Vztahy

Zachrání nás před násilím bílá stužka?

nasili

Jestli někdy potkáte na ulici muže s bílou stužkou na klopě, je to váš ochránce. Vystupuje totiž proti násilí na ženách. Kampaň je celosvětová, u nás ji organizuje Liga otevřených mužů. Aby mi bylo jasné, o co přesně jde, šla jsem si popovídat s jejím ředitelem Martinem Járou.

Co to je vůbec za kampaň a jaké má cíle?
Tato kampaň je zaměřena na ukončení násilí, které je pácháno na ženách a dětech. Jejími jedinými aktéry mohou být zase jenom muži, kteří by měli veřejně reagovat na fenomén domácího násilí. Zatím se jím totiž zabývají jen ženské spolky, i když původcem brutálního násilí jsou v drtivé většině muži.

A jak vás napadla bílá stužka?
To nenapadlo nás, ale Kanaďany, kteří projekt rozjeli už v roce 1991. Po pouhých šesti týdnech příprav začalo už bílou stužku nosit 100 000 mužů po celé Kanadě, další se zapojovali do veřejných debat. V současnosti bílou stužku nosí muži z 55 zemí světa.

Myslíte si, že to u nás půjde také tak rychle jako v Kanadě?
To asi ne, protože čeští muži jsou v otázkách násilí daleko benevolentnější. Mnoho jich je ještě konzervativních, což znamená, že nějakou formu agrese považují v partnerství za normální.

Co symbolizuje bílá stuha?
Symbolizuje nesouhlas s násilím na ženách. Její nositel tak vyjadřuje osobní slib, že nikdy nebude páchat, omlouvat nebo tolerovat násilí na ženách a dětech.

A jak si představujete tu netoleranci?
Na našem webu byla velká anketa, kde muži odpovídali na totéž. Vyhrála odpověď – Vystoupím aktivně proti agresorovi, i když to bude riskantní.

Vzpomínáte si na smrt Michala Velíška, který právě tímto postupem přišel o život?
Vzpomínám. Možností je ale víc, stačí nebýt lhostejný a zavolat policii. U nás je totiž zvykem dělat, že nic nevidím, a to chceme změnit.

Kolik mužů už u nás stužku nosí a jak ji mohou případní zájemci získat?
Kampaň u nás běží teprve něco přes týden, ale denně chodí e-maily s žádostí o ni. Stojí dvacet korun a každému zájemci ji předáváme osobně, není to žádný prodej dobírkou. Jejich nositelé se také zavazují, že budou myšlenky kampaně šířit po svém okolí. Zrovna včera jsem předával jistému zájemci stužku a on už se těšil, jak půjde večer na pivo a kamarádi se ho zeptají, co to má na kabátě. Osobní komunikace je nejúčinnější.

Jakým způsobem by ta komunikace měla probíhat?
Nejlépe diskusí. Třeba o tom, jestli jsem někdy uhodil ženu nebo dítě, jestli to mám někdy chuť udělat, jaké pohnutky mě k tomu vedou, jestli mám problémy se sebeovládáním. Povídat si o tom, proč muži zneužívají své fyzické převahy a tak dále.

Myslíte si, že tím obrátíte nějakého násilníka ke slušnému chování?
Ten se nanejvýš rozzuří a bude kampaň zesměšňovat. Naším cílem je vlastně přesvědčit celou veřejnost, a zvláště slušné muže, aby domácí násilí netolerovali. Že to není běžná norma chování, ale patologie, která do 21. století nepatří.

Jak by mohly ženy na kampaň upozornit své muže?
Podobně jako muž u piva. Tím, že si s ním na toto téma budou povídat. Svěří mu například svůj zážitek, kdy viděly na ulici muže, jak se pere se svou partnerkou, nebo příběh kamarádky, která má doma násilníka. Hovořit se dá i o hrubě fyzicky trestaných dětech, které mají modřiny od vařečky či pásku a tak dále. A pak mu ukázat naše webové stránky www.ilom.cz nebo přímo stránky kampaně www.muziprotinasili.cz. Čím víc mužů o domácím násilí bude hovořit a aktivně proti němu vystupovat, tím se ho ve společnosti dříve zbavíme. Nebo aspoň jeho části.

Deset věcí, které může udělat váš muž, aby pomohl předcházet mužskému násilí na ženách:

1.  Uvědomit si, že genderové násilí postihuje ženy, na kterých nám záleží.
2.  Konfrontovat násilné a zneužívající muže – vždy se ozvat, neomlouvat, nemlčet.
3.  Porozumět tomu, jak vaše vlastní postoje a činy mohou posílit sexismus a násilí a pracovat na jejich změně.
4.  Nabídnout pomoc a podporu ženě, u níž se domníváte, že je ohrožena.
5.  Respektovat ženy a jednat s nimi rovnocenně.
6.  Spolupracovat se ženami, které pracují na ukončení jakékoli formy genderového násilí.
7.  Nekupovat časopisy, video a hudbu, které ženy ponižují a zneužívají.
8.  Vzdělávat se v otázkách mužství, genderové nerovnosti a o příčinách generového násilí.
9.  Ukázat mladým mužům a chlapcům, jak být mužem, který neponižuje ani nezneužívá ženy.
10.  Zapojit se do kampaně.
   
07.12.2009 - Ona s ním - autor: Simona Škodáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [42] inikori [*]

    Rikina — #38 s ženami, které neodejdou od násilných partnerů, i když mi pro ně uděláme první poslední, je problém, to máš určitě pravdu.

    Prevenci lze dělat ze dvou pohledů. Za prvé posilovat sebevědomí žen (i mužů), aby nesetrvávali v nebezpečných vztazích, které jim ubližují. A za druhé posilovat sebevědomí mužů (i žen) a rozšiřovat jejich dovednosti, jak se vypořádat nenásilně s konfliktními situacemi a jak píšeš, jak užívat jiné, než ruční argumenty. A o to nám taky jde. Aby tomu muži učili své děti. Aby byli vzorem i pro děti mužů, kteří toho sami nejsou schopní. Aby motivovali muže, kteří nad násilím vůči ženám mávnou rukou, nebo nemají vyhraněný názor. To je náš program.Sml22

    superkarma: 0 05.01.2010, 11:37:00
  2. [41] dewil [*]

    Sml23 ale aspn se o tom mluví, to je začátekSml79

    superkarma: 0 18.12.2009, 14:32:15
  3. [40] magdulali [*]

    bílá stužka -  ta nic nevyřeší

    superkarma: 0 17.12.2009, 12:51:07
  4. avatar
    [39] ekleinovka [*]

    mamča123 — #18 Plně souhlasím s Tvým názorem.Bohužel je to tak,že na deti poměrně dost lidí nemá čas a tudíž jim nevštěpí základy,které z nich mají dělat l,,lidi,,.Bílá stužka-to může být jen poza..ta nic neřeší...

    superkarma: 0 16.12.2009, 17:21:29
  5. [38] Rikina [*]

    inikori — #36 díky za odpověď. Sml67 Nicméně téma je podle mého zviditelněno až až, bohužel je zjevné, že mnoha lidem to stejně nepomůže, protože raději setrvají v podobném vztahu, než by zůstali sami. Vím, o čem píšu - v minulosti spolu s dalšími lidmi jsme pomohli jedné ženě najít byt, práci, rozvést se s násilnickým alkoholikem, a začít nový život. Tento jeden případ dopadl dobře, ale dalo to neuvěřitelnou fušku. Proto říkám, že především je důležitá prevence - jak se do takové situace nedostat, než pracně likvidovat následky. Sml80 Víc než stužky bych hodnotila nějaký program, jak už od malička vštípit lidem - ne jen chlapečkům, však víte, jak kolikrát holčička na pískovišti zmydlí lopatkou sousedovic kluka - že prosazovat vlastní názory lze i bez použití "ručních argumentů".

    1. na komentář reaguje inikori — #42
    superkarma: 0 14.12.2009, 20:50:06
  6. [37] inikori [*]

    mamba — #35 díky za spolupráciSml59

    superkarma: 0 14.12.2009, 20:36:43
  7. [36] inikori [*]

    Rikina — #33 ne, já jsem Tomáš Slánský, koordinátor kampaně.Sml16

    Stužky jsou ve skutečnosti odznáčky - podobné jako od růžové Avonu proti rakovině prsu, nebo teď jsem viděl červené proti AIDS. Kdybyste věděla, kdo by nám je vyrobil, dejte nám kontakt, současnou várku jsme objednali z Británie (byly levnější než z Kanady).

    S tou cílovou skupinou máte pravdu, nicméně zaznamenal jsem "Provokativní, nesnášenlivé, netolerantní, namyšlené, narcisistické macho" Grizzlyho, takže pár mužů tu je a i ženy mohou říkat dál, že naše kampaň existuje. Sml16 A myslím, že je důležité, aby i ženy věděly, že se najdou muži, kteří nepovažují násilí na ženách (a dětech) za normální a v pořádku.

    Máme totiž pocit, že neubližovat slabším u nás tak samozřejmé, jak by mělo být, není. Proto chceme muže trochu vyburcovat.

    Jak jsem psal níže, o bussinesu to rozhodně není a zviditelnit chceme téma, ne sebe!

    Sml22

    1. na komentář reaguje Rikina — #38
    superkarma: 0 14.12.2009, 20:33:27
  8. [35] mamba [*]

    No doufám že takových mužů kteří buduo ochotní nocit bílou stužku bude hodně ale jen aby to taky mysleli vážně a né jen tak to by pak asi bylo k niemu žé? Ale u nác je násilníku poměrně dost a ještě je některé ani nikdo ničím nepotrestal a´ani třeba nikdy nepotrestá a stejně bijiu jak ženu tak i děti je to hrůza tak s tím chlapi koukejte něco dělat a dej te se na bílou pa.Sml22Sml22

    1. na komentář reaguje inikori — #37
    superkarma: 0 14.12.2009, 12:02:12
  9. [34] Rikina [*]

    Jenom taková poznámka na okraj - neubližovat slabším by mělo být v civilizované společnosti normální, běžné, samozřejmé. Není důvod se označkovat stužkou proto, že se chovám tak, jak je normální, běžné a samozřejmé, že? Sml57 Ledaže má někdo nutkavou potřebu se nějak zviditelnit, nebo, jak již bylo v diskuzi řečeno, je to pro několik jedinců dobrý obchod. Tipovala bych to druhé. Sml80 

    superkarma: 0 14.12.2009, 08:54:18
  10. [33] Rikina [*]

    inikori — #32 Vy jste výše jmenovaný Martin Jára? Sml57 Proč je nutno i takovou drobnost jako bílé stužky dovézt ze zahraničí? Patrně asi z té Kanady? V tuzemsku není bílých stužek? Sml80 Jinak tedy na mě to celé působí značně nedůvěryhodně. Ale vy stejně oslovujete jen muže (cituji - jejími jedinými aktéry mohou být zase jenom muži), takže celkem není důvod se tím zabývat na stránkách tohoto serveru. Sem moc mužů nepřijde. Sml24

    1. na komentář reaguje inikori — #36
    superkarma: 0 14.12.2009, 08:38:31
  11. [32] inikori [*]

    Zázvorka — #14 pokud u vás v domě dochází k domácímu násilí, je potřeba volat policii opakovaně. Budo vědět, že se tam něco děje a když budou chtít, mohou té ženě pomoct.

    Taky by mohlo pomoci kontaktovat přímo týranou ženu a motivovat ji k nějaké akci, dát jí kontakty na intervenční centrum a doporučit jí, aby sama zašla na policii - zvláště pokud má nějaká zranění, bude to mít pro policii váhu. Pokud má děti, zkusil bych apelovat na jejich bezpečnost a psychické zdraví.

    1. na komentář reaguje Rikina — #33
    superkarma: 0 11.12.2009, 17:39:15
  12. [31] inikori [*]

    grizzly — #21 Bílá stužka není bussines. Kampaň děláme zadarmo a ve svém volném čase. Získané peníze z prodeje chceme použít na nákup dalších stuh (ze zahraničí) a další propagaci.

    Kampaň něděláme proto, abychom zbohatli, ale protože chceme vyburcovat další chlapy, aby se nebáli říct, že mlátit ženy a děti není normální a že si to nikdo nesmí dovolit! A prostě věříme, že to má smysl...Sml22

    superkarma: 0 11.12.2009, 17:30:39

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] inikori [*]

    Free — #22 jak již jsem psal, jen o stužce to není. Pokud se bude muž chovat kavalírsky, určitě bude mít i bez stužky větší přínos, než muž, který si stužku připíchne, ale bude mu všechno šumák, nebo bude dokonce sám násilný.

    Nošení stužky je tak trochu něco jako nošení barev svého oblíbeného sportovního klubu:) Dávám tak najevo svůj názor a sympatie k mužům, kteří se stejně jako já vymezují proti násilí na ženách a dětech.

    superkarma: 0 11.12.2009, 17:24:15
  2. [29] inikori [*]

    ono je to složité... pokud chlap týrá svoji ženu, je to vždy jeho vina. Nemůžeme násilníkovu vinu hodit na týranou osobu.

    Na druhé straně je celkem hodně žen, které jdou z jednoho násilného vztahu do druhého a tam je podle mne nutné apelovat na jejich zodpovědnost při výběru partnerů - zvláště pokud mají děti!

    superkarma: 0 11.12.2009, 17:18:17
  3. [28] inikori [*]

    delfi.na — #24 pokud chcete mít jistotu, že muž není násilník, chtějte po něm místo stužky raději čistý trestní rejstřík a zjistěte si, jak vypadaly a končily jeho předešlé vztahySml16

    superkarma: 0 11.12.2009, 17:08:31
  4. [27] inikori [*]

    ILONESA — #25 stužka sama o sobě nás opravdu nezachrání. Důležité jsou činy a jasná deklarace postojů. Chlapovi, který týrá svoji ženu nebo děti jasně řeknu, že s jeho chováním nesouhlasím a pokud nepřestane, tak mu v tom zabráním. Policie většinou už ví, co má dělat. Stužka je jen symbolem toho, že se tohoto postoje držím.

    superkarma: 0 11.12.2009, 17:04:06
  5. avatar
    [26] Kristulka [*]

    Nezachrání Sml23

    superkarma: 0 11.12.2009, 07:38:10
  6. [25] ILONESA [*]

    Introvertka — #19 Stojí 20,-kč,ale podle mého to je k ničemu,násilí se tímto těžko zbavíme.

    1. na komentář reaguje inikori — #27
    superkarma: 0 10.12.2009, 10:17:44
  7. avatar
    [24] delfi.na [*]

    Introvertka — #19 No právě, to mě taky napadlo, co když si veme bílou stužku, já si budu myslet jaký to není ochránce a opak bude pravdou

    1. na komentář reaguje inikori — #28
    superkarma: 0 09.12.2009, 15:33:32
  8. [23] sahleb [*]

    Bébina — #4

    Nesouhlasim s tvrzenim, ze si obet hleda nasilnika. Je to urazka nejhoirsiho druhu. Striktne nesouhlasim. A taky s tim, ze se zeny maji zmenit, pokud nechteji zazivat nasili.

    To je priserny, davat vse za vinu zene-obeti. Jako kdyby ona byla a ma byt aktivni. Tak tohle ne. Zafna zena si preci agresora nevyhledava.

    superkarma: 0 08.12.2009, 12:54:39
  9. [22] free [*]

    Není to jenom póza?  Kavalír by se měl poznat jinak než podle stužky.

    1. na komentář reaguje inikori — #30
    superkarma: 0 08.12.2009, 10:43:56
  10. avatar
    [21] grizzly [*]

    Pakliže není z oceli a nemá ráži 9mm tak asi sotva. Ale je to zajímavý bussines. Blahopřeji.

    1. na komentář reaguje inikori — #31
    superkarma: 0 07.12.2009, 22:24:13
  11. [20] matuszyk [*]

    to jsou věcí....

    superkarma: 0 07.12.2009, 21:05:49
  12. avatar
    [19] Introvertka [*]

    Stužka nepomůže. Zase jedna kampaň, která pomůže lidem akorát od korunek - 120,-Kč je docela dost. A kdo mi zaručí, že chlap s bílou stužkou není Tyran?

    1. na komentář reaguje delfi.na — #24
    2. na komentář reaguje ILONESA — #25
    superkarma: 0 07.12.2009, 17:42:36
  13. [18] mamča123 [*]

    Sml15 bílá stužka nic nevyřeší.Hlavní je výchova v rodině.Sml58Sml58Kolik lidí honí trika aby měli peníze a něčeho dosáhli a na děti už nemají časSml59 raději chudobný a mít dobře vychované děti.Prachy nejsou všechno pokud dítě nepohladíte a nevěnujete se muSml59

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #39
    superkarma: 0 07.12.2009, 17:34:19
  14. avatar
    [17] syrrit [*]

    Proboha, co je to za kampaň? Copak tady se běžně mlátí ženy? To zas vymyslel nekdo, kdo ví, jak vydolovat grant z EU, natisknout bílé stužky, studenti je budou prodávat,  nějaká kampaň v mediích, konto, dmsky....

    superkarma: 0 07.12.2009, 15:59:38
  15. [16] eli.emanuela [*]

    Myslím si, že je dobře, že se o této problematice tolik mluví a že i samotní muži jsou aktivní.

    superkarma: 1 07.12.2009, 15:58:19
  16. [15] Rikina [*]

    Hmm, mně se to značkování moc nelíbí. Sml80 Slušnej chlap se snad pozná i bez pentličky.

    superkarma: 1 07.12.2009, 15:06:04
  17. avatar
    [14] Zázvorka [*]

    pajda — #12 Můj známý policista-vyšetřovatel je sám volal a sousedi též - nic nezmohli ani jednou :-(

    1. na komentář reaguje inikori — #32
    superkarma: 0 07.12.2009, 13:58:46
  18. [13] keslice [*]

    Souhlasím s Pajdou. Určitě je potřeba zavolat policii, mě se taky nezdá, že kdyby jim neotevřeli, že pojedou zpátky na služebnu a řeknou šéfe, oni nám neotevřeli. Je potřeba něco udělat, zvlášť jestli je tam dítě nebo děti ...

    superkarma: 0 07.12.2009, 13:56:45
  19. avatar
    [12] pajda [*]

    Zázvorka — #2 a zavolala jsi ty policajty někdy??? My ano a můžu ti říct, že se postarali, aby se dostali dovnitř. A šlo to i bez vyrážení dveří. To, že se tvému známému nechce dělat, neznamená, že jsou takoví všichni...

    1. na komentář reaguje Zázvorka — #14
    superkarma: 0 07.12.2009, 13:42:11
  20. avatar
    [11] ToraToraTora [*]

    kareta — #10 Sml52Sml52

    superkarma: 0 07.12.2009, 13:11:57
  21. avatar
    [10] kareta [*]

    muž bílou stužku, žena černý pásekSml16

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #11
    superkarma: 1 07.12.2009, 12:50:13
  22. [9] Bébina [*]

    Zdenča — #6 No promin, ale kdo jiny by se mel postarat o sve rodice, nez jejich dite? Proc by se o manzelovy rodice mela starat manzelka? A co na tom, ze on myje okna? Je to pomerne fyzicky narocna prace. Treba ona chodi nakupovat, vari a stara se o deti. Neverim tomu, ze by zena doma vubec nic neudelala, to je domena muzu. Taky si nedovedu predstavit, ze by manzelka, pokud chlap doma nic nedela, tak sla a zmlatila ho. Takze jestli to tvuj kolega udelal, pak to je nasilnik.

    superkarma: 1 07.12.2009, 12:33:53
  23. avatar
    [8] SStream [*]

    Můj drahý bílou stužku má a s hrdostí nosí. Všichni jeho kamarádi ji mají. Dle výše zmíněných pravidel se chovají a já z toho byla paf. Není to o stužce, je to o společnosti. Čím víc na východ, tím víc agresivních hov..d.

    superkarma: 0 07.12.2009, 12:26:48
  24. avatar
    [7] ToraToraTora [*]

    Zdenča — #6 I kdyby ho pravidelně posílala do drogerie pro tampony, není to důvod k domácímu násilí

    superkarma: 1 07.12.2009, 11:59:11
  25. [6] Zdenča [*]

    V naší vesnici-máme údajně dva násilnické manžely,na které několikrát byla volána policie.Protože je jeden z nich bývalý kolega z práce-tak se mi to nechce věřit-s jeho manželkou jsem taky pracovala(pokud se to tak dá nazvat)já pracovala a ona postávala a klábosila).Potom se člověk ani nemůže divit-ona totiž ani doma nic nedělala,o staré rodiče manžela se staral on,myl okna taky on,ulklízel a pral taky on,potom se nemůže nikdo divit,že mu rupnou nervy-to ovšem neznamená,že podporuji domácí násilíSml23Sml23Sml23

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #7
    2. na komentář reaguje Bébina — #9
    superkarma: -1 07.12.2009, 11:56:30
  26. [5] Králíček4 [*]

    Dnes je nejlepší si pomoci sami,takže každá žena si musí říct že je taky člověk a ne hračka.

    superkarma: 0 07.12.2009, 11:25:59
  27. [4] Bébina [*]

    Zázvorka — #2 Nevolej policii kvuli domacimu nasili, ale kvuli ruseni nocniho klidu a klidne i nekolikrat v tydnu. Po desate vecer ma kazdy drzet hubu a ne ze te vzbudi krik. Taky by nebylo od veci, kdyby nejaky razny soused zazvonil a dotycnemu vycinil. Ale stejne si myslim, ze tyranym zenam nikdo nepomuze, pokud si nepomohou ony samy. Ony smysli jako obet a podvedome si hledaji sveho tyrana. Pokud se samy zeny nezmeni, narazi priste zase na chlapa podobneho razeni. Tyran si zase hleda putku, kterou by mohl tyrat. Sebevedoma zena, ktera sebou nenecha manipulovat, pro nej neni atraktivni. A je treba vedet, ze domaci nasili zacina postupne, jsou to ustepacne poznamky, zakazy. Takze si zenske nenechte nic narizovat, delejte si co chcete a pamatujte na to, ze zena je ze sve podstaty bohyne a nositelka zivota (a muz je otrokSml26) a nikdo ji nema co zakazovat, natoz mlatit.

    1. na komentář reaguje sahleb — #23
    superkarma: 0 07.12.2009, 10:08:09
  28. avatar
    [3] rusalka2008 [*]

    Dnes lidi raději dělají, že nic nevidí a neslyší... nač by si dělali problémy? A není divu, když je dnes oběť nebo svědek vyslýchán policií hůř než zločinec Sml80

    superkarma: 0 07.12.2009, 09:56:53
  29. avatar
    [2] Zázvorka [*]

    Vzpomínáte si na smrt Michala Velíška, který právě tímto postupem přišel o život?

    Vzpomínám. Možností je ale víc, stačí nebýt lhostejný a zavolat policii. U nás je totiž zvykem dělat, že nic nevidím, a to chceme změnit.

    Nesouhlasím! Právě se potýkám s podobným problémem. Bydlím v paneláku a už pár měsíců slyšíme ze zhora mužský zlý křik (řev). Bohužel je i slyšet zoufalý ženský či dětský brekot plný strachu. Dokonce nás to v noci i vzbudí (mně už z toho poskakuje i žaludek Sml13). Není to hned nad námi, je to o 2 patra výše!! Ptala jsem se známeho "policajta", co se v takovém případě dělá. Sice prý mohu hlídku zavolat, ale pokud jim nikdo neotevře, tak nemohou nic dělat. Máme před byty uzamykatelnou chodbu - proti zlodějů výhoda, proti zásahům policie nevýhoda. Policie se nedostane vlastně ani k bytovým dveřím. A i kdyby jim nakrásně otevřeli, tak tento křičící chlap nikdy na zvonění neotevře. A to, jak v kriminálních seriálech policie vyrazí dveře, tak to je prý blud. Nic takového se neděje! Takže prý se s tím nedá nic dělat! A pak prý je okolí slepé! Ale co tedy! I tak by max. na 10 dní násilníka vykázali.......jak, když neotevře......

    A teď prosím slavnou ligu bílých stužek, aby mi poradila, co s tím! A proč i ostatní okolní byty nemají šanci pomoci???

    1. na komentář reaguje Bébina — #4
    2. na komentář reaguje pajda — #12
    superkarma: 0 07.12.2009, 09:22:44
  30. avatar
    [1] enka1 [*]

    Jak se pozná originál stužky?

    superkarma: 0 07.12.2009, 08:21:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme