Vaření

Zapomeňte na tradiční svačiny. Češi milují slané a sladké snacky!

Češi zcela propadli novému trendu snackingu, tedy rychlé svačině do ruky. Mezi nejoblíbenější sladké snacky patří kobliha a donut, mezi slané pak třeba croissant s párkem.

Vlašský salát s rohlíkem nebo deset deka vysočiny a krajíc chleba, to byla donedávna pro mnohé Čechy typická svačina. Ti ostatní dokonce menší jídlo během dne zcela vynechali. Doba se ale mění a svačiny se stávají důležitou součástí stravování. A také Češi se již svačit naučili. Potvrzuje to aktuální průzkum* společnosti Tesco, v němž 80 % respondentů uvedlo, že kromě snídaně, oběda a večeře konzumuje minimálně jedno další jídlo. Vzhledem k současnému uspěchanému životnímu stylu pak nepřekvapí fakt, že svačinu si doma připravuje pouze necelá třetina dotazovaných, naopak většina dává přednost rychlému občerstvení koupenému v obchodním řetězci. Trendem poslední doby se staly především produkty spadající do sortimentu snacků.

Tesco

Vzrůstající obliba malého, rychlého občerstvení

Z průzkumu rovněž vyplynulo, že Češi podléhají rostoucímu trendu snacků, tedy rychlého občerstvení do ruky během dne. To potvrzuje i Pavol Halasz, manažer kategorie čerstvých potravin ve společnosti Tesco, který dodává: „Za poslední rok pozorujeme v našich obchodech vzrůstající zájem o výrobky ze sortimentu snacků nabízející rychlý způsob, jak utišit hlad. Snacky jsou vhodnou variantou pro ty, kteří nemají tolik času na přípravu jídla doma, a navíc jsou také velmi chutné.“

Tesco

Slané i sladké, inspirované mezinárodními chutěmi

Výběr svačinek, potažmo snacků, se během roku mění. Podle prodejů společnosti Tesco má na druh svačinky vliv i počasí. V létě spotřebitelé upřednostňují slané druhy, v chladnějších dnech naopak sladké. Preference snacků je ovlivněna také dobou, kdy si zákazníci občerstvení kupují. V dopoledních hodinách převládá prodej sladkých položek, v odpoledních hodinách zákazníci upřednostňují více slané výrobky, které mohou nahradit oběd či večeři. „Nejprodávanější slanou variantou snacků je jednoznačně croissant s párkem, následovaný anglickým rohlíkem. Výrazný nárůst jsme zaznamenali u pizza bulky, která se během tří měsíců stala druhým nejprodávanějším slaným snackem z vlastní pekárny,“ uvádí Pavol Halasz. Ve sladkém sortimentu byla několik let stálicí klasická česká kobliha s náplní. Souboj o přízeň Čechů však v poslední době vyhrává kobliha americká - donut. „Prodeje donutů jsou oproti koblihám přibližně dvojnásobné, ročně jich prodáme několik milionů,“ upřesňuje Pavol Halasz a dodává: „Nejoblíbenější jsou donuty s příchutí čokoládovou, jahodovou a banánovou.“

Tesco

Novinky v sortimentu snacků v obchodech Tesco

Zákazníci v oblasti rychlého občerstvení do ruky vítají novinky a rádi zkouší nové výrobky. Tesco reaguje na zvýšenou poptávku snacků a svůj sortiment neustále rozšiřuje. „Do nabídky jsme v letošním roce zařadili také výrobky připravované přímo v našich pekárnách, kupříkladu bagetku s goudou, mini pizzu se šunkou či mini pizzu s vysočinou. Všechny tyto novinky si okamžitě našly své stálé zákazníky,“ uzavírá Pavol Halasz.

* Průzkum společnosti Perfect Crowd se uskutečnil ve dnech 20. 2. – 23. 2. 2015 v na vlastním online panelu agentury Perfect Crowd na reprezentativním vzorku účastníků podle pohlaví, věku (18+), vzdělání a regionu. Průzkumu se zúčastnilo 400 respondentů.

   
09.04.2015 - Gastronomie - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [13] xdita [*]

    jednou týdně klidně Sml16

    superkarma: 0 26.04.2015, 11:05:06
  2. avatar
    [12] Eva_CZ [*]

    Snacky! Sml28

    superkarma: 0 09.04.2015, 20:51:38
  3. avatar
    [11] chanahd [*]

    Jednou za čas, proč ne.

    Horší je, že někdo nejí prakticky nic jiného.

    superkarma: 0 09.04.2015, 18:01:25
  4. avatar
    [10] vladka321 [*]

    Osobně jsem ta barevná kolečka ještě nikdy nekoupila a tedy ani neochutnala. A snad pro tu vyloženě křičící přeslazenost mě to ani neláká Sml23

    superkarma: 0 09.04.2015, 13:40:36
  5. [9] manislava [*]

    jo tak to je špatně...naštěstí to nejím

    superkarma: 0 09.04.2015, 10:19:13
  6. [8] ZdenaZ [*]

    u nás je otevřená nová pekárna pečou přímo v obchodě a hned teplé to prodávají já tam jdu pro housku nebo tmavou banketku,chléb ale vidím co lidí kupuje řezané koláče kulaté malé pizzi koblížky s různými náplněmi a hned v obchodě to vrazí dítěti do ruky pak se divíme v MŠ že děti nechtějí tmavý rohlík či chléb s pomazánkou dokáží tam dát denně i 200,-za sladkosti či párek zapečený v rohlíku apod

    superkarma: 0 09.04.2015, 08:44:34
  7. [7] Lenda26 [*]

    Asi radši zůstanu u toho chleba Sml39

    superkarma: 0 09.04.2015, 08:30:03
  8. [6] murat [*]

    tyhle hrůzy nejím Sml23

    superkarma: 0 09.04.2015, 07:56:29
  9. [5] theplana [*]

    Pardon, ještě jednou a lépe : Všeho s mírou. Všeho moc škodí. Sml30Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 1 09.04.2015, 07:51:31
  10. [4] theplana [*]

    V šegho s mírou a je vystaráno.Sml22

    superkarma: 0 09.04.2015, 07:50:16
  11. [3] assaly [*]

    to je přesně ta "svačinka" co by měla úplně zmizet Sml15

    superkarma: 3 09.04.2015, 07:28:06
  12. [2] Nikar [*]

    Jo. To jsou zrovna ty věci, ktere ne kupujeme z důvodu jejich kaloricke hodnoty.

    superkarma: 2 09.04.2015, 07:15:34
  13. avatar
    [1] danca79 [*]

    Sml80

    Nojo, obezita vzrusta....kdyz jsou popularni donuty a croissanty s parkem a pizza bulky, neni se cemu divit...

    superkarma: 3 09.04.2015, 02:37:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme