Novinky

Závislost na prášcích: kdo nezažil, neuvěří

Silný příběh o závislosti na prášcích nám popsala čtenářka Renicek. Je to určitě děsivé, když se z milého člověka stává lhář a podvodník...

Moc Vám přeju, milá Renicek, aby už bylo všechno v pořádku. A děkuju.


Závislost na kávě nebo dobré čokoládě... to jsou celkem příjemné a neškodné závislosti. Ranní káva v klidu vypitá, to je báječný rituál a není divu, že může člověku chybět. Bohužel jsou i horší a strašlivé závislosti. Takové, které změní, možná lze říci i zničí život nejen těm závislým, ale i jejich rodinám. Alkohol a nikotin jsou klasika. Já jsem se ve své úplně nejbližší rodině setkala se závislostí na prášcích, a kdo to někdy na vlastní kůži nezažil, neuvěří.

Člověk, který nedokáže udělat ani ty nejběžnější věci, nejobyčejnější denní úkony když nemá pár bobulek v sobě, ale hlavně pokud nemá pocit, že má někde dobře ukrytou dostatečně velkou zásobu. Žít v jedné domácnosti s někým, kdo jen obvolává známé a nutí je i členy rodiny chodit po doktorech a nechávat si na sebe psát recepty na potřebné léky. Na léky, které se bez předpisu nedají koupit, a které lékař předepisuje celkem nerad, to je hrozný život den po dni. Osoba, kterou si pamatujete jako milého, zdvořilého člověka se změní v lháře a podvodníka, který každým svým činem a slovem směřuje jen k tomu, aby dosáhl svého. Radost, kterou vidíte takovému člověku v očích ve chvíli, kdy mu dáváte jeho drogu, takovou radost neuvidíte ani v očích dětí pod vánočním stromečkem při rozbalování vytoužených dárků. Těžko si představíte ty nekonečné dlouhé noci, které celá rodina probdí, protože dotyčnému léky došly a on v afektu běhá po bytě a vyhrožuje vším možným sobě i ostatním. Pláče, rozbíjí věci... děsivé soužití dokonce i pro sousedy a kolegy. A nejhorší je, že nevíte co dělat. Kam se obrátit o pomoc. Jak léčit někoho, kdo se léčit nechce, jak pomoci někomu, kdo tvrdí, že žádný problém nemá a pomoc odmítá.

A tím hůř to člověk snáší, když si uvědomí, že se dotyčný postižený do této situace dostal ne tak docela vlastní vinou, ale částečně i vinou lékaře, který nemocnému člověku předepsal nevhodné léky v nevhodné kombinaci... Kdo mohl, koukal z domova zmizet a účastnit se toho všeho co nejméně. A kdo nemohl, kdo musel zůstat, ten se z podobného zážitku už nikdy nevzpamatuje, nikdy nezapomene. Snad můžu říci, že jsme z této hrozné závislosti venku. Že jiní lékaři pomohli napravit, co někteří tak trochu zavinili. Byl to ale boj na dlouhá léta a v těchto případech prý nikdy není tak docela vyhráno. Nemám ráda pocit, že jsem na něčem závislá tak moc, že to může negativně ovlivnit můj život, mé chování, ale nikdo z nás neví, co ho zítra potká, co se mu přihodí. A když ve vypjaté situaci slupne velkou tabulku čokolády místo plata prášků nebo půllitru alkoholu, tak je to ta nejlepší možnost.

Renicek

Pozn. red.: Text neprošel redakční korekturou.

A jak jste na tom vy, milé ženy-in?

Tématem dnešního dne je: Na čem jste závislá?

  • Jste závislá taky na kafi, nebo na něčem jiném (seriály, nakupování, sex...)?
  • Bez čeho si svůj den nedovedete představit?
  • Jak fungujete, když svou závislost nemáte?
  • Vadí vám, že jste závislá, chtěla byste to nějak omezit?

Podělte se s námi o vaše závislosti! Jedna ze čtenářek za svůj příspěvek získá balíček výborné kávy CARTE NOIRE. Příspěvky posílejte dnes 21. 2. nejpozději do 14.30 hodin na e-mailovou adresu níže. Ještě upozornění - pokud byste poslala fotku, musí jít (kvůli autorským právům) o vaši fotku a jejím zasláním dáváte redakci souhlas k jejímu bezplatnému uveřejnění v tomto tématu. Moc děkujeme!

  • Redakční e-mail: redakce@zena-in.cz
  • Předmět: ZÁVISLOSTI

kafe

   
21.02.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [59] carmi [*]

    Eva_Fl — #58 Eva_Fl — #57 Promiň, já se tě nechtěla dotknout. Já jen byla překvapená, že jsi měla problémy v tak mladém věku. A nezlob se, já neměla dětství taky růžové, i když z venčí to tak mohlo vypadat. A vůbec si nemyslím, že je nenormální s tím něco dělat. Naopak. Obdivuju, že jsi s tím něco dělala. Taky jsem měla v rodině tenhle problém a nic s tím ten dotyčný dělat nechtěl. Skončilo to hrozně.Sml15Sml27

    superkarma: 0 22.02.2013, 11:06:27
  2. avatar
    [58] Eva_CZ [*]

    carmi — #56 v jakem stavu se podle tebe clovek ma lecit? Az je uplne v prdeli, na ulici a vybira popelnice? Sml14

    Myslim, ze lecit by se mel kazdy, kdo sam nezvlada. A zavislak proste nezvlada. Me zase sokuje, ze v tomto stoleti jste tam tak neinformovani. Ja vim - v Cesku je normalni chlastat. Sml24 Nenormalni s tim neco delat, jak vidim.... Sml28

    1. na komentář reaguje carmi — #59
    superkarma: 0 22.02.2013, 02:15:19
  3. avatar
    [57] Eva_CZ [*]

    carmi — #56 ano. Spadla jsem do zavislosti ve svych patnacti-sestnacti letech. Absolutne jsem nezvladala a navstivila AT poradnu - abych se poradila. Dovedela jsem se, ze existuje moznost lecby. Prosila jsem, aby me vzali. Na lecebnu jsem cekala mesice. Co je na tom tak nepochopitelneho? Kazdy nemel detstvi uzasny a nezny a krasny, ani zivot nalajnovanej jak ze slabikare. Sml80

    1. na komentář reaguje carmi — #59
    superkarma: 0 22.02.2013, 02:12:56
  4. avatar
    [56] carmi [*]

    Eva_Fl — #50 Nezlob se, ale mě to dost šokuje. V 21 letech ses už léčila?   Na jednu stranu si nedovedu představit, že jsi v takovémhle věku už byla ve stavu, že jsi se musela léčit, na druhou stranu si nedovedu představit, že jsi v tomhle věkuk byla už tak uvědomělá, žejsi se začla léčit. Promiň, jen sito neumím představit.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #57
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #58
    superkarma: 0 22.02.2013, 00:06:45
  5. avatar
    [55] arminka [*]

    Sml80 hmm, snažím se práškům vyhnout, když to jde ...

    superkarma: 0 21.02.2013, 19:09:05
  6. avatar
    [54] Jindriska8 [*]

    Asi to bylo těžké období.Sml15

    superkarma: 0 21.02.2013, 18:51:58
  7. avatar
    [53] dasena [*]

    Alkohol jen přiležitostněSml16

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:57:06
  8. avatar
    [52] hardman [*]

    pravda

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:50:19
  9. [51] rendac [*]

    já beru prášky jen v nejnutnějších případech Sml22

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:07:52
  10. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    dadma — #49 ja jsem se poprve lecila ve svych 21 letech. Uz bych nespocitala, kolik mych ,,kolegyn" od te doby zemrelo. MOC. Sml22

    1. na komentář reaguje carmi — #56
    superkarma: 0 21.02.2013, 16:52:44
  11. [49] dadma [*]

    Krtina86 — #19 Moje kolegyně také na alkoholismus zemřela v 51 letech.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #50
    superkarma: 0 21.02.2013, 16:48:15
  12. avatar
    [48] kebulkaevulka [*]

    dadma — #46 Zvládneš,jen je třeba se rozhodnout a jít.....

    superkarma: 0 21.02.2013, 16:45:08
  13. avatar
    [47] *Lefff* [*]

    I když se člověk ze závislosti dostane, což je samo o sobě vítězství jak hrom, vadí mi nálepka, která zůstane. Abstinující alkoholik, abstinující kuřák... Kouřila jsem 10 let a byla jsem na cigaretách závislá. Teď nekouřím skoro 5 let. Ale nekuřákem už nikdy (jak já to slovo nemám ráda!!) být nemůžu. Sml15

    superkarma: 1 21.02.2013, 16:41:08
  14. [46] dadma [*]

    Tak tohle znám z vlastní zkušenosti.Lékaři píší léky i když vědí, že jsou návykové.Od mládí trpím na migrény.Normální analgetika mě nezabíraly.Tak mě lékař napsal čípky proti migréně a jelikož jsem pracovala v lékárně nebyl pro mě problém si koupit  je i bez předpisu.Užívám je již x let .Občas se mě migréna dostaví,ale spíše mě bolí hlava již z toho, když si čípek nevezmu.Je to již diagnóza.Protože jsem již v důchodu, tak se mě také těžko shánějí.Něco napíše lékař,který se také moc dobře netváří a něco seženu od známých po lékárnách.Také se odhodlávám navštívit lékaře,kvůli odvykačce,ale zatím mám obavy,nevím jak to zvládnu.

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #48
    superkarma: 0 21.02.2013, 16:40:45
  15. avatar
    [45] kebulkaevulka [*]

    Eva_Fl — #44 Sml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 21.02.2013, 16:03:21
  16. avatar
    [44] Eva_CZ [*]

    kebulkaevulka — #42 cim vic a casteji to budeme vsichni vsude rikat, tim driv se to zacne brat jako samozrejmost. Tady se to uz tak bere. Sml22

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #45
    superkarma: 0 21.02.2013, 15:58:08
  17. avatar
    [43] Eva_CZ [*]

    veveruska131 — #21 Sml23 Pokud pijes denne, sama to nezvladnes. Jestli jo a budes abstinovat tri roky, napis mi. Sml58

    superkarma: 0 21.02.2013, 15:56:46
  18. avatar
    [42] kebulkaevulka [*]

    Eva_Fl — #40 Já vím,napsala jsem to blbě,taky se s tím setkávám a když někam jdu a řeknu,že jsem alkoholik,tak na mě koukají,jako na magora.Sml22

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #44
    superkarma: 0 21.02.2013, 15:55:34
  19. avatar
    [41] Eva_CZ [*]

    Dessy — #37 nerekla bych, ze ,,JEN". Pokud je abstinujici, je to uzasny. Sml22 To je totiz jedina mozna cesta, jak zit dustojnej zivot.

    superkarma: 0 21.02.2013, 15:54:42
  20. avatar
    [40] Eva_CZ [*]

    kebulkaevulka — #39 mne se lidi ptaji, jak muzu byt alkoholik, kdyz nepiju. Proto jsem to napsala. Sml22

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #42
    superkarma: 0 21.02.2013, 15:53:35
  21. avatar
    [39] kebulkaevulka [*]

    Eva_Fl — #36 Jo jo jo,napsala jsem to blběSml22

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #40
    superkarma: 0 21.02.2013, 15:51:22
  22. avatar
    [38] Dessy [*]

    Brixik — #17 Máš naprostou pravdu, že do této situace dostane člověka i lékař. Znám nejeden takový případ...

    superkarma: 1 21.02.2013, 15:49:14
  23. avatar
    [37] Dessy [*]

    Eva_Fl — #36 To je pravda. Vyléčený není žádný závislák - ať to je cokoliv. Je vždy jen abstinující, ale i to je snad lepší než na tom viset dál, pak sebevraždy (dnes je spousta žen i gamblerek)Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #41
    superkarma: 0 21.02.2013, 15:45:55
  24. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    kebulkaevulka — #25 tak to jsi prvni vyleceny alkoholik na svete. Ja znam jen alkoholiky abstinujici, ale ze by se nekdo vylecil, o tom slysim poprve.

    1. na komentář reaguje Dessy — #37
    2. na komentář reaguje kebulkaevulka — #39
    superkarma: 0 21.02.2013, 15:40:05
  25. avatar
    [35] Dessy [*]

    No to  chápu, je to hrůza! Ony všechny závislosti, ale tahle je snad nejhorší.

    Ne, venku z toho není nikdy, ale nesmí začít...jinak se dá kvalitně žít znovu, jen hrozná zkušenost.Sml79

    superkarma: 0 21.02.2013, 15:36:35
  26. [34] lochny [*]

    léky ,které mám brát beru, ostatní vždy zvažuji,ale vynechávám občas, nic jiného nezbývá,je to důležité pro léčbu,ale někdy nevhodná kombinace docela potrápí

    superkarma: 0 21.02.2013, 15:32:11
  27. [33] xhero [*]

    Jsem občas závislá na čtení letáků se slevami

    superkarma: 0 21.02.2013, 15:12:30
  28. [32] FAXÍK [*]

    moje maminka je taky závislá na lécích a nám se nepodařilo s tím nic udělat

    superkarma: 0 21.02.2013, 14:47:37
  29. avatar
    [31] LudPa [*]

    veveruska131 — #21 Všechno jde když se chce, ale tady bych brala i odborníka.Určitě.Držím prsty.

    superkarma: 0 21.02.2013, 14:43:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] petulka132 [*]

    Tak hlavně že je už vše v pořádku, muselo to byt hrozné...

    superkarma: 0 21.02.2013, 14:41:37
  2. [29] free [*]

    Do té pasti jsem málem taky spadla.  Doktorka se s ničím moc nepáře, postěžovala jsem si na nějakou bolístku a už jsem šla domů s paklem léků.  Po týdnu jsem šla náhodou ke známému internistovi a postěžovala si na problémy se štítnou žlázou.  Prohmatal mě, poslal na ultrazvuk  a  nic jí nebylo.  Léky, které jsem užívala, by všecho pokazily, musela bych je brát doživotně a ještě bych přobrala třicet kilo.... to jsou vyhlídky.

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:40:33
  3. avatar
    [28] čurda [*]

    věřím Vám a klobouk dolů, že jste to zvládli, tak ať Vám to všem vydržíSml59Sml59Sml59

    superkarma: 1 21.02.2013, 13:24:48
  4. avatar
    [27] ekleinovka [*]

    Doktor. Měl být tím prvním, který měl změnit rychle léčbu, vždyť tohle vůbec nemuselo dojít tak daleko proboha

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:21:06
  5. [26] olinka55555 [*]

    Hlavně, že jste to překonali, je to moc těžké. Vyžaduje to ohleduplnost a pochopení blízkých, kterým postupně odchází síla to všechno snášet. Gratuluji.

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:12:28
  6. avatar
    [25] kebulkaevulka [*]

    veveruska131 — #21 Jestli nemáš silnou vůli,ale opravdu silnou,bez lékařské pomoci to nezvládneš,taky držím palce,ale jsem realista a vyléčený alkoholik,tak vím o čem píšu

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #36
    superkarma: 1 21.02.2013, 13:11:03
  7. avatar
    [24] margot [*]

    kobližka — #3 já zas nechápu rodinu, která takto svému milovanému "pomáhá". že shání "drogu" kde může a nosí mu ji a tím ho v závislosti podporuje. jak vidět z příběhu, stačilo změnit doktoraSml80

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:04:49
  8. [23] DCOlga [*]

    Dost děsivá představa, doufám, že se něčeho podobného nikdy nedočkám.

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:04:39
  9. [22] Krtina86 [*]

    veveruska131 — #21 Držím palce Sml67.

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:02:30
  10. [21] veveruska131 [*]

    Nejprve jsem si myslela, že je dobré se napít alkoholu o víkendu, ale ted bez něj nepřežuju jediný den...snažím se to nahrazovat něčím jiným, tak doufám, že to zvládnu.

    1. na komentář reaguje Krtina86 — #22
    2. na komentář reaguje kebulkaevulka — #25
    3. na komentář reaguje LudPa — #31
    4. na komentář reaguje Eva_Fl — #43
    superkarma: 0 21.02.2013, 12:56:26
  11. avatar
    [20] tajnostii [*]

    Tak to je špatnéSml22

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:53:55
  12. [19] Krtina86 [*]

    marienka-m1 — #5 U nás v rodině je to to samé - bohužel to došlo až do té fáze, kdy na následky alkoholismu tatínek umřel. Nikomu bych nepřála zažívat takovéhle situace.

    1. na komentář reaguje dadma — #49
    superkarma: 0 21.02.2013, 12:53:33
  13. [18] iřka [*]

    Užila jste si,chápu vás,nikomu nepřeji něco takového prožívat. Tak už jen vše dobré.

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:52:39
  14. avatar
    [17] Brixik [*]

    Docela by mě zajímalo, kolik takových lidí, kde se na závislosti podepsali dontoři je. Podobně na tom byla jednu dobu kamarádky maminka, když bez jakéhokoliv upozornění od lékařky na vznik možné závislosti dostala Lexaurin. Naštěstí to dobře dopadlo. nicméně znám dost lidí, kteří jsou na těchto "neškodných prášcích na spaní a uklidnění" natolik závislí, že se musí léčit. Vůbec v oblasti psychiatrie je jakákoliv medikamentózní léčba hodně těžká otázka.

    1. na komentář reaguje Dessy — #38
    superkarma: 1 21.02.2013, 12:50:08
  15. avatar
    [16] violik [*]

    Sml24Ano kdo nezažil fakt neuvěří.  Od mládí několikadenní migrény, silné bolesti páteře a kloubů. Každé ráno bojovat s tělem, které likviduje  chuť se vůbec probudit. 25 leté sezení u PC v účtárnách k tomu se ještě přidalo nepochopení kolegů, že bez růžových prášků nemohu žít a něco o prahu bolesti. Pak jednoho dne zdravou kolegyni chytla poprvé migrena a manžel ji musel odvést na pohotovost. Je fakt, že její omluva mi bolest nevyléčila ale aspoň jsem se pak cítila v práci jako normální člověk a ne posera.

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:48:08
  16. avatar
    [15] kebulkaevulka [*]

    átéčko — #9 Alenko,u mě Tramal

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:47:36
  17. avatar
    [14] kebulkaevulka [*]

    Je obdivuhodné si přiznat,že je člověk závislí,já to udělala a doufám,že jsem z toho venku,ale jak píšeš,nikdy není vyhráno,ted už je to jen a jen na nás,hodně štěstí s abstinencí.Sml67

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:46:54
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    jsem ráda, že tohle jsme ještě nezažili. Musí to být obrovská práce, dostat z toho závislého člověka, ještě že na to nebyl sám.

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:39:30
  19. avatar
    [12] daska59 [*]

    Tak to nejsou příjemné zážitky Sml15

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:27:01
  20. [11] Danulka K. [*]

    Již jsem četla hodně o závislosti na prášcích, snažím se vyvarovat vzít více léků nežli musím. Od té doby,co je internet, vždy si přečtu vše o léku,který mě doktro předepsal.A protože v posledních 2 letech se zdravím bojuji, o to více se snažím o lécích dozvědět co nejvíce.

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:24:46
  21. avatar
    [10] ladouch [*]

    Věřím tomu, že závislot na prášcích je strašná a může začít úplně nevinně.Sml22Sml22

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:23:14
  22. avatar
    [9] átéčko [*]

    Bože, co to byl za lék, že vyvolal takové stavy?

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #15
    superkarma: 0 21.02.2013, 12:15:50
  23. avatar
    [8] lenig [*]

    tak toho se jednou do budoucna bojim...už takhle neusnu bez podpurneho leku a kdyby se neco pridalo...Sml80

    superkarma: 0 21.02.2013, 12:03:09
  24. avatar
    [7] zsuzsika [*]

    zrovna to zažívám-můj muž bere už asi dva roky oxycontin,což je dost silná,návyková droga,má strašné výkyvy nálad a už si s ním fakt nevím rady

    superkarma: 0 21.02.2013, 11:58:33
  25. avatar
    [6] vmarta [*]

    tak to je těžká cesta se z toho dostat

    superkarma: 0 21.02.2013, 11:56:02
  26. [5] marienka-m1 [*]

    naprosto vás chápu, něco podobného máme též v rodině, jen klasika-alkohol Sml15 je dobře, že se u vás závislost zvládla Sml67 přeji už jen samé pěkné závislosti!

    1. na komentář reaguje Krtina86 — #19
    superkarma: 0 21.02.2013, 11:55:08
  27. [4] V19 [*]

    ach jajSml23

    superkarma: 0 21.02.2013, 11:54:58
  28. avatar
    [3] kobližka [*]

    Tak to nechápu,jak někdo může dobrovolně zásobovat svoje tělo naprosto zbytečně léky.Já je brát musím,ale stejně si říkám,jestli by to nešlo bez nich....nešlo,to vím.Ale všechno je v hlavě,jak si tam člověk něco zafixuje,těžko se toho zbavuje.

    1. na komentář reaguje margot — #24
    superkarma: 0 21.02.2013, 11:52:27
  29. avatar
    [2] Milea [*]

    Nebezpečná kombinace!!!Sml73

    superkarma: 0 21.02.2013, 11:50:02
  30. avatar
    [1] Hanula [*]

    Sml15UF, tak to je hrozná závislost - prášky, alkohol, drogy....Sml23Sml23

    superkarma: 0 21.02.2013, 11:48:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme