Že je to neuvěřitelné? Zkuste to. Je těžké si zapsat poctivě, co sníte, ale zaznamenávat si to, co jste ještě nesnědli?

Je to úžasná kontrola sebeovládání a vůle. Člověk jen tak jde kolem kuchyňské linky a sem tam něco uzobne, zajde do ledničky a dá si něco dobrého. K televizi si vezme chroupání a problém je v tom, že si toto jídlo ani neuvědomujeme a jíme ho tedy jen tak ze zvyku, podvědomě a už vůbec ne pro pocit zasycení.

Nejčastěji jíme z nudy či stresu a na druhem místě u televize…

Jak tomu zabránit?

Zkuste si vše zapisovat do notýsku ještě předtím, než to sníte. Budete mít pak dostatek času si rozmyslet, zda to opravdu chcete sníst. Jen než najdete tužku a notýsek a spočtete si na kolik gramů potraviny máte chuť… Ona Vás ta chuť rychle přejde.

Zvláště nyní ve vánočním čase je uždibování nejhorším stravovacím nešvarem.

Většina z nás, kdyby si užila jen ty tři svátky, vůbec se nekontrolovala a jedla do sytosti, tak by ani neztloustla. Problém je v tom, ze jíme před i po svátcích. Před jíme, jelikož ochutnáváme a chodíme potajmu sladce krást do špajzu (znám z vlastní zkušenosti), a poté dojídáme zbytky: „Přeci to nevyhodíme, když už jsme to vše tak krásně připravili či nakoupili.“

Jděte si hned udělat předčasného Ježíška, kupte si hezký notýsek, vezměte si propisku a pište.

Neznamená to, že si neužijete jídlo ani svátky, jen se budete trošku kontrolovat a jídlo si dokonce více vychutnáte, jelikož nebudete přecpáni brambůrkami a jinými pochutinami, ale zbude Vám místečko na řízeček se salátem a jiné opravdové dobrůtky.

Zkuste si odhadnout kalorickou hodnotu vánočních jídel, víte, které je nejkaloričtější? (řešení Vás překvapí)

Kvíz:

  1. Kolik kJ sníte, když si dáte porci pečeného kapra?
  2. Kolik kJ sníte, když si dáte porci pečené kachny?
  3. Kolik kJ sníte, když si dáte porci pečené husy?

 

Výsledky naleznete na http://www.doformy.cz/kviz32

Reklama