Bulvár

Za smrt novorozence chce tři miliony

Ilustrační fotoŽalobu Evy Kratochvílové a její rodiny na Fakultní nemocnici v Brně dnes projednává Brněnský krajský soud.

Žena a její blízcí se dožadují odškodného tři miliony korun za úmrtí její dcery Nely.

Novorozeně přišlo o život poté, co utrpělo po operaci v nemocnici popáleniny od vyhřívací podušky na 40 procentech těla.

Tragédie se stala předloni v dubnu. Novorozenec byl po zákroku umístěn na vyhřívací podušku. Zařízení následně způsobilo dítěti popáleniny druhého a třetího stupně. Děvčátko záhy zemřelo.

Ilustrační fotoNemocnice již uhradila rodině bezmála 700.000 korun jako odškodné, Kratochvílovi ale za způsobenou citovou újmu požadují další peníze.

Policie nezjistila, že by byl za smrt dítěte někdo trestně odpovědný. Kriminalisté proto případ odložili.

   
29.08.2008 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [83] musilovahana [*]

    Je to velké tragédie.

    superkarma: 0 25.12.2012, 23:18:01
  2. avatar
    [82] shb [*]

    Ťapina: nekontrolovala jsem nepřetržitě, převoz trval max 10-15 minut a kontrola fakt ruční, ale povětšinou byl člověk při sobě, takže stačilo na něj mluvit a chvílemi kontrolovat, ale byli samozřejmě i někteří že se k posteli přivola anesteziolog a šel s námi... tak to prostě bylo, ale hlavně jsem chtěla říct, že ta odpovědnost je na těch lidech ne na těch přístrojích...
    paníliška: tam ne, ale třeba je to dnes jinak- to nevím, když jsem tam byla to bylo v 90tých (cca 93...už nevím) a probíhalo to tak jak jsem popsala..

    superkarma: 0 01.09.2008, 10:59:27
  3. avatar
    [81] páca [*]

    ať to dítě bylo nevyléčitelně nemocné, je to hrozný.Popáleniny hrozně bolí a to dítě muselo strašně trpět.

    superkarma: 0 31.08.2008, 12:55:34
  4. avatar
    [80] Libča [*]

    tak kdyz to ctu tak holcicka byla i vazne nemocna pisi tam ze mela rakocinu a mela metastazy...

    superkarma: 0 31.08.2008, 12:12:44
  5. avatar
    [79] Libča [*]

    jsem zdravotni sestra a vim ze v nasi nemocnici byli deti hlidane nami zakynkami kdyz byli po operaci meli jsme sedaci sluzbu, tj. sledovat dite, aby nezvracelo ev. neaspirovalo, aby nebyly jine dalsi komplikace, nevytrhnulo si flexilu atd. atd.... nevim jak to probiha kdyz tam zakynky nejsou ale tusim ze snad prisnejsi dozor tam existuje...

    superkarma: 0 31.08.2008, 12:09:03
  6. avatar
    [78] paníliška [*]

    Píšu jak hotentot - pacienti byli napojeni

    superkarma: 0 31.08.2008, 11:03:34
  7. avatar
    [77] paníliška [*]

    shb: V naší nemocnici pcienti i při převozu ze sálu napojeni na monitor.

    superkarma: 0 31.08.2008, 11:02:40
  8. avatar
    [76] Ťapina [*]

    shb: Protože když to není nepřetržitě, tak se mezitím může něco stát. Přístroje sice mohou selhat (asi s podobnou pravděpodobností, s jakou sestřička monitorující funkce ručně může omdlít nebo dostat infarkt), ale když pracují, tak monitorují nepřetržitě. Ty se rozčiluješ, jak můžou doktoři někde spoléhat na přístroje, to ty jsi pěkně všechno kontrolovala ručně. A já říkám, že sice ručně, ale mnohem méně spolehlivě, než jakýkoliv přístroj.

    superkarma: 0 31.08.2008, 09:08:54
  9. avatar
    [75] shb [*]

    Ťapina: proč nepřetržitě?? a co pořád hledáš na tom co jsem řekla??

    superkarma: 0 31.08.2008, 08:59:44
  10. avatar
    [74] Ťapina [*]

    shb: Tak mi to vysvětli úplně polopaticky. Jak při převozu pacienta ze sálu na pokoj můžeš NEPŘETRŽITĚ kontrolovat tep? To jsi měla jednu ruku na jeho tepu a druhou jsi manévrovala postelí?

    superkarma: 0 31.08.2008, 08:49:58
  11. avatar
    [73] Lesana [*]

    Lotka: Vivian: Taky mám jako dětská sestra zažito novorozence do 28 dne, takže jste mě donutili otevřít učebnici pediatrie (se po 8 letech "na mateřský" vracím do práce, takže jsem doma obklopena učebnicemi ) a výsledek je... do 28 dne

    superkarma: 0 31.08.2008, 07:24:03
  12. avatar
    [72] shb [*]

    Vivian: brou...já jdu do obýváku obtěžovat příbuzenstvo co si plká nad burčákem ten je taky zdravej

    superkarma: 0 30.08.2008, 21:46:13
  13. avatar
    [71] Vivian [*]

    A já jdu spát. To je zdravý

    superkarma: 0 30.08.2008, 21:41:10
  14. avatar
    [70] Vivian [*]

    shb: jestli máš tu impulsivitu v povaze, tak to bude těžká práce... práce na sobě je sice záslužná věc, ale potlačovat emoce taky není zdravý Život je holt složitej.

    superkarma: 0 30.08.2008, 21:40:49
  15. avatar
    [69] shb [*]

    Vivian: jojo, klid duši a světu mír ale toho dojdu až po smrti tak ok beru to od tebe teda jako radu zdravotní sestry, budu mírnější

    superkarma: 0 30.08.2008, 21:36:04
  16. avatar
    [68] Vivian [*]

    shb: dobře, agresivita možná není nejvhodnější výraz, ale startuješ na první našlápnutí... takže klid Rozčilování škodí zdraví.

    ad "kdybych to potřebovala vědět přesně tak si to jednoduše zjistím" - než budeš chtít příště někoho opravovat nebo poučovat, tak si to radši opravdu zjisti...

    superkarma: 0 30.08.2008, 21:30:37
  17. avatar
    [67] shb [*]

    Ťapina: nevím proč mně stále shazuješ ty slavná veterinářko, a jestli ty kontroluješ životní funkce pouhým okem tak to potěš koště...já jsem je kontrolovala zcela normálně tep i dech (polopaticky pro tebe: očima hmatem a tak- víš těmi smysly co tak člověk běžně má), případně jestli už je pacient při smyslech ...nevím co si o těch tvých bludech mám myslet..
    a mimochodem nauč se číst než na mně zase plivneš jed- mluvila jsem o kontrole těchto živ.funkcí při převozu ze sálu (po odpojení z monitorů) do chvíle přivezení postele na oddělení a předání sestře, případně opětovnému připojení (to nevím co s těmi lidmi pak dělali)...

    superkarma: 0 30.08.2008, 21:25:31
  18. avatar
    [66] Heduš [*]

    shb: Nebuď tak agresivní prosím Tě, jde z Tebe úplně strach...

    superkarma: 0 30.08.2008, 21:25:02
  19. avatar
    [65] shb [*]

    Vivian55: to vím že jsem se zmýlila, jako ty, nicméně Lotka to vysvětlila zcela přesně nebo vygooglila to je jedno i v knize to člověk najde, kdybych to potřebovala vědět přesně tak si to jednoduše zjistím....ale je to pro mně zcela nepodstatná informace...do tebe sem si rýpla jen tak (ty víš proč, já jsem pro tebe přece debil) a agrese?? to si děláš srandu ne? mně to příjde docela vtipný a agresi si představuju mnohem brutálnější, to co jsem tu kdy říkala nebo o čem jsem debatovala to nikdy nebyla agrese, to je jen lehký odvar toho co si pod agresí představuju... i když pravda je, že většina lidí to má hozený tak že jen když slyší sprostší výraz tak jsou vytarokovaní óóó co to je hrůza fuj jak to mluví a bla bla ale moje hranice jsou teda daleko dál...to je ale otázka individuální....
    a vůbec jak to čtu- vám jako připadá že někoho napadám jo? jako že si rýpnu do vivian (z toho stejného starého důvodu) tak to není vtipný ale já ji napadám?? fíha tak to sorry jestli si to tak vykládáte...já mám zcela jinou představu o napadání někoho (byť slovně)...

    superkarma: 0 30.08.2008, 21:17:35
  20. avatar
    [64] Heduš [*]

    proboha jestli kojenec nebo novorozenec to snad není vůbec podstatné, né?! Rozhodně souhlasím se 47. názorem, obzvlášť s poslední větou!!!

    superkarma: 0 30.08.2008, 20:50:38
  21. avatar
    [63] Dante Alighieri [*]

    3 miliony.. to je směšný! Spíš 30 by měli požadovat!

    superkarma: 0 30.08.2008, 13:32:49
  22. avatar
    [62] Madison [*]

    Nemocnici, kde po operaci sledují nepřetržitě stav pacienta, bych chtěla vidět. Pod narkózou jsem byla x krát, tu poslední mám celkem ještě v paměti, kdy jsem se prospala asi dvě hodiny, tlak ihned po probuzení kontrolují po 15 minutách, pak po půl hodině, jinak si tě ani nevšimnou . To samé u dětí, pokud jsou bez rodičů, strčí je do postele a starej se kdo můžeš, taky moje zkušenost

    superkarma: 0 30.08.2008, 13:08:56
  23. avatar
    [61] Vivian [*]

    Lotka: seknout se může každý (i já ), ale vážně nechápu, proč je shb vždycky hned tak agresivní...

    superkarma: 0 30.08.2008, 12:38:55

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Lotka [*]

    Vivian: právě, někdo se pěkně sekne a ještě se snaží napadat druhé

    superkarma: 0 30.08.2008, 12:37:15
  2. avatar
    [59] Vivian [*]

    Lotka: nás zase učili pediatři 28 dní, měsíc, ale to už je detail... Každopádně to nejsou 3 měsíce

    superkarma: 0 30.08.2008, 12:36:11
  3. avatar
    [58] Lotka [*]

    Vivian: já mám svých 6 týdnů z více seriozního serveru o psychologii a vývoji člověka

    superkarma: 0 30.08.2008, 12:31:38
  4. avatar
    [57] Ťapina [*]

    shb: Tak to mi řekni, jak se dá pouhým okem a ještě při převozu postele permanentně kontrolovat tep. Koukala jsi se, jestli ten pacient dýchá a jestli nemění barvu, to je tak celé, co se dá pohledem kontrolovat. To není nepřetržitý monitoring a věř mi, že se i při tom může ledacos stát.

    superkarma: 0 30.08.2008, 12:21:48
  5. avatar
    [56] Vivian [*]

    shb: tady je to polopaticky: http://zena.centrum.cz/rodicovstvi/tehotenstvi-a-porod/2006/9/6/clanky/znate-obdobi-vaseho-miminka/
    ta dětská vývojová období.

    superkarma: 0 30.08.2008, 12:16:45
  6. avatar
    [55] Vivian [*]

    shb: mýlíš se Přitom by stačilo použít Google.
    Novorozenec je to prvních 28 dnů, pak do 1 roku kojenec a dále batole. Přechytralá Viv je zdravotní sestra a tyto věci má zažité

    superkarma: 0 30.08.2008, 12:13:48
  7. avatar
    [54] shb [*]

    o nic, jen jsem se divila jak přechytrá viv (jak familiérní ) nezná období těch dětí když je sama má a do mně pravidelně šije, takže jsem si rýpla...ale po tom ti nic není...a jo vlastně jsi ji bránila...óóó

    superkarma: 0 30.08.2008, 11:30:47
  8. avatar
    [53] Lotka [*]

    shb: ne, ale Viv se zas tak moc nespletla, tak o co jde tobě?

    superkarma: 0 30.08.2008, 11:23:47
  9. avatar
    [52] shb [*]

    Lotka: jasně a co je chytrýho na tom že jsme neměli žádný přístroje?? a tvý období co jsi popsala jsem nepopřela...takže o co ti jde? nudíš se?

    superkarma: 0 30.08.2008, 11:22:26
  10. avatar
    [51] Lotka [*]

    shb: a ty máš vzácný dar - udělat chytrou za každou cenu

    superkarma: 0 30.08.2008, 11:17:57
  11. avatar
    [50] shb [*]

    Lotka: no dokonce! no já děti nemám, ale vivian v tom má zmatek...
    Ťapina: funkce jsem sledovala tak že jsem kontrolovala tep a dech a žádný přístroje na ten převoz ze sálu na odd. nebyl....tys tam snad byla?? my jsme tam žádný monitory na převoz postele neměli

    superkarma: 0 30.08.2008, 11:08:13
  12. avatar
    [49] Ťapina [*]

    shb: A ty funkce jsi sledovala tak, že jsi měla permanentně prst na tepu a oko na hodinkách, druhou rukou jsi pacientovi měřila teplotu a druhou hlavou počítala dýchání, jo? Prdlajs, byl napojenej na monitoru, který tyhle funkce sleduje. To je přístroj. A když ten selže, tak holt si toho můžeš všimnout, až když bude pozdě, ale proto se do nemocnic kupujou extrémně drahé přístroje, které selhávat nemají.

    superkarma: 0 30.08.2008, 09:40:56
  13. avatar
    [48] Lotka [*]

    shb: bože, je vidět, že ty dítě nemáš, ale najít sis to mohla i na netu
    1. Stádium prenatální – od početí do narození
    - aktivita plodu
    2. Stádium novorozenecké – od porodu do 6 týdnů
    - hmotnost, délka, váha, spánek, nepodmínění reflexy
    3. Stádium kojenecké – od 6 týdnů do 1 roku
    - chůze, uchopování předmětů, řeč, kontakt s pečovateli
    4. Stádium batolete – 1. – 3. rok
    - zvýšení aktivity, zapojování do sociálních vztahů, první vzdor
    - 2 roky – occa 200 – 300 slov
    - 3 roky - 700 – 900 slov, hra
    5. Předškolní věk – 3 – 6 let

    superkarma: 0 30.08.2008, 09:11:33
  14. avatar
    [47] shb [*]

    Ťapina 37: no tak od toho je snad personál v tý nemocnici ne?? ten má kontrolovat pacienta stále!! Co kdyby nějaký pacient třeba jen byl napojen na přístroje a ty by selhaly? Sestra je má mít pod kontrolou!! Každou chvíli má za pacienta někdo zodpovědnost, kor když tam nechají rodiče nezletilé dítě! To okamžitě přebírá zodpovědnost nemocnice. Kdyby ta matka věděla že hrozí nebezpečí, že její dítě (natož novorozenec, který byl doma minimálně stále pod chůvičkou a matka by reagovala na každý zvuk) nebude pod dohledem, tak by jej tam asi jen tak nenechala ne? Když jsem vozila pacienty ze sálu na pokoj tak jsem musela sledovat funkce do té chvíle než jsem jej zase předala, a když někdo začal kolabovat na chodbě tak byla akce přímo na chodbě, nikdo nezaparkoval nikdy pacienta někde jen tak...a nikdo se nespolíhal na stroje nebo přístroje!! kontrola musí být permanentní!!!

    superkarma: 0 30.08.2008, 08:00:13
  15. avatar
    [46] shb [*]

    Vivian: novorozenec je do 3 měsíců, pak je batole nebo kojenec do roku....ty přece máš dítě ne?....

    superkarma: 0 30.08.2008, 07:53:11
  16. avatar
    [45] shb [*]

    ...nebyl nikdo zodpovědný??? asi se ta chudák nelinka na tu podušku položila sama ne? a ještě si holka asi přitopila aby jí nebyla kosa.... hrůza hnus....co na to říct...

    superkarma: 0 30.08.2008, 07:51:41
  17. avatar
    [44] Vivian [*]

    (resp. 28 dnů)

    superkarma: 0 29.08.2008, 19:49:31
  18. avatar
    [43] Vivian [*]

    kareta: ano, ale novorozenec je to jen první měsíc po narození

    superkarma: 0 29.08.2008, 19:43:06
  19. avatar
    [42] Heduš [*]

    Jak policie nezjistila, že by byl za smrt dítěte někdo trestně odpovědný????? Proboha kde to jsme? Dnes se přeci zapisuje kde co i šičky musí mít na polštářích, které šily, své jméno, tak jak to, že se neví, kdo může za smrt dítěte? Za takové jednání ať chcou aj 10 miliónů, i když jim to dítě nevrátí...

    superkarma: 0 29.08.2008, 17:40:33
  20. avatar
    [41] paníliška [*]

    kareta: To jo, ale tříměsíční kojenec není novorozenec.

    superkarma: 0 29.08.2008, 15:30:22
  21. avatar
    [40] kareta [*]

    Vivian: kojenec je snad definice dítěte do 1 roku, pak je to batole

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:57:48
  22. avatar
    [39] Andula [*]

    Vivian: podle mě tím "kojencem" v návodu chtěli říct nobvorozeně a kojenec dle věku, prostě dítě musí být kontrolováno.

    superkarma: 0 29.08.2008, 13:46:37
  23. avatar
    [38] gerda [*]

    Ťapina: podle mě svalují vinu jeden na druhého, je zázrak, že ji nesvalili i na ty rodiče. I kdyby byla poduška vadná, snad by tam měla být ještě i nějaká kontrola personálem, ne?

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:57:49
  24. avatar
    [37] Ťapina [*]

    gerda: No vidíš, a tady http://www.blesk.cz/clanek/98045/za-smrt-nelinky-chteji-tri-miliony.html zas píšou, že vadné jsou nejspíš ty podušky a že už je i zakázali používat. Tak s kým si to pak člověk má jít ručně vyřídit?

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:54:54
  25. avatar
    [36] gerda [*]

    zatloukat zatloukat a zatloukat. Nikdo za nic nemůže, rodina měla smůlu - asi řádily nadpřirozené síly . Člověk by se ani nemohl divit, kdyby někomu ruply nervy a vyřídil si to někde za bučkem s těmi zdravotníky ručně.

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:51:29
  26. avatar
    [35] Evikus [*]

    Mánička: Aha, já myslela, že na té podušce byla po operaci, ne při operaci. Ale stejně - to si toho nevšimli když ji operovali, že je horká?
    Nějak mi to fakt neštymuje, je to podezřelé.

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:28:01
  27. [34] Rikina [*]

    evelyn: při operaci, v narkóze. To necítí, že ji řežou, tak ani to, že něco pálí. To prostě měl někdo hlídat, a asi zapomněl.

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:26:15
  28. avatar
    [33] Vivian [*]

    Ťapina: to s tím kojením taky nechápu... ale to dítě by imho mělo být pod dozorem, když jde o elektrické zařízení...

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:24:45
  29. [32] Rikina [*]

    Před lety se vyráběly elektrické ohřívací dečky, které, zapnuty, prostě hřály a hřály a hřály, dokud uživatel nevypnul. Jinak teplota stále vzrůstala, a tedy by klidně mohlo dojít k popálení. Ale jaksi bych předpokládala, že dnes už se něco takového nevyrábí, a rozhodně pak ne pro nemocniční použití, kdy pacinet v narkóze těžko může říct, že to hřeje už moc.

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:24:41
  30. avatar
    [31] evelyn [*]

    dyt ji to muselo desne bolet, musela vriskat jak tur, ani to je neprobudilo z letargie?

    superkarma: 0 29.08.2008, 12:24:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme