Domácnost

Zač utrácejí naše děti

Jakmile uvidí za výkladem něco, co viděli u kamaráda nebo v televizní reklamě a s čím by v očích svých vrstevníků byli zaručeně in, musí to mít! A nejlépe ihned. Že na to nemají peníze? Žádný problém.

Existuje přece spousta triků, jak si k nim pomoci. Stačí ušetřit za obědy, říct si rodičům o peníze na akci či kurz, na které stejně nepůjdou, něco málo se dá vyškemrat i od prarodičů. Jenomže zatímco obědy se platí jen jednou měsíčně, akcí nebývá mnoho a kapsy dědečků a babiček taky nejsou bezedné, věcí, které by tolik chtěly, a které tak „nutně“ potřebují k životu, je tolik. Ach jo!

A tak našim dětem „nezbývá“ než si půjčovat od kamarádů. Těch spořivějších nebo těch s pořádně tučným kapesným. A pak všechny ty nakoupené nové hadříky, cédéčka a mobily musí umě schovat, aby se náhodou rodiče nezačali pídit, jak k nim jejich ratolest přišla. A zatímco rodiče stále žijí v blažené nevědomosti, že je jejich dítko nevinné jak slovo boží, ono má zatím dluhy, kam se podívá. Dluhy, které je nutné zaplatit. Dluhy, které nezaplatí nikdo jiný než rodiče.

Podle posledních průzkumů provedených na školách dluží každé desáté dítě ve věku od 10 do 15 let svým spolužákům a kamarádům kolem jednoho tisíce korun. Je to sice poněkud alarmující číslo, ale nijak překvapivé. Naše konzumní společnost, v níž není důležité co, ale kolik, si prostě vybírá svou daň.

Kapesné ano či ne?

67 % rodičů neváhá „přiškrtit“ rodinný rozpočet, aby svému dítku přilepšili
32 % rodičů říká, že pokud dítě nevychází s kapesným, mělo by jít na brigádu
10 % rodičů zcela striktně doporučuje, že děti by měly utrácet jen to, co samy vydělají

Děti neznají hodnotu peněz, nemají vytvořený žebříček životních hodnot, a tak jsou nejsnazší obětí reklam, jejichž cílem není přesvědčit lidi o tom, že jejich výrobek je nejlepší, ale že pokud jejich výrobek nemají, je vlastně div, že ještě vůbec existují.

Za co tedy naše děti nejraději a nejvíce utrácejí peníze, které nemají?
Nejčastěji jsou hlavními objekty jejich touhy značkové oblečení (23 %), cédéčka (19 %), mobilní telefony a jejich příslušenství (17 %), počítačové hry (15 %) a posezení s přáteli v kavárně či na diskotékách (15 %).

Odpověď na otázku: Co nastane v okamžiku, kdy se rodiče dozvědí, že mají za své děti platit dluhy? - je nasnadě. Ve více než 49 % případů sáhnou do kapsy a dluhy zaplatí. Bez většího potrestání dlužníka. Jen asi 15 % rodičů v takových případech po dětech požaduje, aby jim uhrazenou částku postupně splatily.

Podle 69 % rodičů je na vině přepych, ve kterém dnešní děti žijí. Řešení spatřují v menším kapesném, které by děti naučilo hospodárnosti. Necelých 10 % rodičů pak říká: Ať utrácejí, jak chtějí. Ale jen peníze, které samy vydělají!

Jak vysoké kapesné by podle vás mělo dítě dostávat na základní škole, na střední či v učení, eventuálně na vysoké? Nepomohlo by problém řešit zavedení školních uniforem?

   
08.01.2008 - Dům a byt - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [75] tomdajsová [*]

    Stim kapesným,je to opravdu v dnesní dobe hrozný.Já dávám synovi-14.let 150,kc na co více má vse potrebný doma a dcera je v prní tríde tak dáváme 50,kc do kasicky.Jaste ze ten nejmensí je malej jsou mu 2 roky,ale bude hur

    superkarma: 0 10.01.2008, 12:50:29
  2. [74] posp [*]

    Jako malá jsem dostávala kapesné a dokonce jsem si našetřila ,ted to učím svoji dceru ,která má 11 let jak hospodařit s pěnězi.Ono to chce od malička učit děti ,že nemohou dostat všechno o co si řeknou.

    superkarma: 0 09.01.2008, 07:04:59
  3. [73] peskovka [*]

    no to je děsný doufám že mě to nečeká mám ještě malé děti i když nejstarší dcera už je ve třetí třídě... Mám nad čím přemýšlet no

    superkarma: 0 08.01.2008, 23:20:54
  4. [72] ajme [*]

    naštěstí tohle neřeším,děti jsou už dospělí.Nikdy nedostávali pravidelně kapesné,dostali,to co potřebovali a někdy co chtěli.Pokaždé na to prostě nebylo,co zrovna chtěli.Ale byla jiná doba,k té dnešní se raději nevyjadřuji,nemám zkušenosti,ale některé rodiny to přehánějí a ti druzí se jim chtějí vyrovnat.Tak to vidím u známých,co mají dítka školou povinná a vůbec jim nezávidím.

    superkarma: 0 08.01.2008, 22:27:09
  5. [70] gentiana [*]

    Kadla: Já jsem se párkrát pokoušela vymrčovat a máma mi klidně řekla Dám ti na boty tisícovku, pokud chceš dražší, vydělej si. Pak jsem si sakra rozmyslela, za co těžce vydřený peníz dám. Ne, že bych tu at am některýmu spolužákovi nezáviděla, ale měla jsem pocit morálního vítězství, že tomu spratkovi línýmu na to dali rodiče, zatímco já leštila brambory v zelinářství

    superkarma: 0 08.01.2008, 16:13:40
  6. avatar
    [67] LídaKo [*]

    Kadla: No tohle si naše příšerky nedovolí. Ostatně myslím, že by je to ani nenapadlo. Většinu nákupů oblečení s nimi konzultujeme, takže co si vybrali, to pak nosí. A dokážou si před spolužáky trvat na tom, že je to jejich výběr a pokud se to spolužákům nelíbí, mohou si trhnout protézou. Je jim 18, 17, 12 a 10...

    superkarma: 0 08.01.2008, 14:01:20
  7. avatar
    [66] verkaH [*]

    pažout: ať dáš dětem sebevíc, stejně jim to nebude vhod. Pokaždé se totiž najde někdo, kdo má víc. Ty peníze jsou tvoje a ty rozhoduješ, kolik jim dáš. Myslím si, že je dobře, když dítě (a nezáleží na věku) ví, že nemůže mít všechno a hned. Alespoń si nenabije, až se bude chtít postavit na vlastní nohy....

    superkarma: 0 08.01.2008, 13:56:13
  8. avatar
    [65] Irad [*]

    Studuji prezenčně dvě vysoké školy v cizím městě. Mamka mi platí ubytování, občas si přivezu z domu nějaké jídlo. Otec mi dává 1050 Kč měsíčně. Zbytek je na mě. Předtím jsem dostávala ještě sociálku, ale teď na ni nemám nárok.
    Na střední jsem dostávala 800Kč od otce a sociálku s tím, že jsem si všechny normální výdaje (měsíčník, učebnice, obědy, posezení s přáteli, oblečení, drogerku..) platila (výjimečné vyšší výdaje, jako sportovní kurz, školní výlet do Prahy mi bylo hrazeno).

    Osobně si myslím, že jít s proudem není in. Že zrovna teď letí tento druh trička? No, a co já s tím? Pokud je dítěti více jak 16 není problém, aby si na danou věc vydělal brigádami. Pokud je mu méně, vždycky se dá nějak domluvit na "brigádách" doma, pomoc u baráku apod. Nemusí mít ale všechno. Každopádně peníze za nic? A ještě mu platit úplně všechno? Asi záleží na konkrétním dítěti. Chápu, že se dítě necítí dobře, když nemá prašulky, aby zašlo s partou do kina, sednout si na kolu apod. Tohle by se asi stávat nemělo. Ale nepotřebuje každý měsíc nový mobil, strašně drahé oblečení s tím, že to z minulého měsíce "už je nepoužitelné". Vždycky záleží na spoustě faktorů.

    superkarma: 0 08.01.2008, 13:50:04
  9. [64] Bellana [*]

    Piskotek007: Jsem ještě horší, než si myslíš. Dávám jim peníze na všechno, ať si s tím hospodaří, jak umějí. Co se s nimi mám babrat . Jsou totiž všichni dospělí a bydlí na koleji. Pokud byli doma, stravenky si kupovali. Jen dcera jeden měsíc vyzkoušela metodu: Utratím prachy na oběd za kredit a šminky, matka vyměkne. Matka nevyměkla a dcera přežila o chlebu se sýrem. Ani moc nezhubla a pleti to prospělo, protože z kapesného nezbylo na sladkosti. (A nikdy mi to nevyčítala.)

    superkarma: 0 08.01.2008, 13:40:57
  10. [63] Mehteb [*]

    Školní uniformy nic neřeší a degradují lidskou osobnost. Když jsem žila v Rusku, tak tam všichni chodili v uniformě a mě z toho bylo fyzicky zle - žádný barvy, žádná originalita a stejně to lezlo do peněz, protože děti musely mít 2 -3 stejný - no a protože rostou tak se muselo kupovat pořád k normálnímu oblečení ještě tohle. To víte a děti normální oblečení stejně chtěly, hned po příchodu ze školy se převlékaly.......
    Poslat děti na brigádu a když bude chcít nosit jen jedno triko tak ať si ho nosí. Však ono ho to po půl roce přejde....škoda že dneska zaměstnají až od 16 let.....My jezdili na slámu od 7. třídy, na brambory, na chmel už v 16cti a žíly se nám nezkrátily. Naopak - za vydělaný penízky byly první rifle a doma jsme pak tolik neprudily..........

    superkarma: 0 08.01.2008, 13:16:37
  11. avatar
    [62] Kadla [*]

    gentiana: No jasně, souhlas. Zaprvé kupujeme slušné oblečení, zadruhé odmítám přispívat finančně na hadry, které jsou předražené jen kvůli nějaké pofiderní značce. Jenže o to nejde. Ona se třeba rozmůže móda, že tričko musí být jednobarevné černé s bílým nápisem na rukávu. A hoši půl roku nechodí do školy v ničem jiném a všechna trička koupená (samozřejmě za synovy asistence - resp. jím vybraná trička) se mohou hodit do popelnice, protože prostě teď už frčí to černé triko... A za měsíc se černé tričko hodí do popelnice, protože teď frčí to triko se zipem u krku a v ničem jiném chodit nebudu... A tak je to pořád dokola. Jakoby v těch školách vždycky nějaký blb vymyslel nějakou kravinu a celá škola jako stádo v tom chodí (a rodiče plaťte ohozové "updaty"). Je to celé postavené na hlavu.

    superkarma: 0 08.01.2008, 13:07:19
  12. avatar
    [61] prece ja [*]

    mimochodem, to že šel na brigádu mě stálo víc než kapesný(založit účet, potvrzení od lékaře,boty do práce..)

    superkarma: 0 08.01.2008, 12:58:54
  13. avatar
    [60] prece ja [*]

    možná máte pravdu. Druhá(je to dcera) jde na brigádu od příštího měsíce, takže stejné podmínky,má ted těsně před maturou, takže zřejmě nebude mít tolik. Bohužel je to dáno i tím, že ex na ně neplatí, jsem s nimi sama a nyní dokonce bez práce.Jinak oba dostávali 400kč měsíčně a někdy si z toho platilii i věci do školy, což jsem ani nevěděla.

    superkarma: 0 08.01.2008, 12:56:42
  14. [59] gentiana [*]

    Jak si kdo děti vychová, takové je má, ať už v mundúru nebo bez.
    Já bych osobně spratečkovi netolerovala hýkot typu Nutně musím mít mikinu z Ksindlšopu, jinak se mi budou kluci/holky smát. Pokud je spratečkovi 7, tak to má blbý, já jsem náčelník, pokud 17, tak jsem stále náčelník, ale ve výdělečné činnosti mu bránit nebudu.

    Kadla: No... já bych taky potomka nevybavila oděvem, přes který je ze všech stran napsané Hsien Bao Fashion:D a abych pravdu řekla, tak si dodnes odpárávám cedulky z oblečení, protože přece nejsem nějakej snob, kterej musí dávat okázale najevo, že je Někdo. Já to mnohem raději dávám najevo neokázale, abych nepoutala pozornost lůzy.

    superkarma: 0 08.01.2008, 12:54:00
  15. avatar
    [58] Z_U_Z_U [*]

    prece ja: souhlasím s Kassy. Ocenit synovu snahu si přivydělat ke kapesnému tím, že mu kapesné seberu a druhému, který by nedělal ho nechat mi přijde hodně demotivační

    superkarma: 0 08.01.2008, 12:36:13
  16. avatar
    [57] Kadla [*]

    No, já to mám denně na talíři od třináctiletého syna: Mami, tohle tričko si nemůžu vzít, kluci by se mi smáli. Mami, v těchhle botách nemůžu jít, dělali by si ze mně legraci. Mami, ta bunda musí být černá a bez nápisů, jinak budu mít ostudu. A to je pořád dokola.... Já bych teda pro ty uniformy byla.

    superkarma: 0 08.01.2008, 12:31:07
  17. avatar
    [56] Kassy [*]

    * To nedokážu odhadnout, jelikož děti nemám. Já jsem na gymplu dostávala 300 měsíčně, ale to byly peníze čistě pro mou potřebu. Obědy, dopravu, učebnice... mi rodiče platili zvlášť. Teď na VŠ mám od našich 3000 na měsíc a rozhodně by mi to nestačilo, kdybych neměla pracujícího přítele, který nám platí bydlení a většinu výdajů na domácnost.
    * Školní uniformy nevyřeší nic, děti, které chtějí druhé šikanovat a posmívat se, by si našly jinou záminku. Jsem proti nim, už jsem to tu psala.

    prece ja: To mi nepřipadá jako úplně vhodný přístup. Synek projevil snahu, našel si brigádu a je za to potrestán odebráním kapesného. I když má z brigády víc, je to podle mě trochu demotivační. Zvlášť, když druhému synovi kapesné zůstalo a stále tak dostává peníze zadarmo.

    superkarma: 0 08.01.2008, 12:05:24
  18. [55] terenniberuska [*]

    já jsem vždy učila a učím na co nemám -nemusím mít,to byly vždy slova moji mamky,kterých se většinou držím i já.A zatím to u nás vychází a syn když je na vysoké se taky snaží,když tak jde na brigádu,alespon si snad všeho ví váží

    superkarma: 0 08.01.2008, 12:03:51
  19. avatar
    [52] Piskotek007 [*]

    pažout: V 17 500 no to asi není zrovna hodně,ale pravda můžou si přivydělat...

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:51:57

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [51] pažout [*]

    Ať to čtu jak chci, nikdo se nevyjádřl konkrétně, kolik že dítkám dává na měsíc, mám 17ti letá dvojčata a na měsíc mají každý 500, jen pro sebe, všechno potřebné jim zaplatím. Je to málo nebo moc? Tvrdí mi, že "každej" má víc, ale ony víc nedostanou - až budou mít vyznamenání, možná...a taky si můžou přivydělat....

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:50:39
  2. avatar
    [50] Piskotek007 [*]

    Majucha: Tak proč si to těm dětem nevysvětlila

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:47:56
  3. avatar
    [47] Ťapina [*]

    Majucha: Blbost, psaním taháků se člověk naučí nejvíc

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:39:51
  4. avatar
    [46] Z_U_Z_U [*]

    Bellana: v celku souhlas, i když jak jsem psala, chce to zlatou střední cestu
    Piskotek007: myslím že to bylo myšleno tak, že když děti hloupě utratí peníze na obědy za kraviny, doma pak nedostanou nic navíc... snad

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:36:52
  5. avatar
    [45] shb [*]

    nevím a uniformy???

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:36:31
  6. avatar
    [42] Piskotek007 [*]

    Majucha: To se tady asi stát nemůže.....

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:34:00
  7. avatar
    [41] Piskotek007 [*]

    Bellana: Hloupě utratí peníze za obědy?Dobrý přístup to učíš děti že jim dáváš peníze na obědy,ale ať nejsou blbí a obědy si za ně nekupují ať si radši kazí žaludky´???

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:33:00
  8. [38] Bellana [*]

    Z_U_Z_U: Samozřejmě si nemyslím, že děti mají chodit oblečené v šatech po prastrýčkovi a jíst suchý chléb a zapíjet ho vodou . Jde o to, že když andílkové něco chtějí, tak rodičům, častěji matce, se slzou v oku vyprávějí, jak všichni už mají ten štabrklon s hvězdičkami, že oni jsou bez toho nemožní, že jim to matka pořídí bez ohledu na rodinný rozpočet, místo aby jim vysvětlila, že síla osobnosti je v tom, že nepodléhá davové psychóze a že silnější je ten, po kterém se ostatní opičí, ne ten, kdo se opičí. I děti musí chápat finanční možnosti rodičů, tudíž i své. A když hloupě utratí peníze za obědy, jejich volba. Doma by se kvůli tomu neobjevila ani kůrka navíc proti obvyklým zvyklostem. Rozhodně nejsou dnešní děti horší, než jsme byli my. Jen ti horší jsou více vidět, slušných a rozumných si nevšimneme.

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:30:51
  9. avatar
    [37] pajda [*]

    Majucha: viděla bych praktickou stránku i v tom, že na škole pořád necházíme nějaké oblečení..naposledy plesové šaty a v šatnách u tělocvičen se - bohužel - krade. Kus uniformy by asi až tak nelákal...

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:30:15
  10. avatar
    [36] Piskotek007 [*]

    Majucha: To zase jo no.. To tam moc za školu asi nechodí když jsou tak snadno odhalitelní ne??

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:26:06
  11. avatar
    [33] Piskotek007 [*]

    Majucha: Tak v těch teplákovkách jako ze spartakiády vypadat musely ,mě se líbí ty klasické kluci-sako,gatě,kravatu a košily,holky-sukně,košile,sako

    superkarma: 0 08.01.2008, 11:22:36
  12. avatar
    [30] Piskotek007 [*]

    Majucha: Tak v tomhle sem asi jiná mě se zas uniformy hrozně líbí je to roztomilé-podle mě

    superkarma: 0 08.01.2008, 10:57:24
  13. avatar
    [29] Ťapina [*]

    Piskotek007: Ono je to krom jiného děsně nepraktické, taková uniforma není levná záležitost, a jak se to řeší? Dítě střídá dvě, které se za víkend musí stihnout vyprat? Co když si v úterý zmaže druhou? Nebo jich teda musí mít víc? Mně stačí, jaký mám kolikrát problém s pracovním oblečením, a to to není vyloženě uniforma, jen by to mělo být v přiměřených barvách a praktického střihu.

    superkarma: 0 08.01.2008, 10:52:42
  14. avatar
    [26] Piskotek007 [*]

    Majucha: Tak to asi jo,ale stejne proc ste proti uniformam tak zaujate??I kdyby se nic navyresilo me by se to libilo

    superkarma: 0 08.01.2008, 10:39:49
  15. avatar
    [23] Z_U_Z_U [*]

    Bellana: tohle je dost dvojsečné. Ano, děti jsou kruté a právě proto se z těch, které budou oblečeni jako prosťáčci a budou extrémně vyčuhovat z řad, stane velice snadno terč šikany a posměchu. Málokteré malé dítě je natolik "osobnost" aby si uvědomila, že o tomhle to není a prošla tím bez mindráků. Rozhodně nepodporuju stádovost a to, že moje dítě musí mít všechno co ostatní, na druhou stranu ale nehodlám zacházet do opačných extrémů a argumentovat tím, že ho tak " zoceluju". Jako ve všem i tady platí zlatá střední cesta.
    Ke kapesnému...kapesné přiměřené, chceš víc? Mazej na brigádu a poznej hodnotu peněz

    superkarma: 0 08.01.2008, 10:23:40
  16. avatar
    [22] Bambína [*]

    Moje děti a teď i vnoučata dostávají kapesné k svému věku.Starší vnoučata chodí i na brigády a tak žádný problém nikde nevidím.Na druhou stranu,některé jsou šetrní a dva z nich utrácejí jak se dá,když nemají,spoléhají že rodiče nebo já,jim dám,ale musíme vědět na co to je.Přijde kázání,ale není to nic platné.Prostě někdo zná hodnotu peněz a někdo ne.

    superkarma: 0 08.01.2008, 10:23:35
  17. avatar
    [21] prece ja [*]

    mám dva pubertáky. jejich kapesný je docela malý. přesto si většinou ušetří, co chtějí a ten mladší to vyřešil tím, že nastoupil na brigádu. když jsem mu řečkla, že tím pádem mu kapesný už nedám( má z brigády daleko víc), nikterak se nebránil.v létě na brigádě byli oby. a za co utrácí, nijak neřeším, stejně by mi nemuseli říct pravdu.

    superkarma: 0 08.01.2008, 10:08:55
  18. [20] Bellana [*]

    Před pár lety tady byla ohnivá diskuse o rodině se třemi talentovanými kluky, která šetřila na jídle a oblečení a ušetřené peníze používala a v budoucnu chtěla použít na studium dětí. Většina tenkrát tuto rodinu odsuzovala, že chudákům klukům zadělává na mindrák kvůli oblečení, že ony to svým dětem nezpůsobí. A tady je podle mě jádro pudla - proč se u všech všady považuje za důležitější mít hadry a všelijaké krámy jako všichni ostatní? To si děláte, milé matky, samy. Nejprve svým mrňatům koupíte, na co si ukáží, a pak jste nešťastné, že si ukazují na stále dražší krámy. Místo kupování blbin jste si s nimi měly povídat, v pubertě už je pozdě. Děti vždycky, i za mých mladých let, byly kruté a vždycky budou. Takže je třeba ty slabší zocelit, ne chránit, jinak z nich vyrostou pobírači dávek.

    superkarma: 0 08.01.2008, 10:07:10
  19. avatar
    [19] Věrulinka [*]

    Uniforma nic nevyřeší kouření,drogy již na základce

    superkarma: 0 08.01.2008, 10:01:10
  20. avatar
    [17] Ťapina [*]

    Taky se dobře šetřilo na kraviny tím, že se nekoupil měsíční kupón na MHD a jezdilo se na černo

    superkarma: 0 08.01.2008, 09:47:10
  21. avatar
    [16] Aloren [*]

    Je to složitý problém, ale fakt je, že děti disponují obrovským množstvím peněz, které opravdu nepotřebují, prostě jim je rodiče dají, aniž by následně sledovali, na co je jejich dítě využívá...Samozřejmě, rozdíly mezi dětmi se nesmažou uniformou, ale určitě výchovou v rodině, ale hlavně ve škole, co se týče školních záležitostí. Každá škola by měla mít daná pravidla, která by se měla striktně dodržovat...Přílišná benevolence je zde na škodu...

    superkarma: 0 08.01.2008, 09:46:55
  22. avatar
    [14] Piskotek007 [*]

    Nyotaimori: a jak já mám změnit systém výuky?Nelíbí se ti systém tak změn dítěti školu jednoduché jak facka...Když je dítě šikanované kvůli hadrům na které nemá není to problém?Kde žiješ tebe zajímá systém výuky kvůli kterému můžeš změnit školu kterých je nespočet a to že ti třeba šikanujou dítě je maličkost ha ha ha.Čemu se budou víc vysmívat když budou uniformy??

    superkarma: 0 08.01.2008, 09:37:30
  23. avatar
    [10] Piskotek007 [*]

    Nyotaimori: Čemu?Co takhle věčnému posmívání,že ten či ona nemají značkové popřípadě poslední dobou tak frčící skejtové oblečení za shopu v cenách na které každý nemá jen tak pro zajímavost....

    superkarma: 0 08.01.2008, 09:22:55
  24. avatar
    [8] Piskotek007 [*]

    Uniformy by rozhodně alespoň na základce dost pomohly,kapesné?To sem nikdy nedostávala a dneska je v něm u děcek dost rozdíl.No na co je prvňákovi 1000kč na měsíc vždyť niuc nepotřebuje.A pak se s ním většinou baví jen kvůli kupování sladkostí...

    superkarma: 0 08.01.2008, 09:15:07
  25. avatar
    [7] Kuře [*]

    Já mám obě děti ještě malé, ale juž na ně čeká práce u tety v obchodě a cukrárně. Jak jim "odbije" deset, budou tam pomáhat za penízky. Zatím "pomáhají" příležitostně a za odměnu dostávají zmrzlinový pohár. Když se jim nechce, dostanou "jenom" kopeček zmrzliny. Kupodivu to rychle pochopily a jak vejdou, tak se hned ptají po práci.

    superkarma: 0 08.01.2008, 08:59:07
  26. avatar
    [6] lenoška [*]

    tak tohle naštěstí neřešíme,asi jsou spořivý po mamince

    superkarma: 0 08.01.2008, 08:17:24
  27. [5] veverik [*]

    na základce jsem nedostávala kapesné vůbec, na střední 200 a vždy jsem nějak vyšla. Pro školní uniformy určitě nejsem, já osobně jsem je v posledním ročníku musela nosit a bylo to něco strašného

    superkarma: 0 08.01.2008, 08:06:04
  28. [4] wijan [*]

    Syn s kapesným (celkem nízkým) vycházel - je dost šetrný. Nyní je na VŠ - to už je o něčem docela jiném. Ale pro školní uniformy bych rozhodně nebyla.

    superkarma: 0 08.01.2008, 08:00:33
  29. avatar
    [3] Májík [*]

    jo jo, to znám,o výši kapesného vedeme se synem neustálý boj, dřív si z něj dokázal docela dost ušetřit,ale v poslední době utrácí a utrácí a v "den výplaty" většinou už nemá ani korunu

    superkarma: 0 08.01.2008, 07:38:38
  30. avatar
    [1] ZP [*]

    to se mě už netýka

    superkarma: 0 08.01.2008, 00:19:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme