Zdraví

Zastavte opotřebování svého srdce, a to hned!

Nedostatek pohybu, nezdravý jídelníček a další zlozvyky si v průběhu let vyberou svou daň v podobě onemocnění srdce a cév. Pokud se tomu chcete vyhnout, je potřeba se o své srdce začít starat již v mládí. Přinášíme několik tipů, jak na to.

srdce

Ať už jste jakkoliv staří, základním kamenem v péči o srdce je zdravá strava a dostatek pohybu. Vyhýbejte se potravinám, které obsahují nasycené a transmastné kyseliny, přidané cukry a umělá sladidla. Naopak jezte více ovoce a zeleniny, ryb (ideálně dvakrát týdně), oříšků, semínek a luštěnin.

Okolo 20 let pozor na zlozvyky

  • Najděte si spolehlivého lékaře. I zdraví lidé potřebují svého praktika. Proberte s ním svůj životní styl a dohodněte se na pravidelných kontrolách krevního tlaku, cholesterolu a BMI (indexu tělesné hmotnosti). Občas je také potřeba zkontrolovat hladinu cukru v krvi.
  • Pravidelně sportujte. Je pak mnohem snazší zůstat aktivní i v následujících letech.
  • Nekuřte. Pokud jste během dospívání s cigaretami již začali, je nejvyšší čas s tím přestat. Navíc se snažte vyhýbat i pasivnímu kouření. Nekuřáci vystavení tabákovému kouři mají o 30 % vyšší riziko vzniku infarktu a rakoviny plic.

Ve 30 škodí hlavně stres

Třicátníci se většinou soustředí na to, jak zvládat kariéru a rodinný život zároveň. Na péči o své zdraví jim už moc energie nezbývá. Pokud je to i Váš případ, zkuste následující:

  • Zavést zdravý životní styl pro celou rodinu. Vytvářejte a udržujte správné návyky u svých dětí a budete z toho mít užitek i Vy sami. Vyrážejte pravidelně na výlety, pěstujte společně třeba zeleninu a vařte doma zdravě.
  • Zkrotit stres. Dlouhodobé napětí zvyšuje krevní tlak a přispívá tak ke vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Najděte si čas na odpočinek a na aktivity, které Vás baví.
  • Poznat rodinnou anamnézu. Výskyt problémů se srdcem v rodině zvyšuje riziko, že i Vás něco takového potká. Zvláště pokud jde o rodiče či sourozence. Zapátrejte tedy, jaké nemoci trápí a trápily Vaše příbuzné.

Těžká 40 na krku

V těchto a následujících letech bývá největším problémem váha. Lidé začnou často přibírat, protože se jejich metabolismus zpomaluje. Přebytečným kilům se lze bránit zdravou dietou a pravidelným pohybem.

Zdroj: www.srdcevkondici.cz

   
29.07.2015 - Srdce - autor: U lékaře

Komentáře:

  1. [2] myska1 [*]

    tak s váhou nemám problém , ale s roky ano, ty jsou moc těžké.............Sml30

    superkarma: 0 29.07.2015, 18:13:05
  2. [1] bobani [*]

    to je šechno hezké , ale co když v pravidelném pohybu brání zničené a bolavé klouby i záda

    superkarma: 0 29.07.2015, 10:48:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme