Styl

Zatočte se špeky a ochablými svaly! Sezona plavek se blíží

Jaro je v plném rozpuku, léto tu bude co nevidět a s ním odhalování. Myslete na to s předstihem a dejte své problematické partie do kupy. Poradíme vám jednoduché cviky, které posílí, břicho, zadek a stehna. Cvičitelku Terezu už znáte (podívejte se na náš video seriál Cvičení po porodu), tak s chutí do toho!

Cvik 1

n

Položíme se na bok a malý míček (overball) si vložíme mezi kotníky. Srovnáme se tak, abychom ležely rovně. K tomu nám pomůže okraj podložky, srovnáme se podle něj, tak aby naše hlava, rameno, pánev, kolena a chodidla byly stejně v rovině na kraji podložky. Pas se snažíme zvednout od země. Horní ruku položíme na zem v úrovni žaludku s prsty směřujícími vzhůru k hlavě. Mírně pokrčenou spodní rukou si podložíme hlavu tak, abychom měly krční páteř v rovině. Stiskneme nohy proti sobě, chvíli vydržíme a po té povolíme, opakujeme 10x na každém boku.

Cvik 2A

n

V tomto cviku jsme opřené o předloktí na boku. Je zde velice důležité být správně srovnaná. Pomůže nám k tomu okraj podložky, podle které se srovnáme. Tak abychom měly chodidla, pánev a loket na zadním okraji podložky. Kolena nám směřují vpřed. Jsme odtlačené od předloktí, rameno stahujeme od ucha a za hlavou se vytahujeme vzhůru. Je zde ještě jedna důležitá věc, a to abychom vytahovaly horní kyčel do dálky, směrem za chodidly. Tím se nám vyrovná trup, protáhne páteř a obě strany těla jsou stejně dlouhé, „nesedíme v této pozici“. Hlídáme si ramena, abychom se nehrbily, ale měly krásně široký dekolt. Teď když jsme srovnané, pokusíme se tuto vytaženou pozici udržet a přidáme si ztížení v podobě zvednutí jedné nohy.

Cvik 2B

n

Nahoru jdeme s výdechem. Koleno i nárt máme ve stejné výšce a s nádechem pokládáme na zem. Opakujeme 10x z pravé a levé nohy.

Cvik 3A

n

Naše výchozí pozice je pozice prkna. Ruce dáme pod ramena, chodidla opřeme o pološpičky. Tělo zpevníme a srovnáme tak, aby připomínalo prkno. Zadeček se snažíme mít níž než hlavu, ale pozor, abychom se neprohýbaly v bedrech a nebolela nás záda.

Cvik 3B

n

Držíme pevně pozici a s výdechem přitáhneme pokrčenou nohu k hrudníku a vrátíme zpátky. Střídáme pravidelně nohy.

 Cvik 4A

n

Položíme se na záda, nohy pokrčíme a chodidla položíme na malý míček (overball).

Cvik 4B

n

Pomalu zvedáme zadeček nahoru od země, snažíme se nechat „zapínání od podprsenky“ položené na zemi. Nahoře chvíli vydržíme a pomalu rolujeme zpět dolů na zem. Snažíme se pokládat páteř obratel po obratli. Udržujeme stále chodidla na středu míčku a opíráme se celými chodidly. Opakujeme 10x, pro ztížení si můžeme dát ruce kolmo do stropu.

Cvik 5A

n

Klečíme na kolenou na všech čtyřech. Srovnáme si dlaně pod ramena, kolena pod kyčle. Vytáhneme se za hlavou a na druhou stranu za kostrčí.

Cvik 5B

b

Zatlačíme nárty do země a s výdechem nazdvihneme kolena o pár centimetrů od země. S nádechem položíme kolena pomalu zpět na zem.

Opakujeme 10x – 20x.

   
14.04.2014 - Sportem ke kráse - autor: Dana Haklová

Komentáře:

  1. [15] Sluníčko sedmitečné [*]

    Snažím se a daří se mi. Je to zřejmě i výživou. Fitness výživa je pro mě zdrojem energie. Tělo dostává živiny a posilují se i svaly.

    superkarma: 0 02.09.2015, 11:43:20
  2. avatar
    [14] enka1 [*]

    samecka — #12 Sml22

    superkarma: 0 15.04.2014, 06:21:51
  3. avatar
    [13] peetrax [*]

    Nemám moc ráda cvičení, ale poslední dobou se z více důvodů necítím dobře, takže se na něj snad poprvé v životě těším. Sml54

    superkarma: 0 14.04.2014, 23:37:59
  4. avatar
    [12] samecka [*]

    enka1 — #9 ...a už se ti to někdy stalo, prosím?

    1. na komentář reaguje enka1 — #14
    superkarma: 0 14.04.2014, 15:16:33
  5. avatar
    [11] enka1 [*]

    gerda — #10 asi mají jen jeden, dva střihy a museli by překopat celou výrobuSml24

    superkarma: 0 14.04.2014, 12:18:23
  6. avatar
    [10] gerda [*]

    enka1 — #9 zajímave, že nudisti tyhle problémy nemají. Tam se za tělo nikdo nestydí, ať už je jakékolivSml57 Lidi, nezpracovaní reklamou, považují přirozené tvary za něco tak normálního, že je vůbec nehodnotí.Sml80 No jo, ale co by si počali výrobci plavek, v těch se očekává dokonalost.Sml52

    1. na komentář reaguje enka1 — #11
    superkarma: 0 14.04.2014, 12:13:51
  7. avatar
    [9] enka1 [*]

    Pentlička — #8 gerda — #6 též jsem se chtěla zmínit - proč pořád jen v souvislosti s plavkamiSml30, jestli někdy pohnu tělem, tak proto abych dopla džíny a nemusela kupovat novýSml24

    1. na komentář reaguje gerda — #10
    2. na komentář reaguje samecka — #12
    superkarma: 0 14.04.2014, 11:29:59
  8. avatar
    [8] Pentlička [*]

    gerda — #6 Právě. já jsem chodila na jógu, protože mě to bavilo a ten dobrý účinek na páteř beru jako bonus. Ale představa, že bych se měla potit kvůli blbým plavkám Sml23 já nemám moc vysoké sebevědomí, ale ráda plavu, takže v plavkách se objevuji na veřejnost poměrně často a je mi naprosto fuk, jestli jsem v nich tlustá nebo ne. Mám výhodu věku, v 55 už nemusím vypadat sexy.Sml24

    1. na komentář reaguje enka1 — #9
    superkarma: 0 14.04.2014, 11:12:48
  9. avatar
    [7] gerda [*]

    wich — #3 holka, tak jsem si uvědomila, že při běžném ranním úklidu, tj. stlaní, zastýlání, luxování, stírání prachu, vytírání podlah vkleče, se tolik nacvičím, že mi dalšího netřeba. Nemusím nikam běhat a jsou to dvě mouchy jednou ranou. A ze studie jednoho zahraničního (jistěže amerického) časopisu vyplynulo, že je to plnohodnotný pohyb, který cvičení ve fitku nahradí, čili zůstávám v klidu v uklizeném kvartýruSml24.

    superkarma: 0 14.04.2014, 10:48:48
  10. avatar
    [6] gerda [*]

    Pentlička — #4 Sml59Sml59Sml59 - proletěla jsem to a řekla si: jen žádné cvičení, jen žádné pokyny! Jediná doba, kdy jsem byla nucena cvičit, bylo údobí Velkého Housera. Tři měsíce rehabilitací a cvičení bylo jediné, co pomohlo. Cvičit pro zdraví, to ano. Kvůli plavkám mi to nestojí za to. Bóže - ženská bez břucha, hrnek bez uchaSml52

    1. na komentář reaguje Pentlička — #8
    2. na komentář reaguje enka1 — #9
    superkarma: 0 14.04.2014, 10:46:03
  11. avatar
    [5] Alena 12 [*]

    Pentlička — #4 Sml67Sml67

    superkarma: 0 14.04.2014, 09:37:49
  12. avatar
    [4] Pentlička [*]

    Nenávidím cvičení!!!! Komu se moje špeky v plavkách nelíbí, ať se na ně nekouká.

    1. na komentář reaguje Alena 12 — #5
    2. na komentář reaguje gerda — #6
    superkarma: 1 14.04.2014, 08:49:13
  13. avatar
    [3] wich [*]

    Ještě že je to jaro, člověk tak má mezi zimou a létem čas se dát do kupy Sml30Sml30Sml30

    V poslední době zase cvičím u různých cvičebních DVD a moc mě to baví. A nejvíc pohybu mám procházkama s aktivním psem.

    1. na komentář reaguje gerda — #7
    superkarma: 0 14.04.2014, 08:26:41
  14. avatar
    [2] selinka [*]

    Jo, dobrý tipy Sml67

    superkarma: 0 14.04.2014, 07:58:59
  15. [1] danouch84 [*]

    už jsem taky začala Sml30

    superkarma: 0 14.04.2014, 00:21:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme