Reklama

Češi zcela propadli novému trendu snackingu, tedy rychlé svačině do ruky. Mezi nejoblíbenější sladké snacky patří kobliha a donut, mezi slané pak třeba croissant s párkem.

Vlašský salát s rohlíkem nebo deset deka vysočiny a krajíc chleba, to byla donedávna pro mnohé Čechy typická svačina. Ti ostatní dokonce menší jídlo během dne zcela vynechali. Doba se ale mění a svačiny se stávají důležitou součástí stravování. A také Češi se již svačit naučili. Potvrzuje to aktuální průzkum* společnosti Tesco, v němž 80 % respondentů uvedlo, že kromě snídaně, oběda a večeře konzumuje minimálně jedno další jídlo. Vzhledem k současnému uspěchanému životnímu stylu pak nepřekvapí fakt, že svačinu si doma připravuje pouze necelá třetina dotazovaných, naopak většina dává přednost rychlému občerstvení koupenému v obchodním řetězci. Trendem poslední doby se staly především produkty spadající do sortimentu snacků.

Tesco

Vzrůstající obliba malého, rychlého občerstvení

Z průzkumu rovněž vyplynulo, že Češi podléhají rostoucímu trendu snacků, tedy rychlého občerstvení do ruky během dne. To potvrzuje i Pavol Halasz, manažer kategorie čerstvých potravin ve společnosti Tesco, který dodává: „Za poslední rok pozorujeme v našich obchodech vzrůstající zájem o výrobky ze sortimentu snacků nabízející rychlý způsob, jak utišit hlad. Snacky jsou vhodnou variantou pro ty, kteří nemají tolik času na přípravu jídla doma, a navíc jsou také velmi chutné.“

Tesco

Slané i sladké, inspirované mezinárodními chutěmi

Výběr svačinek, potažmo snacků, se během roku mění. Podle prodejů společnosti Tesco má na druh svačinky vliv i počasí. V létě spotřebitelé upřednostňují slané druhy, v chladnějších dnech naopak sladké. Preference snacků je ovlivněna také dobou, kdy si zákazníci občerstvení kupují. V dopoledních hodinách převládá prodej sladkých položek, v odpoledních hodinách zákazníci upřednostňují více slané výrobky, které mohou nahradit oběd či večeři. „Nejprodávanější slanou variantou snacků je jednoznačně croissant s párkem, následovaný anglickým rohlíkem. Výrazný nárůst jsme zaznamenali u pizza bulky, která se během tří měsíců stala druhým nejprodávanějším slaným snackem z vlastní pekárny,“ uvádí Pavol Halasz. Ve sladkém sortimentu byla několik let stálicí klasická česká kobliha s náplní. Souboj o přízeň Čechů však v poslední době vyhrává kobliha americká - donut. „Prodeje donutů jsou oproti koblihám přibližně dvojnásobné, ročně jich prodáme několik milionů,“ upřesňuje Pavol Halasz a dodává: „Nejoblíbenější jsou donuty s příchutí čokoládovou, jahodovou a banánovou.“

Tesco

Novinky v sortimentu snacků v obchodech Tesco

Zákazníci v oblasti rychlého občerstvení do ruky vítají novinky a rádi zkouší nové výrobky. Tesco reaguje na zvýšenou poptávku snacků a svůj sortiment neustále rozšiřuje. „Do nabídky jsme v letošním roce zařadili také výrobky připravované přímo v našich pekárnách, kupříkladu bagetku s goudou, mini pizzu se šunkou či mini pizzu s vysočinou. Všechny tyto novinky si okamžitě našly své stálé zákazníky,“ uzavírá Pavol Halasz.

* Průzkum společnosti Perfect Crowd se uskutečnil ve dnech 20. 2. – 23. 2. 2015 v na vlastním online panelu agentury Perfect Crowd na reprezentativním vzorku účastníků podle pohlaví, věku (18+), vzdělání a regionu. Průzkumu se zúčastnilo 400 respondentů.