Vztahy

Zamyšlení k ranní kávičce

V posteli se to srovná, říkávala babička
Mnohokrát jsem tuto větu slyšela, jedni naši známí se totiž po večerech hádali a ráno byli jako sluníčko. Asi jejich rozpory nebyly vážné – byla to spíše taková předehra.

Vedle v domě bydlela velká silná paní a za manžela měla malého blonďáčka – paní ho tloukla … ale bylo to šťastné manželství.

To Eva vystudovala medicínu a Vašek byl jen dělník. Byl s tím problém: jak v její rodině – dali jsme ti vzdělání, mohla sis najít lepší partii – tak v jeho – taková ti ani knoflík nepřišije. Občas tam sice byla krize, protože on si připadal méněcenný – leč postel to jistila, jsou spolu 30 let.
Dnes, s nástupem zahraničních firem, se pomalu začíná objevovat model – ona živitelka rodiny – on s dětmi doma … a okolí si pomalu zvyká.

Paradoxně největší problémy vznikají v rodinách, kde jeden je katolík a druhý pohan či jinověrec. Tam vznikají totiž zásadní rozpory – kolik dětí, nechráněný styk, svatba podle kterého zvyku, věrouka dětí.

Moje kamarádka si vzala bigotního katolíka. Že před svatbou nelze, brala jako romantický důkaz lásky. Po ní ovšem zjistila, že soulož slouží pouze k otěhotnění. Kondom nebo HA se nesmí používat, je to hřích. Jediné to správné je jeho víra.

Co si o tom myslíte vy?  

       
   
23.01.2004 - Láska a vztahy - autor: Jitka Kubíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [152] *Kotě* [*]

    kubikm: no jo, jenže jak dlouho by tě bavilo psát si sama se sebou pod různýma identitama? To se za chvilku omrzí a pak co?

    superkarma: 0 26.01.2004, 00:02:57
  2. avatar
    [151] kubikm [*]

    *Kotě*: no zbyla bych já a psala do ženy-in, ne?

    superkarma: 0 25.01.2004, 23:52:32
  3. avatar
    [150] *Kotě* [*]

    Minda: ale Bůh takhle nefunguje, víš? Co tak myslíš, že by se stalo, kdyby Hitlera v útlém věku srazil blesk? Já ti to řeknu: povstal by jiný Hitler. A po něm jiný a jiný. Protože lidé si mohou svobodně zvolit cestu mezi dobrem a zlem a mnoho z nich si volí zlo. Takže to by Bůh musel zničit všechny lidi, o nichž ví, že mají v srdci zlo, aby se z nich potenciálně nestali noví Hitlerové. A taky by musel zničit všechny ty, kteří zlo v srdci nemají, ale přece jej páchají v zájmu vznešené myšlenky... a tak dál a tak dál. A kdo by tu pak zbyl? Zamysli se nad tím.

    superkarma: 0 25.01.2004, 23:47:36
  4. avatar
    [149] Minda [*]

    Jarunka: Ale kdepak, nepremyslim , jen jsem se divila, ze na otazku Kubikm:
    - nebo proč tedy bůh nepotrestá ty lidi, co rozpoutávají války?
    by Kote hned odpovidala potopou, morem a cholerou na cely lid...
    A mezi lidima a lidem je preci rozdil, ne?

    Landriel: Mozna mas pravdu, ale jestli to tak chtel, toz se mu to nejak vymklo z rukou, takze az tak vsemohouci zas nebude.

    superkarma: 0 25.01.2004, 21:43:47
  5. avatar
    [148] Landriel [*]

    Minda: třeba chtěl, aby se ostatní národy Hitlerovi postavily, aby se tak lidé dokázali sjednotit a spojit - no jak to dopadlo, všichni víme, že?

    superkarma: 0 25.01.2004, 21:32:56
  6. avatar
    [147] Jarunka [*]

    Minda: ty nad tim moc premyslis. Stejne na nic neprijdes
    Myslim, ze to tady psala *Kote*. Proste to bylo asi vsechno zapotrebi. Je to nechutne, co ted napisu, ale myslis, ze sv.valky nemely svuj ucel? Osobne si take myslim, ze vse se vsim, souvisi

    superkarma: 0 25.01.2004, 21:30:59
  7. avatar
    [146] Minda [*]

    *Kotě*: Dyt Buh nemusi vyhubit hned cele lidstvo. Proc napriklad nenaraficil Hitlerovi slupku od bananu? V prihodnou dobu, na prihodnem miste... Jak je mozne, ze se nepodaril zadny z atentatu na Castra?! A to jich pred triceti lety bylo hodne. Proc se Bin Laddin neudusil kosti od kapra? Nebo je jediny clovek pro Boha moc mala ryba?

    superkarma: 0 25.01.2004, 20:39:40
  8. avatar
    [145] Minda [*]

    *Kotě*: Dyt Buh nemusi vyhubit hned cele lidstvo. Proc napriklad nenaraficil Hitlerovi slupku od bananu? V prihodnou dobu, na prihodnem miste... Jak je mozne, ze se nepodaril zadny z atentatu na Castra?! A to jich pred triceti lety bylo hodne. Proc se Bin Laddin neudusil kosti od kapra? Nebo je jediny clovek pro Boha moc mala ryba?

    superkarma: 0 25.01.2004, 20:39:38
  9. avatar
    [144] kosmokosmo [*]

    Holky zitra nam tohle zmizi nekam do archivu, tak pokud budete chtit..jste vsechny vitany v kosteliku

    superkarma: 0 25.01.2004, 02:17:15
  10. avatar
    [143] *Kotě* [*]

    kubikm (140): A co by sis tak představovala, že Bůh udělá lidem, co rozpoutávají války? Sešle na ně potopu, mor a choleru? Víš, v Bibli je taková příhoda o potopě světa, kdy to Bůh opravdu udělal, protože měl pocit, že už to jinak nejde a musí lidi potrestat. A na konci všeho Bůh praví: ne, už nikdy na nezničím lidstvo potopou ani jinak, protože vidím, že to nebylo dobrý řešení. Lidi si špatnosti způsobují sami a sami si je taky musí vyřešit. A dokonce o tom uzavřel s přeživšími lidmi smlouvu. Prostě poznal, že nebylo dobrý do toho lidem zasahovat, že se to stejně minulo účinkem, a ještě mu to tehdy lidi zazlívali. Takže od té doby už Bůh nechal lidi, ať se v tom plichtí, jak umí.

    superkarma: 0 25.01.2004, 01:04:59
  11. avatar
    [142] Suzanne [*]

    kubikm: co když to není náhoda? Co když ten, kdo se narodil do "špatné" rodiny, si to na nějaké vyšší (božské) úrovni vybral? Co když ti, kdo sedí v tom letadle mají tuhle strašnou zkušenost zažít? Ne, nejsem fatalistka, ale viz 134. A neříkám, že zlo na světě je v pořádku a člověk se s ním má smířit - to ne.

    superkarma: 0 24.01.2004, 23:36:44
  12. avatar
    [141] Suzanne [*]

    brouk:co máš pořád s tím ocasem?

    superkarma: 0 24.01.2004, 23:31:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [140] kubikm [*]

    kosmokosmo: a jak bys vysvětlila, že v rodinách, kde si dětí neváží, sekají je jak baťa cvičky...a v rodinách, kde by se to dítě mělo krásně se prostě dítě nenarodí...

    nebo proč tedy bůh nepotrestá ty lidi, co rozpoutávají války?

    proč nezastavi Attu, aby neunesl letadlo a nenaboural...

    superkarma: 0 24.01.2004, 23:30:54
  2. avatar
    [139] brouk [*]

    eva ale na dne sme ocas asi vsichni

    superkarma: 0 24.01.2004, 21:53:57
  3. avatar
    [138] brouk [*]

    eva ale na dne sme ocas asi vsichni

    superkarma: 0 24.01.2004, 21:53:16
  4. avatar
    [136] Vivian [*]

    Eva_Fl: pochopila jsi

    superkarma: 0 24.01.2004, 19:11:43
  5. avatar
    [135] Landriel [*]

    Suzanne:

    superkarma: 0 24.01.2004, 13:21:06
  6. avatar
    [134] Suzanne [*]

    Eva_Fl: To, cos napsala, je strašně silné. Díky.

    To, že je všechno zlé k něčemu dobré, může znít jako fráze, ale je to moc stará pravda. Já osobně to beru tak, že ne vždy vidím přínos sračky, do které šlápnu, hned. A co se týče zla tady na světě - já nevěřím, že to smrtí končí. To by pro mě bylo beznadějné. Takže všechny věci, které se na světě dějí, věřím, budou napraveny. Ale lidský mozek je tady na světě za života informován omezeně. To je můj osobní názor, pro někoho možná nepřijatelná myšlenka.

    superkarma: 0 24.01.2004, 12:56:50
  7. avatar
    [133] Eva_CZ [*]

    kosmokosmo: moji rodice me zatratili. Prestala jsem pro ne existovat, pak me nejak vzali na vedomi, ale .... Odsoudili me.
    Nikdy bych to detem neudelala. Jsou to moje deti, byla bych jim aspon napomocna, i kdyz by udelali nejakou prisernost. Vzdycky bych chtela at vi, ze me maji.
    Mas pravdu, tak ja budu cekat.....

    Ani - tys nikdy nebyla na dne? Nikdy ses nedostala do situace : paneboze, pomoz mi, ja uz proste nemuzu?
    Jestli ne, tak to jsi dobra.
    Ja jsem ve srackach byla. Ja jsem o tu pomoc prosila. Vubec jsem nevedela, kudy kam - a muzu ti rict, ze sama jsem uz silu a vuli nemela....
    Vira je vec kazdeho a za to, jak se lidi hnusne chovaji, si muzou sami.
    Nebo valky rozhoduje NEKDO TAM NAHORE?
    Vsechen ten hnus, znasilneni, podvody, lzi, kradeze - vsechno to delaji lide.
    Jak aby tohle BUH nedopustil? Co ma s lidma delat? Jak je ma udelat lepsimi?
    Tobe se nikdy nestalo, ze ses dostala do uplne priserne situace a nadavala jsi na vschno okolo - a za par let jsi prisla na to, ze ta situace pro tebe nebyla trestem za neco, ale ohromnym prinosem, protoze ti dovolila POZNAT a posunout se nekam?

    Kdyz mi rekli, ze mam rakovinu, slozila jsem se. Brala jsem to jako trest na vsechno zle, co jsem napachala. Po operacich jsem se nehojila, hnisala jsem a prinaselo mi to dalsi a dalsi komplikace. Sestricky mi rikaly : to neni mozny, vy se vubec nehojite! A ja jsem jim rikala : to mam za to, ze jsem zlobila!
    A pak jsem se jednoho dne pristihla pri tom, jak o sve nemoci mluvim jako o velkem prinosu. Protoze tenkrat se zastavil cas. Tenkrat,bolava na tele i na dusi jsem mela konecne CAS o vsech vecech premyslet, videt svuj zivot jinak. Dostala jsem silenou chut zit. Pro sve deti, pro pratele, pro rodinu.
    A konecne mi docvaklo, o cem je pokora.
    Ja za tu nemoc dekuji.

    superkarma: 0 24.01.2004, 11:29:59
  8. avatar
    [132] kosmokosmo [*]

    Eva...no nebudu Te presvedcovat o tom, ze jsi andel...ja nevim, hele.....kdyby Tvuj kluk prisel, celej urvanej, s rudyma vocima.....ze pred tejdnem znasilnil holku, ona se branila a tak s ni hodil vo zem....padla na kamen a uz se nezvedla, rekl by, ze je uplne hotovej, ze ho to strasne mrzi.....ze nevi kudy kam....ze byl co ja vim...zkourenej.........plivla bys mu do ksichtu a rekla bys...tahni Ty hajzle, uz Te nechci nikdy videt......nejsem uz pro Tebe mama...?

    superkarma: 0 24.01.2004, 07:53:57
  9. avatar
    [131] kosmokosmo [*]

    kubikm:
    - lezeni po kolenou a klaneni se modlam........to je v Bibli primo ZAKAZANO
    - Buh existuje
    - nevim presne proc Buh co dopousti....nejsem Buh a navic se po tom nepidim, protoze verim tomu...a jinak by to neslo...ze Buh ma lidi priserne rad......a tak verim/nerikam ze je to GENERALNI PRAVDA, ale ja si to myslim!!!!/, ze i ty nejvetsi bolesti, ktere se v zivotech odehravaji, maji smysl, ktery proste lidsky rozum nezna, neumi ho pochopit.....nebo ho pochopi i treba z odstupem peti let..jak se to stalo mne osobne.
    Buh po nas nechce valky ve jmenu Boha....Buh chce lasku.....co by podle vas mel Buh proti valkam ve jmenu Boha delat? Poslat potopu...nebo,co jako by tak odpovidalo vasim predstavam spravedliveho Boha?
    Buh nam dal navod a slibil , ze pokud se jim budeme ridit.....budeme se mit fajn....ale dal nam svobodu myslet si, ze jsme chytrejsi nez Buh a tak si muzeme delat co chceme, no a tak jsme obcas v pr......a mame se no ne zrovna nejlip...ze?
    Ale stejne si myslim, ze vira v Boha je cloveku prirozena, ze ji jen obcas potlacuje, nebo ma strach , ze by treba neco musel,nebo nesmel, nebo strach ze ztraty kontroly.........ale kdyz uz je rana az na kost, uz neni jina nadeje a neni kam se obratit, kazdy pada na kolena a rozpomina se...na otcenas........

    superkarma: 0 24.01.2004, 07:47:52
  10. avatar
    [130] aninas [*]

    kubikm: ano, take si kladu radu ruznych otazek a vzdy je mi odpovezeno timto a nebo podobnym zpusobem:
    - jestli se deje neco dobreho, jestli se nekdo modlil za uzdravemi sveho blizniho, za navraceni a uspech a ono se to stalo, tak to bylo, ze BUH jej vyslysel!
    - jestli se deje neco nekaleho a at se lidi modli sebeuprimneji, tak nejsou vyslyseni - deti umiraji, zlodeji porda kradou a nic se jm nestane, vyrpovazis syny, bratry, muze, otce i v soucasne dobe do valek a oni se nevrati, bida, souzeni ....tak za to BUH nemuze, protoze dal lidem rozum, aby ho pouzivali ve svuj prospech a ne k valkam a podobne - promin, blaboly

    superkarma: 0 24.01.2004, 01:50:30
  11. avatar
    [129] aninas [*]

    kosmokosmo: pohadky

    superkarma: 0 24.01.2004, 01:43:09
  12. avatar
    [128] kubikm [*]

    kosmokosmo: já si myslím shodně s galou, a asi i s tebou, že pokud má někdo víru, má ji mít v srdci, nelézt po kolenou a klanět se modlám...
    na druhou stranu, pokud existuje bůh, jak může dopustit tolik nespravedlnosti a války ve jménu boha...

    superkarma: 0 23.01.2004, 21:28:42
  13. avatar
    [127] kubikm [*]

    Kelly: ty už máš i obrázek...krásný
    k věci
    ta kamarádka to opravdu netušila, protože byla bezvěrec
    stalo se to už dříve 1964...já jsem stará, víš
    v rychlém sledu měla 3 děti...s ním zůstala, protože nechtěla děti připravit o otce, protože otec byl dobrý...jen ona měla ze všeho depky, protože zahnout mu nechtěla...ale problém to byl hrozný

    superkarma: 0 23.01.2004, 21:21:50
  14. avatar
    [126] Eva_CZ [*]

    kosmokosmo: 1. jsem strasne netrpeliva
    2. jsem ale opravdu moc zlobila... Ja si to asi nezaslouzim, vis?

    MILI - a co je ti do toho, jak ja to citim? Myslis, ze jsem ted sla do sebe a zmenila pohled na vec?
    Ja mam do fanatika hodne daleko...

    superkarma: 0 23.01.2004, 20:23:27
  15. avatar
    [125] kosmokosmo [*]

    Evo.....nemyslim si , ze viru si musis nejak zaslouzit.....prdlajs.....dostane ji kazdy kdo o ni pozada.....ale musi pozadat uprimne.....
    Navic pokud si cetla celou Bibli...urcite jsi narazila na Kazatele...tam se pise, ze vsechno na svete ma svuj cas....

    superkarma: 0 23.01.2004, 19:17:41
  16. avatar
    [122] aninas [*]

    Žábina: Tvoji viru ti neberu, ale vim o tolika tisicich matkach, ktere se modlily k Bohu, aby jim dite nebral a pomohl mu a ... VZAL a NEPOMOHL

    superkarma: 0 23.01.2004, 18:32:05
  17. avatar
    [121] aninas [*]

    Suzanne: preci jsme si na kvakaci schuzi odhlasovali, ze se s anonymousema nebavime, ne?
    Chteji nas rozestvat a pa pak se bavi, jak se s nima hadame

    superkarma: 0 23.01.2004, 18:30:21
  18. avatar
    [120] Suzanne [*]

    Capelucita: jo, s těmi dvěma nemanželskými dětmi, když se nemohli dohodnout kde, to je darda
    Jo a že se u vás provozuje víc orální sex...JAK TO VÍŠ?

    superkarma: 0 23.01.2004, 16:38:10
  19. avatar
    [119] Suzanne [*]

    A´propos: tohle je ta nejmírumilovnější debata, kterou znám. Níže nějaký MužX nazval debatu slepičím kvákáním a nikdo ho neposlal do prdele

    superkarma: 0 23.01.2004, 16:35:53
  20. avatar
    [118] Exupery [*]

    Capelucita: To je dobrý, jsem celkem ráda, že jsem se zas něco dozvěděla, fakt Je docela sranda, že kamarádka nepřistoupila na svatbu na úřadě, ale má dvě nemanželský děti

    superkarma: 0 23.01.2004, 16:35:19
  21. avatar
    [117] Suzanne [*]

    Dašenka: Mně se to fakt nikdy nestalo. Lehké poškorpení...? záleží na tom, jaké. Pokud je to legrace, neberu to jako hádku. Ale pokud se opravdu přeme-hádáme-jsme naštvaní...nikdy. To bych dokonce odpřísáhla, že s ním už NIKDY nebudu spát ...a že na to jsem hodně

    superkarma: 0 23.01.2004, 16:30:48
  22. avatar
    [113] Vivian [*]

    Žábina: v tomhle s tebou souhlasím

    superkarma: 0 23.01.2004, 15:11:40
  23. avatar
    [112] Žábina [*]

    Před 5 lety jsem málem přišla o dítě /předčasně narozené/, nakonec to dopadlo dobře, ale já se každý den večer MODLILA i když nejsem věřící - panebože,nedopusť prosím tě, aby mi umřel....byla to pro mě zkušenost, která mě opravdu změnila - cítím teď větší pokoru před životem a na spoustu věcí se dívám úplně jinak. Možná to zní banálně, ale ta hrůza, kterou jsem prošla, změnilo mě to k lepšímu....

    superkarma: 0 23.01.2004, 15:06:49
  24. avatar
    [111] Žábina [*]

    Mili: Ale ono se to z tou zkušeností /ve všem špatném něco dobré/ opravdu tak říká - já vím,že to zní nelogicky a hrozně,ale možná na tom něco bude...

    superkarma: 0 23.01.2004, 15:04:30
  25. avatar
    [110] Exupery [*]

    Kotě: Já s tebou souhlasím tak nějak ve všem Jsem pokřtěná a církvi (ne katolické)platím nějaké příspěvky, ale ke zpovědi nechodím. Nicméně v boha věřím.
    medved (98): První řádek raději nekomentuju, asi to moc nechápu, s druhým souhlasím.
    Nedovedu si moc představit, že jsem rozzuřená na a ještě sním skočím do postele. Ale něco je na tom, co psala Galadriel, kdyby mě rozesmál, byť naštvanou, tak by to asi šlo.

    superkarma: 0 23.01.2004, 14:58:05
  26. avatar
    [108] Dašenka [*]

    Holky,vám se nikdy nestalo,že po takovém lehkém poškorpení (spíš uražená ješitnost),vám řekl:Tak už se nezlob.." a skončili jste ? A bylo vše smazané? Myslím,že o tom to je.

    superkarma: 0 23.01.2004, 14:11:25
  27. avatar
    [107] Aja [*]

    Jestli by neměla kámoška se svým bigotním katolíkem přesídlit na venkov! Dole píšou, že se tam líp sexoší...

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:42:12
  28. avatar
    [106] abru [*]

    No měla se holt pro jistotu před svatbou přesvědčit, jak vážně on to s tou katolickou vírou bere, a kdyby zjistila, že se s ní ztotožňuje doslova a pro ni je to nepřijatelné, tak prchat co nejdál.
    Jinak co vím ze zkušenosti, sexem se někdy usmiřovat opravdu lze. A pokud jde o ty babičky, všimla sis, jak úzké někdy mívali dřív manželské postele? Nemyslím na hradech, ale v podzámčí, někdy spávali i v jedné, tak to msuelo fungovat.
    Pokud jde o svatou církev katolickou, dávám za pravdu Aninas, jsou mi blízké všechny její výhrady, námitky a argumenty. Nechce se mi je tady opakovat, ztráta času. A pokud jde o katolické špičky včetně Vatikánu, vidím tam jasný boj o moc, je mi líto. Nemluvím teď o obyčejných vesnických farářích, kteří dokáží být pro hodně obyčejných lidí asi útěchou.
    A pokud jde o Kotě, připadá mi trochu úsměvné, že si vybrala z katolické víry jen to, co se jí líbí a co se pro ni hodí. Asi to tak taky jde, proč ne, když jí to něco přináší.
    Já nejsem svou podstatou uzpůsobená k slepé víře, proto taky nejsem v žádné církvi ani v žádné organizaci, kde se slepá poslušnost vyžaduje. Když už bych něco pojmenovala bůh s malým b, tak víru v dobro, v lidi, v jejich pozitivní energii a asi i v sílu přírody. Cokoliv, co zavání Bohem s velkým B, mi připomíná fanantismus, boj o moc a vládu nad lidmi a nad světem, je mi líto, ať se ten Bůh jmenuje jakkoliv.

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:42:04
  29. avatar
    [102] Landriel [*]

    U nás sex taky nefunguje jako usmiřovadlo, když jsem na naštvaná, tak nemůžu ani omylem. Stejně tak když jsem moc unavená nebo ve stresu. Prostě se to napřed musí vyřešit a pak se může

    superkarma: 0 23.01.2004, 11:34:46
  30. avatar
    [101] Eva_CZ [*]

    Toniniella: neexistuje člověk, který by mluvil s Bohem


    Jak to vis? On ti to rikal?

    superkarma: 0 23.01.2004, 11:10:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme