Bulvár

Za týrání zvířat větší tresty!

Mučíte zvířata? Pak si posedíte, až zčernáte! Tohle lidem, kteří zvířata chápou jako věc, s níž mohou nakládat podle svého uvážení, vzkazuje proslulá advokátka Jiřího Kájínka Klára Slámová.

 

Ta totiž pro poslance Davida Šeicha (ODS) připravila návrh novely trestního zákona, který tresty za týrání zpřísní. Ty by měly být dvakrát větší než současné. Návrh poslanec předloží na podzim.

 

A proč se problémem tolik zabýval? Případy trápení či usmrcení zvířat se v poslední době množí „Dá se předpokládat, že ten, kdo je schopen týrat zvířata, je připraven týrat i lidi. Společenská nebezpečnost takového činu je vysoká,“ vysvětlil poslanec.
 

Přísněji k problému přistupuje také nový občanský zákoník, který připravil tým ministra spravedlnosti Jiřího Pospíšila (ODS). Ten je nyní ve schvalovacím řízení. Do parlamentu půjde na podzim a je otázkou, jestli ve své podobě projde. Pokud ano, Šeich svůj návrh stáhne. „Je připravený jako pojistka, kdyby zákoník neprošel,“ poznamenal.

 

Kdyby platili vyšší tresty už nyní, vyfasovali by je nejspíš lidé, kteří se podíleli na jednom z posledním případu zabíjení psů, který otřásl veřejností. Chebská policie vyšetřuje ženu, která si ve zdejším útulku vyzvedla psa a pak jej měla prodat Vietnamci za 400 korun. Ten ho měl na nedalekém v bývalém statku v Chlumečné u Chebu, kde vnikla jakási psí jatka, zabít a upravit na jídlo. A to nebyl ojedinělý případ. Všem, kdo se přípravy hodů účastnili, hrozí nyní rok. V případě úspěchu Šeichova návrhu by jim hrozilo minimálně dvakrát tolik.

 

 

Co poslanec Šeich navrhuje

 

2 roky – utýrání zvířete (nyní hrozí jeden rok, a to v případě, že se soud týráním odsouzeného zabýval už dříve).

3 roky – týrání zvířete člověkem, který byl v předchozích letech už odsouzen, a zvíře má navíc trvalé následky nebo uhynulo.

4 roky – týrání nebo usmrcení zvířete na veřejném místě (nyní hrozí dva roky).

 

Co říkáte na navrhované tresty? Souhlasíte s nimi?

   
23.07.2008 - Společnost - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [37] dadma [*]

    Ano souhlasím s tvrdšími postihy.Oproti cikánům jsem proti Vietnamcům nic neměla, jsou pracovití a děti vedou k tomu aby se řádně učily ve škole,ale od té doby co ukazují v televizi co dělají za zvěrstva se psy a zvířaty vůbec,tak na ně pohlížím také jinak.V jejich restauraci bych si jídlo nedala.A vůbec lidi jsou hnusný na sebe co potom ke zvířatům.A dětem nařezat na p...., aby taky věděly co je bolest a ne pořád se všichni ohánějí nějakými lidskými právy.Všeho moc škodí.

    superkarma: 0 27.08.2008, 16:07:47
  2. avatar
    [36] Lilinka [*]

    Rikina (25): Já vím. Mamka sype kolem záhonů takovej modrej hnus, na který oni jdou a jakmile ho požijou, začnou se rozkládat jako po soli. A pak to vypadá, jako by tam bylo nablito.

    superkarma: 0 24.07.2008, 09:01:41
  3. avatar
    [35] Hanďule [*]

    *Kotě*: já jo, nedávno jsem tomu byla svědkem, lezou jí po zahradě po trávě a jí to vadí

    superkarma: 0 23.07.2008, 22:59:08
  4. avatar
    [34] *Kotě* [*]

    Vivian: mně i to "téměř nikdo" přijde jako hodně absurdní generalizace. Mám hodně kamarádek s dětmi a všechny je vychovávají myslím velmi dobře a neubližování jiným živým tvorům k tomu úplně samozřejmě patří. Naopak krutou matku, která se směje posoleným slimákům, fakt neznám.

    superkarma: 0 23.07.2008, 21:37:39
  5. avatar
    [33] Julianna [*]

    Salazarka Zmijozelová: tak kluka bych zkřápala, že by si týden nesed.
    Rikina: ještě jsem neslyšela o solení slimáků, ale je to dost nechutné, kluka učím, že se má k přírodě chovat šetrně, šneky dáváme taky na trávu, aby je šílení řidiči a chodci nepošlapali.
    O zvířatech toho ví dost, zná všechno možné a neublížil by ničemu, ohání se pouze po mouchách.

    superkarma: 0 23.07.2008, 20:48:29
  6. avatar
    [32] Vivian [*]

    *Kotě*: však píše "téměř nikdo". Jsou (jsme) výjimky

    superkarma: 0 23.07.2008, 20:29:24
  7. avatar
    [31] *Kotě* [*]

    Rikina: bylo by pěkné, kdybys přestala generalizovat. Opravdu ŽÁDNÍ rodiče nevedou dnes děti v úctě k životu?

    Ke každodenním aktivitám mého syna patří "šnečí záchranka" na cestě, kterou denně chodíme. Ráno a po dešti se to tam hemží šneky různých velikostí. Můj tříletý syn každého šneka, který leze příliš uprostřed cesty, něžně sebere a pečlivě přesune na blízký trávník, aby ho někdo nerozšlápl. Trvá nám sice těch 200 metrů vždycky půl hodiny, ale zachráníme klidně i dvacet šneků.

    superkarma: 0 23.07.2008, 19:32:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Salazarka Zmijozelová [*]

    To mi připomnělo , že na kabelovce na animalplanet, davaj pořad o zvířecí policii a tam třeba zabavěj majiteli i husu, když ji nekrmí a tejrá! a tak to má bejt! a majitel dostane pokutu a nekdy i vazbu.....ty zvířata jsou někdy v takovym stavu, že to obrečim

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:59:35
  2. [29] dadma [*]

    Jak píšete hrozí,ještě jsem se nesetkala,že by byl někdo odsouzen natrvrdo.Hlavně ,že chtějí dávat lidem pokuty 50.000,když není pes na vodítku a nebo 20.000,když není přikurtovaný a nebo v přepr.bedně v autě.Ale,že někteří lidé se zvířaty zachází jako by to opravdu byly neživé věci to je skoro každému jedno.Tam se Městská policie neangažuje.V novinách jsem dnes četla,že v nějakém statku mají zavřené psy a nestarají se o ně, ale pán ,který by si je chtěl vzít nemůže ,protože jsou na soukromém pozemku a kdyby je vzal byla by to krádež,to ano,ale tak má někdo kompetentní rozhodnout a to rychle,jenže u nás nic nejde.To jsme v televizi viděli chudáky psy,prasata,koně,krávy,slepice a nikdy se to neřeší rychle ani odebrání zvířat a ani potrestání majitele.A ještě kdo nesouhlasíte se "psím zákonem", který schválil parlament a nyní jde do senátu mrkněte na http://www.tuat-web.info.

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:52:39
  3. avatar
    [28] Vivian [*]

    Taky si myslím, že základ musí mít děcko z rodiny. Co ho nenaučí doma, to ho nenaučí ani kriminál... zvlášť pokud jde o přístup k živým tvorům. Jak neuznávám tělesné tresty, tak za trápení zviřátek bych sekala prdel

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:50:25
  4. avatar
    [27] Salazarka Zmijozelová [*]

    Rikina: a opravdu jen drobné...třeba palicí přes hlavu! Moje máma by mě jako dítě sežezala jak žito, kdybych ublížila zvířeti! a nějaká Džamila by ji mohla.....

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:47:25
  5. [26] Rikina [*]

    Salazarka Zmijozelová: no právě. Kopnout do slepice, střelit vzduchovkou vrabce, a pak dojde i na ty kočky. Jenže to je výchovou, zhusta už rodiče těch fracků, co tohle dělají, by potřebovali drobné poučení.

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:40:02
  6. [25] Rikina [*]

    Lilinka: z posoleného slimáka zůstane na chodníku rozplizlá mrtvolka. Nic hezkého. Asi jako kdyby člověka někdo polil kyselinou sírovou, a poté ho nechal napůl rozpuštěného zhynout.

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:38:18
  7. avatar
    [24] Salazarka Zmijozelová [*]

    Rikina:mě se slimáci líbí i šnečci, jsou slizký-no a co? znám dost lidí, kteří jsou o 100% slizčí! ale je fakt že dnešní parchanti klidně kopnou do slepice, páč je to sranda, hrajou si akvarijníma rybkama, tak dlouho až leknou atd...tyhle případy znám z okolí a postih od rodičů? nula!

    superkarma: 0 23.07.2008, 16:00:55
  8. avatar
    [23] Salazarka Zmijozelová [*]

    Dante Alighieri: já je sbírám a dávám na trávu, protože lidé só tak blbé, že nečuměj a dupou na ně.... a je jim to fuk!

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:49:53
  9. avatar
    [22] Lilinka [*]

    Ch.Z. Kochanská: Mně se z toho zvedá kufr.

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:41:16
  10. avatar
    [21] Ch.Z. Kochanská [*]

    Lilinka: Posolený slimák? Případně zbytky posoleného slimáka?

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:38:49
  11. avatar
    [20] Lilinka [*]

    Rikina: A havně - co potom zůstane z posoleného slimáka na chodníku?

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:28:01
  12. avatar
    [19] Dante Alighieri [*]

    Rikina: Když zaprší, v naší ulici takhle cestuje spousta šneků a slimáků. Ráda si dám mezi nima slalom, jen abych někoho nezašlápla.

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:13:52
  13. avatar
    [18] Dante Alighieri [*]

    Navrhované tresty jsou stále nízké. Zvýšila bych je tak 5x.

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:09:52
  14. [17] Rikina [*]

    Dámy, myslím, že zapomínáte na jednu věc - téměř nikdo dnes děti nevychovává k tomu, že se zvířaty se takto nejedná. Děti jsou od mala kruté, a když jim včas nikdo důrazně neřekne, že něco nedělá, zůstane to v nich. Zašlapávání mravenců, brouků, šneků, házení kamením a střílení prakem po ptácích a zvířatech... pak jsou přísné tresty na houbeles. Klasický příklad - po dešti plný chodník slimáků, kteří cestují napříč přes asfalt za svými slimáčími cíli. A babička s vnoučkem a pytlíkem soli - "pěkně, Pepíčku, každého toho hnusáka posolíme, voni chcípnou, víš, to jsou vošklivý slimáci" - úžasná výchova ohledně lásky k přírodě. A taky je dobrý argument, že hezká milá kočička není totéž co odporný slimák, či škodlivý hmyz. Fakt není?

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:07:00
  15. [16] mindulinka [*]

    Kdo nemá rád zvířata, nemá rád ani lid a basta. Jsem pro znovuzavedení trestní lavice a holí min. 50 ran. Si to příště rozmyslí.

    superkarma: 0 23.07.2008, 15:04:40
  16. avatar
    [15] femme [*]

    nesouhlasím, bo jsou přímo směšné

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:49:29
  17. avatar
    [14] Šmudlík [*]

    Je mi z toho na když někdo utírá zvíře, je to o to horší, že zvířata se neumějí bránit. Za týrání ať už člověka či dítěte bych dala provaz, žádné křeslo - škoda elektřiny a žádnou injekci, škoda jehli a stříkačky!!! Prostě provaz žádné roky, je to směšný!

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:39:35
  18. avatar
    [13] Julianna [*]

    Mánek: naprostý souhlas, přísnější tresty na ty hajzlíky, stejně tak bych zpřísnila tresty za ublížení na zdraví, vraždu a znásilnění. Tento týden jsem v televizi viděla matku Honzíka Rokose, mluvila o plánování a vraždě svého syna, jako o běžném nákupu v krámě, svině jedna!!!! Nejsem pro trest smrti, ale v takových případech... A kdyby byly tvrdší tresty už za týrání a smrt zvířat a kdyby je i skutečně soudci dávali, myslím, že by mrtvých zvířátek ubylo, magorů však nikoliv, ale myslím, že by si jich to pár rozmyslelo.
    Fuj to jsem se rozčílila, ani nevím, zda to celé dává smysl, tak jak jsem to myslela.

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:28:59
  19. [12] Troi [*]

    gerda: No právě, že to řekl sakra dávno a pořád nic

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:26:25
  20. avatar
    [11] gerda [*]

    Troi: kdy to Leonardo řekl a kde jsme dnes?!

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:21:32
  21. [10] Troi [*]

    Přijde čas, kdy zločin spáchaný na zvířeti, bude trestán stejně, jako zločin spáchaný na člověku. Leonardo da Vinci
    Už aby to bylo ...
    Nemám ráda když se nějaká krutost nazývá zvěrstvo, protože takové hnusy co dokáže člověk udělat by nikdy žádné zvíře neudělalo

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:20:40
  22. avatar
    [9] Salazarka Zmijozelová [*]

    gerda: to je tak vždycky! a tenhle lidskej odpad bude dál chodit po světě! absolutně nechápu, kde se v těch lidech bere nutkání, dělat takovej hnus! prasata vymaštění! ježiš, já jsem zase nasejřená!

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:17:39
  23. avatar
    [8] gerda [*]

    Salazarka Zmijozelová: úplně to kolem něj utichlo, a jaká to byla aféra!

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:11:43
  24. avatar
    [7] Salazarka Zmijozelová [*]

    gerda: tohle ve me vyvovalava takovy zachvaty vzteku, ze bych ho zabila, srrrrááááčeeee!!!!

    superkarma: 0 23.07.2008, 14:04:45
  25. [6] Mánek [*]

    dala bych jim to natvrdo a od 4 let nahoru, hajzlíkům.

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:56:39
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    nevíte, jestli si ten hajzl nařízené veřejné práce skutečně odpracoval? Lidi rychle zapomínají...
    http://www.zvedavec.org/zvirata/2008/02/2442-bestie.htm?PHPSESSID=2bgic3a33q1onop49isehqjm21

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:46:23
  27. [4] Rikina [*]

    "Dnes ublíží zvířeti, zítra člověku, pozítří dítěti. Příští týden ženské." Konec citátu.

    Nicméně - ještě jsem neslyšela o tom, že by někdo opravdu dostal ty dva roky, co by mohl vyfásnout už dnes. Problém asi spíš bude jinde, než v nedostatečné tvrdosti trestů.

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:41:44
  28. avatar
    [3] kareta [*]

    budou se stíhat i majitelé vyžraných zvířat? Mám pár tipů

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:38:30
  29. avatar
    [2] Bugy [*]

    Mě se silně dotýká, když čtu o týrání zvířat v jakékoliv podobě. Jsou vůči nám bezbranní.
    Je mi jasné, že jsme všežravci, že budeme i nadále chovat a zabíjet zvířata kvůli jídlu. I to se dá provádět šetrně.
    Když je ale někdo psychopat, tak si na zvířatech zvyšuje sebevědomí a jejich utrpení mu dělá dobře. Trest by měly být vyšší, ale málokdy se týrání zvířat dostane před soud. Chybí i výchova.
    Co se asi stane člověku, který nechal několik stovek prasat bez jídla a vody, protože se mu nechtělo platit jatka?

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:37:11
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Tak to bych byla zvědavá, jak by dopadl kočičí vrah Waldemar Kostka z Morávky. Nedávno jsem zase slyšela návrh, že si lidé, kteří přestoupí zákon a nebude to hrdelní zločin, budou moci dohodnout výši trestu se soudcem - slyšela jsem to z rychlíku, takže mám možná zmatečnou informaci, ale není šprochu...takže jak to jde dohromady???

    superkarma: 0 23.07.2008, 13:34:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme