Styl

Zamrzlé hipísačky


Znám jich několik. Zásadně nemění styl. Většinou nosí hábity, dlouhé rovné vlasy, řinčí šperky. Opalují se na nudaplážích a chodí bez podprsenky.
Takřka pravidelně to bývají ženy, co prožily mládí v šedesátých letech.
Když potkáte takovou nějakou zamrzlou hipísačku nebo naopak šíleně zmalovanou paní ve věku vaší matky s černým přelivem, rudými drápy, vytetovaným motýlem a sukněmi nad kolena, nenapadne vás v duchu otázka: „Copak ta ženská nemá soudnost? Proč jí nikdo neřekne, že její urputná snaha vypadat mladě zbytečně zdůrazňuje smutný fakt, že už jí není dvacet, třicet, nebo dokonce ani padesát?"

Mě ano, mockrát.

Ale neměli bychom se chytit za nos a počítat do deseti, než někoho odsoudíme? Když se ty dámy tak cítí dobře? Dopřejme jim to. 

Bůh ví, jak vidí třeba nás o pár let mladší ročníky. Nade mnou se možná také posměšně ušklíbají: „Hele ta baba ještě nosí kapsáče, tenisky a tílka? Vždyť už je jí nejmíň čtyřicet! A co ty vlasy? Neměla by se nechat ostříhat? A neměly by takový vykopávky chodit už jen v těch svejch trapnejch kostýmech, podpatkách a se solidníma kabelkama?"

Ano, občas mi vytane na mysli hláška Catherine Denevueve, že žena po čtyřicítce by už neměla odhalovat paže, ale kašlu na to.

A říkám si: Jak která.
Když má ruce jako Madonna (té koneckonců také táhne na pade), byla by přece škoda je schovávat.
Opatrnější bych byla u nohou. Velbloudí kůže na kolenou už opravdu není na ukazování, ale některá ji má už ve čtyřiceti a jiná až dlouho po padesátce.
A co třeba krky, co se krabatí jak stoletým želvám? Budeme kvůli tomu nosit roláky i v parném létě? Určitě ne.

Takže kde je vůbec ta hranice?
Já osobně si myslím, že hranice není ve věku, je to jenom číslo, ale v soudnosti.
Mnohdy může být i náctiletá slečna oblečená nevhodně... jen si vzpomeňte, kolikrát už jsme tady probírali špeky přetékající přes pasy, půlky vykukující z příliš krátkých bokovek (mladí to trefně nazývají: „Kouká ti kasa") nebo legíny při stopadesáti kilech živé váhy, ale vzhledem k mládí jí to každý odpustí...

A naopak žena, která dávno odrostla dívčím střevíčkům, může klidně nosit vlasy do půli zad, a nebude působit trapně.
Pro příklad nemusím chodit daleko. Nedávno jste se některé z vás pozastavovaly nad vlasy Míši Kudláčkové.
A dokážete si ji představit ostříhanou? Já tedy ne. Dlouhé vlasy k ní patří stejně jako pohodlné rozevláté sukně a placaté boty.
Je svá, bude to tak nosit i v sedmdesáti, a bude to tak dobře.

Znáte ve svém okolí někoho takového?
Zamrzlou hipísačku nebo přezrálou rockerku?
Můžete připomenout nějakou celebritu, která si drží léta svůj styl?
Myslíte, že vypadá trapně?
Nosíte sama něco, co se takzvaně k vašemu věku nehodí?
   
07.07.2008 - Krása - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [44] Mánek [*]

    TAKY MI UŽ NENÍ 20 ANI 30, ANI 40, ale nosím co mám ráda.Myslím, že je to každého věc co se mu líbí.je sice pravda, že to některé přeháníme, ale to už je naše věc.Vy 15.20,30 a 40 taky někdy máte prdu.A není to jen věkem, ale i postavou.A zase není to jen postavou, ale i věkem.Taková 40 s postavou modelky , taky nic moc když má sukýnku pod prdelku.Což je trapné že!!!!!!!!!!!! Takže si noste co chcete!!!! Když je vám v tom dobře tak co né!!!

    superkarma: 0 10.07.2008, 12:38:24
  2. [43] 0000 [*]

    Když to tady čtu, tak se mi vybaví moje tchnýně. Má 58 let, váží něco kolem 70 kg, měří asi 158 cm,nenosí podprsenku (má asi 5)nosí krátkou riflovou bokovou mini sukýnku, růžové sandálky s motýlkem a je jí dobře. Je fakt, že se za ní lidé otáčejí, ale proč ne když jí to vyhovuje a cítí se v tom dobře

    superkarma: 0 08.07.2008, 09:50:16
  3. avatar
    [42] Julianna [*]

    Minulý týden jsem viděla mladou maminu s kočárkem, pod bílými kalhoty vykukovaly černé kalhotky - byly vyšší než kalhoty bokovky, byly naruby a lístek lítal volně povětřím, o čistotě prádla radši nemluvit. Tak to radši naondulovanou starou usedlou babičku, ale čistou a upravenou. Celkem je mi jedno, jak kdo chodí upraven, co ale nemusím tak mladé silnější kočky s bokovkami, krátkým tričkem a pražádnou soudností. Někdy z legrace říkám,že mi narušují mé estetické cítění. holt někdo se nevidí

    superkarma: 0 07.07.2008, 23:43:39
  4. [41] 7kraska [*]

    Jasne, ze chodim oblecena a ucesana jako ve svych 20 letech. A moje matka vicemene taky a babicka taky. Dokonce i teta (60) taky.

    Babicka, rocnik 1921, neudela krok bez bileho limecku a perlicek kolem krku. Matka, rocnik 1942, ma cely zivot nadychane vlasy ve tvaru koule. Ja, rocnik 1967, mam cely zivot urousane dlouhe vlasy, na lepsi prilezitosti mam sirokou cernou sukni a cerne lodicky a na horsi batikovane triko, kratasy a adidasky. Neumim si predstavit, ze bych si treba vzala pod saty kalhoty. Vsechny jsme v zajeti mody naseho mladi.

    superkarma: 0 07.07.2008, 23:24:20
  5. avatar
    [40] risina [*]

    Blues: Ani já nikdy nebyla "dáma" a nikdy ani nebudu... Ale nejsem ani hipísačka nebo rockerka - prostě jsem vždy byla a budu šedá myš - jen už teď vím, že nemá cenu se stylizovat do něčeho, co nejsem - a kostýmky a podpatky fakt nejsou můj styl.

    superkarma: 0 07.07.2008, 21:21:58
  6. avatar
    [39] Meander [*]

    Léthé: No a jaká jsi krásná a jak ti to všechno sluší!

    superkarma: 0 07.07.2008, 19:39:22
  7. avatar
    [38] Léthé [*]

    Já už vlastně třetí rok sjíždím šestou pneumatiku své cesty životem a kašlu na názory lidí, na kterých mi absolutně nezáleží. Oblékám se tak, jak se to líbí mě a těm které mě mají rády se to líbí. Druhé neřeším, každý ať si dělá co chce .

    superkarma: 0 07.07.2008, 19:20:52
  8. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    Blues: Napodobne.

    superkarma: 0 07.07.2008, 17:32:11
  9. avatar
    [36] Blues [*]

    Hlásím se k téměř již přezrálým rockerkám a rozhodně nehodlám přebudovat šatník na usedlé kostýmky - ani v tom neumím chodit, stejně by každý poznal, že nejsem ve své kůži.. totiž ve svém ohozu :-)

    superkarma: 0 07.07.2008, 15:05:24
  10. avatar
    [35] Eva Randová [*]

    smecka:Mě je 57 let,taky silnější a stále ráda nosím zvony.Jako holce mě je rodiče zakázaly a revolta mě drží pořád.Moje dcery byly na můj vkus moc klidné a rozumné(po otci).Teď si aspoň občas obarví vlasy.35 a 38 let dcery.Syn má 33, nyní šokuje manželku a tchyni,nechal si na dovolenou obarvit vlasy-zelené a žluté pruhy.

    superkarma: 0 07.07.2008, 14:07:53
  11. avatar
    [34] RenataP [*]

    shb: no to určitě, souhlas. Už vidím ty seniorské domy a LDNky, až si budou sestry povídat o klientech jako o tý z osmičky s motýlem na zadku...
    Každý stárne ovlivněn svým mládím, vlastně bych už teď měla začít nosit ty zástěry a tepláky a saka, ono nic???

    superkarma: 0 07.07.2008, 13:45:42
  12. avatar
    [33] átéčko [*]

    Ťapina: Je to pravda, většimna mých spolužaček nosí účesy, které jim slušely při maturitě. Nebudou nosit fialový přeliv-"čekání na smrt", ani dederonové zástěry. Ony mají na doma elasťáky


    A je mi jedno, co kdo nosí. je to opravdu jen neho věc.
    Helena Vondráčková je skvělá, protože je ve formě. A sluší jí to. Nezdá se mi, že by přeháněla.
    Co si nosí a jak vypadají mladé kočičky, je také jejich věc. Někdy je oblečení a vzhled v tomhle věku vzdorem proti něčemu.
    Jako kdysi kluci chtěli mít dlouhé vlasy.
    Líbí se mi, když jsou ženy v každém věku upravené a hlavně čisté. To je mi pak opravdu jedno, co mají na sobě.

    superkarma: 0 07.07.2008, 13:43:05
  13. avatar
    [32] monacha [*]

    Daleko zajimavejsi bude, az dnesni otyle nactilete v bokovkach a v kratkem tricku zestarnou.

    superkarma: 0 07.07.2008, 13:31:44
  14. avatar
    [31] Ťapina [*]

    On je fakt, že každá generace zůstane v tom, v čem vyrostla a cítila se dobře zamlada. Je blbost myslet si, že posupem času začneme nosit naondulované trvalé a kostýmky jako naše matky, protože ony to nosily už od dvaceti let. Když jdu na třídní sraz, tak si občas říkám, jestli ti spolužáci budou nějak jiní, nějak dospělejší, a pak jsem pokaždé překvapená, že jsou všichni furt stejní, jenom starší. A když jsem to řekla svojí mamce (61 let), tak pravila "no to je ale u nás na třídních srazech úplně stejné"

    superkarma: 0 07.07.2008, 13:00:40

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Meander [*]

    Ony se třeba nesnaží vypadat mladě. Prostě mají takový styl a hotovo

    Btw. pořád radši uvidím babi v triku s lebkou a zeleným čírem, než otylou náctiletou v bokovkách a krátkém tričku.

    superkarma: 0 07.07.2008, 12:36:09
  2. avatar
    [29] shb [*]

    Tak tenhle názor a tenhle článek pro mně reprezentuje hodnocení zamrzlých starých struktur, jen ať je takových lidí víc, kdo jako řekl že by v nějakém věku si měla ta žena něco přepnout v mozku a začít se chovAt jako nějaká bába z minulýho století??!! Už se těším až moje generace piersovaných a tetovaných lidí se dožije věku starců, pak se teprve možná trochu změní natvrdlý myšlení lidí ze starý doby, puritánský a s předsudkama...jedině až generace těchto (nezlobte se paní Svobodová nemířím na Vás ani to není to není ve zlym) starců vymře, tak se něco může měnit a změnit.... můj názor.

    superkarma: 0 07.07.2008, 12:09:27
  3. avatar
    [28] Kelly [*]

    Při prohlížení výše uvedených fotografií mne napadá jediné:
    Jana Kratochvílová ... báječně trhlá ženská.

    superkarma: 0 07.07.2008, 11:13:38
  4. avatar
    [27] SENSITIVESKIN [*]

    vy máte starosti!

    superkarma: 0 07.07.2008, 11:13:37
  5. avatar
    [26] Kassy [*]

    Eirin: Jo, takové mě taky vždycky dostávají. To si vždycky říkám, že kdo má nohy dost zdravé na to, aby chodil na osmicentimetrovém podpatku, má je dost zdravé i na to, aby v MHD postál.

    Jiank ať si každý nosí co chce, na věku to nezávisí. Spíš by mělo oblečení korespondovat s vystupováním a chováním. Když se někdo obléká se jako puberťačka a chová se jako zapšklá baba věčně si stěžující na tucet nemocí a hrozné poměry, něco tam drhne, ať je reálný věk 20 nebo 70.

    superkarma: 0 07.07.2008, 11:08:23
  6. avatar
    [25] Suzanne [*]

    ToraToraTora:
    Kelly:

    superkarma: 0 07.07.2008, 11:08:11
  7. avatar
    [24] Eirin [*]

    ToraToraTora

    superkarma: 0 07.07.2008, 11:03:34
  8. avatar
    [23] ToraToraTora [*]

    Babky, co prožily šedesátá léta....no, neděsila bych se. Představte si, až budou babky ze současné Emo generace...

    superkarma: 0 07.07.2008, 11:01:23
  9. avatar
    [22] wich [*]

    Já si myslím, že ta hranice je čistě jen o citu . Někdo ji má, někdo ji nemá. Ženská může vypadat v dlouhých vlasech urousaně, ale jiná může působit i kouzelně, jako třeba Míša Kudláčková (tu si bez dlouhé zlaté hřívy neumím představit). Padesátnice v nátělníku s povoleným tricepsem a kůží, která mnohokrát pamatuje gril u Balatonu, budí odpor, když má pěkné pevné a pěstěné paže, budí obdiv. Je to jen v citu .

    Vypadat v rámci svých možností co nejlépe, by mělo být jakýmsi pravidlem slušného chování.

    superkarma: 0 07.07.2008, 10:58:45
  10. avatar
    [21] Kelly [*]

    Suzanne:

    superkarma: 0 07.07.2008, 10:43:16
  11. [20] 7kraska [*]

    Doufam, ze moje okoli bude mit odvahu mne upozornit, az budu vypadat smesne.

    superkarma: 0 07.07.2008, 10:37:40
  12. avatar
    [19] Eirin [*]

    Mě spíš dostává, když se takové ty staré báby oblečené za mladice s tužkou dokresleným obočím na sebe snaží upozorňovat v tramvaji, aby je někdo pustil sednout. Nebo jak vyběhnou rychle schody, aby u té jediné volné sedačky byly první.

    superkarma: 0 07.07.2008, 10:15:23
  13. avatar
    [18] Suzanne [*]

    Kelly: klíííd

    superkarma: 0 07.07.2008, 10:15:09
  14. avatar
    [17] Kelly [*]

    Jak typické ... pomlouvat a šťourat do druhých. Kdy se už konečně naučíte koukat do vlastních talířů? Nenapadá mne k tomuto článku nic lepšího, než je ta poslední fotka ...

    superkarma: 0 07.07.2008, 10:13:22
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    pokud si zralá ženská na hipísačku nehraje a je jí po celý svůj život, nevím, proč by se měla převlékat za bankovní úřadnici. Ať si každý nosí, na co se cítí a v čem je mu dobře. Okolí mu na novou garderobu beztak nepřidá, tak mu to může být jedno.

    superkarma: 0 07.07.2008, 10:10:53
  16. avatar
    [15] RenataP [*]

    i když ty krepsilonový zástěry nejlépe v kombinaci s teplákama s vytahanými koleny jsou taky fajn

    superkarma: 0 07.07.2008, 09:43:43
  17. avatar
    [14] kareta [*]

    Ťapina: jo, "foukni do pampelišky" je strašný účes

    superkarma: 0 07.07.2008, 09:33:16
  18. avatar
    [13] ValinaK [*]

    Věk nehraje roli. Nejhorší je, když si někdo hraje na něco, čím není..... např. paní domovníková na dámu a nebo nějaká fifinka na drsňačku...vždycky se pozná, že něco drhne....... souhlasím s tím, že zdravé seběvědomí a úsměv sluší každému v jakémkoli věku a oblečku

    superkarma: 0 07.07.2008, 09:30:06
  19. avatar
    [12] Ťapina [*]

    Přijde mi lepší většina ilustračních fotek k článku, než typická česká padesátnice, obézní a s květákem na hlavě.

    superkarma: 0 07.07.2008, 09:27:54
  20. avatar
    [11] mam-ča [*]

    Posuzovat někoho kvůli oblečení, z toho jsem dávno vyrostla.
    Když mi bylo asi 15, při pohledu na dost obézní holku, jsem sdělila mamince : "Hele, jak si taková tlustá holka může vzít kraťasy ?"
    A maminka kontrovala : "I tlustejm je horko..."

    superkarma: 0 07.07.2008, 09:25:14
  21. avatar
    [10] micinka.juli [*]

    mě je celkem jedno, co kdo nosí, občas mi to přijde k smíchu, občas jsem příjemně překvapená. Spíš, než "bábinky odvážné" mě fascinují ty nateklé patnáctky. To se pak snažím nekoukat se na ně. Jsem hodně tolerantní, ale nepopírám, že mi jde občas hlava kolem, když to vidím. Jsem taky dost odvážná a právě na těchto stránkách jsem se dozvěděla (aniž by to kdokoli viděl ), že jsem nesoudná . Po pravdě, názor ostatních mě nikdy moc neovlivňoval a klidně si vezmu to, v čem se cítím dobře. A že jsou to neony? A hodně odvážné barevné kreace? No a co je komu do toho, ne? Btw, zatím nejsem žádná bába a dokud se v tom budu cítit dobře já, na ostatní kašlu...

    superkarma: 0 07.07.2008, 08:49:11
  22. [9] smecka [*]

    Je mi 58let jsem silnější postavy a velmi ráda se oblékám moderně a v mladém stylu.Pracuji s mladými lidmi se kterými chodím na večírky,bavím se na jejich úrovni a vůbec mezi námi ten věk nehraje žádnou roli.Oni mě berou za kamarádku a já je také.Přeji všem lidem ať jsou takový nebo makový aby si nosili to co jim se líbí,v čem se cítí dobře a aby se zrovna tak bavili.

    superkarma: 0 07.07.2008, 08:42:29
  23. avatar
    [8] *daisy* [*]

    Potkavam sem-tam zeny i muze, u kterych mi povyskoci oboci nahoru, ale pravda je, ze pokud se tak citi dobre, budiz jim prano.
    Mela jsem jednoho ctitele, ktery byl z mych zenstejsich tvaru zcela vykolejeny, a pral si, abych pri svych necelych 170 cm pribrala na 90 kg, zacla nosit sukynky tesne pod zadek, uply tricka s hlubokanskym vystrihem a boticky na podpatku. Jemu se takove opravdu libily. A pokud si takovou nasel a ona je ochotna mu tak chodit..pro neho je krasna, pro sebe taky, ja vim prd, abych jim do toho kecala

    Ad babrlky: radsi jednu ulitlou zastydlou hipisacku nez "domovnikovou" zapsklou jedubabu

    superkarma: 0 07.07.2008, 08:26:01
  24. avatar
    [7] evelyn [*]

    ja se tady naucila opravdu nevsimat si druhych, jak jsou obleceni. Dokazou ohoz vselijak zkombinovat, nove se sekacovym, vrstvit to na sebe..., je to jejich image a citi se v tom dobre. Nekdo je hubenej, nekdo silnejsi, co na tom zalezi?
    Mnohem dulezitejsi jsou uplne jine veci

    superkarma: 0 07.07.2008, 08:12:41
  25. [6] Lindaa [*]

    At si kazdý nosí to v cem se cítí nejlépe a nikomu jinému do toho absolutne nic není. A pokud se nekomu neco nelíbí, tak at se kouká jinam. Treba speky pretákající z bokovek nejsou oku lahodné, ale tak se koukám jinam a nic mi do toho není. Já proste tohle nesnásím - ten je takový a támhleten makový, a ona má díru na puncose a támhleta je na minisukni stará atd - sakra komu je co do toho, pokud se dotycná v nimisukni cítí lépe má se snad péct v kalhotech jenom proto aby se nekomu cizímu neudelalo nevolno pri pohledu na její nohy? Jsou to její nohy tudíz její problém a nikomu jinému do toho nic není. To jsem si zas po ránu zvedla tlak.

    superkarma: 0 07.07.2008, 07:48:09
  26. avatar
    [5] Pentlička [*]

    Můj názor je - zlatá stření cesta. Proč by se padesátnice musela oblékat jako vdova před sto lety nebo jako patnáctiletá puberťačka? Všeho s mírou. Samozřejmě, pokud je nějakaá žena pěkně štíhlá třeba i v šedesáti, může si dovolit mladistvější šaty než obzloustlá třicítka, protože jí i víc sluší.

    superkarma: 0 07.07.2008, 07:40:23
  27. [4] helča 65 [*]

    Z našich celebrit nejvíce obdivuju Marii Rottrovou, která si po dlouhá léte udržuje svůj styl a nevzpomínám si, že by někdy vypadala směšně nebo usedle. Je to velmi krásná žena a bude taková i v osmdesáti. Ať si každá nosí to, v čem se cítí dobře a nehledí na to, jestli se to okolí líbí nebo ne. I když je mi dávno -sát pryč, klidně se oblékám do světlých barev, mám ráda i růžovou, protože vím, že mi sluší. Snad jen bych se vyhýbala příliš odhaleným pažím a nohám při nadměrné tloušťce. A mnohem důležitější je "slunce v duši", vždyť ty, co tolik kritizují, možná budou jednou vypadat mnohem hůře, než já.

    superkarma: 0 07.07.2008, 07:23:45
  28. avatar
    [3] RenataP [*]

    Přesně, pokud má zamrzlá hipísačka slunce ve tváři, je mi taková osoba milejší, než zapšklá padesátnice s vražedným pohledem a ohozem alá nejnovější móda ve stylu Lidovka...

    A Vondráčková? Živí se tím, ne? Tak proč ne? Přece nebude pobíhat po pódiu v oblečení alá důchoďák...

    superkarma: 0 07.07.2008, 06:37:28
  29. avatar
    [2] kosmokosmo [*]

    Stare zeny jsou krasne, pokud se usmivaji..........a pokud je to rock/and/roll mama......panbuh ji to pozehnej. Nesnasim zapskly baby ktery jsou ...samozrejme velmi primerene.

    Btw mam ty cerveny boty z obrazku jako ta babca, vlasy do pulky zad a narodila jsem se za hlubokeho komunismu...

    superkarma: 0 07.07.2008, 03:47:42
  30. avatar
    [1] Suzanne [*]

    V okolí nikoho "tak strašného" nemám, nebo možná mám, ale nevnímám to tak. Buď to někomu sluší nebo ne, na to ovšem neřeším, kolik tomu člověku je.

    Ovšem vsadím boty, že se tu bude probírat Helena Vondráčková Před tou babou já ovšem smekám hluboko přehluboko. Maká na sobě, vypadá skvěle, na nic si nehraje. Respektive nehodlá hrát starou bábu jen proto, že by si někteří přáli, aby tak vypadala A sluší jí to moc.

    Mně přijde normální, když i sedmdesátnice má triko bez rukávů. Když je teplo, tak nevidím jediný důvod, proč ne.
    Moje máma má vlasy do pasu, je jí šedesát. Ona je prostě víla, bude taková i v osmdesáti.
    Pokud mám sama něco nehodící se k věku, tak o tom nevím. Nosím to, v čem se cítím dobře a vždycky to tak budu dělat. Pokud to někomu vadí, zatěžuje tím svoji kapacitu, ne moji

    superkarma: 0 07.07.2008, 00:24:01

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme