.

Zaujalo mě: První česká paterčata a rabování

Novinky

Zaujalo mě: První česká paterčata a rabování

Je až neuvěřitelné, jak někteří Češi dovedou zneužívat neštěstí i štěstí ostatních. Krásným příkladem jsou letošní povodně i první česká paterčata romské maminky Alexandry Kiňové...

Jeden můj kamarád šel při minulých povodních do tenkrát vystěhovaných Holešovic zkontrolovat byt. A narazil na dva „čórkaře“, kteří si z jejich domu odnášeli nějakou elektroniku. Bylo to poprvé, kdy se navážno popral. Normálnímu člověku je, když slyší podobné historky, až fyzicky nevolno. Co je to za lidské hyeny, které se snaží obohatit na neštěstí druhých?

A pak se ve zprávách dočtete, že k rabování dochází i letos...

Druhá strana mince? Není. Možná vás napadne, že jsou ti rabující v tíživé životní situaci. Dobře, člověk si asi dovede představit, že hladovějící jde ukrást do sámošky chleba, ale rabovat při povodních? Ne. Tohle nejsou lidé, kteří řeší existenční problém, to jsou lidští supi, bez studu, bez skrupulí...

Lidské štěstí vyvolává nenávist

Do záplavy starostí s povodněmi přišlo i jedno velké štěstí. V Česku se narodila první paterčata. Jejich maminkou je Romka Alexandra Kiňová. A právě to je pro některé Čecháčky nepřekousnutelný problém. Opět si půjčím zprávu z Novinek.cz...

Ach jo! Na jednu stranu mě to vlastně nepřekvapuje, pracuji pro internetový magazín a zažil jsem už několik hnusných xenofobních výlevů v diskuzích. Ale jsem tím vždycky znovu zděšen, a u tak krásné a vzácné příležitosti, jako je narození paterčat mě to mrzí dvojnásob. To si zase děláme vizitku ve světě...

Z posledních zpráv se v člověku snadno uhnízdí beznaděj, když lidské štěstí i neštěstí dovede vyvolat takové reakce. Pojďme proto společně mamince Saše Kiňové a obětem letošních povodní držet palce!

Prosím (pokud z jakéhokoli důvodu cítíte tu potřebu), zdržte se xenofobních výlevů v diskuzi pod tímto článkem. Budou bez milosti mazány.

   
07.06.2013 - Redakční novinky - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [126] OlgaMarie [*]

    gerda — #118 Připočítej si vodné, stočné a elektřinu. Já tu maminu lituju.

    superkarma: 1 14.06.2013, 20:51:11
  2. avatar
    [125] denkas [*]

    gerda — #123 Sml30Sml30

    superkarma: 0 09.06.2013, 17:08:12
  3. avatar
    [124] denkas [*]

    evelyn — #122 To mi povídej! Sml30A taky člověk si to miminko užíval a na to nebude mít čas.Sml80Ale snad ji pomůžou i příbuzní a známí.je to krásný,pět miminek,ale taky to hlavně bude hrůza! Honění,nervy.A co až začnou marodit.Když to malý mimi plakalo a člověk nevěděl proč a jak mu pomoc a co až ji budou bereč všechnySml80Fakt tu holku lituju.Tam prostě není co závidět.Tu chvilku slávy?

    superkarma: 1 09.06.2013, 17:07:47
  4. avatar
    [123] gerda [*]

    u nás to probíhalo tak, že když už jsme byli všichni vypravení a navlečení, zachtělo se dětem na záchod. Tak zas všecko dolů.

    1. na komentář reaguje denkas — #125
    superkarma: 0 09.06.2013, 16:15:14
  5. avatar
    [122] evelyn [*]

    denkas — #120 kdyz si predstavim, nez jsem oblikla jednu pijavici v zime i s fusakem, zpocenaja, ona, rvaly jako tur...smarja, chudak zenska

    1. na komentář reaguje denkas — #124
    superkarma: 0 09.06.2013, 15:23:57
  6. avatar
    [121] denkas [*]

    http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=domaci&c=A130602_131938_domaci_hv&foto=&thumbs=1#V130602_084045_tv-zpravy_nov

    superkarma: 0 09.06.2013, 14:44:40

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [120] denkas [*]

    evelyn — #119 a hlavně nemůže jít sama na procházku.Sml80 Ale už o ní nic nepíšou.Jak dlouho budou v porodnici a tak.

    1. na komentář reaguje evelyn — #122
    superkarma: 0 09.06.2013, 14:30:55
  2. avatar
    [119] evelyn [*]

    gerda — #118 s papirovyma plinkama asi tolik ne, ale hodne urcite, nicmene ja spis premyslela o "venceni", jeden, jeste dva kocarky das mozna na balkon, ale pet? Navic v zeleni na zahrade, nekde pod stromem je to urcite prijemnejsi, nez na vyhratem balkone

    1. na komentář reaguje denkas — #120
    superkarma: 0 09.06.2013, 14:22:04
  3. avatar
    [118] gerda [*]

    evelyn — #117 no jo, ale v bytě jsou vlastně v pronájmu - obec domky pravděpodobně nemá, jinak by jim ho asi nabídli. V bytě jim bude určitě těsno, když si představím už jenom to, kolik musí denně vyprat a pověsit prádla - to je na tři balkony.

    1. na komentář reaguje evelyn — #119
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #126
    superkarma: 0 09.06.2013, 12:28:25
  4. avatar
    [117] evelyn [*]

    gerda — #114 denkas — #116 to uz ted, takle by jen vystrcila kocarky na zahradu a nemusi s nima nijde smajdat

    1. na komentář reaguje gerda — #118
    superkarma: 0 09.06.2013, 11:36:12
  5. avatar
    [116] denkas [*]

    gerda — #114 To máš úplnou pravdu,ve všem .Ten domek by opravdu potřebovaliSml22Neumím si představit až jim budou 2-3 roky,jak s nima někam pudeSml80To aby je snad měla na kšírách.

    1. na komentář reaguje evelyn — #117
    superkarma: 0 09.06.2013, 10:45:24
  6. [115] MaVy [*]

    gerda — #114 taky bych jim ho přála,plus třeba by ti závistivci pupukali zlosí a bylo by,já furt nechápu co může normální člověk závidětSml80,oblékání vaření uklízení starosti s dětským trápením strach o tolik dětí,závidět takový život- byt žitý s pomocí státu může jen blbec

    superkarma: 3 09.06.2013, 10:31:11
  7. avatar
    [114] gerda [*]

    Krupová — #112 Souhlasím ve všech bodech. Toto je natolik výjimečná situace, že si zaslouží pozornost a uznání všech, co nejsou úplně zabednění. Těm druhým jde jenom o to, že jsou to Romové. No a? Za minulého režimu by maminka takové rodiny dostala metál Matka Hrdinka. A je! Nejen, že nebude mít vteřinu pro sebe, ale ještě aby čelila hlouposti a zlobě. Jen si myslím, že by pro ně byl mnohem lepší domek se zahradou, kvůli nim i kvůli sousedům. Děti na zahradě se líp ohlídají a nemusí se vypravovat na vycházku. Třeba se pro ně postupem času najde.

    1. na komentář reaguje MaVy — #115
    2. na komentář reaguje denkas — #116
    3. na komentář reaguje evelyn — #117
    superkarma: 0 09.06.2013, 07:27:44
  8. [113] vercicak23 [*]

    nezávidim

    superkarma: 0 08.06.2013, 21:05:31
  9. avatar
    [112] Krupová [*]

    myslím, že kdyby se narodily ty děti bílé mamince, bude to stejně medializované a stejně dostane podpory a pomoci od různých sponzorů. Má to už tak těžké s šesti dětmi, proč jí ještě přidávat starosti.

    1. na komentář reaguje gerda — #114
    superkarma: 2 08.06.2013, 20:26:34
  10. avatar
    [111] denkas [*]

    Já jen nechápu,jak někdo jim může něco závidětSml80 I kdyby jim dali vilu,tak já bych jim to přálaSml22 5miminek najednou.Umíte si to vůbec někdo představit? Já teda ne. kde se v lidech bere ta zloba? Ani ty ošetřovatelky jim nepřejou.To jako by měla sama zvládnout. Sml80 Věčně si ženský stěžujou,že mateřská není dovolená a najednou s pěti miminy to snad je pohoda

    Co se to s našim národem děje.Věčně se tu proti někomu štve,věčně se někomu závidí,věčně se na někoho nasazuje.Sml57

    superkarma: 2 07.06.2013, 23:13:37
  11. avatar
    [110] denkas [*]

    http://video.idnes.cz/webtv.aspx?c=A130531_121737_praha-zpravy_sfo&idvideo=V130530_165152_tv-zpravy_sha

    superkarma: 0 07.06.2013, 22:55:37
  12. avatar
    [109] evelyn [*]

    Pekny clanek ktery osvetluje, jak je to s tema vysokyma davkama, chuvama...

    superkarma: 2 07.06.2013, 21:47:16
  13. avatar
    [108] Makynka [*]

    Já fakt nechápu, o co všem jde, aneb každý dobrý skutek je po zásluze potrestán, že? Maminka má 5 miminek, což je obrovská finanční, psychická i fyzická zátěž, vše je zmedializováno, tak se dočkala větší pomoci než je standartní. Proč to ostatní tak žere?

    superkarma: 4 07.06.2013, 21:29:03
  14. avatar
    [107] black.bird.third [*]

    bleblemcy — #71 Ale ty chůvy s nimi nebudou určitě 24 hodin denně.

    superkarma: 0 07.06.2013, 21:28:05
  15. [106] dadma [*]

    gerda — #62 Lidi co hazardují se svým životem bych nezachraňovala.

    superkarma: 0 07.06.2013, 21:18:38
  16. [105] dadma [*]

    Já přeji mamince a jejím dětem jen to nejlepší.Rodinu neznám a proto je nemohu hned odsuzovat .Jsou to mladí lidé a chtěli druhé miminko,že se jich narodilo pět je unikátní a skvělé.

    Někteří lidé se chovají hůře než hyeny.To vidíme i při povodních.Plno lidí pomáhá ve svém volnu nebo si vezmou dovolenou a nějaký šmejd ukradne záchranáři mobil.Nad tím zůstává rozum stát.

    superkarma: 1 07.06.2013, 21:15:42
  17. [104] helešicová [*]

    Neznám maminku paterčat ani její rodinu .

    superkarma: 0 07.06.2013, 20:28:00
  18. avatar
    [103] bleblemcy [*]

    Suzanne — #85 Článek je zajímavý ač s některými názory v něm absolutně nesouhlasím. Možná mnohem zajímavější jsou komentáře k němu.

    superkarma: 0 07.06.2013, 19:23:24
  19. avatar
    [102] Suzanne [*]

    Maryene — #101 Sml80 Je to strašné zobecňování (pokud neznáš tuhle paní konkrétně). Přičemž tenhle případ obecný není a nelze na něj aplikovat "zkušenosti s většinou", protože jakákoli matka s paterčaty by měla naprosto výjimečný přístup. Když tak si přečti ten článek, co jsem tu sdílela, je moc pěkný. 

    MaVy — #100 viď? Sml16

    superkarma: 0 07.06.2013, 18:21:28
  20. [101] Maryene [*]

    Suzanne — #99 tady nejde o žádné osočování, ale o dvojí přístup, nepsala bych k tomu nic, kdybych to nezažila na vlastní kůži.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #102
    superkarma: 0 07.06.2013, 16:48:44
  21. [100] MaVy [*]

    Suzanne — #85 velmi dobře je to v tom článku napsáno

    1. na komentář reaguje Suzanne — #102
    superkarma: 0 07.06.2013, 16:47:23
  22. avatar
    [99] Suzanne [*]

    Maryene — #90 Ona čekala původně tři, pak se přišlo na další. Nemyslím si, že kdyby jí někdo nedal postýlku, že by děti spaly ve vaně. Nebo to někde říkala? Vypadala bezradně a zoufale? Ona i ta romská komunita má svoje specifika a tahle holka nevypadá, že by byla opuštěná na světě. Jistě by se příbuzenstvo seběhlo s pomocí, na tom bych neviděla nic špatného. Zřejmě ve chvíli, kdy se začalo mluvit o pěti dětech, se všechno radikálně změnilo. Mohla mít něco připraveno, ale na tohle se musela připravovat znova. Hlavně psychicky. Mně tohle osočování z nezodpovědnosti přijde poněkud na hlavu postavené Sml80

    1. na komentář reaguje Maryene — #101
    superkarma: 2 07.06.2013, 16:46:51
  23. avatar
    [98] Sapita [*]

    Ad chůvy- na jednu je nějak nárok od trojčat, druhou jim uhradí obec. A opravdu nezávidím, hezkých pár let se nezastaví, a´t s chůvama nebo bez.

    Mně jen trochu dráždí postoj - dvojčata- všechno se kupuje dvakrát, stát by měl pomoct. Já mám tři děti a nebrečím, že musím kupovat, světe div se, všechno třikrát. Moje děti taky všechny nosí boty, spí v postelích.... nikdy mě nenapadlo brečet, že bych  chtěla trojitou pomocSml80  Rozdíl je jenom v tom, že boty kupuju v různých velikostech.... a ano, může se někdy stát, že nějaké oblečení děti podědí, ale neplatí to paušálně a fakt mě to "nevytrhe". Stačí si najít dobrý sekon-hand.

    superkarma: 0 07.06.2013, 16:28:48
  24. avatar
    [97] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #93 myslím, že jsou to ti samí umělci, co jezdí závody v protisměru, lezou na střechy vagonů a podobně. Když je omrzel život, neměli by do toho potom zapojovat záchranáře. Prostě se nudí a neví co se životem - ruská ruleta?Sml80

    superkarma: 0 07.06.2013, 15:45:29
  25. avatar
    [96] Lukáš Čejka [*]

    evelyn — #94 asi Sml16

    superkarma: 0 07.06.2013, 15:44:46
  26. avatar
    [95] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #93 já jezdím na vodu každým rokem a nikdy jsem nevlezla do raftu opilá ani ve stavu, kdy mi nebylo nejlíp po předchozím večeru.. hlídám se, protože za to, co by se mohlo stát, ten chlast nestojí Sml23

    superkarma: 0 07.06.2013, 15:37:02
  27. avatar
    [94] evelyn [*]

    Lukáš Čejka — #93 ze jsou to paka?

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #96
    superkarma: 1 07.06.2013, 15:34:13
  28. avatar
    [93] Lukáš Čejka [*]

    Kdyz ctu takovou zpravu tak ani nevim co si o tech lidech mam myslet.

    1. na komentář reaguje evelyn — #94
    2. na komentář reaguje Ivásek — #95
    3. na komentář reaguje gerda — #97
    superkarma: 0 07.06.2013, 15:33:11
  29. [92] Maryene [*]

    phoebe24 — #91 Není mnoho Romů, kteří nepočítají s podporou od státu Sml16

    superkarma: 3 07.06.2013, 15:31:24
  30. avatar
    [91] phoebe24 [*]

    bleblemcy — #81 někde jsem četla, že původně oznámili trojčata a až na další kontrole objevili čtvrté a to páté také s dalším odstupem. Takže myslím, že na začátku těhotenství nemohla budoucí maminka počítat s nějakou podporou od státu.Sml80

    1. na komentář reaguje Maryene — #92
    superkarma: 0 07.06.2013, 15:23:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme