.

Zamyšlení k ranní kávičce

Cestování

Zamyšlení k ranní kávičce

Stalo se to v tramvaji, na I. P. Pavlova. Sedím si tak v klidu a nepřítomně hledím z okna, po těch nákupech jsem ráda, že jsem našla volné místo a že jedu domů.

Najednou vlevo ode mne slyším hluk a zvýšené hlasy: „No to snad nemyslíte vážně. Co si to dovolujete?“ „Co, co…“ a bum!

Co se vlastně stalo?

Dva mladí lidé, hoch a dívka, se bavili a zároveň stáli u tyče tak, že jeden z nich zakrýval volné sedadlo. Byli zabráni do hovoru, že málem zapomněli vystoupit. Mezitím se zezadu hrnul starší pán a protože mu slečna dostatečně rychle neuvolnila místo (ono taky na I. P. Pavlova není snadné zrovna rychle vystoupit), vzal ji nákupní taškou po hlavě!

Mladí se ohradili, bodejť by ne! A jedinou odpovědí jim bylo: „ Ty…, ty…, nevychovanče! Mně je přes 80 let a ani mě nepustíte sednout!

Pán si s pocitem vítězství a zadostiučinění sednul … a příští stanici vystoupil.

No comment.  

     
   
10.10.2003 - Zahraničí - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [180] m.k. [*]

    Někteří staří lidé umí být větší hulváti než ti mladší

    superkarma: 0 10.10.2008, 07:18:28
  2. avatar
    [178] Simba [*]

    růžička: jak já to znám, ta předsevzetí z 16 let, že budu jiná než máma ... ne všechno se povedlo

    superkarma: 0 25.11.2003, 14:23:16
  3. [177] Ronnie [*]

    předpokládám, že většina lidí je slušně vychována lze se s nimi rozumně domluvit...

    superkarma: 0 29.10.2003, 12:12:25
  4. [176] Ronnie [*]

    ale i ta starší generace by mohla občas oprášit zbytky své slušnosti a ne považovat každého mladšího 35 let za holomka a nezdvořáka...

    superkarma: 0 29.10.2003, 12:11:19
  5. [175] Ronnie [*]

    no na jedné straně by se mláděž měla chovat trochu více ohleduplněji... to přece nikomu neublíží....

    superkarma: 0 29.10.2003, 12:10:02
  6. avatar
    [173] emma [*]

    bledule: tady nikdo nenávistný není, jen vycházíme ze své zkušenosti
    já ráda pustím kohokoliv sednout, i kdyby mi 20letá holka řekla, že jí je špatně. ale když si nade mne stoupně napučená bába, smrdí a okopává mě taškou nebo holí, to fakt nemám náladu jí pouštět, protože vím, že mi ani nepoděkuje a ještě se bude ksichtit. někdy si třeba čtu a nesleduju, kdy tramvaj zastaví na zastávce. satčí přece slušně požádat.... ale to většina dnešních důchodců neumí... myslej, že si můžou vše dovolit jen proto, že jsou staří...
    ale jinak tě chápu

    superkarma: 0 14.10.2003, 16:48:19
  7. avatar
    [171] emma [*]

    bledule: myslíš, že já taky někdy nejsem ztahaná, plný ruce nákupů, chřipka klepe na dveře a to je mi 23. jenže taška s nákupem přece není důvod k puštění sednout, podle mě... a co žensky co maj maly dítě - pustí šje sednout, protože se kvůli němu dneska nevyspaly??? to přece nejde takhle brát!

    superkarma: 0 14.10.2003, 11:03:33
  8. avatar
    [168] Křečkomyš [*]

    Ťapina: Když to jde, tak jasně. Když máš ale plné ruce tašek a ještě k tomu prcka, tak ho radši usadíš s těma taškama.

    superkarma: 0 13.10.2003, 20:57:37
  9. avatar
    [166] medved [*]

    tánina: nejsi registrovana, tak se omlouvam, ze to napisu sem
    hul jsem nakonec koupila ve starozitnictvi...doufam, ze se tak ten obchod jmenuje...jakoze bazar s lepsim zbozim ...tusim nekde v Senovazne ulici

    superkarma: 0 13.10.2003, 17:03:16
  10. avatar
    [165] Ťapina [*]

    Křečkomyš: Jenže podle přepravních podmínek (aspoň tady v Brně) dítě, které ještě neplatí jízdné, nemá nárok na vlastní sedadlo. To je tak těžké si sednout a prcka si vzít na klín? Já si nepamatuju, že bych jako malá seděla sama na sedačce, za to si pamatuju, jak jsme se s babičkou vecpaly vedle sebe na jednu a jelo se.

    superkarma: 0 13.10.2003, 16:45:48
  11. avatar
    [164] emma [*]

    Paranoicus Maximus: že by dědkové s holí dorazili už i na ž-in???

    superkarma: 0 13.10.2003, 16:32:46
  12. avatar
    [162] Křečkomyš [*]

    Co se týče pouštění dětí, neviděla jsem to nikdy ráda. Jenomže jednou jsem jesla se svou malou neteří a byla jsem tak strašně ráda, když se mi ji podařilo vrazit na sedačku!!! Od té doby tak nekompromisní nejsem, vlastně ty mámy chápu. Je lepší ať to děcko sedí a nic se mu nestane než aby přelítlo celou tramvaj, když cukne.

    superkarma: 0 12.10.2003, 23:52:16
  13. avatar
    [159] Vivian [*]

    růžička: to záleží na nás, ne??

    superkarma: 0 12.10.2003, 19:50:47
  14. avatar
    [157] emma [*]

    Kateřina: asi máš pravdu. jsem zřejmě nepoučitelná optimistka...

    superkarma: 0 12.10.2003, 19:04:28
  15. avatar
    [155] janinkab [*]

    Důchodci, to je kapitola sama o sobě. Nejsou sice všichni stejní, ale někteří . Mám s nimi dost špatné zkušenosti.

    superkarma: 0 12.10.2003, 17:51:30
  16. avatar
    [154] vládík [*]

    emma: to je teda síla, takovýhle blbouny taky nesnáším ...

    superkarma: 0 12.10.2003, 17:02:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [153] emma [*]

    tak včera jsem byla v Ikee a viděla jsem jak takovej úplně typickej FRAJÍREK-HEJSEK s velkym bourákem (určitě nebyl jeho ) zaparkoval na místě pro invalidy. když vylezl z auta i se svojí blonďatou umělohmotnou kočičkou, šla jsem se ještě přesvědčit, jestli maj na okně značku invalidy. neměli. tak mu říkám, jestli si uvědomuje, že stojí na invalidnim místě a jestli ví, jaká je za to pokuta. ukázal na mě palec v sádře a řekl, že je invalida. oznámila jsem mu, že nemá na autě značku, tudíž nemá nárok na tohle místo. měla jsem zrovna v ruce mobil a tak s ním mávám, že jdu zavolat policajty. to už jsem si vyslechla, že jsem kun*a. šla jsem tedy pryč a fiktivně volala policajtům. pravda, trochu jsem se ho bála.
    jenže s ním stejným směrem šly moje kamarádky, které tam byly se smnou a šly do jiného obchodu. on se jich ptal, zda jsem jejich kamarádka. když přitakaly, oznámil jim, že jsem pí*a. holky neztratily duchaplnost a řikaj tý jeho přítelkyni: takhle s váma mluví? to vás teda letujem!!! no, holka prej koukala jak vyoraná myš (no, třeba ani moc rozumu nepobrala ) a on měl ještě nějaké kecy, tak holky mu ještě řekly, že asi neni moc inteligentní když umí jen takhle mluvit!
    no sranda! když jsem tam šla asi za 15 minut zpátky, jeho auto už tam nestálo , ale byl tam zase jinej bez značky. takže prašť jako uhoď, ale myslim, že tenhle týpek už to nikdy neriskne. a ta holka s nim asi taky byla tak maximálně do večera

    superkarma: 0 12.10.2003, 11:26:29
  2. avatar
    [152] tvrdaska [*]

    superkarma: 0 12.10.2003, 10:03:01
  3. avatar
    [151] Ťapina [*]

    werka: Když jsem to tady četla, tak jsem si říkala, že to snad není možný, takové zážitky já vůbec neznám - ale nakonec - asi znám, jenom to nedovedu líčit tak dramaticky a po chvilce na to zapomenu.
    Mně se zdá, že právě tohle je důvod, proč to dělají ti důchodci. Oni třeba žijou sami, nemají s kým mluvit, tak se jedou ráno pohádat v tramvaji a pak o tom každému na potkání vykládají a jsou hvězdy v tom svém mikrosvětě. Smutné.

    superkarma: 0 12.10.2003, 09:51:00
  4. avatar
    [150] Gumídek [*]

    Je to hrozný příběh,já naštěstí takové zkušenosti nemám protože bydlím na malém městě,ale důchodci mě štvou zase jinak.To je ale na jiné téma.

    superkarma: 0 12.10.2003, 08:58:50
  5. avatar
    [149] Vivian [*]

    - jako obvykle známá čtyřka v obvyklém pořadí - Oluš - Bohďa - Jarunda a... zindule!

    werko, máš svým způsobem pravdu. je zbytečný si pamatovat křivdy a pěstovat si tyhle negatovní emoce v sobě... ale někteří hulváti umějí být tak hnusní, že se to těžko zapomíná. vím, jak se někteří z nás umějí přestat ovládat a být agresívní, jde-li pouze o pár minut sezení v tramvaji či autobuse. zvlášť starší lidé nechodí pro nadávky a urážky daleko (o fyzické agresi ani nemluvě).
    ale je pravda pravdoucí, že pozitivní přístup dokáže divy. A s úsměvem se všechno dá zvládnout líp - což zní bohužel jako fráze, ale zkuste si to - schválně

    superkarma: 0 12.10.2003, 03:12:02
  6. avatar
    [148] werka [*]

    Přiznám se, že mne fascinuje, kolik z vás si pamatuje x let ty křivdy, že vás někdo nepustil sednout nebo vám nepoděkoval za uvolněné místo. Já tyhle věci donesu v hlavě maximálně večer domů, kdy to vylíčím a pak to vypouštím, proboha, proč bych si cizím hulvátstvím měla otravovat život.
    A pokud jde o ty důchodce v MHD - nenapadlo vás, že třeba jednou taky do práce? Mému tátovi je semdesát, mámě 67 a oba ještě dělají (a myslím, že ani jeden si místo v tramvaji tedy nevynucuje, nicméně ho rád přijme).
    A souhlasím s názorem, že pokud se člověk sám tváří jak kakabus, tak se k němu ostatní tak i budou chovat. To, že se v tramvaji budu na ostatní mračit mi skutečnost, že je nacpaná fakt nezpříjemní.

    superkarma: 0 11.10.2003, 23:44:33
  7. avatar
    [147] ginile [*]

    ano obcas plati, cim starsi, tim horsi, nekteri si mysli,ze maji patent na rozum

    superkarma: 0 11.10.2003, 21:11:36
  8. avatar
    [146] ANAMOR [*]

    to je nářez

    superkarma: 0 11.10.2003, 19:56:06
  9. [145] tventula [*]

    To je síla. Asi bych nebyla schopná rychle reagovat A nejlepší jsou důchodci,kteří si myslí,že je povoleno vše.Ale třískat lidi taškou,kvůli volnému místu,to je moc.

    superkarma: 0 11.10.2003, 19:30:56
  10. avatar
    [144] emma [*]

    Vivian: tys to nepochopila. já to jako med neberu, ale ony ANO

    superkarma: 0 11.10.2003, 18:33:29
  11. avatar
    [143] Landriel [*]

    Haninka: nebo vlát na tyči s 2letým dítětem na ruce.

    superkarma: 0 11.10.2003, 17:49:04
  12. [142] zindule [*]

    fakt paráda.

    superkarma: 0 11.10.2003, 17:34:08
  13. avatar
    [141] Haninka [*]

    neni nic prijemnyho stat v tramvaji na jedny noze a jeste na na svy...

    superkarma: 0 11.10.2003, 17:18:08
  14. avatar
    [140] Ťapina [*]

    A přitom jsou mladí a hlavně děti takoví ohleduplní. Mého včera malý kluk pouštěl sednout. On teda má vousy a sem tam nějaký ten šedivý vlas, ale ještě mu nebylo třicet

    superkarma: 0 11.10.2003, 15:48:33
  15. avatar
    [139] Vivian [*]

    Drahuška: dobrej tip

    emma: podle mě teda jezdit ve vytopený tramvaji není žádnej med, zvlášť když je natřískaná a většina spolucestujících si zapoměla vyčistit zuby, osprchovat se a použít deodorant... a otevřít okno se nesmí, protože by důchodkyně začaly ječet a bránit svoje teplíčko

    superkarma: 0 11.10.2003, 15:40:10
  16. avatar
    [135] emma [*]

    já jsem jednou v zimě jela tramvají a tam se dvě babky otevřeně bavili, jak je super jezdit celej den ve vytopený tramvaji, prohlídnout si v teplíčku Prahu, nikdo je nevyhazuje ze židle.... a kolik pak ušetřej na teple, když nejsou celej den doma, žejo!!!

    superkarma: 0 11.10.2003, 12:03:24
  17. avatar
    [133] Dux [*]

    Kdysi jsem byl v jedne zemi a tam ve spicce jezdily tramvaje bez mist k sezeni, aby se vic lidi dostalo do i z prace za mensi naklady. (bylo to za totace) No a ve spicce maji byt duchodci zalezli doma.
    Az dnes mi doslo jak vyborne to meli zarizeny - ZADNY HADKY O MISTO.

    superkarma: 0 11.10.2003, 01:35:55
  18. avatar
    [130] Adi [*]

    Jo tak s cestováním v MHD mám taky své zkušenosti. Když jsem byla těhotná, tak za celé těhotenství mě pustili sednout jednou!!! A to jsem denně dojížděla do práce.
    Teď jsem těhotná po druhé a situace stejná. Nejenže nepustí sednout, ale ani nepomůžou, když rvu kočár s dítětem do tramvaje. Oni totiž ani neuhnou ze dveří nebo z prostoru pro kočárky . Ale to už jsem se trochu otrkala a jakmile někdo neuvolní místo pro kočárek nekompromisně najíždím na nohy A jen ať si zkusí něco říct

    superkarma: 0 10.10.2003, 22:14:12
  19. avatar
    [129] Drahuška [*]

    A co takhle říct: Paní/pane, je mi fakt šoufl, běžte raději dál, ať vás nepobleju!

    superkarma: 0 10.10.2003, 22:12:01
  20. avatar
    [127] Mánička [*]

    Už asi není, co dodat, všechno jste napsaly... já jenom dodám, že bydlím kousíček od Holešovické tržnice. Řeknu vám, že takovou koncentraci důchodců s vozíkama RVHP snad nemaj nikde na světě... a dobrá polovina z nich by mě trhla v disciplíně "doběh tramvaje na čas"

    superkarma: 0 10.10.2003, 21:34:45
  21. avatar
    [120] Vivian [*]

    Amálie: "Lidi se mnou nejednaj v rukavičkách, tak nemám důvod s nima jednat tak ani já."

    jenže tohle je právě jedna z příčin všeho toho zla a agresivity mezi náma...
    lepší je začít u sebe a prostě se chovat hezky, ať už se to "vyplatí" nebo ne... nebylo by nám všem líp?

    superkarma: 0 10.10.2003, 17:45:11
  22. avatar
    [119] Vivian [*]

    některý důchodci snad si myslej, že jim pražská MHD patří a všichni si před nima sednou na pr..l...

    je odporné, když se někdo neumí chovat, ať už je to mladej a zdravej člověk, kterej nad sebou klidně nechá stát vetchou stařenku nebo oprsklej agresívní důchodce, kterej se klidně násilím domáhá svého domělého práva na místo k sezení (ačkoliv ho nepotřebuje)...

    superkarma: 0 10.10.2003, 17:42:45
  23. avatar
    [118] Sanofi [*]

    Marie: Jo,jo, tu situaci s důchodcem ¨ve výtahu jsem zažila. Málem jsme se přizabili

    superkarma: 0 10.10.2003, 17:41:42
  24. avatar
    [117] Vivian [*]

    některý důchodci snad si myslej, že jim pražská MHD patří a všichni si před nima sednou na pr..l...

    je odporné, když se někdo neumí chovat, ať už je to mladej a zdravej člověk, kterej nad sebou klidně nechá stát vetchou stařenku nebo oprsklej agresívní důchodce, kterej se klidně násilím domáhá svého domělého práva na místo k sezení (ačkoliv ho nepotřebuje)...

    superkarma: 0 10.10.2003, 17:05:27
  25. [116] Marie Hrazdilova [*]

    To je právě ono. Když mladí vidí, jak se chovají důchodci, tak do dělají taky. Kde se mají naučit pravidlům slušného chování, když ti, co jim mají být vzorem se chovají právě opačně. Př: z uzavřeného prostoru se nejdříve vychází a pak teprve vchází zvenčí - už jste se potkali ve dveřích výtahu s důchodcem?)

    superkarma: 0 10.10.2003, 17:02:28
  26. avatar
    [115] Exupery [*]

    Ámálie: A jsi z Prahy? Já fakt tolik nerudnejch lidí nepotkávám. Žiju v praze 12 let a jednou mi ukradli v metru peněženku, ale to jsem byla blbá, div mi nečouhala z kapsy, možná proto, že v ní nebylo nic důležitýho a asi 50 Kč. Soudit lidi podle toho, co mají v ruce za noviny, taky není zrovna fér. Moje kolegyně čte blesk a je to hodná osoba, která by se obětovala pro kdejakýho vola. Taky nejsem nadšená, když je tramvaj narvaná, nemám ráda, když mi někdo zasahuje do mojí "osobní bubliny". Ale když se člověk netváří sám jak kakabus, tak se na něj usměje za den spousta lidí. Vím to, děje se mi to furt. Jednou jsem s houmlesákem kecala asi tři zastávky, pravda, táhlo to z něj a asi třikrát jsem mu musela říct, aby se ke mě tak nenakláněl, ale nakonec mi to přišlo spíš vtipný, jak mi ten alkáč nabízel, že mě naučí řídit (svěřila jsem mu totiž, že jdu z autoškoly). Je to jednoduchý. Jak se tváříte vy na lidi, tak se taky budou oni tvářit na vás

    superkarma: 0 10.10.2003, 16:56:04
  27. avatar
    [112] vládík [*]

    Bylo by to krásné ...

    superkarma: 0 10.10.2003, 15:46:17
  28. avatar
    [110] Exupery [*]

    Jitka: Celkem s tebou souhlasím. Jsou sice i protivný starý báby, ale je mnohem víc těch hodnejch. A vyčítat někomu v kolik si dovolí jít nakoupit nebo někam jet, je dost drsný. Jsem takovej ukecánek, takže se každou chvilku s nějakou babkou v tramvaji nebo když venčíme psa zakecám ( tam vždycky nervózně stepuje) a říkám si, že třeba až budu bába, tak se mnou taky někdo hodí řeč. Nedávno jsme se zapovídali s pánem s pejskem, kterého jsme znávali jenom s paničkou, a dozvěděli jsme se, jak paničku klepla pepka a že jí operovali mozek a už vůbec nevnímá a nebude, tak jsme s ním kecali asi 3/4 hodiny a já pak měla dobrej pocit, že si třeba ulevil, udělalo mi to radost na celej večer.

    superkarma: 0 10.10.2003, 15:32:44
  29. avatar
    [107] Exupery [*]

    Majucha: Já si to z Mamedíí pamatuju skoro slovo od slova Jsme se tam asi vyskytovaly ve stejnou dobu

    superkarma: 0 10.10.2003, 15:25:29
  30. avatar
    [105] Exupery [*]

    Amálie: J8 psala NEchcete si sednout. Už jako dítě mě doma učili, že když někomu něco nabízím, tak mám říct "vemte si" a ne se trapně ptát "nechcete náhodou bonbon?", že když už, tak aspoň to "chcete bonbon?" Navíc jsem tam měla ještě smajlíky, který měly znamenat, jak se člověk u toho nabízení místa tváří. Mě taky občas někdo řekne ať sedím a ještě s úsměvem, ale mám za to, že je to proto, že mu i já nabízím to místo s úsměvem (i když se mi někdy nechce vstávat). Taky se mi právě zřídkakdy stane to, co tu všichni popisujou, že jim za to místo lidi neděkujou. Páč bych řekla, že třeba v Praze jezdíme vesměs se stejnejma důchodcema, tak semi zdá divný, že jsou na mě hodný a na vás všechny takhle nerudný.
    Ariadna: Aha, tak to jo

    superkarma: 0 10.10.2003, 15:16:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme