Rodina

Zastrč ty cecky, krávo! Opravdu jsou bezohledné jenom matky?

baby

Do redakce nám elektronickou poštou dorazila reakce na dva články, které jsme nedávno uveřejnili a ve kterých se strhla diskuze o tom, zda jsou matky s dětmi bezohledné vůči svému okolí, či je jejich chování, potažmo chování dětí, naprosto běžné a ostatní jsou zkrátka netolerantní. Článek o kojení na veřejnosti si můžete připomenout ZDE a článek Kam si batoletem, aby nevadilo? najdete ZDE.

Následující příspěvek nabídne ve čtyřech různých příbězích zkušenosti matky, která se setkala s bezohledností ze strany ostatních.

Milé čtenářky, zlatá naše redakce a vážené matky, na Ženě-in vyšly nedávno dva články, u kterých se rozběhla celkem slušná debata o bezohledných matkách. Zda jsou matky bezohledné, či ne, o tom dnes psát nechci. Chci napsat něco o tom, že i když je matka ohleduplná, tak se také často setká s nepochopením, vulgárním urážením a výhružkami.

Případ první: Zastrč ty cecky, krávo!

Jako novopečená maminka jsem navštěvovala ordinaci pro děti a dorost. Na kontroly jsem chodila pouze v hodinách určených pro kojence a batolata. Po jedné prohlídce a prvním očkování, kde jsem po očkování musela čekat 30 minut kvůli případné reakci, jsem si usedla na sedačku a čekala. Sára dostala hlad a dala to hlasitě najevo. U paní doktorky je koutek pro kojící maminy, ale ne zcela zakryt. „No co, jsou tu stejně jenom maminy s miminama, tak budou mít pro moje kojení pochopení,“ říkala jsem si. Podotýkám, že jsem měla kojící tričko i podprdu, takže jsem se odhalila jen nepatrně a zbytek zakryla hlavička Sáry.

Do ordinace vešla paní s pánem a asi šestiletou pokašlávající dcerkou. Paní se rozhlédla po čekárně, přistoupila ke mně a spustila: „Zastrč ty cecky, krávo! To nemůžeš jít kojit jinam, takhle se vystavovat. Manžel na tebe kouká, jestli ti to nevadí, tak mně teda jo.“

„Takže milá paní, pokud vím, tak je slušnost si vykat, když se neznáme. Za druhé, jsou ordinační hodiny pro kojence, takže vy tady nemáte co dělat, a za třetí se asi manžel musí dívat jinde, když doma nemůže, zkuste mu občas ukázat své cecky, ať se pak nemusí chodit dívat při ordinačních hodinách určených pro kojence.“

Paní vykoktala něco na způsob, že je její dcera nemocná a nechce ji tahat ráno, aby se více nenakazila.

Případ druhý: Co tu děláš s tím kočárem, koukej chodit pěšky

Jela jsem s kočárkem vyřídit si pár dokladů do zaměstnání, ohledně nástupu na mateřskou. Jela jsem schválně dopoledne, abych nepřekážela cestujícím do práce a školákům. Počítala jsem, že MHD bude volná. Omyl. Zrovna můj spoj jezdí trasu ke Kauflandu a zpět. Nastoupila jsem do busu a chtěla jít na místo pro kočárky, kde stála skupinka důchodců s nákupními kárkami. Poprosila jsem o uvolnění místa pro kočár, neb jsem se domnívala, že když je v MHD označené místo pro kočárek a vozíčkáře, měli by mi jej cestující uvolnit. Další omyl. Nějaký děda se špatnou náladou si nenechal nic líbit a vykázal mě do patřičných končin. Prý mám jezdit kočárkem pěšky, od čeho má kočárek kolečka. Nápravu zjednal řidič autobusu. Děda byl tak hlasitý, že i přes plný autobus ho řidič nepřeslechnul. Tak dostal spršku nadávek i dobrodinný řidič.

Případ třetí: Ukliďte si tu zatracenou pakáž

Bylo odpoledne, s manželem a kamarádem jsme se rozhodli jít na koupálko. Na koupálku jsou dva plavecké bazény, bazén pro neplavce s hloubkou 1.2 metru a brouzdálko pro děti, kde je teplejší voda. Seděla jsem na dece a pozorovala dění kolem.

Zaujala mě postarší paní s křidélky na rukou a stojící v dětském brouzdališti. Zřejmě se jí nechtělo do studenějšího „neplavečáku“. Jako všechny děti u vody, i děti v brouzdališti se polévaly kyblíky, cákaly na sebe a skákaly do vody. Paní to viditelně rozčílilo a začala ječet. „Ukliďte si tu zatracenou pakáž, přestaňte tu divočit, voda mi stříká do očí a mě to pak štípe.“ Použila ještě několik výrazů, které se k dětskému bazénku zrovna nehodily. Její monolog rozčílil přísedící tatínky. Čapli paní a odnášeli ji směr neplavecký bazén. Myslela jsem, že nepříjemnou paní rozhoupou a hodí do bazénu, asi to tak chtěli, ale paní křičela z plných plic, přispěchal usmívající se plavčík a záměr tatínkům rozmluvil. Paní se oblékla a křičela cosi, že si podá stížnost.

Případ čtvrtý: Jděte pryč, tady to dítě bude řvát

Jeli jsme s manželem a dcerou na výlet do Prahy, stihli jsme zpožděný Euro night. Šla jsem se průvodčího zeptat, kde je vagón pro rodiny s dětmi do 10 let. „Milá paní, sedněte si, kam je vám libo. Protože kolegové z Německa přistavili pouze lůžkový vagón pro přepravu kočárků a kol, takže na sezení tady není.“ Tak nám byl libo nejbližší vagón. Viděla jsem tři volná místa vedle sebe a šla se usadit, manžel zatím skládal golfky v uličce, aby se tudy dalo projít. Než dorazil, přišla ke mně melírovaná slečna a spustila: „Jé, tady sedím já, tohle místo je celou dobu mnou obsazené.“ Vstala jsem a přesunula se o sedadla dozadu, kde seděla jen jedna zrzavá slečna. Slušně jsem se zeptala: „Dobrý den. Je zde volno?“ Slečna nic. Mlčení znamená souhlas, anebo neumí česky. Sedla jsem si a pozorovala, zda někdo obsadí místa, ze kterých jsem byla vyhnána. Vlak se začal rozjíždět, nikdo nepřišel. Melírovaná slečna si povídala s brunetou před ní, jež zabrala dokonce pět sedadel, a rovněž nikoho k sobě pustit nechtěla.

V tom se zrzavá slečna na mě otočila a začala: „Co tu děláte? Tohle není vagón pro děti. Sedněte si jinam. Jestli vám tu to dítě začne řvát...“ Už jsem byla rozzlobená. Hodila jsem nohy do uličky a řekla: „Vy mi tady nevadíte, jestli já vám ano, tak prosím, běžte.“ Přišel manžel. Neměla jsem náladu s ním rozebírat, co se zrovna stalo, ale asi pochopil. Za chvíli přišel průvodčí. „Jeje, proč se tady mačkáte? Vždyť tamhle je pět sedadel,“ řekl a ukázal na brunetky místo. Manžel odpověděl: „To víte, pane průvodčí, slečny se potřebují roztahovat.“ Brunetku manželova narážka podráždila a začala vykřikovat cosi o bezohlednosti lidí „s uřvanejma, uslintanejma harantama“. Průvodčí měl zřejmě s námi slitování. „Milá slečno, i malé dítě je právoplatným cestujícím a má nárok ve vlaku sedět. Jak tak na to dítě koukám, ani neřve, a ani neslintá, tak o co jde?“ A slečnám nabídl místo v jiném vagónu. Nakonec jsme se zvedli s tím, že slečny tady byly dřív, a pokud je někde jiné volné místo, odejdeme. A udělali jsme dobře. Seděla jsem konečně po směru jízdy, když jedu pozadu, dělá se mi nevolno, a to by slečny už asi kleplo. Sára viděla z okýnka a byla taktéž spokojená a celou cestu potichu jak pěna.

S bezohledností se setkáváme všude, nejen mezi matkami, ale i mezi všemi ostatními skupinami lidí.

   
16.07.2010 - Děti - autor: Eva Soukupová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [98] redmove [*]

    do MHD zásadně používám golfky, které  sama unesu i s dítětem. Většinou mi i tak nabízí pomoc především ženy, většinou starší, které už mají děti vypiplané a ví, jaké to je a pak, co mě překvapilo jsou mladí kluci, kolem 16 - 18, ti jsou taky ochotní.

    Důchodci a Kaufland, kapitola sama pro sebe, mají volný celý autobus, ale musí si stoupnout na místo pro kočárky, a pak jsou dotčení, že si nemůžou jít sednout za kamarádem, protože jim kočárek blokuje vstup do uličky.

    superkarma: 0 30.07.2010, 20:23:50
  2. avatar
    [97] oalison [*]

    linde — #94 No nepochopily jste to ani jedna, do extrému to hnala především molly. Nikdo netvrdí, že žiju jenom výletama po hradech, zámcích a Tatrách. Ale zase dokážu pochopit, že si někdo na zámek vyjede. Nevim do jakých Zoo a Aquaparků a podobných center chodíte vy holky, ale mě kupříkladu vadí, že jsou neustále přecpané a člověk je z toho spíš otrávenej než odreagovanej... Takže radši si vezmu krosnu na mimčo a vyrazím do klidu lesa, než do předražených zábavních atrakcí. Kromě toho dneska už se dá jet s mímem skoro všude. A jinak musim říct, že pokud jsem někde když trváte na prohlídce zámku uviděla maminu s mrnětem v nosiči, obvykle měla dětí vícero třeba starších... To jenom jak tu někdo poukazoval že mimina z prohlídky nic nemaj.

    superkarma: 0 28.07.2010, 16:27:03
  3. [96] molly [*]

    linde — #94 lépe bych to nenapsalaSml79 , myslím že se dá velice lehko skloubit zábava pro rodiče a děti všech věkových skupin. Já i manžel jsme byli například stejně nadšení z návštěv zoologických, akvaparků apd. jakonaši prckové a na složitější aktivity jsme si prostě jen trochu počkali (a netrvalo to tak dlouho)

    superkarma: 0 28.07.2010, 12:53:51
  4. [95] Tee.. [*]

    Hm..co se kočárků v autobusech týká..vždy když vidím, že nějaká mamina s ním nastupuje, klidím se daleko, daleko do zadní části autobusu...nesnáším pomáhat s kočárky!Sml31 Vždycky kolem mě stál nějaký chlap, ale ne..maminka poprosí raději mě. Nějednou se mi stalo, že jsem kočár málem vyklopila, jelikož ho vy máte chytnou za zadní část, kde není nic, za co to držet..takže před strachem o vlastní i dětské zdraví zásadně s kočárky nepomáhám..Sml32Sml80

    superkarma: 0 28.07.2010, 12:10:20
  5. avatar
    [94] Linde [*]

    oalison — #93 no zůstat zavřená v parku do 18-ti let je sice dost přehnaná představa a rozumím názoru Molly. Po narození dítěte by bylo vhodné nějaký půlrok nebo rok kapku ubrat ze zajetých kolejí a klidně nějaké hrady, zámky, tůry s půlročním mimčem oželet. Koneckonců tisíce let staré Tatry či pětset let stará zřícenina ještě rok postojí a rodičům opravdu půlrokem čekání deset let života neodplyne, aby si nemohli výlet půl roku odložit. Navíc skupinky na prohlídkách opravdu trpí, pokud jsou tam malá mimina a nebo extrémně neukázněné děti.

    Sama děti mám (Ty pravděpodobně ne) a beru v úvahu, že hodinová prohlídka zámku nebude to pravé jak pro mé děti, pro mé nervy ani pro ostatní turisty, platící plné vstupné. Vybírám teď prostě cíle jako hřiště, parky, Zoo....

    1. na komentář reaguje molly — #96
    2. na komentář reaguje oalison — #97
    superkarma: 3 27.07.2010, 22:01:23
  6. avatar
    [93] oalison [*]

    molly — #92 Ale já nevím proč to takhle extremizuješ? Přece to, že chci zůstat i s dítětem aktivní neznamená, že jsem špatná matka. A jak si přišla na to, že nebude znát, pohádky tulení a mazlení a pod. Je jasný, že s dítětěm kterému je sotva pár týdnů nepojedu nikam moc daleko, ale tak zhruba od 4 měsíců už můžeš s dítětem v pohodě cestovat a taky tu nikdo netvrdí, že budem JENOM  cestovat...  mě se jen nelíbí, jak se tu ukazuje ten trend, že pokud se mi narodí dítě, měla bych být zalezlá doma a věnovat se jenom jemu a na sebe vůbec nesmím ani pomyslet, protože to by byl velký projev sobectví. Blbost! Znám spousty maminek co si dojdou do fitka, cvičí s trenérem hodinku zatímco mimčo spinká v klidu v kočárku, jsou na to už i ve fitkách dětské koutky kde ti miminko pohlídají a pokud by se něco dělo, hned tě volají... Což je taky možnost když nemůže hlídat manžel, nebo prarodiče... Nikdo neříká, že se nebudu dítěti věnovat, ale taky to neznamená že se celá obětuju pro dítě a minimálně do jeho 18 ti let zapomenu že žiju... nebo se ti líbí ta předtava, že se o sebe přestaneš starat, zavřeš se doma a budeš uvázaná u postýlky u plotny a domácnosti?

    1. na komentář reaguje linde — #94
    superkarma: 0 27.07.2010, 10:41:20
  7. [92] molly [*]

    oalison — #91 Ano, myslím že v začátku života svého dítěte(týdny možná i měsíce) by jsi měla dýchat jen pro dítě, protože ten tvoreček je odkázaný jen a jen na tebe a tvoje více nebo méně trhlé nápadySml15 a život není jen o tom užívat si a křičet JÁ JÁ a jen JÁ. Narození dítěte je obrovský zázrak, ale to nejspíš sama zjistíš až to příjde, to člověka donutí úplně přehodnotit žebříček hodnot (tedy mělo by). Vůbec se mi nelíbí trend že "my se nebudeme přizpůsobovat dítěti, ale dítě se bude přizpůsobovat NÁM" Dětství tak rychle uteče a možná si to tvoje mrně místo pohlazení, přitulení, ukolébavky nebo pohádky na dobrou noc, bude pamatovat hlavně horské tůry a mořskou pláž. Ale každý svého štěstí strůjce!

    1. na komentář reaguje oalison — #93
    superkarma: 1 26.07.2010, 22:30:55
  8. avatar
    [91] oalison [*]

    molly — #90  A kde jsi vzala že staví aktivní matky své zájmy nad zdraví a pohodlí dítěte? Kolik dní v roce jsou taková tropická vedra jako letos? A jak vychovávají děti třeba na tropických ostrovech, strčej je do lednice aby netrpěly vedrem? Nikdo přece nepíše nic o tom že v extrémním počasí jako je bouře, hurikán, sněhová vánice apod, si vezmu dítě do krosny a půjdu na túru... Ale za normálních podmínek v tom nevidím problém, nebo s tím že se mi narodí děcko, automaticky přestávám žít a dýchám jen pro dítě a nesmím si už nic dopřát?

    1. na komentář reaguje molly — #92
    superkarma: 0 26.07.2010, 16:04:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [90] molly [*]

    škoda jen že ty "aktivní" matky staví svoje zájmy nad zdraví a pohodlívlastního děcka. Jinak nic proti, ono se toho opravdu ńa cestování s dětmi vyrábí spousta, Na prohlídku zámku doporučuji značkový roubíkSml24

    1. na komentář reaguje oalison — #91
    superkarma: 1 26.07.2010, 14:59:05
  2. avatar
    [89] oalison [*]

    A jinak miminka na prohlídkách v zámku apod. no a co? Až budu mít malé, chci zůstat pořád aktivní a budu brát mimčo i v létě na cestování po horách klidně, dneska už se na to vyrábí hafo věcí... nosítka atd. nevim kde se bere názor, že maminy s dětma by měly zalézt do parku a celý den prosedět na lavičce...Sml52

    superkarma: 0 26.07.2010, 10:32:10
  3. avatar
    [88] oalison [*]

    Myslím, že chyby jsou na stranách obou, jak na straně lidí, kteří dítě mají, stejně tak těch co nemají. Zážitků s maminkama a kočárkama bych mohla vyprávět, maminy co do mě beze slova najedou kočárkem v metru, protože stojím zády a nevšimla jsem si jich... a proč ony by měly říct alespoň "dovolíte" ? Ty které posadí batole na sedačku a nacpou mu do ruky čokoládovou sušenku, načež to dítě rozpatlá po celé sedačce. Nebo co mi zvedá kufr, když vidím maminu, jak její dítě ryje prstem v nose a úlovky pak lepí všude kolem sebe, utře je do sedačky, do držadlaSml80 Ale znám i ty slušné, kterým ráda pomohu s kočárkem apod. Bohužel dnešní doba je ulítaná, obzvlášť ve městě, všichni chtějí stihnout mraky věcí, jakmile se během několika vteřin nestane to co požadují, hned všichni vzdychají a jsou nervózní jak sáňky v létě. Pak jim vadí jakékoliv vyrušení z jejich tempa... Já bych zavedla povinné kurzy slušného a ohleduplného chování, zřejmě u spousty lidí je toho dost zanedbaného.

    superkarma: 0 26.07.2010, 10:24:04
  4. avatar
    [87] Myskdalen [*]

    Názor od muže z jiné diskuse, blogu...

    Poprvé jsme se zde setkali také z další moderní vymožeností a sice taháním kojenců po památkách. Nevím co tím kdo sleduje, ovšem vzít ve třicetistupňovém vedru dítě kterému není ani rok na hodinovou prohlídku hradu s výkladem je dobytkárna. Kulturní přínos pro dítě 0. Kulturní přínost pro všechny ostatní -100. Dítě totiž ve 100% případů začne cca po deseti minutách řvát a zbytek prohlídky se nese v duchu: "Panebože, běžte s tím fakanem někam jinam." Tahání harantů na ty nejbizarnější místa se ovšem u nás stalo novým sportem. Jeden kamarád se setkal s podobnými "zodpovědnými" rodiči ve sněhové vánici v horách, kdy po dost náročném výstupu zjistil, že jeden "tatínek" vytáhl z pod bundy asi dvouměsíční děcko. To by se už dalo klasifikovat jako demence prvního stupně a důvod k odebrání dítěte. I my jsme se s podobnými retardy ještě setkali, čtěte dál.

    Na prohlídce jsme se pak dočkali kojeneckého terorismu nejvyššího stupně, jelikož se na ní s  námi vydal páreček s dítětem velikosti malého chleba. "Jakpak je staré?" Zeptala se slečna průvodkyně. "Teď mu bude měsíc!" Řekl tatínek dement a vyrazil na hodinovou prohlídku rozpáleným zámkem, zatímco maminka stále ještě v šestinedělí s nepříčetným pohledem prohlížela obrazy. Dítě samozřejmě začalo vzápětí vřískat, prohlídka byla přerušena, aby mohla tato kultury chtivá rodina opustit prostory zámku a dítě tak bylo ochuzeno o nesporně hodnotný kulturní zážitek, což bude svým rodičům jistě nadostmrti vyčítat. Když ale zůstanu vážný, člověk, který vezme díte tři týdny po porodu na dovolenou je podle mě kretén první kategorie.

    superkarma: 4 23.07.2010, 12:09:19
  5. [86] macamala [*]

    Evulka21 — #84 O výchově dětí k nicnedělání naprosto souhlasím. Právě sociálně slabé rodiny se spoléhají ve všem na stát, v systému sociálních podpor umějí chodit velmi dobře, ale v hledání práce - do toho se jim nechce.

    superkarma: 0 20.07.2010, 14:32:15
  6. avatar
    [85] Evulka21 [*]

    Prostě jací rodiče, takové děti, to je pravda, jen rodiče blbost a nevychovanost lépe maskují a děti ji ukazují.

    superkarma: 0 20.07.2010, 09:55:04
  7. avatar
    [84] Evulka21 [*]

    No zažila jsem několik prohlídek zámků a hradů s malými dětmi a jejich rodiči, bylo to rozdílné, některé rodiny byly v pohodě a děti v klidu, některé ne, ono nevychovanec nebude mít vychované dítě. Když se podíváte kolem sebe, je to určitě také tak, ale já sama mám děti už velké a cizí - řvoucí také nemusím. od sousedů si jich od bazénu užiji dost.

    Děti jsou budoucnost národa, ale ve třídách je proti situaci před deseti lety až 1/2 špatně se chovajících a špatně se učících, nejvíce dětí mají sociálně slabí, kteří dávky využijí na alkohol a cigára a ne na kroužky dětí, upřímně si myslím, že nás dobrá budoucnost nečeká, dítě , které nevidělo doma, že rodiče pracují, také do práce nepoletí a na nevzdělance také žádné uplatnění nečeká.

    1. na komentář reaguje macamala — #86
    superkarma: 1 20.07.2010, 09:26:37
  8. avatar
    [83] bubidani [*]

    Kocicka — #81 přesně tak, záleží na rodičích, když sedím v autobuse, a sedne si za mnou dítě který celou jízdu řve a klepe s opěradlem a dospělý mu nic neřekne tak je chyba ve výchově...

    superkarma: 0 20.07.2010, 09:19:01
  9. avatar
    [82] wich [*]

    Kocicka — #81 Vždyť se tu ale nikdo nerozčiluje Sml80

    superkarma: 0 18.07.2010, 17:01:45
  10. avatar
    [81] Kocicka [*]

    celkem se divím,jak se tu libi rozčilujete...děti jsou přece budoucnost národa a vy jste jimi byli taky tak v čem se pořád hledají problémy, ty nejsou tak v dětech jako v jejich rodičích a to jsme taky více méně všichni....běžtě radši ven užívat léto a ty děti .....vždyt jsou krásné a roztomilé...netouží ani po milionech, ale po vaší lásce a pozornosti

    1. na komentář reaguje wich — #82
    2. na komentář reaguje bubidani — #83
    superkarma: 0 18.07.2010, 15:29:50
  11. [80] macamala [*]

    Zrovna před týdnem - byl pěkný pařák - jsme zašly s kámoškou do restaurace na osvěžující střik. Bylo klidné horké odpoledne - převaha žen na pokecu. Klidné jen do té doby, než do restaurace vešly dvě ženy s dětmi. Jedno z dětí začalo pískat - neuvěřitelně dlouho a vysokoooo. Bylo vidět, že řadu lidí to rozhodilo. Maminka v pohodě, krafala dál a dítě pískalo. Pak začlo v botách lézt po křesílkách. Obsluha nic - no jo, náš zákazník, náš pán. Naopak jindy jsem zažila maminu, která poté, co dítě začalo řvát, urychleně zaplatila a odešla.

    U nás v domě bydlí taky jedna "ideální" matka, jejíž děti pískají při každém pohybu po společné chodbě. Chudák, kdo spí po noční. Nedávno jsem si četla na terase a slyšela jsem je řvát o 3 bloky dále. Nejdřív slyšela, pak viděla.

    K diskusi ohledně kočárů v MHD. U nás pravidelně jezdí nízkopodlažní vozy, kam se s kočárem v pohodě zajede. Nedávno jsem jela městskou, nějaká husička nastupovala do normální tramvaje, přičemž mohla počkat na nízkopodlažní (jela asi za 4 minuty). Křičela do vozu, ať jí někdo pomůže, odnesli to nějací mládenci. Zasmradila vůz potem z podpažního roští (i to je ještě dnes možné!!!) a na další zastávce vystoupila. Zastávka je vzdálena 400 m z kopce. A dělala hrozně dojatou, jak musí lidi přemlouvat o pomoc.

    superkarma: 0 18.07.2010, 13:19:14
  12. avatar
    [79] wich [*]

    Rikina — #78 Sml57Sml57Sml30Sml30

    superkarma: 0 18.07.2010, 11:35:19
  13. [78] Rikina [*]

    wich — #74 Pro zajímavost - za mimino se taky platí dvojka za lístek? Protože jestli ne, jestli se - jako na mnoha jiných místech - předstírá, že mimino se nepočítá, tak myslím, že zavést pro ně stejné vstupné jako pro dospělou osobu by problém do značné míry řešilo. To by si pak možná leckdo rozmyslel, tahat s sebou robě na takovou akci, a ještě v tom vedru. Sml57 

    1. na komentář reaguje wich — #79
    superkarma: 0 18.07.2010, 08:56:29
  14. avatar
    [77] Vivian [*]

    Naštěstí jsem nic takového nezažila, aspoň si nepamatuju, ale jasně že obecně platí, že to chce toleranci a pochopení na obou stranách, u rodičů i u ostatních.

    superkarma: 0 17.07.2010, 22:13:20
  15. avatar
    [76] Altamora [*]

    wich — #74 V tomto hicu by snad malé děti neměly do města chodit vůbec, natož do toho mumraje na festivalu. A tyhle osoby, které neberou ohled na své děti, chtějí, abychom na

    jejich děti brali ohled my, co je ještě nemáme nebo už nemáme. Sml15

    superkarma: 1 17.07.2010, 19:27:22
  16. avatar
    [75] Marbulka [*]

    wich — #74 tak s tímto naprostý souhlas Sml22

    superkarma: 1 17.07.2010, 18:26:55
  17. avatar
    [74] wich [*]

    Altamora — #73 Někteří lidi jsou v tomhle absolutní idioti (s prominutím). Tahat miminko v tomhle vedru na koncerty, kde člověk nerozumí vlastnímu slovu... Já chápu, že matky nechtějí být odříznuty od kulturního žití a přeju jim to, ale pokud mám dvojku na lístek, mám i hlídání. Včera jsem tam mimin viděla fakt dost Sml80

    1. na komentář reaguje Marbulka — #75
    2. na komentář reaguje Altamora — #76
    3. na komentář reaguje Rikina — #78
    superkarma: 0 17.07.2010, 17:23:21
  18. avatar
    [73] Altamora [*]

    wich — #71 Chudáci děti! Sml15 Kolega si pořád pouštěl na plné pecky tvrdý rock a hrozně se divil, že má neklidné uřvané děcko. I když on se divil i tomu, že jeho malý má ve čtzřech letech astma, čemuž nejspíš dost pomohlo i to, že kouřil v přítomnosti těhotné manželky a kluka ukuřoval od maličkaSml15

    1. na komentář reaguje wich — #74
    superkarma: 0 17.07.2010, 16:55:34
  19. avatar
    [72] Marbulka [*]

    Všechno je to jen o lidech a ne o tom jestli je to maminka s dítětem, důchodce, kravaťák nebo puberťák.

    Nepochopím, že někdo když potřebuje pomoct nedokáže slušně poprosit a poté poděkovat, to jě něco tak přirozeného. Toto doma od dcery teda důsledně vyžaduju Sml22.

    Mám čerstvé historky o tom když dcerka (v září jí budou 4 roky) byla na prázdninách u babičky co žije v Německu. Spousta němců tam z ní byla hotová, že zdraví a zamává jim, poděkuje - v němčině. Ty německý fakani toho nejsou schopní. A když jí někdo na její Morgen nebo Abend neodpověděl, tak jen utrousila: Blbec Sml52Sml52

    superkarma: 1 17.07.2010, 16:34:53
  20. avatar
    [71] wich [*]

    Jitulinka — #69 V těch případech, tak, jak to popisuje Rikina v 70 jsem skutečně odmítla i já, jinak k lidem v osobním styku velice zdvořilá.

    A k diskuzi celkově - všechno je jen o toleranci a ohleduplnosti. Nějak musí existovat jak maminky s dětmi, tak lidé bez nich a ohleduplnost a slušné chování je důležité prostě na všech stranách, jinak z náší společnosti budou bezohlední agresivní mutanti.

    Co mě momentálně vytáčí nejvíc, jsou zástupy přemrštěných ženských, co tahají miminka na Coloursy Sml2Sml2 A že jsem tam těch malých chudáčků včera viděla Sml31

    1. na komentář reaguje Altamora — #73
    superkarma: 0 17.07.2010, 11:51:22
  21. [70] Rikina [*]

    Myslím, že obě strany by se mohly zásobovat popisem zážitků do nekonečna. Sml57 Poslední věta článku je holt smutně pravdivá. Sml80 Taky bych mohla přidat něco z MHD v severočeské metropoli, kde na určitých linkách zejména romské matky dovedou značně razantně prosadit zájmy své a svých potomků, takže mnohdy ostatní lidi radši vystoupí, než aby poslouchali ten bengál. Chudáci řidiči, ti vystoupit nemůžou, a zjednat pořádek taky ne, protože "diskriminace", že áno. Další věc, že pokaděné pampersky jsou nedílnou součástí přírody v národním parku České Švýcarsko, to jsem tu na ž-in zmiňovala už několikrát. Taky je to marné, dotyčným matkám něco povídat. A s velitelským rozkazem "pomůžete mi s kočárem!" jsem se sama setkala už mnohokrát... nějaké prosím a děkuji se asi vytratilo ze slovníku. Sml80 O příhodě, kdy ve vlaku za cca půlhodinku stihla matka dítě třikrát nakojit a dvakrát přebalit, přičemž druhé dítě radostně opatlávalo čokoládou celé vlakové kupé, to jsem se tu již taky zmiňovala. Pak přišel průvodčí, milé matince oznámil, že sedí v první třídě, takže buď se přesune do druhé, nejlépe do vagonu pro matky s dětmi, nebo si připlatí. Těch jmen, co dostal, hovězím dobytkem počínaje, a cizími slovy expresívního významu konče, to jsem dlouho neslyšela. Samozřejmě že se najdou bezohlední jedinci i mimo okruh matek s robátky, ale možná je to právě u těch matek tak nějak křiklavější, vždyť by přece měly být svým dětem dobrým vzorem a vychovávat je co nejlépe. Teoreticky. Sml57 

    superkarma: 4 17.07.2010, 09:58:30
  22. avatar
    [69] Tulinka [*]

    wich — #68 Já ti nevím,ale když jsem jezdila s kočárem,tak jsem se nějak neomezovala ve výběru oblečení Sml80 a to jsem tenkrát denně jezdila autobusem Sml16

    Neříkej,že si odmítla pomoct,když Tě slušně požádaly Sml58 Sml80 to mi k Tobě nejde Sml79

    1. na komentář reaguje wich — #71
    superkarma: 0 17.07.2010, 09:53:09
  23. avatar
    [68] wich [*]

    cicinka — #67 Jenže mě je to úplně jedno, kde se kočár chytá Sml80 Já MHD nejezdím řádku let, takže s tímhle problémem nepřicházím do styku.

    A kdysi, když jsem jezdila, jsem přestala pomáhat s kočáry zásadně kvůli tomu, že mě maminky žádaly, když bylo x dalších lidí na zastávce a já v bílém nebo punčochách a nebo s obr sportovní kabelou.

    1. na komentář reaguje Jitulinka — #69
    superkarma: 1 17.07.2010, 09:28:25
  24. avatar
    [67] cicinka [*]

    catcat — #51 wich — #56 Ono totiž strkání kočárku má svá pravidla. Ona je totiž blbost strkat ho tam boudou napřed. To se pak opravdu špatně bere a neudrží se. Je jasné, že nejdřív musí jít rukojeť. Člověk se nemusí tak ohýbat a druhý zas tolik zvedat rukojeť do výšky. prostě musí se to umět. Já pomáhala a pomáhám bez řečí a dobrovolně. Ale pravda je, že jsem si musela říkat o pomoc.

    Ivinka — #60 Proč stojíš v buse s krosnou na zádech? To jí nejde sundat a opřít ke straně, nebo přidržet mezi nohama ap.? Vím, že když jsou tu články o cestování v MHD, tak se hojně pohoršuje nad tím, když si mládež nechává na zádech batohy. To mi přijde šílenější, než chtít pomoct s kočárkem.Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #68
    superkarma: 0 17.07.2010, 08:59:25
  25. avatar
    [66] mmarianne [*]

    OlgaMarie — #15 Zažila jsem .. Jenom leží, žádnou práci s ním nemá, protože jí neudělá binec a ještě za to bere peníze.. takovýhle svině fakt pod gilotinu

    superkarma: 0 16.07.2010, 23:21:17
  26. avatar
    [65] peetrax [*]

    Eva Soukupová — #61 ajo, to bylo náhodný setkání? Já jsem myslela, že jste byly domluvený! Tak to je super! Sml30 Sml67

    superkarma: 0 16.07.2010, 22:45:04
  27. avatar
    [64] Krišpína [*]

    átéčko — #63 Sml67

    superkarma: 0 16.07.2010, 20:39:55
  28. avatar
    [63] átéčko [*]

     Tady se řeší, jestli je hanbou nakojit hladové dítě. Pro mě je to pohled příjemný, je to tak přirozená věc!

    Co mi tada fakt vadí jsou chlapi, otevírající poklopec kdykoliv opustí jakoukoliv restauraci. Obechcávají domy, stromy, a nepřipadá jim, že by se měli stydět. PrasáciSml31

    Po kojících maminkách nezůstávají smardlavé stopy.

    Lucka1004 — #50Mého manžela bych posílat pryč nemusela. Je taktní a ví co má dělat i sám.

    1. na komentář reaguje Krišpína — #64
    superkarma: 0 16.07.2010, 19:29:06
  29. avatar
    [62] evelyn [*]

    Eva Soukupová — #61 ale poznala, to zas cumela jaSml30

    segra zmenila nick?Sml2

    superkarma: 0 16.07.2010, 18:52:57
  30. avatar
    [61] Eva Soukupová [*]

    evelyn — #47 angel to ví, angel je ségra Sml30 Jo poznaly jsme se. Tys poznala mě a já čuměla jak vyoraná myš než se mi povedlo ten obličej zařadit. Trvalo to o to dýl, že Tebe bych v Praze na hlaváku prostě nečekala Sml30

    1. na komentář reaguje evelyn — #62
    2. na komentář reaguje peetrax — #65
    superkarma: 0 16.07.2010, 18:49:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme