Bulvár

Zakladatelé zásilkové služby DeliBarry si užívají podnikatelskou svobodu

Mladí zakladatelé DeliBarry se postupem času díky starupu dopracovali ke spolehlivému projektu – zajistí vám doručení vaší zásilky do druhého dne. Začátky pro žádné podnikatele nebývají jednoduché, ale firma DeliBarry se rychle vypracovala. 

robert

1) Čím jste chtěli být, když jste byli malí kluci? Napadlo vás už tehdy, že jednou budou lidé vaším prostřednictvím posílat balíky po celém světě?

Asi jsem neměl nějaké vyloženě vysněné povolání, ale vždycky se mi jako malému klukovi líbili popeláři. Hlavně mě fascinovalo to jejich velké popelářské auto. Takže za sebe bych asi řekl, že nejvíc ze všeho jsem chtěl být popelář. Tehdy jsem ještě určitě o posílání balíků nesnil. Myslím, že to není nojak “sexy” odvětví. Doufám ale, že ho do budoucna DeliBarry alespoň trošku osvěží. Hodně stavíme na neotřelém přístupu a cool visuálech, které nejsou, pro to co děláme, úplně běžnou praxí.

2) Jak jste se vůbec dali dohromady a kde jste se seznámili?

S Martinem jsem se seznámil hned první den na vysoké škole v Hradci Králové, kde jsme oba nějakou dobu studovali. Nicméně tím, že já jsem ze Zlína a Martin z Chrudimi, tak první impulsem ke vzájemné spolupráci byl až společný výlet do Japonska v roce 2011. Tehdy jsme ještě nad DeliBarry nepřemýšleli, ale začali jsme importem zboží z Číny a následnými eshopy.

Samotné DeliBarry nás napadlo až někdy okolo roku 2014 a hlavním impulsem byly dohodnuté dealy s jednotlivými přepravci. Díky leteckému cargu jsme dosáhli výrazných slev hlavně u velkých korporací a díky e-shopům jsme zase dosáhli na slevy u přepravců orientovaných na pozemní přepravu.

3) Co vás přivedlo k podnikání a proč jste si zvolili zrovna doručování zásilek?

U podnikání mě nejvíce baví ta svoboda. Nemám žádného šéfa, jsem pánem svého času. Nicméně podnikám už od svých cca 18-19 let, kdy jsem se na střední obával, že vlastně nevím, co budu v budoucnu dělat. V žádných předmětech jsem moc nevynikal, byl jsem zcela průměrný žák, bez nějakých konkrétních plánů do budoucna.

To se rychle změnilo s prvním webem, díky němuž jsem vydělal svoje první koruny. Jednalo se o čistě obsahový web, který se poté podařilo alespoň trošku zmonitorizovat díky reklamě. Samozřejmě začátky byly krušné a byl jsem rád za každou korunu. Postupně jsem se však, v průběhu několika let, dopracoval až k DeliBarry.

4) Máte nějaký podnikatelský vzor? Kde jste se nechali inspirovat?

V poslední době nás hodně inspiruje Elon Musk. Neříkám, že se náš produkt dá srovnávat s vizí kolonizovat Mars, ale jeho tah na bránu a drive pro podnikání je obdivuhodný. Stejně tak schopnost porozumění a ochota učit se novým věcem. To je dle mého názoru v podnikaní velmi ceněnou vlastností.

V dnešní době startupů je důležité, aby founder (zakladel) vynikal v některé z oblastí. Za mě jsou nejlepší kombinace founder/programátor nebo founder/marketer, což je můj případ.

5) Radíte se o podnikatelských záležitostech se svými partnerkami? A jak vůbec zvládají vaše pracovní tempo?

S partnerkou se vyloženě neradím. Rád si vyslechnu její názor, který je mnohdy velmi užitečný, ale finální rozhodnutí nechávám především na svém úsudku.

Jinak pracovní tempo a časová vytíženost jsou bohužel daní, kterou partnerky podnikatelů musí snášet. Jednak to jsou občasné pracovní cesty po Evropě a za druhé má přítelkyně nerada vidí, když pracuju ještě po tom, co přijdu pozdě z práce. Snažím se tedy cca od té 18 do 22 již nepracovat a notebook znova otvírám až po 22, kdy již přítelkyně většinou spí.

6) Udělali byste něco jinak? Co byste poradili novým začínajícím podnikatelům?

Těch rozhodnutí, které bych udělal jinak, je nespočet. Stále dělám chyby a stále se učím.

Osobně bych jim poradil, ať se začnou vzdělávat i mimo školu (pokud to jsou ještě studenti). Nevadí, že člověk zatím nemá podnikatelský nápad nebo peníze. Minimálně ten nápad mnohdy vznikne z nějakého koníčku nebo při řešení určitého problému.

Já se hodně vzdělávám v marketingu, kterým se zároveň i bavím. Čtu hodně zahraničních blogů a portálů. Případně se pak inspiruju v různých knížkách - většinou spousta nápadů přichází při studiu něčeho jiného.

7) Využíváte firmu i pro vaše soukromé zásilky? Když chce třeba vaše babička nebo maminka poslat balík, zavolá vám?

Ano, určitě. Posílat zadarmo můžou i naši zaměstnanci, ale rodina samozřejmě také. I když babička si s počítačem a internetem nerozumí až do té míry, aby objednávkou úspěšně prošla až do konce, takže když je potřeba, objednávku pošlu do systému já.

8) Zdálo by se, že jste ryze mužská firma… Zaměstnáváte také ženy?

Je to složité. Jsme víceméně IT firma a tam je žen vždycky málo. Aktuálně je nás v týmu 9 a žena je tu pouze jedna. Veronika na zákaznické podpoře. Do budoucna bychom ale rádi přijali další. Hlavně do naší zlínské pobočky, kde jsou zatím jen muži.

9) Kdybyste se mohli stát jednou z vašich zásilek, do jaké země byste se nejraději podívali?

Já osobně bych se rád podíval na Aljašku. To je pro mne ta prává divočina.  Dříve jsem cestoval spíše do velkých měst jako New York, Shenzhen, Tokio či Singapur. Teď bych se rád vydal opačným směrem, ale aktuálně už není tolik volného času a raději se věnuji firmě.

Více se o společnosti DeliBarry dozvíte na stránkách ZDE

delibarry

   
18.03.2016 - Blog redakce - autor: Redakční materiál

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme