.

„Zabila jsem kamarádku a teď za to trpím,“ svěřuje se Kateřina

Vztahy

„Zabila jsem kamarádku a teď za to trpím,“ svěřuje se Kateřina

Jeden okamžik nám může změnit celý život. Pro někoho okřídlená fráze, pro Kateřinu (20) tvrdá realita. Jen pár vteřin stačilo k tomu, aby se jí zhroutil svět.

Před rokem se s kamarádkou vracely z oslavy a ona řídila. Už se jí ale klížily oči. Aby také ne, ve tři hodiny ráno. Jenže ačkoli dělala vše pro to, aby dojely domů v pořádku, pár kilometrů od cíle usnula. Zatímco ona vyvázla jen s pár zlomeninami, její kamarádka nepřežila.

ženaOd soudu sice odešla s podmínkou, ale odpykává si mnohem větší trest. „Kdo to nezažil, vůbec si nedovede představit, jak hrozné to je. Týdny po nehodě jsem vůbec nevycházela z domu a s nikým nemluvila. Ve dne mě trápily neskutečné výčitky, v noci mě budily hrozné sny. Docházela za mnou psycholožka, která mi moc pomohla. Bez ní bych to vůbec nezvládala. Byla navíc jediná, kdo mě neodsuzoval. Tedy ne že bych si to od ostatních nezasloužila. Své viny jsem si moc dobře vědoma, to mi věřte,“ svěřuje se Kateřina, která se podpory nedočkala ani od svých nejbližších.

Že mě nenávidí rodiče mojí kamarádky, to mě vůbec nepřekvapilo. Mají právo na to, dělat mi všemožné naschvály a pomlouvat, zabila jsem jim dceru. Ale že mě nepodrží ani moji rodiče… Dávají mi neustále najevo, jak moc jsem je zklamala. Při každé příležitosti mi to nezapomenou, třeba jen náznakem, připomenout. Jako bych na to já sama nemyslela každý den,“ říká Kateřina s tím, že v jejich malém městě už nemůže žít.

„Odstěhovat se a utéct od toho všeho, po tom toužím už od začátku. Jen tak nebudu mít denně na očích, co se stalo. Jenže to pro mě znamená, že musím nechat školy. Nezvládla bych při ní pracovat, abych mohla platit nájem. A tak teď zvažuji, co je pro mě menší zlo,“ dodává mladá žena s tím, že na misce vah zatím převažuje touha spálit za sebou všechny mosty.

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Čtěte také:

   
17.05.2016 - Příběhy - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [33] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #30 Psychický nátlok to evidentně je nejen z "pohledu té slečny". Jak si lze přečíst, nečekala pochvalu, ale oporu.

    A nakonec: útěkem od rodičů a z toho prostředí se určitě slečna nezbaví svého svědomí a všech problémů, ale alespoň bude mít na řešení svých problémů klid a nebude jí k těm problémům přispívat její nejbližší okolí svým hloupým chováním.

    Docela by mne zajímalo, co od své dcery teď (po tom, co už nejde nijak napravit) rodiče očekávají. Veřejnou rituální sebevraždu?

    superkarma: 0 18.05.2016, 13:54:35
  2. avatar
    [32] SNÍŽEK [*]

    potřebuje pomoc a podporu rodičů,i s nima by měla promluvit psycholožka.Sml80

    superkarma: 1 17.05.2016, 21:58:53
  3. avatar
    [31] nelysek [*]

    Nebudu se vyjadřovat ani tak k otázce zda zůstat či se odstěhovat, ale k nehodě samotné. Pokud byly na oslavě spolu, musela kamarádka vidět, že je Kateřina unavená, dále na ní asi nemluvila (tedy zřejmě také spala) a tím ji neprobírala a nakonec vždy se dá jízda odmítnout nebo odložit (i kdybychom si měli hoďinu pospat v autě). Takže s tou vinou bych to neviděla tak jednoduše Sml80 a právě nad tím by se měli zamyslet ti kteří ji odsuzují. Asi bych se osobně na školu zatím vykašlala, odstěhovala se a dala se dohromady, pak bych řešila co dál. A co se týče rodičů, měli by se probrat nebo by to nemuselo skončit jen smrtí kamarádky.

    superkarma: 1 17.05.2016, 21:54:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    gerda — #27 "Psychický nátlak" to může být jen z pohledu té slečny, která evidentně není v pořádku, a vykládá si patrně úplně všechno jako nějaký útok proti sobě. Přitom to tak nemusí vůbec být. Sml80 Nevím, co čekala, pochvalu asi přece jenom ne, ale že by záměrně všichni kolem ní pořád jen dělali dusno, tomu nevěřím, protože to by se zbláznili brzo taky. Ona chce prostě utéct a myslí si, že tím všechno vyřeší, že mávnutím proutku všechno, co ji tíží, zmizí. Nezmizí. To půjde s ní. A až udělá nějakou další botu, zas uteče? Sml80 Co to bude za život, na útěku? Líp by udělala, kdyby se s tím malérem vyrovnala tam, kde je, byť s pomocí psychiatra, když to zjevně sama nedokáže. Tady má aspoň nějaké zázemí, i když momentálně může mít pocit, že ne. Až bude někde za těmi spálenými mosty sama, bude tam opravdu sama. Na všechno a pořád. Přes spálené mosty se moc nedá očekávat nějaká pomocná ruka. Měla by o tom minimálně zapřemýšlet.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #33
    superkarma: 1 17.05.2016, 17:24:16
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    vladka321 — #28 Sml67

    superkarma: 0 17.05.2016, 15:33:55
  3. avatar
    [28] vladka321 [*]

    Rikina — #21Mě už se jenom nelíbí to, že dítě, může rodiče zklamat. Vychovávám čtyry děti, tři jsou již dospělé (30, 22, 21 a 12let) a děti tropily také hlouposti, také mi lidé říkali, to si nesmíš nechat líbit, musíš jim dát najevo, tohle bych nesnesl/a... a byli to i blízcí lidé. Poněvadž prostě děti hledají sami sebe, hledají cestu, procházejí revoltou a také se jim dějí nástrahy, které sám život připraví a které se jen velmi těžko, tedy pokud vůbec dají ovlivnit (viz. případ zmiňované dívky, která nešťastnou náhodou, shodou okolností, možná i lehkovážností způsobila nehodu, jenž ji poznamenala... A snad právě proto jí prostě rodiče musí být oporou, musí jí dát jednoznačně najevo, jak ji milují a jak ji podpoří třeba proti celému světu, proti všem...) tady prostě o zklamání nemůže být řeč. Není to zklamání, je to něco, co se sice nedá odestát, ale musí se jít dál, všichni se přes tu tragédii musí dostat...

    1. na komentář reaguje kobližka — #29
    superkarma: 3 17.05.2016, 15:22:29
  4. avatar
    [27] gerda [*]

    Rikina — #21 Ale vyhánějí ji. Svým chováním a neustálým psychickým nátlakem. Žít trvale v takovém dusnu, to by se zbláznil snad každý. Holka potřebuje pomoct a oni ji deptají. Kdyby se na hlavu postavila, kamarádce to život nevrátí. Jestli se z toho prostředí nevymaní, přijde i o ten svůj.

    1. na komentář reaguje Rikina — #30
    superkarma: 0 17.05.2016, 15:19:52
  5. avatar
    [26] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #24 Protože jsou to rodiče! Kdo jiný by měl slečně pomoci a to nejenom materiálně, ale (především) psychicky, emocionálně. Každý člověk potřebuje duchovní podporu, i hrdinové z amerických filmů.

    Slečna docela jasně píše, že jí chybí právě podpora. Takové to jednoduché: "I když jsi udělala chybu, máme Tě rádi a nedáme Tě." Jejich zklamání je pochopitelné, jejich chování ale ne.

    Vůbec mi nějak připadá, že není správné soustředit se na materiální záležitosti - kde bydlet, jak vydělávat. To se vždycky nějak vyřeší, i když třeba za cenu snášení nějakého nepohodlí. Důležitější je pomoci té dceři, aby mohla žít dál, to znamená především nabídnout odpuštění a smíření...

    superkarma: 2 17.05.2016, 15:02:06
  6. avatar
    [25] 38riki [*]

    Odstěhovat se, začít znovu, najít si práci. Školu si jde dodělat vždycky.

    superkarma: 0 17.05.2016, 14:39:53
  7. [24] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #23 Tam se nepíše, že by jí předhazovali vinu. Vlastně se tam nepíše skoro nic konkrétního. Vůbec nevíme, jak to vypadá, to zmíněné "náznakem připomenout". Sml80 Kdo ví, co pod tím slečna myslí. Kromě toho - ti rodiče jsou taky jenom lidi. Málokterý rodič by nebyl poněkud rozmrzen tím, že si jeho dítě vyrobilo hned na začátku života takový škraloup. Možná si sami nevědí rady, jak se s tím vyrovnat. Konec konců nežijí ve vzduchoprázdnu a musí se nějak postavit i k tomu, co se děje kolem nich. Třeba jí pomoct chtěli, nebo pořád chtějí, ale ona nechce. Slečna chce hlavně utéct - ale útěk je to nejjednodušší a taky ne moc statečné řešení. Jistě, je jí teprve 20, dá se to pochopit. Ale pořád nevidím důvod, proč tak jednoznačně odsuzovat právě rodiče, kteří za celou tu situaci můžou nejméně. Sml80

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #26
    superkarma: 1 17.05.2016, 13:48:50
  8. avatar
    [23] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #21 Neustále někomu předhazovat vinu a připomínat mu, jak "je" špatný, to je psychický teror. Asi jí do očí neřekli, že jí doma nechtějí (možná na to nemají odvahu), ale dávají to najevo dost jasně. Měli by se spíš snažit pomoct.

    1. na komentář reaguje Rikina — #24
    superkarma: 1 17.05.2016, 13:32:28
  9. [22] Rikina [*]

    No a když si to přečtu znova - za slečnou docházela psycholožka - kdo to asi obstaral? Nebyli to náhodou právě rodiče, kteří měli starost o dceru, která nevycházela a nekomunikovala? Sml80 Mně z toho teda nevychází, že slečna je ublížená a rodiče jsou zatvrzelí a "dávají jí to sežrat". Spíš by slečna ještě nějakou tu odbornou péči potřebovala i dál.

    superkarma: 1 17.05.2016, 13:31:51
  10. [21] Rikina [*]

    Ale v tom článku se nikde nepíše, že ji rodiče zavrhli, nebo že ji snad vyhazují z domu. Píše se, že jí dávají najevo, že je zklamala. No, to asi ano. Sml80 Ale nikde tam není nic o tom, že by nemohla zůstat doma a dál studovat. To ona chce pryč, a pálit mosty. Potom ale holt musí počítat s tím, že to nebude jednoduché, a že nemůže mít všechno. Rodiče ji přece nevyhánějí, takže je to její volba.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #23
    2. na komentář reaguje gerda — #27
    3. na komentář reaguje vladka321 — #28
    superkarma: 1 17.05.2016, 13:18:15
  11. [20] Pavlína Süserová [*]

    Sml15

    superkarma: 0 17.05.2016, 12:46:51
  12. avatar
    [19] kobližka [*]

    Věřím tomu,že člověka,který má nějak svědomí,tohle musí strašně tížit.Každodenně to mí před očima a žiít s výčitkami.Ale i tohle se časem spraví,jako ostatně všechno.Jen opravdu nechápu Kateřininy rodiče.Co od ní chtějí,proč jí v jejím zoufalství nepodrží a nejsou jí oporou? Sml80Když bych věděla,že moje dítě není žádný úkladný vrah,rozhodně bych ho neodvrhla.Přesně jak píše Suzanne v příspěvku č.15.

    superkarma: 1 17.05.2016, 09:54:58
  13. avatar
    [18] Motty [*]

    Rodiče ji s tímhle přístupem možná přivedou nakonec k sebevraždě, doufám, že pak budou spokojeni.... To snad ani není možný, zajímalo by mě, jestli oni neudělali nikdy v životě žádnou chybu, kterou nemůžou odčinit. Jasně, tahle chyba byla hrozná, kamarádku stála život, ale ona přece kamarádku nezabila schválně. Jak můžou rodiče říct, že je zklamala? Zklamat se dá spoustou věcí, ale ne tím, že mám nehodu a někdo při ní zemře. Být Katkou, jdu od nich pryč nebo se stane další neštěstí.

    superkarma: 2 17.05.2016, 09:45:27
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    Suzanne — #13Naprostý souhlas. A rodiče by měli sami zpytovat svědomí. Kdo oni jsou, když nedokážou odpustit? Jak se můžou takhle zatvrzovat proti vlastnímu dítěti, které je zoufalé a neví kudy kam - kam už má jít člověk co se mu zhroutil svět, když ne k vlastní rodině?Sml15

    Holce by mohlo být lépe, kdyby byla věřící a šla požádat o pomoc duchovního. Cizí člověk by jí nakonec mohl pomoci víc než její rodiče a její utrápenou duši pozvednout z prachu, jak se zpívá v jedné hezké písni.

    superkarma: 0 17.05.2016, 09:39:08
  15. [16] bobani [*]

    ty její rodiče opravdu nechápu ... bude ji to pronásledovat do konce života , ale ty mosty bych za sebou spálila a odstěhovala se . vždy se najde řešení

    superkarma: 0 17.05.2016, 09:27:07
  16. avatar
    [15] Suzanne [*]

    gerda — #9 Taky mě to udivuje. Kdysi jsem četla jednu báseň o matce. Že svého syna v noci přikryje, i kdyby byl vrah. Je to strašně hluboké téma. Přijala bych svoje dítě, i kdyby zbloudilo. Natož v téhle situaci. Myslím, že práci s odpouštěním bude mít i ona. Svým rodičům.

    gerda — #10 Napsaly jsme to samé Sml22

    superkarma: 3 17.05.2016, 09:25:02
  17. [14] ko21 [*]

    Arella — #12 jasně, toje asi nejlepší řešení

    superkarma: 0 17.05.2016, 09:22:06
  18. avatar
    [13] Suzanne [*]

    Rikina — #6 Ale s takovou se může rovnou jít oběsit Sml80 Pokud bude uvažovat takhle, je konec. Znám zaměstnavatele, kteří spolupracují s Probační a mediační službou. Zaměstnají i člověka, který ublížil na zdraví ve rvačce. Zaměstnají i někoho, kdo kradl, a teď lituje. Tohle byl čin, který se prostě STAL, vinu holka nese za něco, co nezpůsobila vědomě či úmyslně. Takže ano, leckdo ji zaměstná. Musí odpustit sama sobě. Musí. Pak musí jít dál. A může žít i šťastný život, protože minulost nezmění. A může si dodělat i školu, jako spousta lidí, které nikdo další nepodporoval. Ale nesmí se tomu poddat.

    1. na komentář reaguje gerda — #17
    superkarma: 10 17.05.2016, 09:21:09
  19. [12] Arella [*]

    Je mi to líto, ale jedna věc mi není jasná: proč lézt za volant, když se mi chce spát? Auto je hrozná zbraň...A pokud už, měl by na řidiče spolujezdec mluvit...

    Každopádně držím palce, byla bych klidně pro odchod i do zahraničí. Možná by začala s mytím wc, ale když bude šikovná, nemusí u toho zůstat. Hodně štěstí...

    1. na komentář reaguje ko21 — #14
    superkarma: 0 17.05.2016, 09:11:45
  20. avatar
    [11] hyenka [*]

    Přece to neudělala schválně! Vždycky mně napadne, kolik z těch, co do takového nechtěného viníka kopou bylo třeba na interrupci. A vědomě.

    superkarma: 1 17.05.2016, 09:03:51
  21. avatar
    [10] gerda [*]

    Rikina — #6Zavinila...že usnula. Je vina a vinaSml58. Život nekončí cestou od soudu, ale neustálé odsuzování člověka okolím ho může taky zabít. Já teď spíš polemizuju v etické rovině. No, když nebude studovat, může pracovat manuálně, pořád je naděje. Podle všeho je pořád ještě slušný člověk, co jenom udělal tragickou a osudovou chybu. Má se snad jít oběsit, aby vyhověla sousedům?Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #15
    superkarma: 2 17.05.2016, 08:59:51
  22. avatar
    [9] gerda [*]

    Možná by rodičům pomohla představa, že mrtvá je jejich dcera. Mohlo do nich přece naprat auto v protisměru! A byli by mrtví třeba všichni. Ona (asi teda bohužel pro ni)Sml28Sml80 zůstala naživu, tak jí to dávají sežrat. A možná se tak chovají jen ze zbabělosti, vypočítavosti, aby vypadali pěkně kvůli lidem, aby ti viděli. Sami se nedovedou postavit na obranu svého dítěte, nedovedou se postavit lidským řečem...já teda nevím, ale v její situaci ji ještě dorážet, to je nelidské.Sml68

    1. na komentář reaguje Suzanne — #15
    superkarma: 1 17.05.2016, 08:55:43
  23. [8] zlá teta [*]

    Je to pro ní hrozná situace. Výčitky bude mít asi celý život. Ale že ji nepodrží ani rodina, to je smutné. Kdo řídí auto, nikdy na 100 % nemůže říct, že se mu nějaká nehoda nestane. Proto nemůžu odsoudit někoho, komu se to stalo. Ale ty, kdo jsou opilí nebo zfetomaní, to je jiná. Za to bych dávala mnohem větší tresty.

    superkarma: 1 17.05.2016, 08:38:52
  24. avatar
    [7] Ni-ka [*]

    Odstěhovat se, jenže kde na to vzít peníze???Ve 20ti určitě nemá naspořeno, aby z toho vyžila po dobu studií. Já nevím, jedině školu dálkově a odstěhovat se k někomu na privát a chodit na brigády. Nejhorší je, že jí nepomůžou ani rodiče:((((Píšu blbosti, prostě nevím, je to hrozná situace.

    superkarma: 0 17.05.2016, 08:21:00
  25. [6] Rikina [*]

    gerda — #1 Jestli od soudu odešla s podmínkou, jak se v článku píše, bylo prokázáno, že tu nehodu zavinila. Takže s vysokou pravděpodobností přišla o řidičák, má záznam v rejstříku, je jí dvacet, takže má nulovou praxi - kdo ji s tímhle zaměstná? Sml80 Teď zřejmě bydlí u rodičů a studuje, aby se mohla od nich odstěhovat, musí mít nějaký příjem, aby měla být z čeho živa. A při práci ještě dál studovat? Dost pochybuju, že by to vůbec bylo možné.

    1. na komentář reaguje gerda — #10
    2. na komentář reaguje Suzanne — #13
    superkarma: 2 17.05.2016, 07:55:31
  26. avatar
    [5] enka1 [*]

    gerda — #1 Sml22

    superkarma: 0 17.05.2016, 07:27:28
  27. [4] Darmovzalova [*]

    Andreadornova — #3souhlasím

    superkarma: 0 17.05.2016, 07:04:40
  28. [3] Andreadornova [*]

    Je mi jí spíš líto největší trest je pro ní vědomí, že zabila kamarádku nedokážu si představit co prožívá

    1. na komentář reaguje Darmovzalova — #4
    superkarma: 0 17.05.2016, 06:56:00
  29. avatar
    [2] Suzanne [*]

    gerda — #1 Sml22

    superkarma: 0 17.05.2016, 06:41:50
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Smutné, že ji všichni odsuzují. Byla snad opilá nebo zfetovaná? Jestli ano, pak ji odsuzují právem. Ale že usnula únavou...je to sice strašné a kdyby nevyjela mohlo být všecko jinak... ale dá se to pochopit. Výčitky svědomí hlodají, není nezodpovědná. Biblické "Kdo jsi bez viny, hoď po ní kamenem" tu sedí přesně. Odstěhování je dobrý nápad, škola jde dělat i s dojížděním.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #2
    2. na komentář reaguje enka1 — #5
    3. na komentář reaguje Rikina — #6
    superkarma: 10 17.05.2016, 06:30:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme