Bulvár

Za znásilnění dítěte smrt nebude

Americký nejvyšší soud rozhodl, že za znásilnění dítěte přestane udělovat tresty smrti. Podle agentury AP, která informaci přinesla, je pět soudců z devíti přesvědčeno, že je tento trest neúměrně tvrdý.

Precedentní verdikt padl při projednávání stížnosti Patricka Kennedyho z Luisiany, odsouzeného k trestu smrti za znásilnění své nevlastní osmileté dcery. Kvůli tomu, že muž dívku nezabil, nebude podle rozhodnutí soudu za svůj čin popraven.

Rozhodnutí soudu o zrušení poprav za znásilnění dítěte platí jen v takových případech, kdy oběť útok přežije.

„Trest smrti není přiměřeným trestem za znásilnění dítěte,“ zdůvodnil rozhodnutí soudce Anthony Kennedy.

Ten také tvrdí, že trest smrti je v těchto případech v rozporu s americkou ústavou, která zakazuje užívání nezvykle krutých trestů.

Od roku 1977 platí  po rozhodnutí amerického nejvyššího soudu zákaz trestat popravou za znásilnění dospělých žen. Většina amerických států za sexuální násilí, které neskončilo vraždou, nepopravuje vůbec.

Trest smrti za znásilnění dítěte využívaly pouze Louisiana, Montana, Oklahoma, Jižní Karolína a Texas.


Myslíte si, že je trest smrti nehumánním aktem v každém případě, nebo že by měl být v případě násilné smrti dítěte u nás znovu zaveden? V jakých případech by podle vás měl být ještě udělován nejvyšší možný trest?

   
26.06.2008 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [69] Meander [*]

    sanvean: Jsem ráda, že ten takový žije za oceánem

    superkarma: 0 27.06.2008, 11:32:51
  2. avatar
    [68] sanvean [*]

    barasv: Podívej se, napsala jsem celkem dlouhý odstavec a pak ho smazala, protože to k ničemu nevede. Ty nepřesvědčíš mě, já nepřesvědčím tebe, tohle si musí každý rozmyslet sám, řekla bych.
    Meander: Někdo takový fakt asi je

    superkarma: 0 27.06.2008, 10:43:31
  3. avatar
    [67] Vivian [*]

    shb: ty jsi tak ušlechtilá

    superkarma: 0 26.06.2008, 21:18:27
  4. avatar
    [66] barasv [*]

    sanvean: já tady nejsem od toho, abych někoho popravovala. Myslím, že osoby oprávněné s tím asi už nemají problém. A hlavně - každý prostě dělá NĚCO... Nechtěla bych být myslivec a zabíjet nevinná zvířata, nechtěla bych být řezník a porcovat je, nechtěla bych být patolog a "vrtat" se v mrtvých tělech... Někdo je prostě KAT - a je to celkem staré povolání. Taky z toho možná nemá zrovna plezír, ale zvykl si, protože někdo to dělat musí. A hlavně - v naší společnosti plné zvrhlostí, nad nimiž mnohdy člověk kroutí hlavou, by to prostě někdo dělat MĚL... Já nejsem sadista, jen je mi víc líto nevinných obětí než jejich vrahů.

    superkarma: 0 26.06.2008, 21:07:52
  5. avatar
    [65] Meander [*]

    sanvean: Na to jsem se ptala v diskusi u odkazu, který sem dala Lotka. Podívej se, jaké se mi tam dostalo odpovědi.

    superkarma: 0 26.06.2008, 19:35:09
  6. avatar
    [64] sanvean [*]

    barasv: Ty osobně bys někoho popravila?

    superkarma: 0 26.06.2008, 19:17:53
  7. avatar
    [63] barasv [*]

    Lotka, sanvean: Mám knížku - Stephen Trombley:Popravy podle protokolu... Je to o různých způsobech poprav v Americe, o utrpení popravovaných, o zpackaných popravách... Jde vám z toho husí kůže po těle, když to čtete... Jenže co když se zkusíte vžít do rolí obětí? To musí být ještě horší, protože ty jsou nevinné. Jsou "trestány", aniž by něco někomu udělaly... Kdo spáchá trestný čin, musí zkrátka počítat s tím, že ho chytí a bude za to pykat. Oko za oko, zub za zub.

    superkarma: 0 26.06.2008, 19:05:31
  8. avatar
    [62] Lotka [*]

    Už tady pár takových článků bylo, tenhle je zajímavej
    http://www.zena-in.cz/rubrika.asp?idc=21652&id=5&zobrazit=vse

    superkarma: 0 26.06.2008, 17:52:42
  9. avatar
    [61] sanvean [*]

    S trestem smrti nesouhlasím, netřeba to zdůvodňovat.

    superkarma: 0 26.06.2008, 17:39:03
  10. avatar
    [60] Jupíí [*]

    A ještě hnusný vtípek:
    " Jaký je rozdíl mezi pedofilem a učitelem? Velký, pedofil děti opravdu miluje. :-)) "

    superkarma: 0 26.06.2008, 17:32:05
  11. avatar
    [59] Jupíí [*]

    Já tuhle sledovala nějaký pořad, kde bylo řečeno, že ty nejhnusnější činy nepáchají pedofilové. Že je to vžité sousloví. Páchají je devianti, bez špetky seběvědomí a schopnosti přežívat mezi běžnou populací. Zaměřují se na ty nejslabší, nejsnáze získatelné a nejsnadněji ovlivnitelné oběti. Tedy děti.

    superkarma: 0 26.06.2008, 17:30:41
  12. avatar
    [58] Lucimo [*]

    Bébina: Nemám kocoura se čtyřměsíčním synkem, ale zcela jistě tam nejde o sex. Zvířata si napodobováním kopulačních pohybů vyjadřují svou dominanci.

    superkarma: 0 26.06.2008, 17:16:15
  13. avatar
    [57] shb [*]

    Kotě: ty teoretiku, za prvé děti nemám a za druhé proč mně shazuješ když nevíš čeho jsem schopná?? a už vůbec nevím proč se teda tak blbě ptáš když tě odpověď nezajímá a jedeš si to svý...

    superkarma: 0 26.06.2008, 15:46:58
  14. [56] Bébina [*]

    *Kotě*: "Mezi zvířaty taky dospělí jedinci s mláďaty nekopulujou"

    To mozna ne, ale kdyby to slo, dali by si ti dospeli jedinci rict. Treba u kocek klidne valchuje kocour sveho 4mesicniho synka.

    superkarma: 0 26.06.2008, 15:40:27
  15. avatar
    [55] barasv [*]

    Když jsem nedávno viděla ve zprávách, jak se zavádí do věznic nový luxusní nábytek za těžké peníze daňových poplatníků, říkala jsem si, že to snad ani není možný... Místo, aby přitvrdili v trestech, takhle vězňům zpříjemňují pobyt za mřížemi!
    Jsem jednoznačně pro znovuzavedení trestu smrti: samozřejmě v případech skutečně prokázaných trestných činů jako je vražda nebo znásilnění dítěte... Jen tak může být společnost stoprocentně ochráněna před takovými zvrhlíky.

    superkarma: 0 26.06.2008, 15:30:10
  16. avatar
    [54] *Kotě* [*]

    shb: jasně, už tě vidím, jak by sis odevzdaně řekla, dobrá tedy, zemřu nevinně, hlavně že ostatní si to zaslouží... anebo kdyby v té situaci bylo např. tvoje dítě

    To miluju, tyhlety teoretický kydy

    superkarma: 0 26.06.2008, 15:05:54
  17. avatar
    [53] shb [*]

    Kotě: jak říkám jsem pro, radši jeden nevinej na sto vinejch, když se tak ptáš tak kdybych byla ta jedna ze sta nevinná a těch 99 vrazi a ti co si tu smrt zaslouží tak proč ne... lepší než těch 99 živejch zrdů co je ještě všichni budem celý jejich život živit...můj názor

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:51:01
  18. avatar
    [49] svetluszka [*]

    Nyotaimori: ....a není jedno co, ale že vůbec??..abych zjistila jestli je sex. deviant, nebo je nebezpečnej "jenom" tím, že třeba rád škrtí nebo potřebuje prachy, ho opravdu potkat nemusím...
    jen tak ze srandy to neoznamujou...

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:43:04
  19. avatar
    [48] *Kotě* [*]

    shb: myslím si, že i jeden nevinně popravený na milion vinných je důvodem, proč je trest smrti nepřijatelný. Jak by se asi líbilo tobě, kdybys byla ta nevinně odsouzená?

    A problém je, že ten počet justičních omylů je mnohem vyšší - v USA nedávno přezkoumávali případy popravených a v některých státech to bylo až 27 procent!

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:35:41
  20. avatar
    [47] RenataP [*]

    Kotě: a troufnu si tvrdit, že nešťastný jsou obě strany zhruba stejně...

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:35:31
  21. avatar
    [46] kareta [*]

    *Kotě*: to nejde Ale znásilněné dítě je lepší než znásilněné a MRTVÉ Mám za to, že je spousta dětí zabita z paniky, že to řeknou a prozradí se to

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:35:00
  22. [45] a.... [*]

    Co se týče trestu smrti, v tom jsem rezervovaná. Podle mého názoru by pro dotyčného, který znásilnil dítě, měla být povinná kastrace. Bez výjimek a bez debat o lidských právech

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:34:51
  23. avatar
    [44] RenataP [*]

    Nyo: nikoliv, zhoubná mateřská láska by mě nutila si svýho deviantíka chránit. A aby měl kšeft, poslala bych ho za tebou, aby tě zbavil nadměrné hlučnosti v okolí

    Já se ptám, protože nevím. Lze deviaci léčit? A kde je ta hranice tolerance k deviantovi? Když jen po nocích sní, kdy už slintá za rohem, kdy znásilní nebo když systematicky zavraždí???

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:34:09
  24. avatar
    [43] *Kotě* [*]

    Nyotaimori 39: ano, rozhodně je společensky přijatelnější být matkou oběti než pedofila - přitom obě mají zhruba tak stejný podíl viny, pedofilem se člověk narodí

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:33:16
  25. avatar
    [42] shb [*]

    no tak smrt za znásilnění asi adekvátní fakt není, ale aspoň doživotí by mohli dostat to dítě je tím taky doživotně postiženo...
    a jinak pro trest smrti jsem, vím že se může stát že popraví nevinného ale radši jeden nevinej na sto vinejch než naopak
    a taky jsem vůbec pro pořádný tresty, hlavně já bych dělala všem to co oni udělali druhejm
    takže např. znásilní chlapce, tak bych mu narvala klacek do pr... co jako? on to dělat může?... no nic, prostě oko za oko a středověk na lidi, to by si každý teprve rozmyslel než by třeba krad, kdyby veděl že mu za to useknou ruce....

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:31:34
  26. avatar
    [41] *Kotě* [*]

    kareta: a jak bys probůh chtěla, aby se odstranilo to tabu? Pedofilní jednání je nepřijatelné vždycky, znásilnění dítěte přece nelze omluvit ani společensky akceptovat Mezi zvířaty taky dospělí jedinci s mláďaty nekopulujou.

    Jo, inteligentní pedofilové většinou svou deviaci zvládnou - viz třeba ze slavných Lewis Carroll, pravděpodobně taky Foglar, ani jeden rozhodně dětem neubližoval. Ale takových je minimum.

    A navíc, pochopitelně, je problém v tom, že velká většina znásilňovačů dětí patologičtí pedofilové vůbec nejsou

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:30:17
  27. avatar
    [38] závislá na čokoládě [*]

    Pokud někdo takhle sáhne na dítě, nemá právo na život. Kdo bere ohled na ty děti a na jejich práva? Odsoudila bych ho a potom bych "omylem" nechala spoluvězně přečíst spis a po měsíci jeho roztrhané tělo zakopala v lese

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:10:59
  28. avatar
    [37] kareta [*]

    RenataP: Andrsen byl taky pedofil, možná proto- když to není sadisticky zaměřený neinteligentní tvor, tak ty pudy sám zvládne mozkem a nutkání zvládne...kdyby to nebylo tabu a pedofilové se nebáli odsouzení společnosti, těch zabitých dětí by bylo taky méně...

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:09:15
  29. [36] Bellana [*]

    Nyotaimori: Díky.

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:08:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [35] RenataP [*]

    Nyo: leda tak exemplář se zaměřením na naprosto stejně deviantské typy jako je on sám, v rámci ranné prevence

    svetluzska: hm, nechtěla bych ho potkat, deviant od pohledu. Proč se TOHLE léčí? Vysvětleme mi jedno, oni se VYLéčí nebo tam jenom do nich doživotně budou cpát uklidňováky, aby rádoby neohrozili společnost. Jestli to druhé, jsem pro utracení.

    superkarma: 0 26.06.2008, 14:04:27
  2. avatar
    [34] alko [*]

    Já navrhuju jako pobytové zařízení velikou vyřazenou loď zakotvenou uprostřed Severního ledového oceánu. I na ostraze by se ušetřilo.

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:58:53
  3. avatar
    [33] Kelly [*]

    Nyotaimori: někdy si myslím, že jím budu já

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:37:59
  4. [31] Bellana [*]

    Nyotaimori: Co to je magara?

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:28:17
  5. avatar
    [30] Kelly [*]

    Nyotaimori 23: ani nevíš, jak Ti rozumím. Právě včera jsem se pozastavovala nad tím, jak se na našem 20 let starém sídlišti zase objevila malá vřískající smráďata. A takový klid tam byl ... občas ... je až s podivem, kolik decibelů jejich prťaté hlasivky vyvinou.

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:27:00
  6. avatar
    [29] Velvet [*]

    Místo vyhoštění, jsem četla vykostění Ale to by možná taky nebylo od věci.

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:21:24
  7. [28] soofii [*]

    gwen: Když na Sibiř, tak jen "naboso", ať jim omrznou všechny 3 nohy, šmejdům deviantským....

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:15:37
  8. avatar
    [27] kareta [*]

    Kdybych věděla, že mi to projde, ušetřila bych na žrádle pro psa- pár tipů mám

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:14:00
  9. avatar
    [26] kačinka [*]

    Radka.Radecka: Ta dobrovolná kastrace je v našem právním systému uvedená, tuhle byl někde rozhovor s nějakým psychiatrem, který uváděl počty provedených a prý neměl ani jeden recidivu. Ale EU nám ji chce zrušit.

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:13:25
  10. avatar
    [25] ToraToraTora [*]

    gwen: dva krajíce?? bez chleba

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:13:04
  11. avatar
    [22] kačinka [*]

    svetluszka: proboha a proč takovýho nechaj jít na procházku!!! A jsme zas u těch nároků, výhod a pod. pro viníky.

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:11:12
  12. [21] Radka.Radecka [*]

    Je mnoho případů, a v poslední době se stále množí, kdy trest smrti je naprosto přiměřený. Nevidím důvod, proč se chovat humánně k někomu, kdo svým postojem k tomu, koho si vybral za svou oběť, všechna práva na humánnost popřel.
    Pokud bychom měli být humánní a jen odsoudit k odnětí svobody, tak s bezpodmínečnou kastrací. A otázka možného omylu? V dnešní době, kdy máme mnouho důkazních prostředků, které dříve nebyly, je omyl skoro vyloučen. A raději mít jednoho "nespravedlivě" vykastrovaného (myslím si, že nevinný člověk, jen tak do podezření neupadne), než ho nechat z humánních důvodů znásilňovat i v budoucnu.

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:08:53
  13. avatar
    [20] gwen [*]

    Kotě: Sibiř je též osvědčeným místem.
    Poslala bych je v mraze kácet stromy s miskou smradlavého guláše a dvěma krajíci chleba na den. Myslím, že pseudohumanistům by se to nelíbilo.

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:06:42
  14. avatar
    [19] Kelly [*]

    svetluszka: ty jo, to je tlama

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:05:17
  15. avatar
    [18] Kelly [*]

    ... dobrá, krutí nebudem, trest smrti teda ne, ale aspoň ustřelit by jim ho mohli.
    *Kotě*: a naložit je na loď, co je na odpis ... a snad by se cestou i zadařilo a oni tam ani nedorazili

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:02:49
  16. avatar
    [17] RenataP [*]

    Ťapina: ano, vyhoštění je tím pravým trestem. Nebo doživotní makačka v uranovém dole, ale to je jaksi více nákladové...

    Je mi zle z představy, že mi nějakej vymletej mozek zabije nebo zprzní dítě a já pak budu každou výplatu odvádět "desátek" na jeho pohodičku ve vězení, případně na "léčbu"...

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:01:00
  17. avatar
    [16] svetluszka [*]

    ..třeba z tohohle taky nemám dobrej pocit..
    http://www.novinky.cz/clanek/143484-policie-patra-po-nebezpecnem-dusevne-nemocnem-muzi.html
    Šternberk mám za humnama....

    superkarma: 0 26.06.2008, 13:00:56
  18. avatar
    [13] *Kotě* [*]

    Ťapina: do Antarktidy, ale bez polárnického vybavení Případně poušť Gobi se mi zdá být vhodným místem Samozřejmě bez krycího oděvu, vody a jídla, ať si miláčkové poradí

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:46:52
  19. avatar
    [12] Ťapina [*]

    Alternativou by bylo vyhoštění, ale to si mohla dovolit Británie po objevení Austrálie, teď už jaksi není KAM tyhle rozkladné elementy posílat, lidská společnost je roztažená všude a kde přece jenom ještě není, tam ať ani neleze.

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:35:48
  20. avatar
    [11] Kacule [*]

    Já totiž nějak pořád nechápu, na jaká lidská práva by tito lidé měli mít nárok - oni se provinili a porušili práva, zákony...takže nechápu, proč by ve vězení měli mít nějké nároky a mělo by se s nimi zacházet jako v bavlnce. Nehledě na to, že je to za peníze lidí, kteří práva a zákony dodržují..tohle se mi fakt příčí

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:34:34
  21. avatar
    [10] svetluszka [*]

    Kacule: ..a nebo tak...
    roth´dně ne to leháro, co tam mají dneska...a když se tam bude "slušně válet" a nedělat problemy, polovinu mu odpustí

    Ťapina: tak nějak jsem to myslela

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:33:42
  22. avatar
    [9] Meander [*]

    Kacule: Yes

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:31:51
  23. avatar
    [8] Ťapina [*]

    Meander: Trest smrti nemusí být jen pomstou, může být i eliminací nebezpečného jedince ze společnosti - promyšlenou, bez emocí a provedenou takovým způsobem, aby společnost nemusela na dotyčného dále přispívat.

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:30:53
  24. avatar
    [7] átéčko [*]

    Kacule: A u nás budou nově vybavovat cely pro ty hajzly . do lomu s nima

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:27:22
  25. avatar
    [6] átéčko [*]

    svetluszka: maajaa65: souhlas

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:26:26
  26. avatar
    [5] Kacule [*]

    Meander: souhlasím - ale pro takovéhle, kteří znásilnili, vraždili a pod. bych si představovala jiné věznice a jiné podmínky. Ne pohodičku s internetem, posilovnou a teplým jídlem. Pěkně nějakou tmavou celu s kyblíkem, jednou prohnilou osuškou a jídlem jednou za den ...to by bylo krásné místo na přemýšlení na doživotí

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:19:29
  27. [4] maajaa65 [*]

    Myslím, že kdo dokáže takto ublížit dítěti...výčitky nemá...

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:16:07
  28. avatar
    [3] kačinka [*]

    Pokud je zabití úmyslný čin, trápí se asi málokdo. Taky jsem v určitých případech pro. Pokud je vina dokázána např. testy DNA a pod.

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:13:15
  29. avatar
    [2] svetluszka [*]

    Meander: ..no, já jsem v určitej případech pro trest smrti...ale rozhodně to není z pomstychtivosti, ale spíš ze strachu, že o ten dotyčnej udělá znovu....
    Ne každej, kdo něco provede, se tím trápí ...

    superkarma: 0 26.06.2008, 12:04:52
  30. avatar
    [1] Meander [*]

    Trest smrti není trestem ale pomstou, mnohdy i vysvobozením. Trestem je život, když má někdo něco takového na triku. Když už ho nezabijí výčitky svědomí, spoluvězni tak ohleduplní nebudou.

    superkarma: 0 26.06.2008, 11:55:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme