Bulvár

Za vysvědčení pejska

Přiznám se, že s námi vždycky bydlelo něco živého, ale nikdy to nebyl pes. Proč? to je jednoduché - já sama s ním ven chodit nemůžu a ani ve snu si neumím představit, že by s pejskem chodil někdo jiný. U babičky, kde byl dvorek a pořád někdo chodil po venku, tam to bylo něco jiného - tam pejsek patřil "do rodiny".

Z výše uvedeného důvodu jsem také nikdy neřešila, že bych dala pejska za vysvědčení - bohatě mi stačí ta zvířena, kterou už vlastníme. A ještě jeden důvod mám - smutné oči těch pejsků, které vídám na ulici nebo u známých na jízdárně. Pejsci na naší ulici jsou totiž povětšinou právě "pečlivě rozmyšlené" dárky. Rodina koupí dítěti pejska, a když je péče přestane bavit, prostě psa strčí k prarodičům - jsou celý den doma, je jim smutno, tak ať mají kamaráda. Pes, který se potřebuje proběhnout, potřebuje pohyb a hru, je tak odkázán na pomalé důstojné popocházení kolem paneláku. Jak vypadá okolí takového domu, to si jistě umíte představit sami.

Na jízdárně pak vidím důsledky dalších metod - berou tam pejsky z útulku, pokud pro ně mají místo a nikdo je nechce. To, že psa najdou někde přivázaného několik dní v lese, je ještě ten mírnější způsob, jak někteří se psy zacházejí - výjimkou nejsou psi se zlomenýma nohama, psi, kteří přežili strašlivé bití, při kterém jim "majitelé" zlámali žebra i páteř, psi, kteří se dokázali osvobodit z pytle a zatížení kamenem se dostat na břeh řeky.

Ale protože vím, že cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly, přece jen jsem se zeptala Ťapiny, studentky posledního ročníku Veterinární a farmaceutické univerzity, fakulty veterinárního lékařství:

Proč štěně není vhodný dárek pro dítě?

Ale štěně je vhodný dárek pro dítě! Starat se ovšem budou všichni.

Malé štěňátko potřebuje očkování třikrát za sebou v rozmezí tří týdnů, odčervování jednou za 14 dní (tohle všechno skončí ve 3 měsících, takže když si někdo vezme štěňátko starší od zodpovědných chovatelů, tak to má celkem bez starostí). Venčení potřebuje štěňátko častěji než dospělý pes, obecně se dá říct, že kolik je mu měsíců, tolik vydrží hodin. Ale zase může ze začátku chodit doma na plínu. Krmení taky častěji, 3-4krát denně, pak se to postupně snižuje. No a pak je tu ještě taková péče, která bude přetrvávat i do dospělosti, podle toho, co je to za plemeno. Kokříkům a pudlíkům se musí čistit uši, některým se musí proplachovat oči, dlouhosrsťáci se musí stříhat. Ale s trochou snažení se dá najít i plemeno, jehož údržba spočívá v "najíst, vodu, ven".

Samozřejmě je tady ještě další stránka věci: Péče o psa je vždycky starostí celé rodiny, protože s ním celá rodina žije. Když má psa člověk, který žije sám, tak pes chodí vstávat i spát s ním, a tak mu naprosto vyhovuje venčení podle toho jednoho člověka. Ale když v rodině mamka vstává v pět a taťka chodí spát ve dvě ráno, tak pes vstane v pět a chce jít ven, přes den si zdřímne a pak ponocuje do dvou a chce jít ven. Venčení podle biorytmů jednoho z rodiny ho rozhodně neuspokojí.

Navíc by pes měl mít i pevnou ruku ve výchově - i malá plemena potřebují vědět, kdo je doma pánem, a od dítěte nemůžeme chtít, aby chodilo se psem pravidelně na cvičák, není-li naprostý nadšenec.

Na základě těchto informací můžu napsat už jen jediné - štěně je vhodný dárek pro dítě tam, kde je celá rodina na pejska připravená a ochotná se o něj starat po celý jeho život - tedy 9-15 let podle plemene! Proto si koupi takového dárku rozmyslete předem.

     
   
15.06.2004 - Společnost - autor: Herta

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [63] Zuzanicka [*]

    Luciš: hm,taky dobrá úvaha,takže když nebude mít hlavně ty známosti může být prostě blbý

    superkarma: 0 16.06.2004, 20:22:35
  2. avatar
    [62] Luciš [*]

    Zuzanička: Říkat, že když se bude dobře učit, bude se mít líp? No říkat se může lecos
    Spíš ale ve výběru dobrého zaměstnání hrají roli známosti a štěstí - aspoň u nás v regionu. Když nemá VŠ ani jedno, tak dělá za 12 tis. hrubého

    superkarma: 0 16.06.2004, 08:49:06
  3. [61] lea [*]

    Ja i braska jsme za vysvedceni vzdy neco dostali. Malickosti, nebo jsme sli do kina ci cukrarny. Ostatni deti nam to zavideli... Rekla bych, ze kdykoli je prilezitost, nasi (hlavne maminka) nam davaji nejakou tu drobnost, na velke a drahe dary nebylo. Po zakladce jsme zacali tradici, jezdime na zacatku prazdnin na Mezinarodni vystavu psu (ted je to posunute na 26-27.6.), je to velmi prijemne straveny den.
    Faktem je, ze kazdy darek by mel byt dobre zvazeny. Jinak zive darecky se davaji stale. Uz se mi nekolikrat stalo, ze si pro stenatko westice prijela pani s detmi, prekvapeni pro tatinka. Prekvapeni pro deti se u nas nikdy nekonalo (a jsem tomu rada). Nejuzasnejsi je, kdyz se pak s Vami obdarovany spoji, a strasne dekuje.

    superkarma: 0 16.06.2004, 08:46:05
  4. [60] Zuzanicka [*]

    Ťapina:a řekla jsem snad já nebo někdo jiný tady v reakcích,že svoje děti za dobré známky nechválíme,že jim neříkáme jak jsou skvělé,šikovné atd? Já osobně to dělám a často.A věř tomu,že dětem to myslí,někdy až překvapivě
    Já nevím proč se tady témeř vždycky debaty pod článkama vzrtnou v téma uplně jiné než je v článku

    superkarma: 0 16.06.2004, 06:54:14
  5. avatar
    [58] Ťapina [*]

    Zuzanicka: Nic takového jsem neřekla. Řeknu mu, že mi udělal hroznou radost, když přinese jedničku a budu se hrozně moc tvářit, že to dělá pro mě. Protože to děti umí, dělat rodičům radost, víc prostě nedomyslí.

    superkarma: 0 15.06.2004, 21:12:07
  6. [57] Zuzanicka [*]

    Susina: já jsem neřekla,že odmítám dárky řekla jsem,že neuznávám dárky za vysvědčení a měla jsem na mysli hlavně dárky typu pejsek,kolo a pod. protože o tom ten článek byl Návštěva cukrárny,Mcáče nebo kina je pro mně a mého syna příjemné zakončení jednoho školního roku


    Ťapina: chceš mi říct,že až budeš mít jednou děti tak jim budeš říkat např. věty typu "ale Honzíčku,nemusíš se učit,nám je jedno jak se budeš ve škole učit,nám je jedno jak se jednou v životě budeš mít,vždyť je to fuk ne?"Myslíš,že to bude ta pravá motivace pro tvé dítě? Víš Ťapino,ono totiž každý rodič kterému na svých dětech záleží,tu hroznou větu jednou nebo možná i několikrát v životě vyřkne a vůbec si nemyslím,že to myslí špatně,právě naopak.

    superkarma: 0 15.06.2004, 20:55:17
  7. avatar
    [56] Libča [*]

    ja jsem dostala za vysvedceni vzdycky knizku a to bylo nejkrasnejsi..

    superkarma: 0 15.06.2004, 19:47:03
  8. avatar
    [55] Susina [*]

    Jitka: ale pořídíte... my máme dvě kočičky, jednu čtvrt roku, druhou sotva týden, a říkám si, že už v životě nechci být bez kočičky... tak až jednou tihle mazlíci nebudou, bylo by mi najednou strašně smutno a prázdno, tak si radši pořídím jiné a na tyhle budu s radostí a láskou vzpomínat...

    superkarma: 0 15.06.2004, 15:18:31
  9. [54] teruna [*]

    Pořídili jsme si pejska, kokřici, když bylo dětem 12 a 8 let, už ji máme 6 let, je to člen rodiny, všichni se jí věnují a hlavně děti se naučily, že se musí o ni postarat, když nejsme třeba zrovna doma a to je pro život určitě důležité. Až jednou nebude, myslím, že si už jiného psa nepořídíme, protože to bude tragédie pro celou rodinu alepšího psa už bychom asi nikdy neměli.

    superkarma: 0 15.06.2004, 15:15:07
  10. avatar
    [53] Susina [*]

    Ťapina: přesně....taky jsem něco podobného v některém z dřívějších příspěvků psala..
    já jsem dostala dárky i za obě promoce a taky jsem chápala, že se učím pro sebe, abych se měla dobře.. i když někteří mí spolužáci, kteří se učili pod psa, jsou podnikatelé atd. se mají mnohem líp - tak kde je logika učení se pro sebe, abych se měla dobře????

    superkarma: 0 15.06.2004, 15:01:52
  11. avatar
    [52] Ťapina [*]

    Učíš se pro sebe a ne pro nás, ne pro odměny - to je věta, kterou by rodič nikdy neměl před dítětem vyslovit. Znám několik lidí, kteří se s takovým přístupem rodičů rozhodli, že když teda "pro sebe", tak to učení nepotřebujou a skončili vzdělání základkou. To není pro dítě motivace, spíš naopak.
    Dítě školního věku nemá ponětí, jaké to bude v dospělosti, co se mu bude hodit, a je jedno, co mu rodiče říkají. Ale je pro takové dítě hrozně důležité to, že rodiče mají z jeho známek radost a že mu tu radost dají najevo - třeba drobným dárkem, ať už je to knížka nebo výlet.
    Já dostávám dárky za zkoušky doteď, ale teď už tak trošku chápu, že se učím pro sebe

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:57:56
  12. avatar
    [51] medved [*]

    vubec si nepamatuju, ze bych jako dite nekdy za vysvedceni neco dostala, ale taky si vubec nepamatuju, ze by mi to nejak vadilo
    u nas doma se to bralo to, ze mamka chodi do prace a moje prace je skola a ze to tak je v poradku a normalni a ze je normalni mit dobre znamky...asi je to tim, ze jsem se sice dobre ucila, ale snaha tam byla prakticky nulova...takze za co odmenovat

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:55:58
  13. avatar
    [50] Susina [*]

    Zuzanicka: jiný dárky mu ani dát nemůžu, protože on nic nechce...

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:34:16
  14. avatar
    [49] Susina [*]

    Zuzanicka: nerozčiluju se, směju se, že máme vlastně stejný názor...taky půjdu s dítětem za vysvědčení nejradši do kina (do Mekáče ne, to Rišák zásadně odmítá), dám mu knížku a hotovo... akorát neříkám, že nedám žádný dárek, když půjdeme do kina, protože to taky beru jako dárek...

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:32:43
  15. [48] Zuzanicka [*]

    Susina:proč se rozčiluješ?klidně si svým dětem kup za vysvědčení třeba kolo,nebo něco jiného,je to tvoje věc a já se proto na tebe zlobit nebudu každý vidí odměnu v něčem jiném,já si myslím,že i na návštěva kina či Mekáče je pro něj odměna a on to taky tak bere a je spokojený Já se svým dítětem mluvím a povídám si To bych mu potom taky mohla říkat že,pokud na závodech v judu vyhraje zlatou medajli koupím mu za to třeba hru do PC,nebo něco jiného.A když dobře zastepuje na předtančení tak mu taky koupím kolo nebo něco podobného. A proč?Nechci aby to dělal za úplatu,za vidinu něčeho a za myšlenky,že když to udělá dobře tak dostane to nebo ono.A kdyby byl hloupý,nebo neschopný,tak bych se s tim musela smířit,mým snem není mít dítě vědcem,nebo vrcholovým sportovcem Ale i kdyby se špatně učil,protže by neměl navíc,tak bych se chovala stejně.Osobně si myslím,že dítě se spokojí s tim co mu ty nabídneš.To by taky za chvíli mohl zvyšovat svoje nároky,že jo?Nejdřív stačí pejsek nebo kolo,ale věkem by mohl taky chtít podstatně víc. Ale jak říkám,je to pouze můj názor.

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:30:54
  16. avatar
    [47] Petique [*]

    pro mě byl největším dárkem za vysvědčení fakt, že vypuknou prázdniny!!!!!

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:28:18
  17. avatar
    [46] Susina [*]

    gerda:

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:25:54
  18. avatar
    [45] Susina [*]

    Zuzanicka: ale návštěva Mc Donalda nebo ZOO je přece taky forma dárku, tak proč říkáš, že dárky odmítáš??? vždyť to není pravda!! dárky nemusí být jen ve formě třeba kola, počítače nebo mobilu, ale právě třeba ve formě výletu, kina atd...
    takže prostě dárky za vysvědčení dáváš a to je prima...

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:25:00
  19. [43] Zuzanicka [*]

    Petique:díky,já si nemyslím,že tim,že nás syn nedostane dárky za vysvědčení je o něco ochuzený po škole jdeme spolu do cukrárny nebo k McDonaldovi,jak si vybere,nebo na výlet do ZOO,do kina a pod.Teď jak je už větší chce k McDonaldovi sám se spolužáky ze třídy,což samozřejmě plně respektujeme

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:20:24
  20. avatar
    [42] Susina [*]

    Zuzanicka: jak myslíš... zkus se někdy, až tvoje děti budou větší, se jich zeptat, jestli jim to třeba nebylo líto, že nic nedostali, ani tu sebemenší drobnost..sakra, já jsem se učila moc dobře, neměla jsem nikdy se školou problémy, ale řeči mých rodičů o tom, že se učím pro život a pro sebe jsem pouštěla jedním uchem tam a druhým ven a pomyslela jsem si něco o chytrejch dospělejch.. v ten moment mi bylo jedno, pro co se učím, teď a tady jsem si přála odměnu za to, že se snažím... myslím, že pro dítě je vidina dospěláckého života strašně vzdálená, oni žijí přítomností, takže i ocenění svých snah očekávají podstatně dřív, než v dospělosti.. když už tak beru tvojí logiku - čím si zasloužili narozeniny, svátky a Vánoce, že dostávají dárky??? dostávají je jen proto, že prostě mají narozeniny, svátky, Vánoce, o to se nijak nezasloužili. Ale za to, že se snaží ve škole nic nedostanou???? a co když dítěti to, přes veškerou jeho snahu, ve škole nejde, prostě není tak chytré, takže o učení se proto, aby se v životě mělo dobře a něco dokázalo, moc mluvit nedá. Takovéhle dítě by především mělo dostat odměnu za to, že se snaží.. nemluvím o tom, pokud je dítě flink a na školu kašle.

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:19:42
  21. avatar
    [41] Eva_CZ [*]

    Hm - u nas se vysvedceni nanejvys okomentovalo : no proto! Za same.... Absolutni samozrejmost...

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:19:00
  22. [40] Zuzanicka [*]

    Luďa: ach jo,to je mi moc líto,že tak dopadla tak vím,na co mám dávat pozor,díky Mo je úžasná,opravdu,nikdy bych nevěřila,že pejsek může být tak úžasný a dokonalý člen rodiny.Dnes jsme všichni 3 moc rádi,že jí máme a ten,který se nejvíc "zdráhal" proti pejskovi (manžel) je ten ten,který jí nejvíc rozmazluje

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:15:53
  23. avatar
    [39] Petique [*]

    Zuzanicka: tak je to přesně názor mých rodičů. Já s ním taky souhlasím

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:15:31
  24. [38] Zuzanicka [*]

    Susina: protože si nemyslím,že dítě by se mělo učit kvůli slíbeným dárkům za dobré vysvědčení.Nejsem proti návštěvě cukrárny či McDonaldu,sami to děláme ale prostě neuznávám dárky za vysvědčení.Na dárky jsou tady narozeniny,svátky a Vánoce Dítě se má učit pro sebe,proto aby se co nejvíc naučilo a proto,aby v životě taky něco dokázalo a mělo se dobře v životě.Nehledě na to,že konkrétně v první třídě se snaží každé dítě,protože je nadšené ze školy a odměnou mu je každá pochvala učitelky a rodičů.A nemyslím si,že je dobré přirovnávat moje ohodnocení ve formě výplaty za odvedenou práci a dárky za vysvědčení. A už vůbec si nemyslím,že vysvědčení je překvapení.Možná tak pro rodiče,kteří nechodí na třídní schůzky a nezajímají se o prospěch svého dítěte.Ti kteří chodí do školy a kontrolují svému dítěti pravidelně žákovskou knížku,ví co se objeví na vysvědčení,stejně tak i dítě,protože se o tom s nim baví.Ale to je pouze můj názor.

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:11:17
  25. avatar
    [37] sharonka [*]

    šája: Já taky a za tři dny mám pak narozky, takže jsem dostala sakuprdum všechno dohromady. Záviděla jsem ostatním děckám, že mají svátek a narozky během roku a ne takhle po sobě.

    superkarma: 0 15.06.2004, 14:01:43
  26. avatar
    [36] Susina [*]

    Luďa: děkuju..

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:59:11
  27. avatar
    [34] šája [*]

    Za vysvědčení jsem vždy dostala čokoládu...a mohla jsem hádat, jestli je to za vysvědčení nebo k svátku

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:48:58

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] Susina [*]

    Petique: bylo ti to trochu líto, viď... naši měli stejný názor, ale knížku, bonbony nebo tak jsme dostali vždycky... jen jednou jsem dostala obrovskej dárek, a to za první třídu, naši mi slíbili, že když budu mít samé jedničky, bude velký překvapení. Mít samý jedničky v první třídě nebyl žádnej problém, ale snažila jsem se, že jo.. Samý byly a já jsem dostala dárkem zájezd s maminkou do Bulharska. Řvala jsem nadšením... Táta s malým bráchou zůstal doma, tolik peněz naši tenkrát neměli, abychom jeli všichni, a já to potřebovala i ze zdravotních důvodů... takže tahle vzpomínka na krásnej velkej dar ve mně zůstala dodnes a ještě teď mě hřeje u srdíčka... moje dítě třeba bude prožívat něco podobnýho, tak proč mu něco za odměnu za práci ve škole nedopřát... Tipla bych si, že příští léto, až bude Rišák po první třídě, pojedem do Bulharska... u moře jsme ještě nebyli, a jestli se nám podaří zaplatit byt, tak bych takovejhle dárek Rišákovi dala moc ráda...

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:48:48
  2. avatar
    [32] Petique [*]

    Nikdy jsem nedostala nic za vysvědčení ani za známky. Naši měli názor, že se učím pro sebe, pro svůj budoucí život, takže odměnou mi bude budoucnost jakou si udělám. Trochu s tím i souhlasím, ale jako malá školačka, když kámošky dostávali kola, pejsky, .....

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:38:23
  3. avatar
    [31] Luciš [*]

    Mopslíka chce moje švagrová Když sem se ptala, proč ne třeba kokra (od naší někdy), tak prý mops jim fantasticky vyhovuje, je trochu pomalejší. Než si všimne, že odešli do práce, tak už jsou odpoledne doma

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:34:09
  4. avatar
    [30] Silveig [*]

    JarušX: to je pěkná kravina co píšeš...vždyť vysvědčení není překvápko. O známkách rodiče vědí dopředu

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:23:39
  5. avatar
    [29] Susina [*]

    lucka_p: jednoho mopslíka potkáváme každý ráno, když jdeme s Rišákem do školky, je náááádhernej, takovíhle psíci se mi líbí..

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:21:49
  6. avatar
    [28] Susina [*]

    Zuzanicka: se vším, co píšeš, souhlasím - až na jednu věc - proč neuznáváš dárky za vysvědčení??? já beru dárek za vysvědčení prostě jako odměnu dítěti za to, že ve škole pracovalo, snažilo se... teda zatím jsme to neřešili, Rišák jde do první teprv v září, ale určitě za vysvědčení dostane třeba knížku, nebo nějakou drobnost, co si bude přát, samozřejmě ne velké obrdárky, ale proč ne????? ty přece taky dostáváš v práci za svojí práci vejplatu, tak dítě si myslím, za to, že pracuje ve škole, něco zaslouží, aspoň za to vysvědčení, ne???

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:21:05
  7. [27] Zuzanicka [*]

    Tak jako dítě jsem doma měla pouze andulku,víc moji rodiče nebyli schopni snést Náš syn o žadonil už nějakou dobu,až jsme mu loni podlehli a řekli si,že dobře.Koupili jsme fenku westíka.Než jsme ale pro ní jeli,zadali jsme striktní pravidla a to,že i syn se bude podílet na venčení a celkové údržbě o pejska.A musím říct,že to platí dodnes. Když byla menší brzo ráno jsem jí venčila já,syn před odchodem do školy,po návratu ze školy,odpoledne všichni společně a večer zas já.Nejsou žádné problémy s tim,aby syn nešel nebo nechtěl venčit."chtěl jsi pejska?věděl jsi co to obnáší?takže se o něj taky musíš postarat,pejsek není hračka,která když tě omrzí jí hodíš do kouta".Fakt musím říct,že nejsou problémy a Mo je úžasný společník,věčně naradostěný,usmátý,vítá člověka ve dveřích a všechny naštvané nálady jsou fuč.Musím však říct,že podle mně pejsek není vhdoný dárek za vysvědčení,podotýkám "za vysvědčení",aspoň podle mně.Já teda neuznávám žádné dárky za vysvědčení A taky by dítě při pořizování pejska mělo mít rozhodně víc než 5 let.

    superkarma: 0 15.06.2004, 13:02:23
  8. avatar
    [25] Aja [*]

    medved, není podmíněn přáním dítěte...To prostě na jednoho přijde jen tak! A hada...? To už by byl hoooodně velikej, aby mu stačilo jedno tele na měsíc! Od mala baští myšky a podobná zviřátka... Sám od sebe se netulí, musí se chočit Nepelichá, jen se svlíká z kůže...a když se mu to moc nepovede, tak mu musíš pomoct. A v terárku musí být vlhko, takže i ten smrádek tam je...Jo a hadi prdí

    superkarma: 0 15.06.2004, 12:54:35
  9. [24] Zuzanicka [*]

    medved: a ten had občas umí pěkně i obejmout co?

    superkarma: 0 15.06.2004, 12:54:24
  10. avatar
    [23] Ťapina [*]

    medved: Připomínáš mi mamku mojí kamarádky, akorát že ta by psa i snesla, za to měla hrůzu z plazů. Jenže kámoška zrovna chodila do teraristickýho kroužku a chtěla mít doma plazíka. Mamka taky prohlašovala "buď ta potvora, nebo já" a dneska mají doma dvě želvy, měli užovku, která už nežije a nahradili ji dva gekončíci

    superkarma: 0 15.06.2004, 11:27:55
  11. avatar
    [22] Susina [*]

    pajda: jo, myslím, že jakýkoli ultimáta jsou naprosto k ničemu a obrátí se akorát tak proti tomu, kdo je dává... je skvělý, že vám to vyšlo..
    a pro mě je to ponaučení, abych se podobně nechovala a nezničila si tak třeba vztah s vlastním dítětem...

    superkarma: 0 15.06.2004, 11:17:06
  12. avatar
    [21] pajda [*]

    Susina: to bývá...manžel si taky vybíral - buď já, nebo otec...jsme spolu už 15 let a moc si ho za to vážím. Tchána bych ani nepoznala...

    superkarma: 0 15.06.2004, 11:14:35
  13. avatar
    [20] medved [*]

    Aja: jestli je povinne vydrzet kvuliva diteti tak to fakt zustanu bezdetna
    zvire klidne...takovy had by se mi libil ...zere jednou mesicne, nesmrdi, nepelicha a jakej je pritulnej

    superkarma: 0 15.06.2004, 11:14:09
  14. avatar
    [19] Susina [*]

    pajda: no, dopadla dobře - když mi v době, kdy mi bylo 26, dala vybrat, buď Jeník (přítel), nebo rodiče, taky jsem vybrala - tentokrát ale přítele.. rodiče jsem dva roky neviděla... a výsledek???? šťastná volba... s manželem jsme osm let spolu, no a s rodičema se to taknějak dalo dohromady, když se narodil Rišák... ale můj vztah k mamince je už nafurt přece jen trochu pošramocený...

    superkarma: 0 15.06.2004, 11:11:06
  15. avatar
    [18] Aja [*]

    medved, takovejch teoretiků už bylo...

    superkarma: 0 15.06.2004, 11:04:59
  16. avatar
    [17] pajda [*]

    Susina: to jsi ještě s maminkou dopadla dobře - kamarádka si u mě zamluvila malé morče a pak přišla, že se doma dověděla "buď manžel, nebo morče" - morče jsem udala jinam a s manželem se do roka rozvedla...

    superkarma: 0 15.06.2004, 11:01:47
  17. avatar
    [16] Susina [*]

    medved: připomínáš mi mojí maminu, která, když jsem jako malá žadonila o zvířátko, snila o kočce (striktně zamítnuto), prosila aspoň o morče, moje mamina řekla - buď morče, nebo já... tenkrát jsem si, jako poslušné robátko, vybrala maminku, že, ale jak poťouchle podotkl můj manžel, teď bych určitě jednala jinak.... právě proto, že si vzpomínám, jak jsem docela trpěla tím, že mi naši nechtěli dovolit žádné zvíře (nakonec jsem ukručela želvu, a to jen proto, že brácha byl dva roky v nemocnici a já jsem chtěla kamaráda...), jsem si řekla, že jestli to bude jen trochu možný, dítě nebude alergický, tak určitě něco bude.... no a Ríša chtěl kočičku... nejdřív ale sdělil, že musí koupit všechno, co kočka potřebuje, že musí nastudovat, jak se o kočku pečuje, zjistit, kde je kočičí pan doktor, a pak teprv bude kočka... přesně tak se to stalo, a Ríša má od té doby své drobné povinnosti - dohlížet, aby měly kočky čistou vodu, čistý záchod, hlásit potřebu čištění a nové vody.... bere to hrozně vážně, obě číči moc miluje a je s nima naprosto šťastnej...

    superkarma: 0 15.06.2004, 10:58:02
  18. avatar
    [15] medved [*]

    i kdybych mela hejno deti a ty vsechny by domu nosily trikrat tydne vysvedceni se samyma jednickama, tak pes muze k nam domu jen pres mou mrtvolu

    superkarma: 0 15.06.2004, 10:49:18
  19. avatar
    [14] sarobrouk [*]

    Morče je super a nejhezčí jsou ty střapatý harlekýni

    superkarma: 0 15.06.2004, 10:46:21
  20. [12] Hanule [*]

    Dcera také chtěla pejska, ale po zvážení pro a proti (bydlíme v paneláku) jsme nakonec zakoupili morče. Máme ho třetí rok a je s ním úžasná legrace. Když přijdeme domů zdraví nás pištěním a běhá po bytě. Výhoda je, že při dobré zásobě sena, mrkve a vody vydrží víkend sám doma. Ale o to má větší radost, když se vrátíme. Byl s námi týden na horách a také to šlo. .

    superkarma: 0 15.06.2004, 10:24:23
  21. avatar
    [11] Susina [*]

    taky jsme uvažovali, pořídit pejska, jenže s naší pracovní dobou by byl naprostej chudák, navíc v paneláku. Zvířátko jsme ale chtěli, i kvůli synkovi, aby se naučil o něco starat - no a on to vyřešil za nás - nechtěl pejska, chtěl k narozeninám kočičku... tak už máme dvě a je to řešení naprosto ideální..

    superkarma: 0 15.06.2004, 10:14:14
  22. avatar
    [9] Luciš [*]

    Pejska do každé rozumné rodinky
    Ten panelák ale nic nevylučuje. Znám 10 lidí z paneláku, kteří se o své psy, sice menších plemen, ale starají se vzorově a rodinu v baráku, která nezvedne šunky a svou kolii, která dělala potřebu v kotci, za to bili a v10ti letech zdravou utratili, protože člověk, který se o ni staral už tam nebydlel .

    A ještě malou radu: při přemýšlení o pořizování pejska pamatovat na to, aby v případě nouze byl vždycky někdo, kdo se postará - třeba prarodiče s náhradním klíčem, když zůstanete dlouho v práci, dovolená u moře bez pejska jednou za tři roky...

    superkarma: 0 15.06.2004, 08:55:48
  23. avatar
    [8] pajda [*]

    Silveig: vyhrabe dolíček, postaví pomníček

    superkarma: 0 15.06.2004, 08:43:38
  24. avatar
    [7] Silveig [*]

    Žábina: a co pak budeš dělat až ho najdeš v koutku nožičkama nahoru?

    superkarma: 0 15.06.2004, 08:31:47
  25. avatar
    [6] Žábina [*]

    jo a jinak si myslím, že dětem vůůůbec neuškodí starat se o zvíře a převzít za něj část zodpovědnosti ....

    superkarma: 0 15.06.2004, 08:29:01
  26. avatar
    [5] Žábina [*]

    taky bych chtěla pejsana, ale rasa která se mi líbí - bígl - se do paneláku moc nehodí ..

    superkarma: 0 15.06.2004, 08:28:21
  27. avatar
    [4] Aja [*]

    EvaFl, můj takovým psům říká darmožrouti...

    superkarma: 0 15.06.2004, 07:45:16
  28. [3] aloiska [*]

    A ještě je to nejlepší kamarád, který mě poslouchá i když jedním uchem, ale když se podívám na ten jeho kukuč, tak jsou všechny smutky ty tam.

    superkarma: 0 15.06.2004, 07:11:03
  29. [2] aloiska [*]

    Já mám taky pejska a jsem na něj vlastně skoro sama, hodím s ním ráno, odpoledne, večer, večer chodíme na běhání po parku s jinými pejsky. Přes den spí a v noci taky, je to moje zlatíčko. Ale já jsem si ho pořídila, protože jsem byla smířená s tím, že ho musím chodit venčit v dešti, sněhu ..., když byl malinký, tak 22:00, 24:00, pak třeba i ve 3 ráno, takže jsem toho moc nenaspala, pak jsem šla do práce a on si spinkal, ale žádný oběd, to jsem zase letěla domů ho venčit. A těch rozkousaných bot a košů taky bylo. Je to ale stejně moje zlatíčko, které bych nevyměnila za nic.

    superkarma: 0 15.06.2004, 07:09:00
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Potkavam rano bezce se psy... Potkavam maminky na koleckovych bruslich, k tomu kocarek + pes...

    Ale potkavam majitele psu, kteri psa v naruci PRINESOU na urcene misto, nechaji ho vykonat potrebu a zase ho ODNESOU domu!

    Jednoho takoveho polstaroveho povalece ma jedna moje kamaradka. Po asi 2 letech jsem prekonala fobii a jednou jsem ji ho podrzela na reminku, nez si dosla pro neco domu ( pak byl pes samozrejme nekam prevezen autem ).
    Tak jsem si rekla, ze mu udelam radost a trochu ho probehnu. Jenze on se nehnul z mista! Neudelal krok! Vubec neni zvykly na jiny pohyb, nez v byte k misce a 3 kroky po travniku, vsak taky vypada ...

    superkarma: 0 15.06.2004, 00:59:24

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme