Bulvár

Zamyšlení k ranní kávičce

Internet vznikl jako zdroj podnětných informací, jako spojení lidí i jako diskusní fóra na úrovni.
Já jsem objevila net relativně nedávno a mnoha náhodami – ale i o tom je život. Seznámila jsem se s výbornými lidmi z různých koutů země – dnes si už svůj den nedovedu bez nich představit.
Do sítě internetu vstupuje stále více lidí – mezi nimi ovšem jsou i ti, jímž slouží k ukájení xenofobních, sexistických a jiných choutek.

Zamýšlela jsem se nad tím, jak se dají účinně stíhat anonymní excesy. Vždyť vyhozen oknem, vrátí se dveřmi s jinou identitou.
Jak je to s registrací? Je to vlastně dobrovolné uvedení údajů, které se ale nedají ověřit. Vlastně jen e-mail, ale pokud se nahradí freemailem, do kterého lze uvést cokoliv, je registrace pro fóra iluzí.
Lze diskutovat pod pravými jmény a identitami ověřovanými podle IP adres. Ale hodně lidí se připojuje z práce, navíc firmy kolikrát mají ještě nad sebou další článek…

Pokud se na stránkách v diskusích objeví nežádoucí příspěvky, je nejlepší je ignorovat. S takovými lidmi se prostě nehádat, protože na to oni čekají. Pohrdání a ignorování – to je nejlepší způsob.
Kvůli hrstce hulvátů, špinících veřejný prostor sprostotami apod. výstřelky přeci nebudeme oklešťovat naše komunikační prostředky.

Nebo máte jiný názor?  

          
   
22.01.2004 - Společnost - autor: Jitka Kubíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [61] Kelly [*]

    Eva_Fl: dík .

    superkarma: 0 26.01.2004, 10:37:14
  2. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    Kelly: tukni na svuj nick a dopln udaje. Klidne je oznac jako neviditelne pro ostatni. SAMA ovsem uvidis vsechno, co jsi zadala, my uvidime jen to, co o sobe budes chtit rict. A vitej!

    superkarma: 0 24.01.2004, 03:02:57
  3. avatar
    [59] Kelly [*]

    Holky, dík za přivítání - ještě se tu musím dost porozhlédnout.
    Já chci být taky červenááá ... (zatím jsem nepřišla, jak na to)

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:47:22
  4. avatar
    [57] Gedžitka [*]

    kubi: souhlas, ale přece jen je dobře, že jsi si komůrku zavřela jen pro zvané.

    superkarma: 0 22.01.2004, 20:58:30
  5. avatar
    [56] *Kotě* [*]

    Tašina (č. 41): mám teď čerstvou zkušenost podobného rázu jako ty, která mě docela dostala. Na jednom nejmenovaném serveru, kde také občas přispívám do diskusí, jsem se dostala do debaty s jedním přispěvatelem, který se na můj vkus projevoval zvlášť nechutně (xenofobní, šovinistické, nafoukané příspěvky, zesměšňování každého, kdo s ním nesouhlasil, zejména osob ženského pohlaví). Ten člověk se na tom serveru objevuje už dlouho, prezentuje se určitým způsobem (ohledně postavení, zaměstnání, rodinného stavu). Jaký byl můj šok, když jsem náhle na základě jednoho příspěvku toho člověka poznala. Zjistila jsem, že je to člověk, kterého jsem pokládala za svého minimálně dobrého známého. Je to úplně někdo jiný, než jak se na netu prezentuje. On samozřejmě musel vědět, že diskutuje se mnou - reálným Kotětem (na rozdíl od něj já na netu nemám potřebu vytvářet si fiktivní identitu). Poté, co jsem zjistila, jakým nechutným, odporným způsobem si na internetu vylévá hnis své duše, nevím, jestli se mu ještě někdy můžu v reálu podívat do očí.

    superkarma: 0 22.01.2004, 20:04:38
  6. avatar
    [55] aninas [*]

    katchabinka: takhle jsem to nerekla

    superkarma: 0 22.01.2004, 19:16:57
  7. avatar
    [54] Vivian [*]

    Kelly: vítej

    superkarma: 0 22.01.2004, 18:38:23
  8. avatar
    [53] kubikm [*]

    Kelly: to je řeč do pranice
    tak teď se rozuhlédni po chatu a diskusích
    rozšíří se ti obzory
    až si vybereš nějakou, a budeš ji chtít mít v liště, klikni na L vedle názvu - potom už ji nebudeš muset hledat a dokonce uvidíš, zda přibyly nové příspěvky - tak vítej

    superkarma: 0 22.01.2004, 15:51:31
  9. avatar
    [52] Kelly [*]

    Evčo, já nechtěla . Ale pokud je to znak "zralosti", tak si to jdu hned opravit

    superkarma: 0 22.01.2004, 15:44:06
  10. avatar
    [51] Evča [*]

    Kelly: ještě nejsi červená

    superkarma: 0 22.01.2004, 14:41:04
  11. avatar
    [50] Kelly [*]

    Tak, a mám to za sebou; a ani to nebolelo
    Žábino, já to netušila. Obvinění beru zpět.

    superkarma: 0 22.01.2004, 14:01:12
  12. avatar
    [49] Eva_CZ [*]

    KRIZE - jo?

    A holky, budte klidne, tenhle anonym miluje me!

    superkarma: 0 22.01.2004, 11:46:05
  13. avatar
    [47] k@tchabinka [*]

    ani: promin ale...zminka o tom, ze si redakce "vydrzuje" anonyma na urazeni zaregistrovanych uzivatelek... je padla na hlavu :)))

    superkarma: 0 22.01.2004, 11:23:59
  14. avatar
    [46] kubikm [*]

    Kelly: s registrací se ti taky rozšíří možnosti - můžeš chodit na diskuse, nebo si svoji diskusi založit
    můžeš i na chat
    vždycky je něco za něco...

    superkarma: 0 22.01.2004, 11:05:34
  15. avatar
    [44] Žábina [*]

    Kelly: Ale když jsme zaregistrovaní, tak po kliknutí na náš nick si můžeš jméno přečíst...takže se to těžko dá srovnávat s anonymy - hm?

    superkarma: 0 22.01.2004, 10:43:07
  16. avatar
    [40] pajda [*]

    Galadriel: Ve skutečnosti je to syndrom, který znáš ze silnic - celkem atraktivní pánové v oblecích, donucení jednat celý den na obchodních a jiných schůzkách proti své přirozenosti (t.j. jako slušní lidé) sednou za volant a myslí si, že jim patří svět...a tady si to myslí také. Několik takových znám je mi z nich pěkně A znám i takové, kteří dlouhou dobu vystupují na Internetu pod smyšleným jménem - aniž by je někdo odhalil. Bojkot je důležitý, ale jinak je důležité i vidět sám sobě pod prsty, když píšu...tohle je citát z mé starší pošty - autorce se omlouvám:"jo, diskuze, tam něco šupnu v cuku letu, ale do vzkazů si to už musím rozmyslet a něco delšího? Já nic psát nebudu, vždyť já o tom vůbec nic nevím..." v dané diskuzi měla přes padesát rad k tématu - a to poměrně ožehavému a speciálnímu. O jejich kvalitě ovšem pochybovaly téměř všechny tehdy zúčastněné (neanonymní)... K bojkotu se připojuju všemi deseti.

    superkarma: 0 22.01.2004, 09:33:27
  17. avatar
    [39] Jupíí [*]

    Krize: To je fajn. mě stejně vadili jenom ti vyloženě vulgární.

    superkarma: 0 22.01.2004, 09:32:34
  18. avatar
    [37] TreasureIsland [*]

    Anonymové jsou a budou. A přece tady z veřejného webu nechcete udělat uzavřený klub 10 bab. To by vás ani nebavilo !!!!!

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:56:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [36] Jupíí [*]

    aninas: Myslím, že je to nesmysl, proto, že se to těžko dokazuje. I kdyby byli přihlášení z jednoho počítače, tak to nedokazuje, že je to jedna a tatáž osoba. Prostě si myslím, že by si nepálii ( redakce ) prsty. Navíc každý má právo projevit svůj názor.

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:43:23
  2. avatar
    [35] Žábina [*]

    Já teda nechci nikoho nařknout, ale to jako Denisa Radová...pak se tu začala objevovat ( na mami a mimi)nějaká Deni - náhoda?!

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:40:05
  3. avatar
    [34] aninas [*]

    s.tin: no jo, ale ne vsichni jsou slusni jako ty

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:39:48
  4. avatar
    [33] aninas [*]

    Jupíí: proc by to mel byt nesmysl. Redakce vi, kdo je odkud prihlasenej a jakou ma jeho PC IP adresu a jestli se jednou z te adresy nekdo prihlasi jako registrovany nick a jindy anonymne. To neni nic sloziteho zjistit.
    JA NETVRDIM, ZE TO NEKDO DELA
    A kdyz mohl byt zverejnen nick, ktery pri soutezi podvadel, tak nevidim nerealne zverejneni nekoho, kdo by se vydaval za anonyma

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:38:06
  5. [32] s.tin [*]

    Jupí: Taky jsi zapomněla na jedince, kteří jsou mnohem méně nápadní, kteří jen nakukují, ani se neprojevují, protože na to naopak spoustu času nemají:)) Já jsem tady téměř každé pracovní ráno a pouze si počtu:)) Nic víc, nic míň.Nevidím důvod používat to, co si o vás přečtu. Nechci dělat někomu to, co by se nelíbilo mně.

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:35:08
  6. avatar
    [31] aninas [*]

    Aja: nestras, babo! Ty myslis, ze "tamti" s "tema" clankama to tady sondovali, ze by to tady prevzali????

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:31:08
  7. avatar
    [30] Jupíí [*]

    aninas: to je přece nesmysl, takhle veřejně.

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:29:51
  8. avatar
    [29] Jupíí [*]

    Nevím,. Já bych rozlišovala mezi lidmi, kteří jenom brání svoji pravdu a jsou ochotní se za ni rvát, ( do zničení klávesnice) a mezi jinými, třebas mnohem méňě nápadnými, kteří jen nakukují ani se nemusí nijak projevovat. A sbírají informace, mají spoustu času. a potom to někdy použijí.

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:24:30
  9. avatar
    [28] Aja [*]

    Jen aby nás Krize neprodal, aby přišel k penězům...

    superkarma: 0 22.01.2004, 08:13:02
  10. avatar
    [27] aninas [*]

    *Kotě*: 23. tak jak to ty popisijes, je to samozrejme mozne, ale na to by redakce prisla velice lehce a myslim, ze by klidne dala na nastenku:
    Tak mile zeny-in, je mezi vami vase kamaradka, kterou velmi dobre znate a ktera vas tady anonymne vytaci a nechova se zjevne dle zadnych pravidel slusnosti. Prozatim je tohle varovani a pokud anonymni vypady z jeji strany neustanou, bude jeji nick zverejnen.
    Pro rejpaly - to je JAKO

    superkarma: 0 22.01.2004, 07:50:11
  11. avatar
    [26] Palita [*]

    šája: já to nejsem ten jedinec

    superkarma: 0 22.01.2004, 07:49:03
  12. avatar
    [25] aninas [*]

    *Kotě*: ty se nezdas ty jses teda pekny kote

    superkarma: 0 22.01.2004, 07:43:59
  13. avatar
    [24] Lenice [*]

    ignorovat je , to je asi jediné řešení. Ale občas se musí člověk setsakra držet, aby na ně nenastartoval

    superkarma: 0 22.01.2004, 07:12:46
  14. avatar
    [23] *Kotě* [*]

    Vivian (4): víš, ono je taky klidně možné, že ten anonym (já myslím, že jich tak moc nebude, možná že je dokonce jen jeden) je zaregistrovaný jako někdo, koho znáš a kdo se na diskusích normálně objevuje. Můžu to být klidně já, co ty víš. Takže takového člověka pustíš do diskusí, protože už ho "znáš" a on si pak bude rejdit všude a na základě přečteného chytře anonymně napadat. V tom je síla i slabina internetu.

    superkarma: 0 22.01.2004, 06:59:52
  15. avatar
    [22] šája [*]

    aninas: To bude asi stejný jedinec, který mi oznámil, že jsem sprostá

    superkarma: 0 22.01.2004, 06:47:28
  16. avatar
    [21] šája [*]

    Ráda se připojím k bojkotu, ale nevím, zda to vydržím. Už dvakrát tento týden jsem nalítla anonymovi a nechala se stáhnout do nechutné diskuse Slibuji, že si dám pozor, na koho reaguju. On je to problém, první reakce anonyma na článek je třeba mírná, já se chytnu, protože k tomu mám co říct a už to jede...Vulgarity narůstají, ale já jsem tak rozjetá polepším se

    superkarma: 0 22.01.2004, 06:46:16
  17. avatar
    [20] aninas [*]

    Vivian: 10. Existuje i skvely anonymni jedinec podporovany redakci, o ktereho jsem se do te doby sluvkem neotrela a on mne nazval kravou zaprdenou. Coz za diskuzi a argumentaci nejakych postoju nepovazuju!

    superkarma: 0 22.01.2004, 06:39:57
  18. avatar
    [19] Dudlajlama [*]

    Ja si vzdycky ty nestastniky a cerstve absolventy asertivnich kursu, kteri nemohou sve nabouchane znalosti uplatnit v realu, predstavuju. Nevim proc, ta predstava neni nijak lichotiva, spis takove upocene, brejlickove (normalni brejlouni prominou) stvoreni, s tikem a umastenou prehazovackou. Nestavim kvalitu cloveka jenom na vzhledu, takovy sam se sebou spokojeny chlap, a nemusi byt zrovna "Adonis", si ale zrejme uziva zivota a v diskusich obvykle reaguje s nadhledem a vtipem. Pisu o muzskem rode, protoze bych rekla, ze v teto v clanku popisovane "discipline" panove vedou. Nechci nadrzovat babam, vyjimky existuji, na ZIN ale panuje spis bezna revnivost, argumentace, sympatie a antipatie, nez skutecna zloba a zakernost. Bojkot!

    superkarma: 0 22.01.2004, 02:03:34
  19. avatar
    [18] lejla [*]

    Lilly: Uz jdu taky,dobrou

    superkarma: 0 22.01.2004, 01:39:15
  20. avatar
    [16] lejla [*]

    Lilly: Ja vstavam kolem 9hod.a to mi staci.Dnes to je vyjimka,ze nemuzu tak dlouho usnout,normalne chodim spat po pulnoci.

    superkarma: 0 22.01.2004, 01:32:42
  21. avatar
    [14] lejla [*]

    Lilly: Me se spat moc nechce,jsem typicka sova

    superkarma: 0 22.01.2004, 01:23:26
  22. avatar
    [11] lejla [*]

    Vivian:

    superkarma: 0 22.01.2004, 01:12:57
  23. avatar
    [10] Vivian [*]

    lejla: jsou to svým způsobem duševně postižení lidé... mají problémy v osobním životě a ty pak "řeší" únikem do anonymity a virtuálního světa, kde mohou být kým chtějí a hrát si na to, po čem ve skutečnosti jen marně touží... nebo si vybíjet agresivitu psaním urážek a vulgarit, za něž je nemůže nikdo potrestat.

    Budeme-li je ignorovat, ztratí jejich konání smysl. Potřebují publikum, reakci. Nebude-li mít jejich konání odezvu, odejdou odsud jinam.
    Já vyzývám k všeobecnému bojkotu anonymních uživatelů.

    superkarma: 0 22.01.2004, 01:10:52
  24. avatar
    [9] Vivian [*]

    Pouhým browsením po síti se ti do počítače mohou nepozorovaně dostat prográmky tzv. spyware, které na tebe pak "bonzují" různé údaje... antivirovým programem je nelze zjistit ani odstranit, pouze speciálním programem pro detekci spywaru.

    superkarma: 0 22.01.2004, 01:06:57
  25. avatar
    [8] lejla [*]

    Lilly: Podle mne jsou anonymove(vulgarni)lidi,trpici nejakym komplexem,kteri si ho tady "leci".Maji z toho vylozene radost,kdyz nekoho umyslne vyprovokuji.Proto souhlas s Vivian,je lepsi radsi se s nima vubec nebavit!

    superkarma: 0 22.01.2004, 01:05:54
  26. avatar
    [7] Vivian [*]

    To, zda zůstaneš či nezůstaneš anonymní, bohužel nezáleží jen na tom zda, kam a jaké údaje zadáš. Dnes už existují možnosti, jak si o tobě kdokoliv může zjistit cokoliv sám, stačí, když se připojíš na internet.

    superkarma: 0 22.01.2004, 01:04:16
  27. avatar
    [4] Vivian [*]

    Anonymita je na internetu dost relativní pojem .
    Ovšem souhlasím s tím, že jinak než ignorováním se s anonymními blbci, jenž se zde nyní ve zvýšené míře vyskytují, bojovat nedá.
    Čili apeluji tímto na všechny normální uživatele tohoto webu, aby tak činili a s anonymními blby se nebavili.

    btw.- POZOR: Jak jsem si všimla, někteří obzvláště vyčůraní anonymové si zde pořídili registraci, aby mohli vstupovat do auditek a nepozorování zde šmejdit a slídit po informacích, které jim zde o sobě poskytujeme a jichž pak ve svých příspěvcích pěkně zneužívají. Proto pozor, proto bacha na to, co komu sdělujete a komu své auditorium otevíráte. Množí se auditka, která jsou přístupná pouze vybraným osobám - opatření proti anonymním blbům. Doporučuji. Je to nepříjemné, ale je to tak.

    superkarma: 0 22.01.2004, 00:51:19
  28. avatar
    [3] aninas [*]

    Jitko, nemam jiny nazor, i kdyz jsem ho nekolikrat porusila S blbcem se muzes setkat kdekoli v zivote - v obchode, na ulici ... i tady na techto strankach.

    superkarma: 0 22.01.2004, 00:17:39
  29. avatar
    [2] zn0uz4 [*]

    Kubi, myslim, ze lidi by si meli uvedomit, ze nejsou az tak anonymni, jak si mysli. Provideri dneska maji povinnost drzet logy z telefonnich pripojeni, takze se da dohledat, z jakeho telefonniho cisla se ten clovek pripojil atd. Dtto u DSL pripojeni, pevnych linek atd. Takze - anonymita neni takova, jako driv, spis vicemene neexistuje (pro normalniho smrtelnika) ...

    a ad diskuse... treba idnes se hlavne diky diskusim stalo peknou zumpou...

    superkarma: 0 22.01.2004, 00:14:50
  30. avatar
    [1] Jarunka [*]

    Ani snad jiny nazor nemam, jenom pochybuji, ze je vsichni budou ignorovat. Vzdyt uz jsme se na toto tema bavili nekolikrat. A s tim zaregistrovanim? O tom sice ja prehled nemam, ale jiste se najde dost lidi, kteri to budou vyvracet. Pry se da zjistit vsechno

    superkarma: 0 22.01.2004, 00:10:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme