas na oběd, každý zobal něco při práci. Já dostávala pravidelně vynadáno, že už zase jím – za den jsem do sebe dostala 1 jogurt a 2 rohlíky...

Když jsem onemocněla – byla jsem simulant. Když jsem s nachlazením šla do práce – bylo zase zle, roznáším choroby.

Pravidelně mě dohnala k pláči, a tím se bavila."

Schválně vám popíši jeden její klasický den.

"Ráno mi zadala vytvořit tabulku – ceny, DPH apod.

Okamžitě mě zavolala – chtěla kávu.

Zvoní telefon – vyřizuji.

Volá šéfová, co že je s tou kávou?

Nesu ji...

Co je s tabulkou?

Otevřu počítač -

Kolega potřebuje ihned vypsat objednávku

Odmítám, dělám tabulku...

Volá šéfová, řev – okamžitě vypsat objednávku

Nesu ji na podpis.

Co je s tabulkou?

Zvoní telefon.

Dodělávám tabulku.

Dostanu vynadáno, že po pracovní době chci jít domů, když jsem za celý den udělala sotva tabulku

Cestou do práce mě začalo bolet břicho, potom jsem i cestou zvracela, neudržela v sobě ani vodu, až jsem se zhroutila.“

 

Jaké zkušenosti máte vy?
Jak byste řešily tyto situace?
Umíte se účinně bránit?

              
   
26.01.2004 - Láska a vztahy - autor: Jitka Kubíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] pajda [*]

    kubikm: máš pravdu...úplně mi stačí živit jednoho sysla, natož pak dítě

    superkarma: 0 26.01.2004, 23:05:19
  2. avatar
    [55] kubikm [*]

    seňora: přesně, nejvíc řvou důchodci, ale nejhůř jsou na to mladé rodiny...pokud to nejsou podnikatelé, či nemají bohaté zázemí, tak živoří...
    důchodce si může koupit jedny zimní boty za několik let, ale zkuste to koupit malému dítěti...stejně tak oblečení ...a ceny mezi "velkým" a malým oblečením jsou stejné....
    stejně tak stravování - děti jsou ve vývoji, potřebují lepší stravování...
    to píšu - a vím o čem mluví...já jsem ten důchodce, ale mám dceru se 2 dětma

    superkarma: 0 26.01.2004, 22:55:13
  3. avatar
    [53] Libča [*]

    hm hm ja mam tu smulu ze si svou praci domu nosit nemuzu..... pacienty si domu privezt nemuzu delam na endoskopii by me manzel hnal.
    I kdyz kdyz byla plna nemocnice tak prisel sef zda by jsem doma neubytovala par pacosu tak jsem rekla ze jo... zadny problem do triceti, a dobra kondice, tak se zacal smat a rikal.. no jo zlomenina krcku by ti sikla... to byl prosim jen for..... zadna vazna diskuze z me strany.

    superkarma: 0 26.01.2004, 20:48:02
  4. avatar
    [52] Suzanne [*]

    Luciš: i dítě za svobodna narozené musí dostávat alimenty, pokud je znám otec - což obvykle je.

    superkarma: 0 26.01.2004, 20:32:26
  5. avatar
    [51] Suzanne [*]

    Luciš: Ba ne, Luciš, já v tom guláš nemám. Matka samoživitelka je zákonný pojem, m.s.má právo pro své dítě dostávat alimenty, což je příspěvek na výživu. Pro jistotu jsem si to ověřila.

    superkarma: 0 26.01.2004, 20:12:51
  6. avatar
    [50] _Lucky [*]

    Připadá mi, že ženské víc pletichaří, i když už jsem taky dělal pod šéfem, který nenechal na nikom nitku suchou. Ostatně, komu dneska vyplácí soukromník přesčasy? (Ale něco za něco .. taky trošku prointernetuju, že)

    superkarma: 0 26.01.2004, 20:05:58
  7. avatar
    [49] vagnerova [*]

    je až neuvěřitelné , co musí některé ženy zažít na pracovišti. Pravda jem, že s tím mám také určité zkušenosti, ale ráda bych se vrátila po mateřské na stejné místo, tak raději jen popřeji hodně štěstí na lepším místě.

    superkarma: 0 26.01.2004, 18:13:05
  8. avatar
    [45] Asdareel [*]

    Laborantka (44): O motivech mobbingu ze strany nadřízeného bude jeden z příštích článků. Zůstaňte s námi

    superkarma: 0 26.01.2004, 14:34:21
  9. avatar
    [43] kubikm [*]

    Laborantka: jasně
    někdy to způsobují i antipatie, nebo strach o místo
    zažila jsem to dávno...paní, která byla starší a měla nižší vzdělýání se bála, že ji předeženu. Říkala jsem ji, že až muž dostuduje, odejdeme z Prahy...nic nepomáhalo
    prostě pořád něco..už jsem z toho měla žaludeční potíže
    Odešla jsem - ta paní se změnila a byla milá a příjemná...

    superkarma: 0 26.01.2004, 14:06:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [42] Asdareel [*]

    Laborantka (40): Ano, byl to mobbing, jednoznačně. Asi se tě potřeboval zbavit, i když vlastně proč, stačilo počkat až doběhne určitá doba. Takže neumím přesně posoudit důvody, ale byl to mobbing.

    superkarma: 0 26.01.2004, 13:59:18
  2. avatar
    [39] kubikm [*]

    danca79: to právě nechápu, že žena na ženu je taková zlá..odbočím, ale platí to tuplem na porodnici a gyndě, všímly jste si?

    superkarma: 0 26.01.2004, 13:43:37
  3. avatar
    [37] danca79 [*]

    Hmm, souhlas že kolikrát je těžší vyjít s nadříznou ženou.Dělala jsem nějakou dobu na recepci,a moje šéfová se změnila, nejdřív to byla HR manažerka, ale protože tam každou chvíli nebyla,dali šéfování sektretářce gen. ředitele. Holky - tý to stouplo do hlavy a bylo zle. Vozila se po mě za kdeco, s čím jsem neměla nic společného a tak. Lezlo mi to na nervy, i kvůli tomu že já měla vyšší vzdělání než ona (já mám VOŠ, ona byla původně zdr. sestra). Víc než smutný bylo, když mi zakazovala jít darovat krev (brát si na to dovo když je na to volno ze zákona mi přišlo fakt úchylný!). Zdrávka, byť zběhlá z oboru, by skoro mohla mít pochopení, ne? No, odešla jsem, a zaslechla jsem že ona se tak šíleně chovala dál. Teď je tedy na mateřské a prý se trochu zklidnila, ale stejně na tu dobu vzpomínám nerada.

    superkarma: 0 26.01.2004, 13:12:25
  4. avatar
    [36] pajda [*]

    Aja: doufám, že vydržej...držím palce, moc a moc

    Jinak ještě k těm smlouvám - ve smlouvě bývá uvedeno místo výkonu práce a ještě i dovětek (právě u žen s malými dětmi), jestli je lze nebo nelze posílat na služební cesty. Tím se zaměstnavatel zpravidla brání proti popotahování za porušení Zákoníku práce - a pokud to někiterá podepíše (popřípadě má služební cetsy v popisu pracovních povinností), těžko se pak může divit...já si při nástupu nechala náplň práce třikrát pozměnit, než jsem podepsala smlouvu.

    superkarma: 0 26.01.2004, 11:57:08
  5. avatar
    [35] Luciš [*]

    Kašu: Je vedoucí technické přípravy výroby na slévárně šedé litiny. Já jsem obchodník exportu ve kdysi stejné firmě. Teď je jejich slévárna s.r.o. a jde to tam od desíti k pěti.

    superkarma: 0 26.01.2004, 11:12:49
  6. avatar
    [34] Luciš [*]

    A cítíte rozdíl: osamělá žena a samoživitelka (sama živí)?

    superkarma: 0 26.01.2004, 11:10:22
  7. avatar
    [31] Luciš [*]

    Suzanne: Máš asi guláš v těch samoživitelkách. Pokud dostáváš alimenty nebo vdovský a sirotčí důchod, tak si neříkej samoživitelka. Jiné by to bylo, kdybys měla dítě za svobodna, nebo bývalý neplatil.

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:38:35
  8. avatar
    [30] Luciš [*]

    No ona už ruka trhu vlastně i pracuje i bez rušení ZP. A netýká se to jen žen. Můj měl třikrát prodlouženou smlouvu na dobu určitou. Vždycky po třech měsících. A plat má stejný jako já. A to je VŠ. V jeho oboru prostě není uplatnění, a tak než být na UP za pár šupů, je lepší vzít cokoliv.

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:35:44
  9. avatar
    [29] Aja [*]

    Teď mi líčila kámoška...Prodávala v potravinách u soukromníka, který jim do všeho kecal, i když přepsal kšeft na svoji dceru. Dělal přepadovky a drbal je kvůli hovadinám. A to se tam baby fakt neflákaly a nakupovalo se tam příjemně. Minulý týden se tam objevil a kvůli nějaké kravovině dal své dceři pár facek předevšema...Baby na sebe koukly a sundaly zástěry a odešly! Obvolaly i druhou směnu a ty nepřišla do práce...Tak jsem zvědavá, jestli vyměknou a vrátí se...zatím si tam šéfík prý prodává sám... Protože je všchny znám, i toho debila, tak jim moc držím palce...a je mi jejich odchod moc sympatický...

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:34:38
  10. avatar
    [28] Suzanne [*]

    ale fuj...hysterickému. Omlouvám se
    Pajda Každý boj něco stojí, ale tohle mělo dobrý výsledek. A některé nepříjemnosti můžou nastat i bez boje, že..

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:26:25
  11. avatar
    [27] ad.astra [*]

    Jden můj příklad, ještě z doby komunismu: pracovala jsem jako ošetřovatelka koní u Státního statku, dostávaly se i tzv. deputáty, to bylo třeba několik metráků obilí, to se dalo prodat tomu, kdo měl třeba slepice, prase a tak. Jako mladá a nezkušená, po roce práce jsem měla nárok na 2 metráky obilí, a šéf potřeboval sehnat ještě jednoho pracovníka, tak mu slíbil, že pro něj deputát sežene...a kde ho vzal? No přece u mě, řekl mi, že jsem malá, tak dostanu málo, no a já hloupoučká mu to snědla i s navijákem .
    Když už věděl, že je se mnou lehké pořízení, tak jednou, když jsem zaspala na noční a přišla o dvě hodinky později, ale práci jsem si nadělala, tak jeden můj aktivní kolega to na mě prásknul, byl to takovej vlezdoprdelka. Šéf by nic nevědl, on v noci spokojeně chrupkal. Takže mi chtěl dát 3 dny ztržené z dovolené. Už jsem se nedala, napsala na ROH (pro neznalé povinná organizace), dopis jsem šéfovi napřed dala přečíst v domnění, že couvne..ještě se mi vysmál, tak jsem to poslala. Nejen, že jsem měla dovolenou celou, ale šéf šel na kobereček k vyšší instanci. Je občas potřeba nenechat sebou vláčet a dodat si odvahu.

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:24:51
  12. avatar
    [26] Suzanne [*]

    Lidské blbosti se nemá ustupovat, protože potom bují!!! Mám kamarádku - matku samoživitelku, která po dvouměsíční šikaně od své šéfové odešla středem, usmívala se histerickému záchvatu své vedoucí, která ji držela za plášť a křičela - to nemůžete, to nemůžete... Doma se zhroutila, ale práci si časem našla v jiném městě. Dojíždí (kolem Prahy je to běžné až 50km, ona jen 10), zvládá dvě děti. Tu vedoucí to tak vzalo, že podle bývalých spolupracovnic je prý úplně vyměněná.
    Já osobně jsem z místa odešla s úsměvem (práce mě bavila, ale s vedením jsem nebyla schopná vyjít, vždycky si něco našli). Kvůli nové práci jsem se - matka samoživitelka- přestěhovala 100km. Nelituju.

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:23:54
  13. avatar
    [24] pajda [*]

    Ariadna: máš pravdu...vzpomínám si ale na poněkud jiný případ, dokonale charakterizující lidskou blbost - pan majitel firmy si koupil luxusní auto a "nezbylo" mu na výplaty. Obratem jsme se dohodly, že podáme okamžitou výpově´d podle Zákoníku práce - neobdržení peněz do 15 dnů. Bylo jasné, že ostudu by měl výhradně majitel,jenže: ze 40 lidí do toho bylo ochotných jít 6...zbytek se raději zadlužil, jen aby měl své místečko. A všichni nám tvrdili, jak budeme do týdne bez práce. Nebyly jsme - tu ostudu by asi podnik těžko rozchodil, ale když se pak platy snižovaly z důvodu "nízké rentability", tak jsme byly označovány okolím za protekční slečinky a šplhounky, protože na našich šest platů platy se nesáhlo ani z poloviny tak dramaticky jako na ty, co sebou nechaly vorat...

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:16:04
  14. avatar
    [23] šája [*]

    Tak to mám teda na šéfa štěstí - ať jakej je, vzal mě s ročním dítětem a jsem tady už pátý rok. Mezitím jsem stačila porodit druhé. Když děti marodí a musím zůstat doma, beru si práci domů a ještě ji dostanu zaplacenou. Během mateřské mě taky zaměstnal. Sám má malé dítě, tak ví, co to obnáší. A navíc je líný, aby vyvolával konflikty...Dost lidí ho nesnáší, ale právě kvůli tomu, jak se ke mně chová, jsem k němu loajální a vyplácí se mi to. Na služební cesty samozřejmě se šéfem jezdím, to holt musím zmobilizovat manžela nebo babičku.
    Zkrátka jsem na tom jako Lotka jen s tím rozdílem, že občas privilegií využívám, jako že mám jinou pracovní dobu než ostatní a ze začátku po druhé mateřské jsem chodila na zkrácený úvazek.

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:07:54
  15. avatar
    [22] Dášule [*]

    Zaujal mě případ Evy. Podle zákona je totiž účetní trestně zodpovědná za to, když něco takového udělá a neoznámí. Podle mě by měl zákon zajistit účetním, že jim stát zajistí zaměstnání. Eva měla odvahu a stálo ji to práci. Stovky a tisíce účetních to prostě udělají a riskují, že se in na to přijde. Nikdo se nezajímá o to, co bude s nimi. To není mobbing. To je neuvěřitelná blbost a bezohlednost zákonodárců.

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:07:08
  16. avatar
    [20] Dášule [*]

    Kremzina:Peoblém je v tom, o jakou práci se jedná a jestli se ti o dítě má kdo starat. Každá koruna dobrá, ale jako účetní si nevyděláš na placení hlídání.

    superkarma: 0 26.01.2004, 09:54:20
  17. avatar
    [19] Lotka [*]

    Kremzina: Já taky - pokud chci mít práci, jaká mě baví a dobře placenou, tak prostě musím makat. Děti, neděti. A myslím, že to je normální. Nikdy by mě nenapadlo využívat nějakých privilegií - jako že mám dítě, tak nemůžu to a to... Pokud se opravdu zadaří a musím být doma se dítětem, tak prostě dělám svou práci doma, jak to jde. Ale když je potřeba, musím si to hlídání nějak zařídit. Dělám u soukromníka, ale vykořisťovaná si nepřipadám. Prostě to beru tak, že kdo chce vydělat, musí se snažit.

    superkarma: 0 26.01.2004, 09:51:42
  18. avatar
    [17] Kocicka [*]

    já nevím na co jsi na ty služební cesty stěžujete...já osobně si myslím,že je to normální? Pokud je to 3-5 do roka a co děláte ty děti budete mít pořád! A pokud máte manžela a babičky a kam je tedy dáváte když je jim rok?

    superkarma: 0 26.01.2004, 09:39:13
  19. avatar
    [16] Kocicka [*]

    stručně a ručně! uŽ jsem se taky s takovym chováním setkala...za všechno jsem dostala vynadáno co nebylo podle ní ...ani sušenky jsem neuměla narovnat dost esteticky do regálu apod.... a jak se ke mě před lidmi vynula jak had, že mě málem láskou snědla! A jak jsem to vyřešila? Vždy když mi nadávala jsem se jí smála na obličeje a kývala jak panenka z porcelánu...což jí vytáčelo ze začátku do takových otáček,že jsem občas měla pocit,že to s ní sekne! A pak ? Už si na mě nedovolila!!!

    superkarma: 0 26.01.2004, 09:35:20
  20. avatar
    [15] kubikm [*]

    Luciš: no nazdar, už takhle jsou ženy ze strany soukromníka vydírané, viz dnešní příběhy.
    Ve velkém městě je šance, že žena práci najde jinde, ale příklady menších měst jsou opravdu otřesné. Zaměstnavatelé jsou si vědomi, že taková žena jinde místo nenajde a kdy peníze potřebuje...
    Žalobu může dát, ale už nikdy nikde práci nesežene...

    superkarma: 0 26.01.2004, 09:32:07
  21. avatar
    [14] Luciš [*]

    A to vítě, že náš současný prezident chtěl kdysi zrušit Zákoník práce úplně? Prý si ruka trhu poradí...

    superkarma: 0 26.01.2004, 09:22:32
  22. avatar
    [12] Aja [*]

    Je velký rozdíl, jestli jde o státní podnik nebo soukromníka. U soukromých firem se tím asi dost vydírá, ne?

    superkarma: 0 26.01.2004, 09:11:16
  23. avatar
    [11] Kremzina [*]

    Do práce jsem se vrátila, když byl malé rok. Věděla jsem, že jakmile budu doma déle, už se zpátky k práci, která mě bavila nedostanu. Ano zaměstnavatel by mě musel příjmout, ale viděla jsem jakou práci nabízí ženám po mateřské. S naprostou samozřejmostí jsem jezdila kam bylo potřeba. Dokonce 2x do roka na třídenní služební cestu. Prostě mě ani nenapadlo, že bych odmítla. Trochu se musí snažit i partner, občas pomohly babičky, švagrové a tak. Vím, že je to někdy těžké, ale co si budeme povídat, dnes je každý rád, že má práci a bohužel malé dítě není pro většinu šéfu omluva.

    superkarma: 0 26.01.2004, 08:57:13
  24. avatar
    [8] pajda [*]

    U Hedviky je mi to jasné, u Evy ne - kam to oznámila? Na policii? Na nějaký nadřízený orgán? Na finančák? Na účtárně jsem dělala konzultanat a podobné požadavky padaly i ze strany klientů běžně...já bych když už tak reagovala okamžitou výpovědí na dohodu, podanou doporučeně.

    Horší je to s obtěžováním - zažila sjem to jednou ze strany "velmi váženého" kolegy a nechtěla bych s někým podobným dělat znovu...ale to není mobbing, spíš sexuální harašení - v jeho případě už spíše "sexuální obroda"

    superkarma: 0 26.01.2004, 08:35:58
  25. avatar
    [7] Žábina [*]

    Aja: Přesně tak, ten první případ je úplně jasný...jestli to bylo opravdu tak, nechápu, proč ta Hedvika nepodala žalobu, vyhrála by na celé čáře...

    superkarma: 0 26.01.2004, 08:15:30
  26. avatar
    [6] Aja [*]

    Proč si nepřečtou Zákoník práce? Matky s dětmi na služebky vůbec nemusí. Kor samoživitelky...

    superkarma: 0 26.01.2004, 08:09:42
  27. avatar
    [4] sunnynka [*]

    Tak poslednín případ, Jana, to je jako vyšité z mojí práce, odkud jsem šla na mateřskou. Jakoby Jana popisovala mou šéfovou U mě to bylo o to horší, že ta šéfová byla známá mých rodičů, na střední škole mi u nich zařídila praxi, všimlo si mě vedení, že se snažím a něco umím a po škole mě zaměstnali. Šéfová mi potom celou dobu, co jsem tam pracovala předhazovala, že bych jí měla být vděčná, že jsem místo dostala jen díky ní

    superkarma: 0 26.01.2004, 07:16:09
  28. avatar
    [3] mamina [*]

    Bránila jsem se, a vyhrála jsem. Jenže za jakou cenu Dnes bych do toho už nešla, a myslím si, že na tom, "kdo uteče, ten vyhraje" je mnoho pravdy.
    Jenže je těžké kolikrát rozpoznat, že mu ten druhý vlastně ubližuje když si toho ze začátku jeden ani nevšimne A když mu to už dojde, bývá většinou pozdě a právě on bývá označen za toho kdo dělá ty problémy

    superkarma: 0 26.01.2004, 06:56:44
  29. avatar
    [2] šája [*]

    Případ Hedviky je jasný. Neznám doslova zákoník práce, ale ten říká taky něco o osamělých matkách pečujících o nezletilé dítě a jejich pracovní době... To je na žalobu.
    Jinak souhlas k Kotětem

    superkarma: 0 26.01.2004, 06:55:33
  30. avatar
    [1] *Kotě* [*]

    Případy Hedviky, Moniky a Jarky jsou ale spíše sexuální obtěžování než mobbing, řekla bych, že je to trošku jiná kategorie problému. Poslední případ Jany je sice smutný, ale taky se mi nezdá, že by šlo o mobbing, protože ta šéfová to zřejmě dělala všem, nejen jí.

    Jinak si ale myslím, že to, co si u nás mnozí zaměstnavatelé dovolí k ženě, přijímacím pohovorem počínaje, snad nemá obdoby.

    superkarma: 0 26.01.2004, 00:17:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme