Bulvár

Zajímá vás otázka pokusů na zvířatech?


Na středních a vysokých školách je řada studentů stále nucena k provádění pokusů na zvířatech. Přitom existuje mnoho moderních metod, jak pokusy na zvířatech ve vzdělávání efektivně nahradit.
„Výuka založená na metodách nevyužívajících zvířata je pro studenty mnohem přínosnější než zastaralé a kruté pokusy na zvířatech," uvedla Veronika Charvátová -- koordinátorka kampaně SZ a zástupkyně InterNICHE pro ČR.

Jedná se o metody využívající např. počítačové simulace či věrné modely lidských tkání. Studenti nejsou při praktikách stresováni představou, že zvířeti ublíží nebo jej dokonce zabijí, a pokus si mohou kdykoliv zopakovat," dodala Charvátová.

Na konferenci vystoupí přednášející z 8 evropských zemí. Mimo jiné se zde představí Nick Jukes z organizace InterNICHE či bioložka Silke Bitz z německé organizace Ärzte gegen Tierversuche (Lékaři proti pokusům na zvířatech).
Všichni přednášející se problematikou pokusů na zvířatech ve vzdělávání dlouhodobě zabývají z pozice odborníků vyučujících na vysokých školách, zástupců neziskových organizací či vědců aktivně se věnujících vývoji alternativních metod," uvedl Tomáš Popp, předseda SZ.

Konference se koná v pátek 8.12. 2006 od 9:00 v Praze v Českém svazu vědeckotechnických společností (Novotného lávka 5, Praha 1). Pořádána je s finanční podporou: Nadace na ochranu zvířat, Visegrad Fund a Česko-německého fondu budoucnosti.

Tisková zpráva Zdroj: Svoboda zvířat 
http://www.svobodazvirat.cz 


Jaký na to máte názor vy, milé ženy-in?
Také ještě pamatujete, kdy se ve škole pitvaly žáby?
   
  
      
 

   
30.11.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Komentáře:

  1. avatar
    [29] kareta [*]

    Vivian: mám dotaz- je pravda, že surovinou na výrobu HA je moč březích klisen za tím účelem chovaných....?? Jestli ne, co je teda výchozí surovinou a z čeho se získává? Přiznávám, neumím dobře hledat na internetu.
    Jádrové mýdlo jsem uvedla jako nejúčinnější- já ho totiž používám, když nemůžu něco vyprat normálním práškem
    A jak bys testovala léky?? Ne že by to nebylo svinstvo, ale nějak by se mělo zjistit, jak velké

    superkarma: 0 01.12.2006, 07:56:06
  2. avatar
    [28] Vivian [*]

    rumcajs.tm: dnes jsme ale dál, než byli lidi v osmnáctém století

    superkarma: 0 30.11.2006, 19:21:38
  3. avatar
    [27] rumcajs.tm [*]

    Gabi: Protože Tvůj dešprechunk,,byl vlastně k obsahu,Tak Ti dávám 100 bodou,bez stráty desítky.Oni někteří,opravdu nepochopí,proč se Pan Galvani zabýval zrovna skokanama.,proč se Archimedes,potápěl do vany,,A proč si pan Newton hrál s jabkama!!!!!

    superkarma: 0 30.11.2006, 18:18:03
  4. avatar
    [26] vininka [*]

    Vivian: Naprostý souhlas....

    superkarma: 0 30.11.2006, 17:55:42
  5. avatar
    [25] Meander [*]

    Vivian: Můj oblíbený příklad - kdyby byl Aspirin testován na kočkách, nikdy by se nedostal do oběhu.

    superkarma: 0 30.11.2006, 17:54:29
  6. avatar
    [24] Vivian [*]

    kareta: víš, že existuje i kosmetika a drogerie, která se na zvířatech netestuje, ani se nevyrábí z látek testovaných na zvířatech? A není to jen "jádrové mýdlo"

    Já osobně mám dost pochybnosti o tom, jestli má nějaký smysl testovat chemikálie nebo léky třeba na myších, když v kontaktu s lidským organismem se ta látka pak může chovat jinak... Kromě toho některé způsoby testování jsou opravdu kruté .

    superkarma: 0 30.11.2006, 17:38:32
  7. avatar
    [23] kareta [*]

    baarea: pokud nepereš v jádrovém mýdle a pleť neošetřuješ syrovátkou či vlastní močí, pokud se neléčíš bylinami a zobeš prášky, pokud jíš hormonální antikoncepci tak mlč!!!!!!

    superkarma: 0 30.11.2006, 15:24:49
  8. avatar
    [22] Lilinka [*]

    baarea:

    Ťapina: My jsem na gymplu pitvali žábu, zrovna jsem chyběla

    superkarma: 0 30.11.2006, 15:18:19
  9. avatar
    [21] Ťapina [*]

    Gabi: My jsme třeba žádná taková zvířata nepitvali ani na biologickém semináři. Jediné, co jsme kdy pitvali, bylo kravské oko z jatek

    superkarma: 0 30.11.2006, 15:14:25
  10. avatar
    [19] Gabi [*]

    Pokusy na zvířatech obecně jsou nenahraditelné, stejně tak jako se anatomie bude vyučovat na pitevně Jsou zvířata přímo vyšlechtěná pro pokusy, např. nunu myši. Ale je fakt, že pro potřeby středoškolské biologie je pitvání zvířátek studenty zbytečné, ale tam zase nejde o pokusy na živých zvířatech ...

    superkarma: 0 30.11.2006, 15:09:04
  11. avatar
    [18] kareta [*]

    carrom: trošku zvrácené názory

    superkarma: 0 30.11.2006, 15:04:23
  12. [17] Pavla_b [*]

    Ťapina

    superkarma: 0 30.11.2006, 13:40:07
  13. avatar
    [16] Amálie [*]

    Nyotaimori: Klidně na přeskáčku - jak ti přijdou na mysl. Ať k tomu pak jen přihodim svoje jména a nemusim se zdržovat s detaily

    superkarma: 0 30.11.2006, 13:37:54
  14. avatar
    [15] carrom [*]

    Když jsme měli na gyplu pitvat žížalu, radši jsem se objednala k zubaři A zbožňuju i "odporný hmyz" Testovat by se mohlo na těch bezdomovcích, o kterých je dnes řeč. Za byt a stravu

    superkarma: 0 30.11.2006, 13:32:06
  15. avatar
    [13] Ťapina [*]

    Beruška1: Ono se říká mlčeti zlato

    superkarma: 0 30.11.2006, 13:27:03
  16. avatar
    [12] Beruška1 [*]

    Ťapina: No já aspoň názor vyslovila, ty se ani vyjádřit neumíš.

    superkarma: 0 30.11.2006, 13:24:48
  17. avatar
    [11] Amálie [*]

    Testovat na zvířatech tak, aby trpěla, je jistě nehezké. Ovšem dejte každý seznam jmen z vaší rodiny, ať je kde testovat, hm? A rozhodně ne vše se dá otestovat na úrovni biochemických pokusů či počítačových simulací.

    superkarma: 0 30.11.2006, 13:11:09
  18. avatar
    [10] kareta [*]

    HA a kožešiny, popř. zvířata- to je pak "maso" pod článkem

    superkarma: 0 30.11.2006, 13:06:02
  19. [9] Pavla_b [*]

    Koukám, že editorku nadchla diskuse pod článkem o kožešinách, tak přihodila další téma o zviřátkách

    superkarma: 0 30.11.2006, 13:00:54
  20. avatar
    [7] Henri [*]

    Ano, ale to jsou povětšinou dobrovolníci. Když nemluvíme o Korei, Číně a jiných rozvojových zemích, ale o ty se starají zase ochránci těchto lidí, naštěstí.

    superkarma: 0 30.11.2006, 12:56:18
  21. avatar
    [6] Ťapina [*]

    Henri: Ono se testuje I na lidech, na což všelijací ochránci zvířat rádi zapomínají.

    superkarma: 0 30.11.2006, 12:52:47
  22. avatar
    [5] Ťapina [*]

    Beruška1: To je zase perla názor

    superkarma: 0 30.11.2006, 12:52:22
  23. avatar
    [4] Henri [*]

    Když se nebude testovat na zvířatech, bude se testovat ne lidech. Není mi dobře ani z jednoho, ale co mám dělat?

    superkarma: 0 30.11.2006, 12:52:03
  24. avatar
    [3] Beruška1 [*]

    Já nezažila žádné pokusy, ani na žábách. Jsem proti pokusům na zvířátkách a omluvitelné to není v žádném případě, ať se vyvíjí cokoliv. Leda že by se pokusy dělali na všech možných housenkách, červech, vosách, komárech, mouchách, škvorech, pavoucích, sršních, no prostě na všem odporném hnusném hmyzu. Tam s tím plně souhlasím.

    superkarma: 0 30.11.2006, 12:51:12
  25. avatar
    [2] Meander [*]

    Kdysi jsem se v tomto angažovala. Už to nedělám. Chci taky někdy klidně spát.

    superkarma: 0 30.11.2006, 12:47:05
  26. avatar
    [1] Ťapina [*]

    Na naší škole se pokusní psi sami rvali o to, kdo půjde dneska na stůl

    superkarma: 0 30.11.2006, 12:44:27

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme