Vztahy

Začala nám bláznit babička

Rodinné vztahy jsou vždycky ožehavé. A já ty naše přestávám zvládat. Tak nějak se nám přihodilo, že jsem otěhotněla, nebylo to přímo nechtěné, ale přišlo to tak o dva roky dřív, než jsme plánovali. Z toho důvodu jsme ještě neměli naspořeno na hypotéku a teď už ji dohromady jen tak nedáme, navíc manžel chtěl další dítě, což se jemu lehce řekne. Ne že bysme nevyšli, ale on nemusí být celé dny doma v bytě se svojí babičkou.

Babička. To je můj problém. Když jsme se stěhovali, byla v pořádku, milá paní, která měla i radost z toho, že u ní bude celá rodina (přítel u ní byl stejně napsaný a opravdu u ní obýval jeden pokoj). Z plánů, že půjdeme bydlet do vlastního, sešlo, a tak jsme byli šťastni, že nás stará milá paní nechá bydlet u sebe. Zpočátku nebyly žádné problémy, naopak jsme vycházeli skvěle, jenže babiččin zdravotní stav se začal prudce zhoršovat.

Po roce, kdy u ní bydlíme a malé je akorát půl roku, začíná být situace na pováženou. Babička už není s to ani dojít nakoupit, protože zapomene, že nakoupit šla. Pomalu se začínám obávat, že někde zabloudí, a my ji pak budeme marně hledat.

Manžel situaci ještě před čtrnácti dny zlehčoval a říkal mi, že si to vymýšlím a že babička je ještě čupr a všechny nás přežije. Je to zvláštní, ale když je doma on, se stařenkou je to jaksi lepší, oslovuje nás všechny jmény (což se jí moc nedaří, když je s námi sama), usmívá se a je milá. Nevím, čím to je, snad proto, že je můj drahý její nejoblíbenější vnouče (i proto povolila to společné bydlení).

Jenže před těmi čtrnácti dny jsme se byli projít, když bylo venku sluníčko, pěkně celá rodina. Babička zůstala doma, že se jí nikam nechce. Já byla celá šťastná, že se dostanu z domu, manžel si udělal volný víkend, bylo to skvělé. V báječné náladě jsme se vraceli domů, zrelaxovaní a vyvětraní... Pak jsme otevřeli dveře do kuchyně a v tu chvíli jsem myslela, že mě omyjí.

Přímo uprostřed docela velké místnosti ťapala babička v moři mléka, v jedné ruce prázdnou krabici, ve druhé ostrý nůž. Působila bezradně, jako malé děcko! Když na ni manžel začal mluvit, chvilku jí trvalo, než zaostřila. Pak se usmála a řekla přesně: „Péťo, vy jste zapomněli koupit mléko! Někdo by pro něj měl dojít.“

V tu chvíli to bylo, jako by do nás hrom bacil. Babička byla najednou zase okouzlující, ale v té bílé spoušti to působilo přímo strašidelně. Odvedli jsme ji do obývacího pokoje a já se dala do uklízení té pohromy.

Naštěstí něco podobně katastrofálního se od té doby neopakovalo, ale už i manžel vidí, že i když je babička tak milá, je chvilkami jako by mimo sebe a má stále větší problém udržet nit. Byla s tím u doktora, dostala prášky, ale řekli nám, že to lepší nebude a že skleróza postupuje i přes medikamenty rychleji, než předpokládali. Zkusí prý nasadit něco silnějšího, ale mám pocit, že nám to říkají, aby nás trochu uklidnili.

Snažím se nebýt hysterická, ale už teď je problém uhlídat malou a babičku. Nedokážu si představit, jak to bude vypadat, až malá začne popolézat kolem a babiččin stav se ještě zhorší. Manželovi naštěstí začíná docházet, že stav je vážný, a o druhé ratolesti už nepadla řeč a snad to tak zůstane, protože další dítě do tohohle blázince by bylo ryzí šílenství.

Co máme ale dělat? O domově důchodců nechce nikdo slyšet, ani manžel, ani jeho rodiče, ani babička. A v zásadě ani já. Jenže nejvíc to bude odnášet kdo? Já a malá. My jsme se starou paní pořád, a kdybych řekla, že jsem úplně klidná, pěkně bych lhala. Začínám se skutečně obávat věcí příštích a nelíbí se mi to ani trochu.

Pokud byste měli nějakou radu, jak tohle zvládnout, budu vám vděčná, protože já se obávám, že se z bláznící babičky sama zblázním. Musím na to pořád myslet a řeknu vám, že to není nic příjemného.

   
06.04.2007 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [113] Lilinka [*]

    Karolina*: no já myslím, že Veronika je v té rodině jediná, kdo si uvědomuje závažnost celé situace a má snahu hledat řešení... To, že se sebere i s dítětem a odejde, neřeší to, že babička bude časem nejspíš nebezpečná sobě i svému okolí.

    Nechápu, o čem ta diskuze tady je...

    superkarma: 0 10.04.2007, 19:36:53
  2. avatar
    [112] april [*]

    Já si ale myslím, že Veronika projevuje alespoň nějakou snahu situaci řešit, nicméně babiččina rodina, ani manžel tu snahu zcela evidentně zatím nemají, a situaci nepokládají za vážnou. Ostatně ono zprvu to opravdu tak vážné nevypadá. Veronika asi nemá kam jít (ke svým rodičům? neznáme nikdo situaci v rodině), navíc je s dítětem na mateřské, takže vlastních peněz taky moc nejspíš nemá, takže předpoklad je, chce bydlet, tak se postará. Otázkou je, nakolik je manžel, vnuk, ochotný tu nastalou situaci řešit. Přiznejme si, že někdy prostě není kam jít a o to hůř se odchází s malým dítětem, manžel by měl tedy převzít zodpovědnost, horší je, pokud opravdu všichni čekají, že se postará Veronika. Je to všechno o domluvě, a ne jen o tom, nacpat babču do důchoďáku ... ale o domluvu se přece musí snažit všichni a především přímá rodina (bez ohledu na to, že ona bydlí v babčině bytě), podstatou problému není hamižnost a sobectví, ale nemoc a obavy jak o babičku, tak o potomka.

    superkarma: 0 10.04.2007, 19:07:01
  3. [111] Karolina* [*]

    Vivian: to je porad dokola. Eva i ja jsme vam to napsali jasne. Muze se sbalit i DITE a jit nekam, kde to je bezbecnejsi a nechat pribuzne, aby se starali. Babicka uz neni ve stavu jim pomahat a poskytovat pristresi. Ma resit sebe a ne kam strcit babicku. Nechapes to? Pribuzni skutecne muzou na to koukat tak, ze muze byt rada, ze ma kde bydlet a babicka se jim nemusi zdat tak spatna, nejsou s ni porad. Nakonec ani kdyby tam mela pecovatelky denne 24 hodin, pripadne se tam o babicku chodila denne starat jeji tchyne, ji to vyhovovat nebude, protoze mit v byte porad cizi osobu, neni nic moc a treba ta moje sousedka prokricela cele noci, protoze se ji zdalo, ze hori a porad chtela skakat z okna.

    superkarma: 0 10.04.2007, 14:55:11
  4. avatar
    [108] Vivian [*]

    april:

    superkarma: 0 10.04.2007, 13:16:59
  5. avatar
    [107] Vivian [*]

    Karolina*: já si naopak myslím, že Veronika je MÁLO sobecká, MÁLO myslí na sebe a svoje dítě, málo nutí babiččino příbuzenstvo situaci řešit... Jak píše medved, proč by se příbuzní namáhali, když se Veronika o babičku postará, že... :-(
    Jmenovitě na pečovatelskou službu a podobné alternativy se neptala nejspíš proto, že o nich ani neví, ptala se proto obecně na možnost řešení.

    superkarma: 0 10.04.2007, 13:15:18
  6. avatar
    [104] medved [*]

    april:
    docela se mi libi vas altruisticky pristup tady...vsichni chcete platit pecovatelku, ale kdyz veronika nema na najem, tak ma tezko na pecovatelku, ze ? a proc by rodina neco davala, kdyz ma ji, ktera se postara zadarmo, ze navic ja si myslim, ze primarne se maji starat deti a az pak pripadne vnuci, vzit si babicku dobrovolne na hrb je velke brime a nejsem si jista, ze to mlada rodina dokaze unest

    superkarma: 0 10.04.2007, 10:38:31
  7. avatar
    [103] april [*]

    No že manžel, rodina babičku do důchoďáku strčit nechtějí, bych přičítala taky tomu, že oni s ní netráví celý den, nemusejí se o ní starat, protože ona se vlastně stará Veronika na mateřské, ona má času dost, ona se postará. Věřte, že rodinka velmi ráda dá ruce od babičky pryč, jen když jí nebudou mít na krku.
    Veronice situaci nezávidím, znám tu situaci poměrně zblízka. Rozhodně se vyplatí optat na pečovatelku a do financování zapojit celou rodinu. A pozvolna zjišťovat možnosti umístění, protože situace se BUDE zhoršovat, není to o tom JESTLI, ale KDY! Pokud zbylá část rodiny na to nepřistoupí, tak opravdu zvažovat raději odstěhování z babiččina bytu a ať se tedy starají povedení příbuzní. Zatím je to mléko, za chvíli dojde na pomočování, pokálení, odmítání jídla, obviňování z toho, že jí nedá najíst, naschvály, stěžování si, tam a tam by mi bylo líp než tady s vámi - myšleno s Veronikou, ale babča nepůjde na čas k příbuzným, když to Veronika navrhne, tak jí všichni obviní z toho, že chce babču vyštvat a ta jí to bude vyčítat ... je to pak od deprese k depresi, zoufalství nad zoufalství. Veronika sobec není, ale až se situace zhorší, bude si vyčítat právě to, že sobec není ...

    superkarma: 0 10.04.2007, 10:07:46
  8. avatar
    [102] Lwaxana [*]

    Vivian: Jo myslela a taky jsem slyšela i o elektronických kdy si dítě najdou rodiče sami

    superkarma: 0 10.04.2007, 08:04:47
  9. avatar
    [101] Majka.P [*]

    Doufám že se vysokého věku nedožiju, nejhorší je být někomu na obtíž.

    superkarma: 0 09.04.2007, 23:37:01
  10. [100] Karolina* [*]

    Vivian: Co se toho sobectvi tyce, nejaka indice by tam byla.

    Kdyz ani manzel, ani jeho rodice, ani babicka nechteji o DD ani slyset, tak s takovym resenim ani neprisli. Ale nekdo musel, kdyz o tom evidentne mluvili. Asi ten, kdo se boji, ze to bude odnaset Na pecovatelskou sluzbu, stacionare a jine sluzby se nepta ani tady, ani u lekare, ani jinde... Mne taky napadlo, ze o nejvyhodnejsim reseni (teda pro ni) uz ma jasno.

    superkarma: 0 09.04.2007, 23:08:39

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [99] fialinka [*]

    Asi bych se zkusila obrátit na nějakou místní organizaci, jsou to různé neziskovky, charita, atd.. babička by si asi měla vyřídit dávky podle zákona o soc. službách, asi to už na nějakou tu "závislost" bude, tím pádem by měla možnost zaplatit pečovatelku, případně jiné služby, dalo by se i třeba vozit ji do různých denních zařízení (vím, že u nás nějaká fungují, a to jsme malé město) - prostě něco, aby vám pomohli odborníci, odlehčilo se vám, zároveŇ ale by nebyla v "domově". Taky vám tam mohou poradit odborníci ve všech ostatních potřebných oblastech, případně lidé s podobnou zkušeností...

    superkarma: 0 09.04.2007, 22:42:57
  2. [98] Karolina* [*]

    Vivian: Mela jsem sousedku, ktera na tom byla podobne a pak uz skutecne spatne a jeji jeste starsi manzel by ji nezvladl, tak u nich pecovatelky byly posledni rok a pul pred jeji smrti skutecne porad. Nebydlela s nimi zadna, stridalo se jich nekolik. Kolik to stalo a jak to financovali, nevim. Asi to chce trosku patrat.

    superkarma: 0 09.04.2007, 22:30:08
  3. avatar
    [97] Vivian [*]

    femme: V. bydlí s (potenciálně nebezpečným) člověkem, který vyžaduje náročnou péči, a ptá se, jak to řešit - já tam prostě nevidím ani náznak něčeho, čemu by se při nejlepší vůli dalo říkat sobectví, ať se snažím jak se snažím...

    superkarma: 0 09.04.2007, 22:06:40
  4. avatar
    [96] Vivian [*]

    femme: přesto jsem se nedozvěděla, na co jsem se ptala... myslím, že Eva_Fl psala o něčem trochu jiném... tys Veroniku obvinila ze sobectví a já jsem prostě nepochopila, co ti připadá na jejím postoji sobeckého...

    superkarma: 0 09.04.2007, 21:58:12
  5. avatar
    [95] femme [*]

    Eva_Fl: (64) dík

    superkarma: 0 09.04.2007, 21:34:31
  6. avatar
    [94] femme [*]

    Vivian: odpověděla ti za mne Eva, nemám k tomu co dodat

    superkarma: 0 09.04.2007, 21:31:47
  7. avatar
    [93] Vivian [*]

    Karolina*: právě v tom článku čtu, že pečovatelská služba stojí asi 100,- za hodinu, to máš přes sedmdesát tisíc měsíčně... Pokud já vím, tak tyhle agentury nenabízejí služby 24/7, jako že by pečovatelka s klientem bydlela... Teoreticky by snad někoho takového mohli najít, ale je otázka, jestli by to zaplatili...

    superkarma: 0 09.04.2007, 20:51:38
  8. [92] Karolina* [*]

    gentiana: oni maji pravo nezvladat a vycouvat - doslova, chapes?

    superkarma: 0 09.04.2007, 20:35:53
  9. [91] Karolina* [*]

    Vivian: pecovatelky lze mit i 24/7. Sunshine dala odkaz podle, ktereho by se mohli orientovat.

    superkarma: 0 09.04.2007, 20:31:24
  10. avatar
    [90] Vivian [*]

    Lwaxana: nemyslíš tohle? - http://www.babyplanet.cz/cz/cataloguedetail.php?category=0&product=97
    Tohle je sice pro děti, ale teoreticky by se to dalo použít i pro bábinku, která občas trpí dezorientací...

    superkarma: 0 09.04.2007, 20:20:41
  11. avatar
    [89] Lwaxana [*]

    Tak jsem si přečetla některé příspěvky a souhlasím s těma co píší že by jste si měli pořídit pečovatelku. Babička určitě potřebuje 24hodinový dohled. Pokud máte strach že se ztratí, četla jsem kdysi dávno že existují speciální náramky pomocí kterých se ztracená osoba vždy najde ale určitě to nebude za pakatel

    superkarma: 0 09.04.2007, 19:34:36
  12. [88] gentiana [*]

    komentáře typu Nasrali jste se k chudince bábince do domu, tak teď trpte, egoisti, mě fakt dojaly. Lidi s tímto názorem by potřebovali nakopat do zadku. Špičatou botou.

    Nicméně, pokud máte slušného obvoďáka, ten by měl umět poradit ohledně různých pečovatelských zařízení a institucí, které můžou pomoct. A hlavně, udržet si příčetnost - to, že bydlíte u babičky v bytě, je sice hezké, ale právě proto teď máte babičku na krku a taky máte právo přiznat, že to nezvládáte. Když to přeženu ababička totálně zmagoří a začne někoho mlátit židlí, tak to budete vy a ne nějací mudrcové z okolí.

    superkarma: 0 09.04.2007, 18:35:00
  13. avatar
    [87] Vivian [*]

    sunshine: já myslím, že babička spíš potřebuje permanentní dohled, bála bych se nechat ji samotnou, když nikdo neví, co ji může napadnout... Pečovatelská služba dochází ke klientům domů, ale nemůže být s babičkou pořád, oni přijdou na pár hodin denně, třeba babičku vykoupou, přivezou oběd, dohlídnou, aby si vzala léky a tak, ale nemůžou tam s ní být pořád... A u takovýchhle lidí nevíš dne ani hodiny, kdy dostanou nějakej nebezpečnej nápad, a to je pak průser otázkou chvilky...

    superkarma: 0 09.04.2007, 18:29:55
  14. avatar
    [86] mattoni [*]

    Ahoj! Já jsem měla takovou babičku doma. Vždy jsem se vracela z práce s hrůzou, jestli nám ještě stojí dům. Jednou si babča, která čekala kominíka, omotala rouru do komína starou košilí a zapomněla na to. Pak zatopila........... To jsem naštěstí byla doma. Bylo to čím dál tím horší. Přeji pevné nervy

    superkarma: 0 09.04.2007, 17:55:08
  15. [85] bejby [*]

    Tak to nezavidim

    superkarma: 0 09.04.2007, 15:58:48
  16. avatar
    [84] sunshine [*]

    Asi nejlepší by byla pečovatelská služba našla jsem tenhle odkaz, nečetla jsem diskuzi, tak nevím, zda to už někdo psal: http://www.novinky.cz/zena/styl/pecovatelska-sluzba--co-od-ni-cekat-_107439_kgjon.html

    superkarma: 0 09.04.2007, 11:09:36
  17. [83] Karolina* [*]

    Eva_Fl: sobec budu a po teto debate vidim, ze je to jedina cesta.

    superkarma: 0 08.04.2007, 22:12:16
  18. avatar
    [82] medved [*]

    ja osobne bych to resila pokud mozno ihned...nejde jen o to, ze ti babicka jde na nervy, ale i o to, ze mate male dite a jen buh vi, jestli babicka nebude jednou stat s nozem a nad nim uplne maly mimco ma mamina porad u sebe, ale vetsi dite uz si leze kam chce je vic samostatny a tim padem bych proste mela strach...takze reseni ? bud se odstehovat a holt si platit najem nebo dat babicku nekam kde se o ni postaraji...kazdopadne separace...

    superkarma: 0 08.04.2007, 19:29:22
  19. avatar
    [81] Eva_CZ [*]

    Blueberry: ad hystericke vykriky - myslim, ze lidi by si meli nejdriv ze vseho resit sami sebe. Pak az neprime pribuzne. Tot vse.

    Karolina*: ano, i ja jsem byla oznacena za sobce.

    P.S.Za to, ze nemaji na hypoteku, si muzou sami.

    superkarma: 0 08.04.2007, 14:58:49
  20. [80] Karolina* [*]

    Ale Veronika prece jasne rekla, proc se neodstehuje - nemaji na hypoteku. Bydleni ji vyhovuje, nevyhovuje ji senilni a potencialne mozna i nebezpecna babicka. Coz o to, ja ji to uznam. Taky nevim, jestli bych byla schopna se o takoveho cloveka postarat a nevim ani, jestli bych se vubec o nekoho, kdo ani neni primo muj pribuzny, starat chtela. Jenze kdyby ona s rodinou u babicky nebydlela a babicka na tom byla opravdu tak spatne, musel by se starat nekdo jiny - treba jeji deti nebo by mohla aspon SVUJ (pokud ji teda patri) byt prodat a hradit si nejaky fesacky sokromy duchodak i leta ze sveho, ani by se kdo musel skladat.
    Jak to vidim, budu u pribuzenstva neoblibena, ke mne se totiz nikdo stehovat nebude, aby pak nemusel resit podobna dilemata.

    superkarma: 0 08.04.2007, 04:49:37
  21. avatar
    [79] Blueberry [*]

    Nikdo, kdo v tom nezije, nema pravo soudit . Zazila jsem to pred mnoha lety a jen na tyden, ale clovek ma skutecne pak strach o zivot - nikdo netusi, co tito lide maji v hlave a co provedou. Nam pritelova babicka lezla uprostred noci do loznice (bohuzel nebyla zamykatelna) a jednou jsem ji tam nasla s horici svickou. Pak uz me tam nikdo nedostal ani heverem! A takove vykriky, ze je Veronika sobecka (a od lidi, kterych si jinak vazim) mi prijdou hystericke .

    superkarma: 0 07.04.2007, 22:15:43
  22. avatar
    [78] Josefa [*]

    Vy máte problémy s babičkou a já mám problémy s manželem,který ještě není tak starý,ale je v současné době svým chováním a myšlením na úrovni 3letého dítěte.Má totiž Alzheimerovou nemoc.
    Někdy jsem z jeho chování doslova na pokraji sil.To co já prožívám,tak nepřeji ani svému nepříteli.Začala jsem dostávat na manželovu nemoc finanční příspěvek a našli se v mém okolí lidé,kteří mi to závidí.

    superkarma: 0 07.04.2007, 21:38:45
  23. avatar
    [76] Eva_CZ [*]

    Nyotaimori: ale to je prece zase na NI, jestli si babi necha soupnout na krk, nebo ne. Podle me babi potrebuje odbornou peci.

    superkarma: 0 07.04.2007, 19:33:50
  24. avatar
    [74] Evikus [*]

    a co takhle svolat rodinnou radu - babiččiny děti a vnoučata (nevím kolik jich je) a tam vymyslet nějaké řešení - např. najít zařízení s dobrou péči, které je sice třeba dražší, ale kdyby na to přispělo víc lidí, tak se to určitě dá zvládnout. No a pokud by ti Veroniko ostatní člěnové řekli, že se máš postarat ty, když s ní bydlíš, tak bych to prostě řešila s manželem - buď jí teda tu péči někde budete holt muset hradit jen vy, nebo si najmout aspoň na pár hodin někoho jak radila hro.ver. Těžší je to taky proto, že to není tvoje babička, já taky k manželově babičce nemám takový vztah jako ke svojí, což je samozřejmé a měli by to všichni pochopit.

    superkarma: 0 07.04.2007, 16:23:07
  25. avatar
    [73] phoebe24 [*]

    Eva_Fl: hlavně pan manžel by si měl uvědomit, že by mu mělo v první řadě jít o manželku a dceru a až potom o spokojenost ostatních členů rodiny. A nezlehčovat to řečmi, jaká je babka čupr.

    superkarma: 0 07.04.2007, 15:59:25
  26. avatar
    [72] Eva_CZ [*]

    phoebe24: taky bych to nezvladla. Fakt ne. Ale ji nic nebrani odstehovat se s rodinou a nechat reseni, co bude s babi, na TE casti rodiny, ktera je k tomu jaksi kompetentnejsi.
    Furt dokola a furt dokola.

    superkarma: 0 07.04.2007, 15:41:25
  27. avatar
    [71] phoebe24 [*]

    no, to je zase diskuse. Veronika se tady SOS přizná, že má problém (a já osobně přiznám, že bych péči o děcko a babi stopro nezvládla - hlavně psychicky) a dozví se, že je sobec a nad to úvahy typu: čí je byt, čí je to příbuzná, kdo by to měl řešit....Bohužel, souhlas s Evou: pokud péče zústane většinu času pouze na Veronice, taky radím, aby se odstěhovala. Ale ne kvůli babce, ale kvůli přístupu ostatních členů rodiny.
    Mateřská dovolená je sama o sobě nápor na nervy a trávit většinu času s člověkem, který není schopen udržet v paměti jména osob ve společné domácnosti....Nehledě na to, že nebezpečí, že se stane něco děcku zásluhou babičky je opravdu reálné. To by pro mě osobně bylo to hlavní. Nestyděla bych se postavit manžela před rozhodnutí: takhle už to nejde, nezvládám to, pokud to nebudeš řešit Ty, tak to budu muset řešit já.

    superkarma: 0 07.04.2007, 15:38:06
  28. avatar
    [70] kareta [*]

    Radila bych babičku zaměstnat-co umí. Prababička opletla celou rodinu, štupovala, četla pohádky, hlavně byla pořád s námi, pamatuji, jak jsme mastily karty, zvaly se návštěvy, povídalo se, vzpomínalo. Co je pro našince obtížné, děti milují- i to povídání jedné historky po 20té. Nejhorší pocit starého člověka je, že je blízkým na obtíž a že zbytečný.
    Viděl někdo z vás ruský film Babka?

    superkarma: 0 07.04.2007, 15:05:30
  29. avatar
    [69] Eva_CZ [*]

    Co máme ale dělat? O domově důchodců nechce nikdo slyšet, ani manžel, ani jeho rodiče, ani babička. A v zásadě ani já. Jenže nejvíc to bude odnášet kdo? Já a malá. My jsme se starou paní pořád, a kdybych řekla, že jsem úplně klidná, pěkně bych lhala. Začínám se skutečně obávat věcí příštích a nelíbí se mi to ani trochu.

    MAM JEDINOU RADU : ostehujte se a nechejte manzelovu cast rodiny postarat se o babi.

    Porad jeste neco neni jasne? Ja musim za chvili do prace...

    superkarma: 0 07.04.2007, 14:19:25
  30. avatar
    [68] Eva_CZ [*]

    Vivian: ze co s babi bude, by mela rozhodnout manzelova cast rodiny

    superkarma: 0 07.04.2007, 14:18:01

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme