Zdraví

Zapojte se do diskuse: Jak se vám žije s lupénkou? A jak se s ní dá žít lépe?

Dobrý den všem, kteří se potýkají s lupénkou, ať už na vlastní kůži nebo u některého z vašich blízkých. Jmenuji se Šárka a lupénku máme v rodině. Jsem součástí týmu, který vytvořil novou mobilní aplikaci Lupénka. Je volně ke stažení v Google Play a AppStore. Chceme díky ní pomoci lidem najít odpovídajícího specialistu na léčbu lupénky. Doma jsme totiž dlouho řešili, že najít dobrého dermatologa, který se na lupénku specializuje, je trochu oříšek… Jakou zkušenost máte vy?

gg

Budeme rádi, pokud budete sdílet vaše zkušenosti s lupénkou a její léčbou a zapojíte se do diskuze. Zajímají nás zejména následující problémy spojené s lupénkou:

  • Jaký by podle vás měl být lékař, který se stará o nemocné s lupénkou? Jste spokojení se svým dermatologem, nebo přemýšlíte o změně? Kdy můžete lékaře změnit a obrátit se na specializované centrum nebo si vyžádat druhý odborný názor?
  • Jak dlouho jste hledali léčbu, která vám bude vyhovovat?
  • Proměnlivost lupénky, co má vliv na její zhoršení a co vám společně s léčbou nejvíce pomáhá?
  • Jak dlouho u vás trvala diagnóza lupénky? Šli jste s kožním problémem k lékaři hned anebo jste si mysleli, že jde o přechodné podráždění?
  • Jak to máte s lupénkou ve vaší rodině? Projevila se pouze u vás, nebo jste ji zdědili po rodičích?
 
Co je lupénka
Lupénka neboli psoriáza je celoživotní zánětlivé onemocnění kůže. Dochází při ní k nadprodukci kožních buněk, které se obnovují 7 x rychleji než u zdravých lidí. Staré buňky se tak dostávají na povrch kůže, kde se odlupují v podobě stříbřitých šupinek. Lupénka se nejčastěji vyskytuje v místech tlaku a tření kůže: na loktech, kolenou, v oblasti beder či ve vlasech. Může se však objevit kdekoli včetně nehtů, dlaní, plošek nohou, genitálu a vzácně i obličeje. Ložiska lupénky bývají symetrická - nacházejí se na stejných místech na pravé i levé polovině těla.

Vše o lupénce a její léčbě najdete na stránkách www.mamlupenku.cz

Získejte dárek:

Zapojte se do naší diskuse a získejte od redakce drobné dárky, které vás potěší. Pro pět diskutujících máme připravené luxusní čaje Harney & Sons.

jjjj

Zajímavé články na toto téma, které si můžete u nás přečíst:

   
02.05.2016 - Zdraví - autor: Klára Tichá

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [118] Macek222 [*]

    Lupenku jsem zdědila po otci a nepomáhalo nic, nakonec jsem se nechala zlomit na absolutně zdravou stravu bez cukru a bílé mouky. Mažu se už jen čerstvým, nijak chemicky neupravovaným bambuckým nerafinovaným máslem LULALU. Do práce a na cesty mám LULALU krém pro atopiky, který se lépe a ,,instantněji roztírá", jinak doma se mažu jen samotným máslem. Pociťuju obrovské zlepšení, kůru držím rok.Sml16

    superkarma: 0 10.06.2016, 10:07:10
  2. avatar
    [117] Teka.teka [*]

    Formu lupenky má dcera. Je exematická, má alergii na roztoče a ve vlasové pokožce se jí udělali lupenková ložiska. Snažíme se různými způsoby ale nedaří se nám to jinak než kortikoidovým šamponem. A i to se po čase zase vrátí do starých kolejí. Nejíst nedráždivá jídla jí taky nepomáhá. My osobně jsme tedy zoufalí a nevíme co s tím.

    Mě osobně se objevila lupenka před lety na chodidlech. Pomohly krémy s přídavky kortikoidů.

    Raději bych našla přírodní formu než kortikoidy. Zatím se mi to ale neporařilo aniž by mi to vyluxovalo peněženku Sml15

    superkarma: 0 16.05.2016, 08:08:54
  3. [116] Ivuška61 [*]

    u nás v rodině onemocněla lupénkou má sestra, nemoc jí hodně ztížila život, nejvíce jí pomáhají masti s konopím, např.HAND CANN,také jí hodně pomáhá delší pobyt u moře. Ráda bych se dočetla o nějakých novinkách v léčbě, abych jí mohla poradit, jak nejlépe bojovat s touto nepříjemnou nemocí

    superkarma: 0 15.05.2016, 17:33:03
  4. [115] kvetkaa [*]

    Nikdy jsme nikdo v rodině neměl lupénku. Až na stará kolena se začala projevovat manželovi. Postupně se mu zhoršovala, stále zkouší nové preparáty a zlepšení nevidí.

    superkarma: 0 14.05.2016, 23:21:17
  5. [114] bobo24 [*]

    Lupénku měl můj syn hned po narození. Léky žádné nepomáhaly, lékaře jsme střídali. Nakonec (a možná je to jen náhoda) nám pomohla léčitelka, které jsme věřili a během jednoho roku měl po lupénce, už nikdy se mu nevrátila.

    superkarma: 0 14.05.2016, 23:18:50
  6. [113] zlamal [*]

    Lupénku měla moje neteř od malička, když přestala pít kravské mléko a nahradila ho kozím, lupénka ustoupila. Vadilo jí také kakao a čokoláda. Postupem času se jí lupénka upravila a dnes už má pokoj.

    superkarma: 0 14.05.2016, 23:16:07
  7. [112] bartikovaa [*]

    Lupenkou trpí kamarádka a hodně jí pomohlo, když ze stravy vyloučila mléko a cukry.

    superkarma: 0 14.05.2016, 21:57:32
  8. [111] Zwen [*]

    Lupenka se mi aktuálně rozšířila na obličej. Byl mi doporučen pobyt na slunci, ale zatím nepociťuji změnu. Vzhledem k rodinné anamnéze, se mám opravdu na co těšit.

    superkarma: 0 13.05.2016, 22:51:37
  9. [110] Petronel [*]

    Lupénkou trpí otec. Objevila se mu na vojně v 19 letech, od té doby s ní neúspěšně bojuje. Musel se vždy namazat příšernou černou mastí, která zničila veškeré oblečení, smrděla a pomohlo to vždy jen na krátkou dobu. Pamatuji si pouze jedno léto, kdy nosil krátký rukáv a kraťasy, jinak stále dlouhý rukáv a dlouhé kalhoty. Strupy jsou nevzhledné a nemusí si ho každý prohlížet nebo snad se ho štítit. Až nyní v 65 letech se mu lupénka dost zlepšila, sama od sebe.

    superkarma: 0 13.05.2016, 21:39:28
  10. [109] jesika1 [*]

    Jedna kamarádka lupénkou trpí. Stále běhá po doktorech, musí si postižená místa mazat léčivými mastičkami.

    superkarma: 0 12.05.2016, 22:32:15
  11. [108] čičmínek [*]

    S lupénkou osovní zkušenost nemám, ale hodně jsem o ní četla. Život s lupénkou není jednoduchý. Musí používat zvláštní přípravky a chodit k lékaři.

    superkarma: 0 12.05.2016, 22:10:44
  12. [107] likushka [*]

    Náš známý má lupénku a komplikuje mu život. Musí používat speciální mastičky, navštěvovat lékaře.

    superkarma: 0 12.05.2016, 21:48:09
  13. [106] manma [*]

    Lupénkou trpí moje kamarádka a tím pádem je na tom špatně i po psychické stránce. Lupénka se jí objevila nedávno. Používá různé mastičky a pravidelně chodí k lékaři. A pojede k moři.

    superkarma: 0 12.05.2016, 13:44:39
  14. [105] Šárka Lupénka [*]

    pajda02 — #103 Pokud jde o tatínka, je samozřejmě na něm, jak a zda vůbec se bude léčit, ale vzhledem k tomu, že lupénka není jen onemocnění kůže, měl by chodit alespoň na pravidelné kontroly. Pokud je lupénka rozsáhlá, neléčí se a má těžký průběh, pak se kožní zánět, který způsobuje, může přenést do dalších orgánů těla a přispět k rozvoji přidružených onemocnění jako je ischemická choroba srdeční včetně infarktu myokardu či Crohnova choroba. Proto je důležité nemoc držet pod kontrolou a stále ji sledovat.

    lenčaš — #104 Je dobře, že jste byla na kontrole na revmatologii a zatím je vše v pořádku. Je mi jasné, že život s lupénkou je dost náročný a péče o pokožku zabere dost času. Možná oceníte pár tipů na relaxační a meditační techniky pro lupénkáře: http://www.mamlupenku.cz/stres-jeden-z-faktoru-ktery-muze-mit-mimoradne-spatny-vliv-na-pacienty-s-lupenkou-jak-se-mu-branit-pomoci-mohou-meditacni-techniky/

    superkarma: 0 09.05.2016, 08:40:21
  15. [104] lenčaš [*]

    já mám lupenku už asi deset let, mám ji hlavně ve vlasech, na čele, v podpaží a teď se mi objevila i pod nosem , používám kortikoidy tak dvakrát do týdne, jinak používám bambucké máslo, to mi dost pomáhá, poslední rok se mi sloupávají každých čtrnáct dní prsty na rukou, všechny, hlavně polštářky. Byla jsem i na revmatologii, jestli ji nemám v kloubech, pozatím nemám, ale klouby mě pobolívají hlavně na nohách - klouby na prstech, mám dvě děti - dcera má atopický ekzém a kluk alergii a chlad,kerá se mu projevuje hlavně zčervenáním tváří

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #105
    superkarma: 0 08.05.2016, 19:05:24
  16. [103] pajda02 [*]

    Já sama lupénku nemám, má ji však můj taťka. Vyrážka se mu objevila před více než 5 lety, na obou loktech a postupně se ještě o něco rozšířila na paže. Zpočátku poctivě chodil k lékaři a mazal se předepsanými mastičky, teď však značně polevil a ruce si maže jen obyčejnou nebo konopnou mastí. Je znát, že se mu lupénka horší, ruce má hodně zarudlé, protože si vyrážku škrábe. Lupénku má i babička, na dlaních, takže si myslím, že u nás jendá o dědičné onemocnění.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #105
    superkarma: 0 08.05.2016, 17:21:25
  17. [102] pluh [*]

    Lupénku nemám, ale je to hrozná nemoc, ale nejlépe se léčí u moře

    superkarma: 0 08.05.2016, 10:20:36
  18. [101] kabalenka [*]

    olgaanna — #95 Zdravím paní Olgo, reaguji na Váš komentář se svojí zkušeností.

    Taky se léčím v Prosanum. Mám spíše atopický ekzém (doktor říkal něco o tom, že je to mezi lupénkou a atop.ekzémem) a prošla jsem různými doktory, kteří mi dávali hlavně kortikoidy a pořád se mi to vracelo. Spustilo se mi to s nástupem na SŠ a měla jsem to všude možně - obličej, záda, dlaně, lokte, zadek, nohy, plosky nohou (ne teda všechno najednou), od té doby se to vrací, třeba před zkouškama se to vždy zhoršilo. Někde mi poradili toto sanatorium a je to skutečně zázrak. Také jsem chodila na Tomesy a vždy se mi to krásně zlepšila. Já chodila vždy přes zimu, tak jsem byla i hezky opálená :-)

    Už jsem tedy nějakou dobu nebyla. Naposled asi v létě 2013. Byla jsem těhotná, takže to nešlo a teď jsem na mateřský a mimo Prahu, takže bych tam nezvládala chodit. Ale musím říct, že se to hodně zlepšilo, akorát teď mě to zase začíná zlobit na noze. :-(

    Jinak atopický ekzém máme v rodině, ségra tím hrozně trpí už od narození..

    superkarma: 0 08.05.2016, 09:43:51
  19. avatar
    [100] renda4141 [*]

    Šárka Lupénka — #53 Děkuji Vám za odpověď. Sml16

    superkarma: 0 08.05.2016, 06:31:04
  20. [99] Šárka Lupénka [*]

    Verča27 — #98 Verčo, moc děkuji za příspěvěk. Rozumím tomu, že takový "flíček" je dost nepříjemný, zvlášť když úplně přesně nevíte, o co jde. Takhle na dálku se nedá říct, co je vlastně příčinou potíží a jestli se skutečně jedná o lupénku. Být vámi domluvím si návštěvu na kožním "pro klid duše", dobré lékaře najdete v naší mobilní aplikaci nebo na stránkách: http://www.mamlupenku.cz/kde-se-lecit/ Přes mobilní aplikaci se navíc můžete rovnou do ordinaci objednat.

    superkarma: 0 06.05.2016, 23:02:39
  21. [98] Verča27 [*]

    Nikdy bych si nemyslela, že o této nemoci budu mít co říci, ale už je to tak. Zrovna minulý měsíc se mi na lokti udělalo cosi divného. Říkala jsem si ekzém, sice na divném místě, ale co, s tím si poradím. Jenže ložisko nezmizelo. Naopak se objevila další na druhém lokti a kolenou. Tak mi došlo, že tohle bude něco celkového a vzhledem k místům výskytu je to celkem jasné. Jsem v poporodním období a moje maminka má nejspíše velmi mírnou formu kapkovité formy lupénky ( ke kožnímu s tím nikdy nešla) - prostě všechno svědčí pro to, že mě lupénka také postihla. Naštěstí se zatím drží tam, kde je. Pokud se bude mít tendenci zhoršovat, určitě se objednám ke kožnímu lékaři. Zatím ale promazávám a doufám, že sluníčko v létě pomůže. Kupodivu ze všeho, co jsem vyzkoušela zatím nejlépe funguje Rybilka - mast na dětské zadečky s rybím olejem. Tak se pravidlně promazávám a voním jak sardinky v oleji. Snažím se to nebrat tragicky, protože veselá mysl zlepšuje každou nemoc. I lupénku.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #99
    superkarma: 0 06.05.2016, 14:15:26
  22. [97] Šárka Lupénka [*]

    olgaanna — #95 Olgo, moc děkuji za osobní zkušenost. Je vidět, že k léčbě lupénky přistupujete opravdu zodpovědně. Jsem ráda, že jste našla způsob léčby, který vám pomáhá a cítíte se lépe. Pokud jde o zimu, tady v článku najdete pár praktických informací o tom, jak co nejlépe zvládnout lupénku v chladných měsíců roku: http://www.mamlupenku.cz/jak-zabranit-zhorsovani-priznaku-lupenky-v-zimnim-obdobi/

    superkarma: 0 06.05.2016, 13:40:56
  23. [96] dadma [*]

    Boros — #93 Máš pravdu to ,že vnuk navštěvuje i endokrinologii mě úplně vypadlo z hlavy. Je to pravda, že těch problémů je vždy více.Není to pouze o kůži.

    superkarma: 0 06.05.2016, 12:04:06
  24. [95] olgaanna [*]

    Dobrý den, je mi 67 let a lupénku mám od mých 33 let. Tato nemoc se mi postupně rozvinula po horečnatém onemocnění. Pracovala jsem tehdy v pohostinství a vyrážka se objevila nejprve na rukou. Myslela jsem, že je to alergie na mycí prostředek, šla jsem ihned k lékaři a ten mi zjistil lupénku a poslal mě na léčení do nemocnice. Byla jsem tam tři měsíce. Lupénku mi zaléčili ale od té doby se stále plíživě rozvíjí. Vyzkoušela jsem všechny možné léky a léčebné postupy a utratila poměrně značnou částku ale nic moc nepomohlo. Pak jsem se z televize dozvěděla o sanatoriu pro psoriatiky v ulici Štěpánské 24 na Praze 1. Kůru v sanatoriu prodělávám každoročně již mnoho let (vlastně od založení sanatoria) a je to jediné, co mi vždy výrazně na delší dobu pomůže a tato kůre je navíc příjemná. Jedná se o koupele ve vodě, které složení je jako v Mrtvém moři, v anatomických vanách, kde je navíc specielní záření. Léčení v základní kůře trvá asi měsíc, chodí se každý den, mimo sobot a nedělí a pak v udržovací kůře se chodí ob den, asi 2 měsíce. Též jsou tam různé další druhy procedur (většinou koupele a záření, léky). Je to celkem časově náročné. Já mám štěstí, že žiji i pracuji velmi blízko asi 15 minut chůze od sanatoria. S kůrami začínám koncem února, takže na léto jsem krásně zaléčená. V létě se ještě trochu opaluji a doma si dělám koupele se solí z Mrtvého moře. Bohužel do zimy se zase lupénka postupně objevuje ale to mi už tak nevadí neb se na zimu zahalujeme a není to vidět (mám ji převážně na lýtkách a loktech).Oblékám se hlavně do dlouhých kalhot a dlouhých sukní a už jsem si zvykla. Chce to hlavně promazávat a hydratovat kůži, aby se tolik nešupila. Pak to ani nesvědí a člověk je v pohodě. Když jsem se léčila v nemocnici viděla jsem různé formy lupénky (některé vypadaly dost hrozně), které asi vyžadují jiné způsoby léčby. Rozhodně to chce léčit se u specialisty.Toto onemocnění je celoživotní a člověk s tím stráví dost času ale je to nutné, se o sebe starat a tak vypadat k světu. Přeji všem stejně postiženým pohodu a pěkný život a rozhodně to nevzávejte. Olgaanna

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #97
    2. na komentář reaguje kabalenka — #101
    superkarma: 0 06.05.2016, 01:10:48
  25. [94] Šárka Lupénka [*]

    xdita — #91 Super, že se stav vaší kamarádky zlepšil. Psychická pohoda dělá opravdu hodně.

    lalica — #92 Biologická léčba je indikována u pacientů se střední až těžkou formou lupénky, u kterých selhaly předchozí způsoby léčby – lokální léčba, fotoléčba a systémová léčba. Pokud má pacient formu lupénky, která ho ohrožuje na životě, může se mu biologická léčba nasadit hned.

    Vzhledem k tomu, že se jedná o velmi nákladnou léčbu, soustředí se léčba pacientů do Centra biologické léčbě, kde jsou také schopni posoudit, zda je biologická léčba vhodná v konkrétním případě. Z aplikace Lupénka se může vaše kamarádka přímo objednat ke specialistovi, který má s diagnostikou a léčbou lupénky více zkušeností. Pro jeho úplný obraz o léčbě, kterou jste prodělala, bude nejlepší, pokud si nechá udělat od svého stávajícího lékaře výpis ze zdravotní dokumentace.

    Boros — #93 Je určitě dobře, že se u vaší šéfové podařilo náročnou situaci zvládnout a její stav se zlepšil. Lupénka ale může být u různých nemocných různě závažná, stejně tak se mohou současně s ní objevovat různé další zdravotní problémy. Proto také existují specializovaná centra, kde se soustředí léčba nejzávažnějších pacientů.

    Pro použití homeopatik neexistují žádné odborné klinické studie, které by účinnost prokazovaly, a také zde hrozí riziko, že dojde k promeškání doby, kdy lze zahájit léčbu založenou na důkazech. Pokud jde o bylinky, je třeba mít na paměti, že také ony mohou mít vedlejší účinky a mohou se navzájem ovlivňovat, stejně tak mohou ovlivňovat léky. Proto je dobré jejich nasazení konzultovat s lékařem. Je ale samozřejmě na každém nemocném, pro jaký způsob léčby se rozhodne a zda vůbec chce být léčen. Pouze je vhodné, aby měl dostatek informací.

    superkarma: 0 05.05.2016, 20:36:25
  26. [93] Boros [*]

    Díkybohu nemám osobní zkušenosti s lupénkou, ale občas máme takové pacientky a moje šéfka s ní jednu dobu bojovala. Osobně bych se nespokojila pouze s kožním lékařem- na kůži se sice projevuje, ale třeba zrovna ta šéfka měla rozhozený endokrinologický systém a když se vyřešily problémy se štítnou žlázou, zmizela lupénka. takže určitě ještě navštívit endokrinologa, nechat si od gynekologa odebrat hormonální profil, diabetologa (nebo internistu, co se zabývá diabetologií). Případně bych doporučovala dobrého homeopata, bylinkáře či jiného odborníka v neoficiální medicíně.Hodně štěstí

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #94
    2. na komentář reaguje dadma — #96
    superkarma: 0 05.05.2016, 13:08:38
  27. avatar
    [92] lalica [*]

    Moje kamarádka jí má od loňska, tedy objevila se po padesátce. Zkoušela všechno možné i nemožné, slyšela o biologické léčbě a ráda by jí podstoupila.

    Také nejvíce postižená pokožka ve vlasech, pod prsy, na nohou. Dělali jí podrobné rozbory krve,ale žádný zánět v těle nebyl nalezen. Léčí se s vysokým tlakem a cukrovkou.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #94
    superkarma: 0 05.05.2016, 10:11:36
  28. [91] xdita [*]

    moje dávná kamarádka trpěla lupenkou od dětství, měla jí snad všude, pak jsme se nějakou dobu neviděly (svatba, rodina, práce, dítě) a ona se jí lupenka úplně ztratila po porodu. Nikde neměla ani flíček. Byla šťastná jako blecha.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #94
    superkarma: 0 05.05.2016, 09:39:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [90] Šárka Lupénka [*]

    Bubunka — #88 Každý pacient má ze zákona právo si vyžádat druhý odborný názor u jiného lékaře, případně svého dosavadního lékaře změnit. Nemusíte se přitom omezovat jen na nejbližší okolí, volba lékaře je plně na vás. Často se stává, že lidé za dobrým specialistou dojíždí i na větší vzdálenosti. Máte také právo nahlížet do své zdravotní dokumentace a požádat o výpis z ní. Ten je většinou zpoplatněný částkou kolem 100 Kč. Druhý specialista tak uvidí, jakým způsobem se u vás lupénka doposud projevovala a jak probíhala vaše léčba. Také se dozví, jaká vyšetření máte za sebou i s jakými výsledky. Bude tak pro něj snazší vaši situaci správně posoudit.

    Naše aplikace nabízí seznam odborníků na léčbu lupénky z 2 druhů pracovišť – Center biologické léčby a Center systémové léčby

    V centrech biologické léčby se sdružuje léčba pacientů s nejtěžším průběhem lupénky, u kterých selhala předchozí léčba systémovými léky a fototerapií, nebo jim byla kontraindikována.

    Mimo center biologické léčby existují specializovaná pracoviště na systémovou léčbu, v nichž působí certifikovaní odborníci, kteří prošli edukačními semináři k léčbě lupénky pořádanými Českou dermatovenerologickou společností. Jedná se tedy o lékaře, kteří mají dostatek znalostí a zkušeností s léčbou lupénky a právě na toto onemocnění se specializují.

    Keltka — #89 Moc díky za zkušenost! Každý pacient má právo na volbu svého lékaře, ale někteří nemocní stále o této možnosti neví nebo se jí obávají využít, proto jsem moc ráda, že tu píšete o zkušenosti své kamarádky.

    superkarma: 0 05.05.2016, 08:05:42
  2. [89] Keltka [*]

    Osobně naštěstí zkušenost s lupénkou nemám a ani členové naší rodiny. Na druhou stranu mám blízkou kamarádku, která trpí onemocněním lupénky. Dobrého dertmatologa-lékaře, hledala velice dlouho-několik let. Obrátila se na specializované pracoviště, poté, kdy byla nespokojena asi po 5ti letech léčby u klasického dermatologa.

    Kamarádce kupodivu neprospíval suchý vzduch v místnostech, je to jen z jeden faktorů, ale překvapilo mě, že jí pomohl zvlhčovač vzduchu v domácnosti, samozřejmě krémy, apod., ale co pomohlo nejvíce byl pobyt u moře (zdravotní pobyt na léčbu lupénky) - absolvovala ho několikrát a stav její pokožky se vždy po pobytu velice rychle zlepšil.

    2 roky

    V naší rodině naštěstí lupénku nemáme, u kamarádky není lupénka dědičná - ona ji má jako první.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #90
    superkarma: 0 05.05.2016, 05:33:03
  3. avatar
    [88] Bubunka [*]

    Bubunka — #75jenže k lékařce opravdu důvěru nemám. Diagnoza, že to je exem nebo lupenka mě neuklidňuje a vyšetření nikdo neudělá. Jinak nikdo v rodině nic podobného neměl a nemá.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #90
    superkarma: 0 04.05.2016, 22:09:48
  4. [87] Šárka Lupénka [*]

    bzucin — #77 Jsem moc ráda, že máte pro lupénkáře pochopení. Proto, aby nemocní mohli najít svého lékaře, vznikla naše mobilní aplikace a také web.

    miška03 — #78 Děkuji za přání. Hledání dobrého lékaře často nějaký čas zabere a je určitě moc dobře, když se nemocní více dozví o svých právech, třeba o tom, že mohou změnit lékaře a to bez ohledu na to, kde si ho nakonec vyberou.

    tudlik — #79 Změna lékaře je určitě možná a v případě, že nefunguje vzájemná spolupráce také vhodná. Přes naši mobilní aplikaci se můžet přítel přímo objednat jinam. Případě tady najde seznam specialistů na lupénku: www.mamlupenku.cz/kde-se-lecit Držím palce, aby našel dobrého dermatologa!

    klika — #80 To, že se lupénkáři za svou nemoc stydí, je bohužel velmi časté. Mnoho z nich se trápí pocity méněcennosti, připadají si oškliví a dokonce se za své problémy obviňují. To si bohužel okolí moc neuvědomuje, a tak se nemocní setkávají s nepříjemnými reakcemi. Proto je moc dobře, že maminka má vás jako podporu. Zkuste jí poslat odkaz na naše stránky, třeba najde něco, co by ji zaujalo a pomohlo jí zlepšit kvalitu života: http://www.mamlupenku.cz/

    jithule — #81 Souvislost zhoršování lupénky vlivem stresu a také stresu jako vyvolávajícího faktoru je vědecky potvrzena. I proto je důležité při nemoci pečovat co nejvíce o svou psychiku. Zkuste některé relaxační a meditační techniky, třeba se budete cítit o něco lépe.

    p.u.s.a — #82 U léčby lupénky platí, že je důležité najít léčbu na míru konkrétnímu pacientovi. Biologická léčba je indikována u pacientů se střední až těžkou formou lupénky, u kterých selhaly předchozí způsoby léčby – lokální léčba, fotoléčba a systémová léčba. Pokud má pacient formu lupénky, která ho ohrožuje na životě, může se mu biologická léčba nasadit hned. Nově je léčba schválená také pro děti od 4 let a dospívající, u nichž je možné ji podávat i bez předchozí standardní systémové léčby, a to po selhání lokální léčby a fototerapie. Aby ji pacient mohl získat, musí být vyšetřen a po zhodnocení jeho stavu je léčen v centrech biologické léčby. Jejich seznam pak najdete v naší aplikaci. V současné době se biologická léčba ve světě používá již 15 let, u nás 10 let. Podle dosavadních studií a zkušeností lékařů má méně nežádoucích účinků než celková systémová léčba, která působí na celý organismus. Biologická léčba má oproti tomu selektivní účinek – tedy působí pouze tam, kde je potřeba.

    Může se však stát, že u malého procenta pacientů konkrétní biologikum nezabere. Je to dáno tím, že imunitní systém každého člověka je jedinečný, proto na někoho konkrétní lék nemusí zapůsobit. Roli může hrát třeba i to, že má pacient v době podání biologik virózu nebo další přidružené onemocnění. Pak se mu podá jiná účinná látka.

    Myskdalen — #83 Děkuji za příspěvek. Lupénka je sice dost ošklivá nemoc a její léčba je často opravdu náročná, ale to ještě neznamená, že by lupénkáři nemohli žít naplno jako váš kamarád. Mnoho z nich musí překonávat spoustu překážek, naráží na nepochopení okolí, ale přesto dokáží bojovat dál.

    smudlinka1993 — #84 Jóga je určitě dobrý nápad. Pomůže vám se uvolnit a zrelaxovat. Pokud jde o různé "alternativní metody", asi je dobré vědět, že i ty mají svá rizika. Lupénka není jen onemocnění pokožky, pokud je rozsáhlá, neléčí se a má těžký průběh, pak se kožní zánět, který způsobuje, může přenést do dalších orgánů těla a přispět k rozvoji přidružených onemocnění jako je ischemická choroba srdeční včetně infarktu myokardu či Crohnova choroba. Proto je důležité nemoc držet pod kontrolou a stále ji sledovat. To je důvod, proč byste měla mít svého lékaře.

    Máte samozřejmě právo rozhodnout se, jakým způsobem a zda vůbec budete léčena. Vždy byste ale měla mít dostatek relevantních informací. K tomu patří také to, že různé „alternativní metody“ nejsou vědecky ověřeny, tedy není nijak sledována jejich bezpečnost, kontraindikace, interakce s léky, které užíváte nebo možné vedlejší účinky. To, že je něco označované jako přírodní, ještě neznamená, že je to bezpečné a bez vedlejších účinků.

    cibulicka — #85 Naprosto chápu, že jste vyčerpaná. Lupénku v současnosti není možné vyléčit, ale "jen" vyléčit. I to ale znamená pro mnoho pacientů obrovský přínos.

    ivettaa — #86 Děkuji za pochopení. Mělo by víc lidí, kteří chápou, jak je lupénka náročná.

    superkarma: 0 04.05.2016, 20:35:38
  5. [86] ivettaa [*]

    Lupénku v rodině nemáme. Chápu ale, jak to musí být nepříjemné a omezující. Samozřejmě záleží v jakém stadiu se lupénka vyskytuje a jak se s tím dotýčná osoba umí vypořádat. Proto všem přeji držte se a hodně úspěchů a trpělivosti v léčbě.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 19:11:29
  6. avatar
    [85] cibulicka [*]

    S lupénkou mám co do činěmí,už mnoho let.Chodit po doktorech už mě taky nebaví.Tak jenom mažu a mažu a doufám,že se to jednou zlepší a já nebudu vypadat,jako bych bojovala s leprou.Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 17:44:38
  7. avatar
    [84] smudlinka1993 [*]

    Šárka Lupénka — #63děkuju moc,ale právě bych ráda šla k doktorovi který by jen nemával rukou nad přírodníma mastičkama...ale který by řekl když vám to pomáhá tak proč ne a ne do mě cpát akorát nějaký prášky který mi ještě víc ničí zdraví...teď momentálně se to ani nehorší ale ani nelepší...chtěla jsem zkusit třeba jogu nebo tak,prý je to dobrá relaxace...

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 16:11:02
  8. avatar
    [83] Myskdalen [*]

    Nemám lupénku, ale kamarád ano. Pamatuju, že ho odmítli masírovat v Poděbradech v lázních, ale žije celkem v pohodě, aktivní, společenský, sportuje. K moři, což by mělo pomáhat, moc nejezdí, jednou jsem mu darovala velké množství soli z Mrtvého moře, protože jsem jako dar dostala pytel, že bych s tím mohla solit chodníky a musela jsem to odvézt autem, které jsem s sebou naštěstí měla.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 15:50:44
  9. [82] p.u.s.a [*]

    s lupénkou se potýkám už od svých 6-ti let ...každý rok léčebná 4týdenní kůra..zkoušení různých mastí ..co doktor to jiná hlava :-))) a jiný pohled na věc....věkem se zhoršující stav , at´už stresem nebo jídlem ..cíl : udržet si přetrvávající stav, ale to je dost těžký...bio léčba - lákavá , ale prý taky né 100%...v rodině nejsem jedinná , ale jsem na tom asi nejlíp :---))))))))))

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 14:22:49
  10. [81] jithule [*]

    Šárka Lupénka — #51 Moc děkuji za stránku, hned se jdu podívat. S tím stresem to bude nejspíš pravda. První příznaky lupénky se mi objevily v roce 2003 hned po povodních. Nejdříve jsem myslela, že jsem něco chytla jak jsme různě vyklízely, byly jsme totálně pod vodou, ale pravděpodobně to byla již lupénka ze stresu. Díky, budu ráda, když se obejdu bez toho škrábání.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 13:25:02
  11. [80] klika [*]

    Děkuju za tip na tyhle stránky. Lupenku má moje máma a chudák se stydí svlékat se, nebyla se koupat na koupališti už asi deset let. Má ji na rukou a ve vlasech.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 12:58:53
  12. [79] tudlik [*]

    Můj partner má lupénku a potřebuje změnit doktora. Přijde mi, že jeho dermatolog je úplně k ničemu, jeho přístup je velmi vlažný a co mu napsal, to vůbec nepomáhá. Má jí na kolenou a na loktech a dost se tím trápí.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 12:55:06
  13. [78] miška03 [*]

    Lupénkou netrpím ani já, ani nikdo z rodiny. S lupénkou jsem se setkala již několikrát, jak s lehčí, tak s těžší formou. Přeji všem aby našli skvělého dermatologa a lupénku dostali pod kontrolu.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 12:27:05
  14. [77] bzucin [*]

    Lupénkou netrpím a doufám, že jí nebudou mít ani moje děti. Všechny, kdo se s ní potýkají obdivuji a přeji brzké uzdravení nebo alespon aby našly super dermatologa, který se jim bude snažit pomoci a né jako někteří vychytralý doktoři, co na lidi prděj.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #87
    superkarma: 0 04.05.2016, 10:07:02
  15. [76] Šárka Lupénka [*]

    Zwen — #65 Stres je jeden z faktorů, které dost ovlivňují lupénku i úspěch její léčby. To, že se vám lupénka zhoršila ve zkouškovém období, je typický příklad. Tady pár tipů na relaxační techniky pro pacienty s lupénkou, třeba se vám některé budou hodit: http://www.mamlupenku.cz/stres-jeden-z-faktoru-ktery-muze-mit-mimoradne-spatny-vliv-na-pacienty-s-lupenkou-jak-se-mu-branit-pomoci-mohou-meditacni-techniky/

    Maxim — #66 Jaké má u vás léčba výsledky? Doufám, že dobré. Případně tady pár osvědčených pravidel na úpravu životního stylu pro lupénkáře: http://www.mamlupenku.cz/jak-zvladnout-lupenku/

    dadma — #67 Děkuji za to, že jste se podělila se zkušenostmi svého vnuka. Rozumím tomu, že je to pro celou rodinu velmi náročné a je určitě, že ve vás má vnuk oporu. Žít s lupénkou a zejména, pokud takto vážně zasahuje celý organismus, je opravdu náročné, a nemocní potřebují pochopení, respekt i podporu ze strany svého okolí. To bohužel není samozřejmost. Lupénka se může vyskytnout a také mnohdy vyskytuje současně s dalšími chorobami, a proto nemocní potřebují komplexní přístup ze strany lékařů.

    Myslím, že neexistuje jednoznačná odpověď na to, proč je kolem nás hodně nemocných. Životní styl stejně jako změny v našem životním prostředí mají svůj vliv, ale není to tak, že by si za lupénku mohl člověk sám. U lupénky hraje roli dědičnost. Je jedním z více faktorů, které stojí za vznikem nemoci, ne však jediný.

    I díky aktivitám jako je naše mobilní aplikace se lupénce věnuje větší pozornost, což znamená, že více nemocných vyhledá lékaře a nakonec se začne i léčit, což je podle mě rozhodně správně. Lupénka může zasáhnout celý organismus a není jen problémem kůže, a proto je dobře, když jsou nemocní "pod kontrolou" odborníka.

    likushka — #68 manma — #69 jesika1 — #71 Klidně pošlete odkaz na naši diskusi, nebo na stránky: http://www.ipsoriaza.cz/ a http://www.mamlupenku.cz/ Tady lupénkáři najdou spoustu zajímavých a užitečných informací o své nemoci.

    amphora — #74 Stres je často spouštěčem lupénky i jejího zhoršení. Pokud jde o slunění, není to tak jednoznačné, že pobyt na slunci automaticky se rovná zlepšení lupénky, proto jsem ráda, že to zmiňujete. Každý pacient s lupénkou je trochu jiný a potřebuje odlišný přístup. Určitě je dobře, když si každý najde "to svoje", co mu pomáhá a zároveň je v péči dobrého lékaře pro případ zhoršení zdravotního stavu.

    Bubunka — #75 Využití konopí a látek z něj má určitě v medicíně velkou budoucnost a to se týká i kožního lékařství. Jen vzhledem k tomu, že lupénka může zasáhnout i další části těla a nejen kůži, možná by nebylo od věci domluvit se s lékařem, ke kterému máte důvěru, na občasných kontrolách "pro jistotu".

    superkarma: 0 04.05.2016, 09:36:06
  16. avatar
    [75] Bubunka [*]

    Lupenka se u mě objevila asi v 55 letech. Když jsem šla ke kožní lékařce, řekla, že to je exem nebo lupenka. Žádala jsem o vyšetření, o jaký problém jde, odmítla s tím, že to je lupénka a jako o co mě jde. Zkoušela různé masti, problém byl pořád stejný až jsem se celá osypala - to byla alergie na ty masti. Ke kožní jsem přestala chodit, vypěstovala doma dvě rostlinky konopí, uvařila konopnou mast a jen promazávala s doma vyrobenou mastí, dělala jsem různé očistné kůry a problém skoro zmizel. Měla jsem rozpraskané špičky prstů, dlaně, byl problém doma cokoliv dělat, na chodidlech jsem měla rozpraskanou kůži, která praskala a krvácela. Ruce mám teď bez problémů, jen malé kolečka na loktech.

    Teď se jen "modlím", aby se problém na rukou nevrátil

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #76
    2. na komentář reaguje Bubunka — #88
    superkarma: 0 04.05.2016, 08:48:30
  17. avatar
    [74] amphora [*]

    Sml16 v rodině máme lupenku, mírnější formu s občasným výskytem agresivnějším, používáme masti,roztoky a při agresivním výskytu roztok s kortikoidem.Většinou to do týdne zabere a na průběžné mazání stačí promazávat pravidelně.Slunce a stres je naopak spouštěč ,takže moře, slunce nehrozí.A chce to být v klidu.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #76
    superkarma: 0 04.05.2016, 08:07:38
  18. [73] evacerna [*]

    I já jsem se potýkala několik let s lupénkou a nic mi na ni nezabíralo. Pak jsem dostala tip vyzkoušet Hemagel a po vymazání malé tubičky (5g) jsem zhruba 3 roky neměla nejmenší problém. Pak se mi udělal flíček na lokti a opět po dvou namazáních Hemagelem je klid.Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 04.05.2016, 06:42:31
  19. [72] evamagdalena [*]

    V rodině a blízkém okolí nemám nikoho, kdo trpí tímto onemocněním. Znám jej tudíž jen velmi zprostředkovaně. Sml23Sml23Sml23

    superkarma: 0 04.05.2016, 00:10:49
  20. [71] jesika1 [*]

    Moje známá trpí lupénkou, hlavně na loktech a kolenou. Snaží se být na sluníčku, jezdí k moři, používá speciální kosmetiku.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #76
    superkarma: 0 04.05.2016, 00:03:08
  21. [70] čičmínek [*]

    Takový problém nemám a ani v okolí neznám nikoho, kdo by toto řešil.

    superkarma: 0 03.05.2016, 23:58:50
  22. [69] manma [*]

    Jedna má kamarádka lupénku má a používá mastičky, navštěvuje pravidelně lékaře a jezdí na dlouhodobé pobyty k moři.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #76
    superkarma: 0 03.05.2016, 23:57:55
  23. [68] likushka [*]

    Lupénkou naštěstí netrpím a ani nikdo z rodiny. Jeden známý lupénku má a dost mu komplikuje život.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #76
    superkarma: 0 03.05.2016, 23:54:42
  24. [67] dadma [*]

    Dobrý den. Bohužel máme v rodině s touto nemocí zkušenost.

    Souhlasím s těmi,kteří píší ,že nemoc u nich nastartoval stres. Stres ,který zažívá dnes snad každý stojí za vícero nemocemi, které by se třeba neprojevily. Ale také věřím ,že lupénka je dědičná.

    Já ani můj manžel jsme takové onemocnění v rodině neměli a přesto lupénkou onemocněl můj vnuk, začala se projevovat u něho ,asi ve 2.třídě ZŠ. Dcera tuto nemoc nemá a ani otec ,mého vnuka jí nemá ,ale zjistili jsme ,že jí má jeho matka,tedy druhá babička.Sami nám to neřekli a dcera to zjistila náhodou u lékařky.

    Napřed měl zasaženy kotníky a kolena,ale potom mu nemoc přešla na dlaně a tam je to opravdu svízelné. Ruce neschováte a když máte někomu podat ruku je to nepříjemné. Nyní se mu objevily ložiska i ve vlasech a na zadku.Asi ve 12-ti letech byl hospitalizován v nemocnici na Vinohradech u pana profesora Arenbergera.Pak jsme byli několikrát u moře, tam se mu to zlepšilo,ale moc dlouho to nevydrželo.Také jsme jezdily do Prahy na nějaké ozáření,které jsme platili,ale po tom to měl ještě horší. U nás navštěvuje kožní lékařku , kam si chodí pro předpisy na masti.Nyní je mu 25 let a pro mladého kluka je to obtížné.Navíc k lupénce se přidružují i jiné nemoci a nebo obráceně,to nevím. Ale vnuk je i alergický a byl na operaci s očima a já i to dávám do souvislosti.

    Ze svého okolí znám několik lidí ,které trápí toto onemocnění.Vůbec všechny tyhle kožní a alergické nemoci přibývají.Věřím, že na tom má velký podíl způsobu života.Žijeme ve stresu, jídla je nadbytek ,ale samá chemie. Začíná se na nás projevovat způsob života.

    Za našeho dětství si pamatuji jednoho kluka ve třídě se sennou rýmou.Jinak si nepamatuji ,že by měl někdo lupénku či alergie. Zvířata byly v každé domácnosti ,venku jsme běhali od rána do večera,jídlo bylo doma vařené,mléko zkyslo, salám zezelenal,jahody jsme měly v létě na zahrádce ,když byli tak jsme se jich museli najíst do sytosti.

    A můj druhý vnuk je alergický na mléko.Taky žádná sranda.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #76
    superkarma: 0 03.05.2016, 23:19:40
  25. [66] Maxim [*]

    Lupénkou trpím od dětství, mám ji ve vlasech a chodím k dermatoložce, která mi dává mastičku, léky a doporučuje pobyt u moře,,,

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #76
    superkarma: 0 03.05.2016, 21:57:27
  26. [65] Zwen [*]

    Já mám lupénku ve vlasech, nejhorší bylo vždy zkouškové, poté jsem ji měla i na krku, což bylo dost viditelné a tedy i nepříjemné.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #76
    superkarma: 0 03.05.2016, 21:13:45
  27. [64] marketkass [*]

    Šárka Lupénka — #36 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 03.05.2016, 20:25:46
  28. [63] Šárka Lupénka [*]

    Jitka44 — #55 Psychika má na lupénku obrovský vliv. Velký stres může nemoc vyvolat a stejně tak nemoc zhoršuje psychický stav nemocného a naopak. Bohužel si hodně lidí myslí, že lupénka je "jen" problém kůže a na duši zapomínají. Tady pár tipů pro kamarádku: http://www.mamlupenku.cz/jak-zvladnout-lupenku/

    migulka — #56 Jestli chcete, můžete se ohledně syna poradit online v naší poradně: http://www.mamlupenku.cz/poradna/ nebo si přes naší aplikaci či web najít dalšího specialistu: http://www.mamlupenku.cz/kde-se-lecit/

    babos — #57 Pobyty u moře mají na lupénku příznivý vliv. Jen je vhodné, aby trvaly asi tři až čtyři týdny a ideálně proběhly u moře s vysokou koncentrací soli, což je třeba Mrtvé moře, Costa Calida nebo Lipanské ostrovy. Také lupénka nesmí být v aktivní fázi.

    Mopsička — #58 Díky za zkušenost. Lázeňské pobyty stejně jako pobyty u moře mají příznivý vliv. Je dobře, že máte lékařku, která vám volí "léčbu na míru".

    smudlinka1993 — #59 Moc děkuji za otevřenost! Chápu, že vás současná situace dost vyčerpává. Jestli chcete, tady pár tipů na to jak zvládat stres pomocí různých relaxačních technik: http://www.mamlupenku.cz/stres-jeden-z-faktoru-ktery-muze-mit-mimoradne-spatny-vliv-na-pacienty-s-lupenkou-jak-se-mu-branit-pomoci-mohou-meditacni-techniky/

    Pokud jde o různé alternativní metody, pokud vám neubližují, je na vašem zvážení, jak jimi doplníte léčbu. Je ale dobré vědět, že lupénka není jen nemoc kůže, ale ovlivňuje celý organismus, a proto byste měla pravidelně být pod kontrolou dermatologa, aby bylo jasné, jak se nemoc dále vyvíjí. S hledáním dalšího lékaře by vám mohla pomoci naše mobilní aplikace, skrze kterou se rovnou můžete objednat ke specialistovi na lupénku.

    Deta — #60 Masti a kortikoidy nejsou jediné možnosti léčby lupénku, kterou má dermatolog k dispozici. Tady více o dalších možnostech léčby: http://www.ipsoriaza.cz/Lecba-psoriazy/Moznosti-lecby/9-v.folder.aspx

    ekleinovka — #61 Mrzí mě, že toho máte na sobě naloženo tolik. Stres je velmi často jedním z významných spouštěčů autoimunitních onemocnění, stejně tak se lupénka může vyskytovat současně s dalšími chrobami. V tomhle máte můj obdiv, že dokážete být nad věcí... Jen mě napadlo, zda by ve vašem případě nemělo smysl navštívit specializované pracoviště, kde jsou schopni se podívat na lupénku komplexně i s dalšími zdravotními problémy, které máte: http://www.mamlupenku.cz/kde-se-lecit/

    milča — #62 Dcera si musela projít opravdu těžkým obdobím a je moc dobře, že ve vás má oporu. Jak jsem už psala, lokální léčba v podobě mastí a fototerapie, nejsou jediné možnosti léčby a je dobré s lékařem mluvit i o tom, zda by ve vašem případě nemělo smysl přemýšlet i o dalších možnostech: http://www.ipsoriaza.cz/Lecba-psoriazy/Moznosti-lecby/9-v.folder.aspx Ještě tady pár tipů k lepšímu zvládání lupénky: http://www.mamlupenku.cz/doporuceni-a-rady/

    1. na komentář reaguje smudlinka1993 — #84
    superkarma: 0 03.05.2016, 20:10:56
  29. avatar
    [62] milča [*]

    dcera dostala lupenku v 15 letech..neměla ji ale moc..teď hlavně ji má ve vlasy a kolena a lokty..její dcera,(moje vnučka ) ji má od miminka. už malinká ležela s dcerou na klinice v Brně...tehdy ji měla na celém tělíčku..Teď ji mívá nejvíce na loktech a kolenách,břicho ..sluníčko a mastičky,lampa,ji někdy pomůžou.. v létě chodí všude, i se mnou na prázdninách jsme hodně jezdili k vodě ..protože sluníčko ji moc pomahá a taky moře...

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #63
    superkarma: 0 03.05.2016, 19:26:41
  30. avatar
    [61] ekleinovka [*]

    Lupénkou trpím několik let. Je to autoimunitní onemocnění, kterých mám ,,nakoupeno" několik - takže obtěžuje i mne.

    Mám ložisko na koleni, je pěkně velké, svědí, loupe se, červená, bledne...občas i ve vlasech, ale tam mi mizí samo od sebe.

    Diagnostikovali mi ji v nemocnici, kde se léčím s jiným autoimunitním onemocněním.

    Mažu mastičkami od lékaře, prommazávám olejíčkem, nijak se mi nelepší.

    Lupénkou u nás v rodě nikdo netrpěl ani netrpí - jsem přesvědčená, že všechna moje onemocnění nastartoval stres - to byl ten pravý spoustěčSml15Sml15Sml15

    Zhoršuje se mi na podzim a na jaře - už se těším, až se lehce vystavím slunku, to pomáhá opravdu spolehlivě.

    No, není to nic příjemného, ale vzhledem k tomu, že trpím daleko závažnějšími zdravotními problémy, jsem v tomhle nad věcí.

    1. na komentář reaguje Šárka Lupénka — #63
    superkarma: 0 03.05.2016, 19:22:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme