Domácnost

Zamyšlení nad krutostí

 

Dnešní kočičí povídání bude hodně kruté.

Alespoň si to myslím, protože jak vidno, jsou tu všichni milovníci koček a ti mají naprosto jiný pohled na kočičí svět.

 

Upozorňuji, že nemám nic proti lidem na vesnici, život tam má svoje kouzlo a i tam je spousta dobrých kočičích lidí. Stejně jako se najdou kruťasové ve městech.

Přesto právě na vesnici je toto chování častější.

 

Život zvířat je pochopitelně brán z hlediska užitkového. Králíci, slepice, prasata, kozy… nakonec i pes je většinou hlídač a kočka se hodnotí podle toho, jestli chytá myši, nebo ne.

Touhy mít zvíře jen jako mazlíčka jsou brány jako naprosto neekonomické a dětinské.

 

Určitě se následující řádky týkají i psů, protože i štěňátka bývají množena a následně utrácena podomácku, což je podle mě šílenost. Co si budeme povídat, koťata i štěňata se většinou topí, ty lepší duše s nimi ještě pro jistotu fláknou o zem.

 

O nějakých formách zábrany proti nechtěným mláďatům většinou tito lidé nechtějí ani slyšet. Kastrace je škoda zbytečných peněz, navíc, kdo by se o zvíře v rekonvalescenci staral, a nakonec je to škoda času. Kočky na vesnici nemívají vysokou „životnost“, dožívají se většinou maximálně pár let, protože je buď přejede auto nebo je zahubí nějaká nemoc. Případně vzduchovka souseda.

 

Což mi připomíná jednu formu antikoncepce. Jsou bohužel dobráci, kteří chytají kocoury do důmyslných pastí, případně na ně střílí, aby uchránili svoje kočky před březostí.

 

Starých a přestárlých zvířat se většinou ujímají odvážlivci, kteří jim darují kulku z milosti. Injekce, která je milosrdnější, stojí peníze, a tohle bývá buď zdarma nebo za flašku.

Podle mě je některé toto chování dokonce trestné, ale tihle lidé to tak neberou.  Přála bych jim za vyučenou, ale tresty za týrání zvířat jsou prachbídně nízké a směšné.

Jenže já si vždycky říkám, že zvířaty to někdy začíná a vraždou člověka končí.

 

O nějaké zdravotní péči taky nemůže být ani řeč. Před deseti lety jsem se zajímala u vesnického veterináře o očkování proti vzteklině u koček a bylo mi řečeno, že se to u koček nedělá, protože nekoušou.

 

Jinak to ale patří do základního očkování všech koček, na kterých nám záleží… Aspoň dnes.

Pár dobrodinců umí svoje miláčky alespoň odčervit, ale vzhledem k tomu, že s první myší si do střev opět zanesou tasemnici či jinou potvoru, ani tohle není příliš efektivní.

 

Musím říct, že tohle chování s mojí dětskou duší docela otřásalo. Nesnáším zabijačky, protože mi to připadá jako zvrhlá zábava. Maso ale jím, takže jsem srab.

Naopak já jsem připadala zvrhle zbytku své rodiny, když jsme si KOUPILI  kočku, protože oni by to nikdy neudělali, protože koček je plná vesnice… zadara…..

Neméně úchylné je dle těchto lidí i fakt, že s kočkou chodíme na nějaká očkování nebo na odstranění zubního kamene. Nevídané.

 

 

Je sice kruté, že životy prasat, krav a jiných typicky užitkových zvířat končí pro naši obživu, ale tomu se nedá zabránit. Je to prostě tak.

Ale posuzovat kočku nebo psa podle toho, jestli hlídá, nebo chytá myši...

 

Jednou u mojí babičky ve vesnici někdo vysadil psa. Toulal se a zatoulal se až k ní. Dostal najíst a já si ho zamilovala. Pro kůrku šel by světa kraj, taková z něj zářila vděčnost.

Další týden už tam nebyl. Prý se zaběhl… O pár let později jsem se dozvěděla, že ho dali za flašku místnímu bláznovi na sádlo, protože ten pes za nic nestál, protože nebyl ostrý a nehlídal… chtěl se furt jen mazlit.

Ještě dneska je mi úzko z představy, jak moc lidských křivd musel ten pejsek zažít. A dlouho jsem měla ve své dětské duši špatné svědomí, že jsem ho nezachránila…

 

A už radši nebudu pokračovat dál, protože bych nerada ublížila lidem z vesnice, ale tohle je bohužel i v dnešní době realita, a povím vám, že vždycky, když se s podobným chováním setkám, tak je mi smutno. Hodně smutno.

 

 

 

   
06.12.2005 - Dům a byt - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [123] Snezenka [*]

    Milá Renato Petříčková, laskavě si nastěžuj na vesnice. Nevím, v jaké vesnici bydlíš ty, ale toto se normálně na vesnicích neděje. Bydlím na vesnici a toto se mě výrazně dotýká. TAKŽE PŘÍŠTĚ prosím buď konkrétní, napiš jméno vesnic, ve kterých se to děje, a budeme spokojené obě dvě.

    superkarma: 0 09.12.2005, 17:07:30
  2. avatar
    [122] Evik8 [*]

    Audrey11: Snáď jedného dňa sa otvoria oči aj tebe a konečne ťa osvieti Práve takých ľudí ako si ty svet jaksi nepotrebuje a tvoje vnúčata prídu o to, čo ty ako dieťa si brala ako samozrejmosť,pretože práve ľudia,čo nedokážu cítiť mnohé tvory zo sveta sprevádzajú.

    superkarma: 0 08.12.2005, 21:11:25
  3. avatar
    [121] Evik8 [*]

    Súhlasím,pretože toto nedokážem pochopiť ani ja.Je smutné,že my ľudia nedokážeme chovať úctu k zvieratám ,ale verím,že snaď raz jedného dňa mnoh pochopia,že aj tieto tvory sú ako my ľudia,len nerozprávajú a svet bude zase o niečo lepší

    superkarma: 0 08.12.2005, 21:07:05
  4. avatar
    [104] Stes [*]

    traxina: jo, tu první část jsem fakt spletla - a za to se omlouvám. Jinak SPZ - bydlím na Plzni severu - takže donedávna to bylo PS - od Plzně celkem snadno poznatelné PM - teď to dělá fakt problém, ale jak jsem psala, máma vezla psa, kterýho k nám někdo vyhodil a nejen, že projela benzín, musela si na to vzít dovolenou, měla strach, aby pes nezablešil auto,ale nakonec za to musela ještě zaplatit, aby si psa do útulku vzala. Možná to bude znít divně, ale pokud by měl pořád někdo vozit psy, kočky, které někdo vyhodil, do útulku a ještě za to platil (ne všichni si to mohou dovolit), tak se nedivím, že je někdo zastřelí. Tím ovšem neříkám, že takové jednání mi nevadí, popř. že ho podporuju. To ani náhodou. Toto už není určeno jen Tobě. Btw. já kožichy taky nenosím, nesnáším dostihy, protože se mi to zdá jak trápení zvířat. Z toho důvodu nesnáším také cirkusy. Zvířata mám ráda, jen mi prostě vytočí a vidím rudě, když někdo tak odsuzuje lidi podle toho, že bydlí na venkově. Vždyť je to všechno jen a jen o lidech !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak to řešit, netuším.

    superkarma: 0 07.12.2005, 10:25:32
  5. avatar
    [101] xNeli [*]

    Felina: souhlasím s tebou. Je to přesně jak píšeš ty.

    superkarma: 0 07.12.2005, 08:19:44
  6. avatar
    [100] xNeli [*]

    Majucha: já právě netvrdím opak a snažím se Renatě vysvětlit, že kdyby každý zjednodušoval, tak jako ona, tak by si mohl udělat závěr a odsoudit hned každého.
    Z čeho soudíš, že tvrdím opak?

    superkarma: 0 07.12.2005, 08:18:18
  7. avatar
    [99] RenataP [*]

    etomaskova, Píďalka: Jsem jen ráda, že tomu opravdu tak není všude.
    Ale věřte - tohle se před 10 lety běžně dělo... A děje se dodnes.
    Víc takových vsí, v jakých žijete vy.

    superkarma: 0 07.12.2005, 07:31:32
  8. [98] etomaskova [*]

    Tak jsem napsala asi 20-ti-řádkovou reakci a pak to smazala. Pisatelce už tím stejně nepomůžu, jestli má takhle zvrácenou představu o vesnici, je mi jí líto. Já jsem se na vesnici vrátila poté, co jsem nějakou dobu žila ve městě. A je to právě kvůli tomu, že lidé jsou tu jiní, přátelštější k sobě navzájem i ke zvířatům.
    Jasně, taky máme psa, taky hlídá barák (aspoň se tak tváří), ale je 4x ročně odčervený, pravidelně očkovaný, chodí na cvičák. Ve vsi je 25 baráků, pes je snad v každém a pokud vím, všichni se o ně starají a chovají se k nim dobře. A že se jim občas ti pejsci nechtěně zkříží? Jasně. Ale potom si ta štěňátka většinou vezmou nějací známí, sousedi a nedávají se do útulku - nebo třeba jen vedle plotu útulku (nebo do popelnice?), jak jsem to viděla ve městě kde jsem také měla tu čest bydlet.

    superkarma: 0 07.12.2005, 07:22:48
  9. avatar
    [93] Landriel [*]

    Na vesnici bydlíme teprve rok, to je fakt, tak možná něco bude na té osvětě z města - nechci zevšeobecňovat, ale u nás to tak fakt je - nejlíp se tu ke zvířatům chovají ti, co se dřív nebo později přistěhovali, to už jsem vypozorovala. Osobně k veterináři jezdím poslední dobou častěji než k pediatrovi a kolik nás to letos stálo, radši ani nepočítám. Ale nelituju, jsou to naši miláčci, a půlka vesnice je chodí obdivovat, když je pustíme ven. Je fakt, že se taky bojím, aby jim někdo neublížil, ale snad už všichni vědí, že jsou naši, a nikdo jiný tu peršany nemá....

    superkarma: 0 06.12.2005, 17:03:27
  10. avatar
    [90] Stes [*]

    NiKina: č 60 a není to tak. Na vesnici se např. naše kočka může proběhnout, kam se jí zachce a pes také není na řetězu. Na Mikuláše a Silvestra ho nalákáme a zavřeme na večer do sklepa, aby se nezbláznil z petard, ale jinak je celý rok venku a do sklepa (do tepla prostě nepůjde). Navíc má pořád co dělat ....... obíhá barák, pak zaštěká na slepice, proběhne se s kočkou, zaštěká na auta.... Psy v bytovkách mi připomínají Vámi napadané psy přivázané u boudy - jen mají o dva pokoje víc a jednou za x hodin procházku venku. Navíc to odnaučování psů štěkat, kdo to kdy slyšel, to když slyším,tak mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě ... co má pes dělat,když nic jihého neumí? To má bečet, aby se to páníčkům líbilo. To se třeba na vesnici taky neděje. Proč jste se nezmínila třeba o tomhle? To podle Vás není trápení?

    superkarma: 0 06.12.2005, 16:44:03
  11. avatar
    [89] Stes [*]

    NiKina: č. 58 teď si zase přečti můj příspěvek, kde já konstatuji, že ve městě je to taky, jen to není tolik vidět jako na vesnici!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A jak už někdo zmínil, lidé z vesnice zvíře neodvezou 20 km daleko a tak se ho zbaví. Jistě, jsou lidé, kteří ho zastřelí - já bych to nikdy neudělala, náš pes má 12 let a přestava, že bych ho měla jít nechat zastřelit , ale pak mi to přijde lepší, než ho vypustit někde na vesnici, zuboženého, hladového, špinavého, zablešeného (vím, o čem mluvím, máma jednoho takového vezla autem do útulku, a ještě za to musela platit.... nádherná morálka slušných lidí z města - proč bych měla zobecňovat - co jsem zatím četla, tak to tady dělalo jen minimum lidí) ..... ono na vesnici totiž taky, ač se to nezdá podle toho, co taky čtu, žijí celkem slušný lidi, asi jako ve městě, nejsme žádní marťani a máme taky děti. Někdo to dokáže - vzít si toulavé zvíře domů, ale pak jsou taky lidi, kteří z takových toulavých zvířat mají strach - nikdo neví, jestli nemají nějakou nemoc a představte si, milé Ž-I, že s takovým zvířetem se setká někde venku Vaše dítě! Neměly byste strach, jestli to zvíře to dítě nepokouše? Uvažujete vy mravokárkyně také nad tímto problémem?

    superkarma: 0 06.12.2005, 16:36:45
  12. avatar
    [86] Meander [*]

    NiKina, xNeli: : Co je horší? Když je moje kastrovaná kočka přes den doma v bytě 10 hodin sama - nebo když ji někdo příležitostně nakopne, pošle na ni psa, střílí na ni ze vzduchovky, haranti jí zlomí pro zábavu ocas nebo vypíchnou oko a někdo jí 2x do roka utopí koťata nebo s nimi třískne o beton?

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:51:51
  13. avatar
    [85] RenataP [*]

    No vidíš,každý zná někoho, kdo se nechová dobře...

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:43:17
  14. avatar
    [84] xNeli [*]

    NiKina: jsi mě svým příspěvkem o trápení v bytech předběhla ....
    a proč si podle toho neusoudila že měšťáci jsou horší?
    Pokud píšeš článek a hlavně někoho v něm hodnotíš měla by si do něho zapracovat a hlavně při dělání závěrů zohlednit všechny aspekty a ne vypíchnout určitý typ chování a tím zlomit hůl nad určitou skupinou lidí. Takový článek pak postrádá smysl, protože je zavádějící a neobjektivní.

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:38:34
  15. avatar
    [83] xNeli [*]

    NiKina: nevím, podle čeho usuzuješ, že na vsi je to častější. Já neznám ve svém okolí z těch co mají psa nebo kočku, aby ho nechali celý den v zimě venku. U sousedky od naproti vidím kočku často ležet v obýváku za oknem.
    Oproti tomu znám ale z okolí paneláku, kde teď bydlím spoustu psů a koček, ke kterým se majitelé - měšťáci zrovna nechovají dobře.

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:32:16
  16. avatar
    [82] RenataP [*]

    xNeli: To samozřejmě může být pravda. Chataři a chalupáři jsou na to experti.....

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:32:01
  17. avatar
    [81] RenataP [*]

    to bych tady zrovna mohla napsat, že zvířatům je špatně ve městě, protože jsou trápeny v malých bytek a pětiminutovými procházkami a jinak taky čučí do čtyř zdí v panelácích...
    ale tak to není....

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:31:04
  18. avatar
    [80] xNeli [*]

    NiKina: abys pak nebyla překvapená, že ten kdo psa u vás na vesnici vyhodil byl měšťák.
    A ty zvířata trávící celou zimu venku vidívám na vesnici především v zahradách měšťáků, kteří jsou specialisti na to, zavřít psa na zahradě do kotce a přijet ho akorát tak 1x za den nakrmit.

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:28:11
  19. avatar
    [79] RenataP [*]

    ale whitekitten se tady nad nikoho nepovyšuje - jen konstatuje smutné počínání ...!!!

    xNeli : Přečti si prosím ještě článek, je tam, že na vsi je to prostě častější, nikoliv pravidlem.
    A bohužel vidím, že to nebylo jen u nás na vesnici ... a to mě mrzí....

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:27:24
  20. avatar
    [78] xNeli [*]

    Milá Renato, pěkně jsi mě svým článkem rozčílila. Jsem z vesnice, teď bydlím ve městě. Zjevně posuzuješ chování ke zvířatům na vesnici podle toho, jak se k nim chovala tvoje rodina anebo podle toho, co ti navykládala tvoje babička. Ale všichni na vesnici nejsou jako oni a naopak spousta měšťáků je jako oni (pokud použiju tvou terminologii dělení lidí podle toho, jak se chovají ke zvířatům: měšťák - vesměs dobrý, vesničan - vesměs špatný.

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:25:34
  21. avatar
    [77] svetluszka [*]

    Majucha: ...
    Samozřejmě že znám pár "holek-kravek" z města co jsou prostě vymatlaný až na půdu, ale nikdy bych nemohla napsat že jsou všichni stejní.... .
    A jestli se whitekitten chová ke zvířatům hezky jen proto, že je z měta " osvícená" pak je mi jí líto....

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:20:27
  22. avatar
    [76] Odemětobě [*]

    svetluszka: nevím,proč se cítíš tak dotčená.Tvoje rodina se chová ke zvířatům hezky,chovají se tak i všichni tvoji sousedé?Nebo jste výjimka,nad kterou ostatní kroutí hlavou?Já si totiž stejné praktiky pamatuji z dětství,jakmile pes zestárnul,šlo se za myslivcem a ten ho zastřelil.A v některých lidech to přetrvává dál,péče se věnuje hlavně zvířatům,ze kterých je užitek.

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:15:14
  23. avatar
    [73] svetluszka [*]

    whitekitten: .... ...jo, jo, všichni to tu na dědině děláme... .... a tu osvětu nám sem můžeš přijet udělat.... ....

    superkarma: 0 06.12.2005, 15:07:31
  24. avatar
    [72] whitekitten [*]

    když jsem přečetla tenhle článek, měla jsem v očích slzy. Tohle totiž už za pouhé tři roky mého života na vesnici znám. Kočka musí být venku i v mrazech, kočka přece něco vydrží. Měla koťátka, jedno přežilo, musí být také venku, přece je to kočka a musí vydržet. Že je mráz nikoho nezajímá. Chtěla jsem si kotě vzít domů, jsem divná, kočka je přece venkovní zvíře. Takže kotě je venku i za mrazu a já jen smutně koukám z okna. Vzít si ho domů nemůžu, nejsem ve svém baráku. Takhle se ke zvířátkům chovají mladí, syn a snacha mého přítele a učí tomu i své dva kluky. Je jim 31 a 33 let, takže nejen staří ale i mladí na vesnicích jsou neschopni citu ke zvířatům. Jsou tak taky vychovaní. Koťata chtěli utopit, to se jim nepodařilo, kočka je důkladně schovala a přivedla až byla starší. Jedno zemřelo, nikdo ho nevzal k veterináři. Kočku vykastrovat? Kdo by to platil a staral se. Raději koťata zlikvidují. Očkování? To slovo snad ani neznají. Je mi smutno, lidé ve městech se ke zvířatům chovají podle mně lépe než na vesnicích. je tam taky nějaká osvěta, na vesnicích ne. Veterinář v naší vesnici se tady neuživil, proto letos zrušil ordinaci. Divné že, vesnice bez veterináře.

    superkarma: 0 06.12.2005, 14:55:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [71] RenataP [*]

    Majucha: přesně, majitel pušky se vždycky najde

    Jsem drahé ženy-in ráda za vaše názory.
    Jsem ráda za ty negativní, protože mě těší, že se to někde neděje.
    A je mi smutno z těch, kteří mi dávají za pravdu.....
    Tajně jsem doufala, že se to už dneska neděje.

    Jediné co mě napadá je fakt, že jsou to prakticky starších generací a tudíž nezbývá než věřit v mládí. A vychovávat naše děti k úctě ke zvířatům, k úctě k životu..... Je to v lidech....

    superkarma: 0 06.12.2005, 14:40:03
  2. avatar
    [68] brůča [*]

    a ještě mimochodem, ještě jsem neviděla, aby si lidé z vesnice pořídila psa a pak ho dali do útulku nebo ho někde vyhodili, toto dělají pouze měšťáci

    superkarma: 0 06.12.2005, 14:20:17
  3. avatar
    [67] brůča [*]

    s článek naprosto nesouhlasím, jsem z vesnice, ale teď bydlím v Praze, takže mohu posoudit, jak to kde je. NIKDY jsem se u nás ve vesnici nesetkala s žádným týráním. Naše kočka i pes jsou kastrovaní. A to co vidím ve městě, no škoda o tom psát, prostě město je město, je velké a anonymní a každý se stará jenom o sebe

    superkarma: 0 06.12.2005, 14:18:28
  4. avatar
    [66] svetluszka [*]

    Stes: ...když měl předloni náš Kocourek nohu v sádře, taky se nám divily nejvíc návštěvy z města... ....prej proč, když je všude tolik zdravejch koček.....
    Je to v lidech.....ne v tom, odkud jsou.

    superkarma: 0 06.12.2005, 14:16:23
  5. avatar
    [65] Stes [*]

    traxina: neřekla bych, že ve městě je míň srabů, jen si tam lidi nevidí tolik do talíře jako na vesnici. Kdo myslíš, že vyhazuje na vesnicích koťata a psy? Většinou jsou to auta z městskou poznávací značkou - alespoň u nás. A tohle mi moc odvážné nepřijde. Proč je dávat do útulku, když je můžou vyhodit a lidi z vesnice se postaraj. Spousta mých známých se ujala takhle vyhozených městských "miláčků". Je to prostě o lidech. My teď minulý měsíc dali za kočku 3.000,-, což pro nás není zrovna malá částka, ale prostě si zlomila nohu a potřebovala operaci. Přišlo nám to jako samozřejmost a pro 1/2 roční koťě rozhodně lepší, než ji několik týdnů držet, aby se nemohla hnout. Jen tak mmch. Na kliniku to máme celé město a vozili jsme jí tam několikrát, k tomu problémy s prací - museli jsme končit dřív, abychom se tam dostali včas atd. Tohle se Ti zdá málo? Jo a doktora jsme naším rozhodnutím udivili, protože většina lidí prý to nedává - ani městský lidi. Co já vím, tak se většina lidí, co znám, chová ke svým zvířatům dobře, to zn. že veterinář je pro ně samozřejmostí.

    superkarma: 0 06.12.2005, 14:07:03
  6. avatar
    [62] Odemětobě [*]

    Akita: možná by se to dalo nazvat pokora,a ta spoustě lidí chybí.Ty mi dáváš maso,kůži...,tak já ti poskytnu stravu,čistotu a rychlou smrt bez stresu.Jenže to je všechno o penězích,chceme nakoupit co nejlevněji,ale uživit se musí i prodejce a řezník,Na chovatele pak těch peněz moc nezbyde a každý úklid chléva něco stojí.Většina lidí hledí na peníze a je jim jedno,jak ten kus bůčku vyrostl.

    superkarma: 0 06.12.2005, 13:41:51
  7. avatar
    [57] Ťapina [*]

    Majucha: Můžu jenom potvrdit. Zkusila jsem si praxi na venkově a nikdy víc Nemám nervy odpovídat na otázky typu: "A co je levnější, kastrace, nebo utracení?" - protože samozřejmě je levnější utracení Nebo když jsme přijeli k jednomu starému dědovi, že chce utratit starého slepého psa - budiž. Jenomže on pak ještě začal vytahovat ze všech koutů další psy stylem "Víte co? Tohodle mi taky utraťte, oni jak jsou tady dva, tak furt štěkají... nebo radši ne, tohodle nechám a utratíme čubu, táhnou se za ní psi a je to hrozný. Nebo voba, ať je klid?" Děs, takovýhle přístup jsem u člověka z města nezažila, už jenom proto, že chovat takovýmhle způsobem zvířata v paneláku prostě nejde. Netvrdím, že jsou takoví na vesnici všichni, to ani omylem, ale když jsou, tak jsou na vesnici. Ve městě si člověk, co nemá rád zvířata, prostě žádné nepořídí, ale na vesnici je tak nějak normální a "zapotřebí" mít "psa k baráku". Pak to takhle dopadá

    superkarma: 0 06.12.2005, 12:43:04
  8. avatar
    [56] gerda [*]

    aby to tady nevypadalo všecko jenom chmurně tak hlásím, že se mi podařilo přesvědčit mou tetu na venkově tak, že dala nalezenou obyčejnou kočičku vykastrovat. Měla jsem trošku obavy, jak to tamní veterinář zvládne (radit jí, aby s kočkou zajela raději na kliniku už jsem si netroufla), ale dopadlo to dobře. Lidi na vesnici prostě nechápou, co je na kočce tak vzácného, aby se kolem ní tak vyvádělo. Ale někdy stačí opravdu vysvětlení a jde to.

    superkarma: 0 06.12.2005, 12:40:31
  9. avatar
    [53] Meander [*]

    Vivian: Vesnická krutost je mnohem víc "natur" než městská. Jsem z vesnice a věř mi, že kdyby šlo nějaké vzpomínky na zacházení se zvířaty vymazat - a to za jakoukoliv cenu, jdu do toho. Až tak zlé to bylo.

    superkarma: 0 06.12.2005, 12:20:27
  10. avatar
    [48] Vivian [*]

    Odemětobě: asi to nebude o tom, kdo kde bydlí, ale jaký je to člověk. Hovado, které je schopno zvířetem praštit o beton, se dá asi najít kdekoli, bez ohledu na velikost obce

    superkarma: 0 06.12.2005, 11:55:55
  11. avatar
    [47] Vivian [*]

    Některý lidi jsou svině
    Ovšem musím nesouhlasit s tím, že na vesnici to mají zvířata horší... Rozhodně bych nezobecňovala. Tady ve městě každou chvíli "potkáte" kočku hozenou do popelnice nebo polozmrzlou, mňoukající hlady, nesoucí na sobě stopy mučení... Na vesnici jsem v životě nic takového neviděla Když k nám přijde nějaká toulavá kočka, moje babička nebo maminka se jí vždycky ujmou, dají najíst, ošetří (babička je i vozí k veterináři )... některé kočky už u babičky zůstaly, jiné chodí jen "na návštěvu", najíst se nebo přespat na půdu do sena, do sklepa nachytat si myši ...

    superkarma: 0 06.12.2005, 11:54:11
  12. avatar
    [46] Odemětobě [*]

    Jsem produkt vesnice a musím s autorkou souhlasit.Moje babička práskla se štěňaty o beton,děda nakopl psa.Moji rodiče očkovali psy,ale topili koťata.Jejich soused umí perfektní psí pečínku.A já na malém městě mám kočku v posteli.Je to jen o lidech,je jedno jestli na vesnici nebo ve městě.Když se nám nelíbí,jak se někdo chová ke zvířatům,tak holt musíme vychovat své děti tak,aby takové chování neopakovaly a neakceptovaly.

    superkarma: 0 06.12.2005, 11:54:09
  13. avatar
    [41] Maši [*]

    Dovoluji si ostře protestovat o zacházení zvířat na vesnici. Na vesnici žiju 15 leta nikdy jsem tam neviděla to, co tady pisatelka popisuje. Máme 3 kočky, psa, morčata, králíky a nevím, co ještě a nikdy jsme s nimi nezacházeli žádným z výše uvedených způsobů. Totéž můžu napsat o všech na vesenici, které znám. Ba naopak.Myslím, že to není o tom, kde kdo žije , ale o lidech.Jsou prostě lidé dobří a zlí.Jak ve městě , tak na vesnici. Můj taťka žije na malé vesnici celý život a než by ublížil zvířeti, má raději 11 koček a 2 psy a dojíždí se všemi pravidelně k lékaři, kupuje jim granule, konzervy a tuny masa a stará se o zvířata lépe, než kolikrát člověk o své děti!! Připadá mi to napsané hodně zaujatě!!!! tak , teď jsem se doopravdy rozčílila...

    superkarma: 0 06.12.2005, 10:18:06
  14. avatar
    [40] Linde [*]

    a co potom říkáte na kosmetiku? Která z nás se nemaluje? Televize srší reklamami, která řasenka je odolnější a která rtěnka lesklejší! A víte,jak se testují? Dávají to králíkům do očí a testuje se, která rtěnka sežere oko za delší dobu, ta jde na trh.Ti králíci mají třeba týden v kuse otevřené oko a permanentně natřené nějakou sračkou, ze které se potom kosmetika vyrábí.Tady jde o tisíce zvířat měsíčně, ne o 4 koťata ročně někde v zapadákově.
    nemluvě o transportu živých koní přes ČR do Itálie,a živých proto, aby maso nestihlo ztratit křehkost, během těch 24 hodin...
    A v Americe chovají desítky tisíc klisen v halách na výrobu antikoncepce, ale ta jde pouze z krve březích klisen, proto jsou ty klisny pořád dokolečka připouštěny, po porodu se hříbě vykrmí na jatky a klisna hned 3 dny po porodu opět připuštěna. A denně jí pouští žilou..

    superkarma: 0 06.12.2005, 09:47:55
  15. avatar
    [39] Tesay [*]

    renato petříčková

    superkarma: 0 06.12.2005, 09:45:39
  16. avatar
    [38] kemy [*]

    traxina:

    superkarma: 0 06.12.2005, 09:34:58
  17. avatar
    [33] gerda [*]

    člověk si připadá jako Sisyfos. Podívejte se na jeden konkrétní případ...a kolik takových je.http://kocky-online.cz/jportal/articles.phtml?op=read&id=997§ion=Z+%FAtulk%F9&_t_=Darda%20jménem%20Dardanel%20aneb%20co%20by%20měl%20fasovat%20útulkář

    superkarma: 0 06.12.2005, 09:10:01
  18. avatar
    [32] kemy [*]

    pár let později jsem se dozvěděla, že ho dali za flašku místnímu bláznovi na sádlo, protože ten pes za nic nestál, protože nebyl ostrý a nehlídal… chtěl se furt jen mazlit

    superkarma: 0 06.12.2005, 09:08:11
  19. avatar
    [25] Linde [*]

    zvířata mám ráda, žiju na vesnici, ale s článkem úplně nesouhlasím. To, že se koťata topí-ano, to je pravda a taky s tím nesouhlasím.Ale vemte to z té druhé stránky-když se jednou za čas kočky přemnoží,vyzabíjejí všechno živé v okolí obce-veškeré(!)ptactvo,ještěrky, hady, malé zajíčky a troufnou si i na kuřata a mlaďoučké srnčátka. Pak ty kočky pochytají v lesích kdejakou prašivinu a infekční nemoci od lišek a hlodavců a přenášejí to na kočky, které žijí na dvorech v čistotě a jsou opečovávány svými majitely. Mockrát se stalo, že k našim krásným kočkám se zatoulali odporní kocouři, kterým vypelichala srst do krve a odpadávalo jim maso. Naše kočky,co to pak dostaly také, jsme potom museli nechat utratit....
    Když chybí ptactvo, přemnožují se housenky, když chybí hadi, přemnožuje se jiná havěť...
    A taky si uvědomte, že kdyby kočky žily v přírodě a né v teploučku a pohodlí, zdaleka by se tak nemnožily, proto i když jsou vesnické zvyky kruté, je to v zájmu přírody a doufám, že mně tímto nenařknete, že nemám ráda kočky.
    A když už jsme u té vesnice -kolik lidí ve městě se ujme ježečka, zatoulaného pejska a nebo odveze k veterináři srnku, kterou někde na předměstí srazil autem? Anebo káně, které popálil elektrický proud? To lidé z vesnic si takové chudáky berou domů a vypiplou je...

    superkarma: 0 06.12.2005, 08:43:03
  20. [20] Hanule [*]

    Já si myslím, že nejvíce záleží na lidech a je jedno jestli jsou z vesnice anebo z města. Moji rodiče jsou např. z vesnice a moje babička měla hospodářství. Dodnes vždy první dostanou zvířata tzn. ráno vstanou vše pokrmí až poté jdou snídat. Večer to samé. Je pravdou, že dříve, když nebyla možnost kastrace , koťata likvidovali. Dnes mají kočky vykastrované a veterinář zná všechny králíky. Mamka již několikrát si stěžovala na místního "ekofarmáře", který má všechna zvířata přes celou zimu venku.
    Takže je to jen o chování jednotlivců.

    superkarma: 0 06.12.2005, 08:36:08
  21. avatar
    [17] svetluszka [*]

    ..... ..... necháme toho... ...mě to prostě jenom naštvalo. .....Jsem na takový ty rozdíly mezi lidma odtud a odkud prostě asi víc chytlalá....
    My, co nám psi a kočky běhaj venku po zahradě kdykoliv se jim zachce taky můžem namítat, že lidi co chovaj zvířata v paneláku, je taky vlastně trápí..... .....

    superkarma: 0 06.12.2005, 07:49:54
  22. avatar
    [16] Alenka0010 [*]

    Já se taky musím přidat, sama jsem z vesnice a tohleto chování ke zvířatům je tam dost obvyklé. Ale spíš u starších lidí, ti mladší už to berou jinak. Už tvrzení mojí tchýně, že psa má na dvoře proto, aby si měla do čeho kopnout, vypovídá jasně o jejím vztahu ke zvířatům. Taky si ještě pamatuji, jak mi sestra celá nešťastná sdělovala, že jejím tchánovcům umřela koza, zůstaly po ní malá kůzlata a oni nic, nechali ji ležet ve chlívku mrtvou i s hladovými kůzlaty. Až na podnět sestry kozu zakopali a sestra pak ta kůzlata krmila z kojenecké láhve, jinak by pošla. No, a nejvíc mě dorazilo, když jsem to líčila své babičce a ona na to, že si z toho nemám nic dělat, vždyť jsou to jen zvířata. Tehdy jsem se zařekla, že taková já tedy nikdy nebudu, naštěstí i mé děti jsou v tomto úplně jiné. Když dcerce umřel křeček, brečela tak, jako kdyby přišla o někoho blízkého z rodiny.

    superkarma: 0 06.12.2005, 07:46:50
  23. avatar
    [11] Lenule [*]

    Svetluszka: ve městech se děje totéž, jenom tam si lidi sebe navzájem asi míň vsímají...

    superkarma: 0 06.12.2005, 07:31:45
  24. avatar
    [10] RenataP [*]

    svetluzska: Já jsem v článku upozorňovala na to, že nehážu do jednoho pytle děje se to všude, ale co si budeme povídat....kde ve městě utopíš kočku , na vesnici je to holt častější.

    Landriel:

    A vzpomínám si ještě na jeden horor, který dávala moje babička dost často k dobru. Za časů svého mládí měli prašivého kocoura. Tak ho děda zabil a zakopal do hnoje. Druhý den ráno ten chudák kocour znovu seděl u dveří. Historka dokazující tuhý kořínek kocourů....
    Já z toho ale nespala a dodnes je mi toho kocoura líto....

    superkarma: 0 06.12.2005, 07:30:55
  25. avatar
    [7] Landriel [*]

    svetluszka: ne, o tom to opravdu není...

    superkarma: 0 06.12.2005, 07:28:10
  26. avatar
    [6] svetluszka [*]

    Landriel: ..ale jo, já věřím, že se to děje, ale tohle není o tom, jestli je někdo z vesnice nebo z města.... .....

    superkarma: 0 06.12.2005, 07:25:50
  27. avatar
    [5] Landriel [*]

    svetluszka: no, ale musím říct, že u nás na vesnici to takhle hodně často je - jsou tam i lidi, co mají zvířata rádi a starají se o ně, ale jsou tam i tací, co si je pořídí a pak je jim líto peněz za kastraci nebo očkování nebo nechávají psa celé dny uvázaného na řetězu u děravé boudy (i teď v zimě ) - a pak i tací, co třeba na ulici nakopnou kotě tak, že odletí 5 metrů...

    superkarma: 0 06.12.2005, 07:18:57
  28. avatar
    [4] svetluszka [*]

    ......tak tenhle článek mi teda taky nazvedl mandle.... .......
    Ještě že my barbaři a sadisti z vesnic máme Vás, hodný a zvířátkomilovný lidičky z města........kdo by tu spoustu koček a psů zachraňoval.....

    Opravdu nesnáším, když někdo píše tohle je na vesnici tak a tak , a zná dohromady ho*no.
    PS: Rozhodně jsem proti a neomlouvám to, jenom by autorka článku nemusela házet všechny do jednoho pytle..... ......

    superkarma: 0 06.12.2005, 06:52:50
  29. avatar
    [3] Kimmy [*]

    Moj dedo mi tiez kedysi rozpraval, ze ked bol maly (asi tak jedenast rokov) mali velkeho cierneho psa a on ho raz bil palicou az dokym ho ten pes nepohryzol a potom ho dali za trest odstranit. A ked bola moja mama mala a mala iba osem rokov, tak pred nou raz zabijal nechcene macata tak, ze ich hadzal o zem a moja chuderka mama s toho potom mala sok a plakala a urobila im hrob a nosila im tam kazdy den cerstve kvety (to mi ona sama rozpravala)... a dedo hovoril, ze odvtedy to uz nerobil, aspon teda nie pred nou (uz si nepamatam presne, ako to povedal).
    A dnes? Dedo zije uz roky naspat na dedine na dochodku, svoje hospodarske zvierata nema, ale ma zato dve macky, ktore krmi (jedna patri susedom a ta druha - kocur - sa k nemu len tak odniekadial nastahoval po tom, ako sa ako mlady hladny kocur zatulal k nemu do zahrady a ked ho dedo uvidel, dal mu kusok salamy a odvety sa ho "nemozem zbavit"). Teraz zije ten kocur s nim uz asi tri roky a dedo ho stale prikrmuje aj s tou susedovie mackou. Ta sa zas chodi k dedovi najest ak jej nedaju susedia. Povodne mal dedo tie macky tri - jednu samicu a dvoch kocurov - lenze jedneho z kocurov zabil akysi pes, pravdepodobne cudzi, ked preskocil cez plot. Tak uz su len dve. Sice im nekupuje granule, ale dava im teple mlieko s namocenym rohlikom a obcas aj nejaky kusok salamy alebo sunky. A okrem toho este dedo odklada kuracie kosti a podobne veci pre susedovie psov, jedni tam maju takeho velkeho co vyzera ako vlciak a na kazdeho co ide okolo jeho plotu steka, okrem dedka (a nasledne nestekal ani na mna, co ma naozaj prekvapilo, kedze on steka fakt na kazdeho kto ide okolo, uz si presne nepamatam ale myslim, ze mozno aj na auta - ti majitelia ho asi tak vycvicili). Ked sme este boli z bratrancom a sesternicou mladsi, tak dedo mal zopar starych sliepok, ktore nezabil ale nechal zit, aby sme sa ako mali na co pozerat ked tam prideme na prazdniny. Nakoniec mal uz len jednu, ktora vydrzala asi o rok dlhsie ako tie ostatne, kym neposla prirodzenou smrtou. Takze suma sumarum - myslim ze medzi spravanim deda od cias, ked zabil macence a jeho spravanim teraz, je dost velky rozdiel. Ludia sa mozu zmenit.

    superkarma: 0 06.12.2005, 06:41:26
  30. avatar
    [1] ynax [*]

    jo, jo, naši kamarádi taky koťata topí. A když se jich zeptám, proč ty dvě kočky raději nevykastrují, tak prý by to stálo moc peněz a pak nějaké kotě vždy nechají žít - to když mají zájemce - na to nemám žaludek - aby se to stalo jednou - to beru,ale pravidelně????? a ke všemu jejich dcery (11 a 16 let - jsou z města a kočky mají na chalupě) to nevědí, a myslí si že koťata sežrali kocouři. Poslední koťata nechali žít 4 dny a teprve pak je zabili- prý až dcery odjedou aby otce neviděly co dělá.

    superkarma: 0 06.12.2005, 00:18:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme