Bulvár

Za nucený návrat – žaloba

Se žalobami na zdravotnická zařízení se v poslední době snad roztrhl pytel. Například se chce soudit i žena, která tři hodiny po porodu bez podepsání reversu a proti vůli lékařů opustila nemocnici. Podle serveru idnes.cz místo toho, aby si užívala první dny mateřství, se Eva Hanzelková za Zadní Třebáně rozhodla podat žalobu proti státu. Soudit se chce kvůli rozhodnutí soudu v Berouně. Ten jí hrozil odebráním syna, pokud se nevrátí zpět do porodnice.

Od začátku těhotenství měla Eva Hanzelková jasno. V porodnici setrvá jen nejnutnější dobu. Informovala o tom i lékaře. V pátek dopoledne porodila zdravého syna Miroslava. Tři hodiny poté se rozhodla nemocnici opustit. Podle Hanzelkové primář novorozence prohlédl, a protože nebyly žádné problémy, chtěla novopečená matka odjet domů.

Nemocnice nepochybila
Podle ředitele nemocnice Tomáše Jedličky se jí lékaři snažili rozhodnutí rozmluvit. Upozornili ji na možná rizika komplikací po porodu. Neměli však právo ženu násilím držet, přestože uvedla, že má zajištěnu péči u dětské lékařky v místě svého bydliště. Podepsat revers, potvrzení, že odchází na vlastní žádost, ženě ale neumožnili. Podle ředitele Jedličky to bylo to příliš brzy po porodu.

Když nemocnice zjistila, že zmiňovaná dětská lékařka je na dovolené, informovala o tom sociální odbor v Berouně. Právě ten si u soudu vyžádal předběžné opatření o předání dítěte zpět do nemocnice.

Připadá vám, že žena návratem do nemocnice utrpěla takovou újmu, že by se měla soudit? Je nutná žaloba? Nechce jen rodička získat finanční odškodnění? Bylo skutečně novorozeně v ohrožení? Měla na to nemocnice právo?

   
30.10.2007 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [142] Majkii [*]

    Lindaa: to sú už podľa mňa extrémy, po operácii ťa tiež nepustia hneď domov a je nutná určitá doba byť hospitalizovaný. Nie som dr. tak netuším prečo sa po porode leží 3 dni v nemocnici, po CR 5 dní, ale určite to nejaký význam má. Keď som ležala v porodnici ja, bolo novoroz. odd. plné, ale ani napriek tomu sa nesnažili niekoho prepustiť skor. Holt ženské ležali na gynde no .A nesťažovali si, a žiadna to nedala do telky. Možno by bola nejakú kačku vysúdila a nemocnica by si urobila reklamu že?

    superkarma: 0 31.10.2007, 14:59:44
  2. [141] Majkii [*]

    Este som zabudla dodat ze u nas ma zena narok na 1 navstevu PA po porode, ja kedze som vo VoZP som narok nemala

    superkarma: 0 31.10.2007, 14:55:17
  3. [140] Majkii [*]

    Suzanne: Ano, v Anglii pustaju domov par hodin po porodu, ale kazdy den navstevuje matku a dieta PA s dr. kvoli kontrole. Mojej setre to napr. nevyhovovalo, radsej by bola zostala pod dozorom lekarov v nemocnici, nakolko bola dokonca prvorodicka a tak male miminko nevedela poriadne ani drzat.

    superkarma: 0 31.10.2007, 14:54:00
  4. avatar
    [139] Kuře [*]

    Lindaa: A v těch nemocnicích by ještě měla být služba pro sloužící lékaře, kdyby se jim něco stalo....

    superkarma: 0 31.10.2007, 13:57:49
  5. avatar
    [138] ynax [*]

    často se tu v diskuzi objevilo, že lhala o tom, že má zajištěnou pediatričku. Proč myslíte, že lhala? Když ji chytly bolesti, tak to vzala nejdřív oklikou před pediatra aby jí nahlásila, nikam neodjíždět já jdu rodit? podle mě dohodnuté byly, ale třeba porodila v jiný termín, než původně myslela a nenapadlo jí, že si dr. vezme dovolenou.

    superkarma: 0 31.10.2007, 08:42:20
  6. avatar
    [137] kominice [*]

    OlgaMarie: Nemocnice zřejmě potřebovala reklamu.

    superkarma: 0 31.10.2007, 08:08:22
  7. avatar
    [136] kominice [*]

    Mamina má právo se svobodně rozhodnout.Jestliže bylo mimčo v pořádku a ona také je jen její věc jestli odejde. Mám takové tušení že pojišťovny nechtějí proplácet krátké pobyty-aspoň něco v tom smyslu říkaly sestřičky když jsem v nemocnici ležela. Co je mi ale do pojišťovny ,přeci tam nebudu vegetovat když mi nic není.

    superkarma: 0 31.10.2007, 08:07:05
  8. avatar
    [135] OlgaMarie [*]

    Lindaa: Jak se má občan naučit být zodpovědný sám za sebe,když mu v tom někdo nebo něco stále brání.A újmu utrpěla medializací.Kdo případ nahlásil do TV?

    superkarma: 0 31.10.2007, 08:01:21
  9. [134] Lindaa [*]

    Doma rodit se nedoporucuje, ze je to hazard - OK s tím souhlasím. Najít nemocnici kde provádí ambulantní porod se rovná zázraku. A jít domu pár hodin po normálním porodu (pokud jsou oba v porádku) jak vidno lze pouze pres mrtvolu lékare. A pritom nemocnice a pojistovny porád brecí, ze nemají peníze. A KDE JE LOGIKA????? To uz muzou zacít hospitalizovat tehotné na celých 9 mesícu - vzdyt se muze neco stát, a co treba zlomenina zeber - mohli by propíchnout plíce atd. To bychom nepotebovali bydlení, ale mohli bychom vsichni rovnou bydlet v nemocnicích se 24-ti hodinovou lékarskou sluzbou, protoze co kdyby se náhodou nekdy neco stalo???? Jasne lékari dneska umejí zázraky, ale obcas mám pocit, ze cím víc umejí tím víc blbnou.

    superkarma: 0 31.10.2007, 07:31:51
  10. avatar
    [133] Gedžitka [*]

    Meander: myslíš, že to platí i pro takhle větší děti? nopediatra už máme jinýho, ale stejně žádnej neslouží nonstop Takže s dětma můžeme být doma jen tehdy, máme-li pediatra, ke kterému sme se nahlásili, ve službě a pak zas musíme do špitálu, co kdyby se dětem něco stalo.

    superkarma: 0 30.10.2007, 23:21:17
  11. avatar
    [132] kareta [*]

    Chudák matka- těsně po porodu se dohadovat s aparátem . Otřesné způsoby!!!! Potřebovali by proplesknout (doktor, sociálka, soudce).

    superkarma: 0 30.10.2007, 22:49:14
  12. avatar
    [131] Lesana [*]

    spetulka: to ti můžu říct, proč nenechala podepsat reverz - protože matka má po porodu změněny rozhodovací schopnosti

    superkarma: 0 30.10.2007, 20:50:09
  13. avatar
    [130] Lesana [*]

    šája: to tě paměť šálí, metabolické vady se nabírají až poté, co začne dítě dostatečně pít (druhý, ale spíš třetí, čtvrtý den), dřív to vcelku nemá smysl, TBC se očkuje NEJDŘÍV 4. den po porodu a na pupečníku se kontroluje maximálně tak utažení smyčky. Žloutenka se taktéž objevuje spíš až druhý, třetí den, ne ten první.
    Co jsem byla domluvená u druhého děcka na ambuporodu se svojí pediatričkou, tak ta byla názoru, že netřeba hysterčit a pokud budu propuštěna v pátek až neděli, tak stačí, že v den propuštění nemocniční pediatr dítě uzná zdravým, přes víkend na něj koukne porodní asistentka a za pediatričkou si skočím až v pondělí
    Jinak nemocnice nemá právo zadržovat zdravé dítě proti vůli rodičků, to by mohla pouze tehdy, pokud by dítě v bezprostředním ohrožení života a byla nutná neodkladná péče. Takže nemocnice udělala správně, že ženu nezadržovala, byť tím, že si nechtěla nechat podepsat reverz, pochybila. Ovšem že následně bonzla policii, že jim domů proti vůli lékařů odešla matka s novorozencem a že to může mít bezprostřední vliv na zdraví pacienta, tak to mi tedy košer nepřijde. Zvlášť když nemocnice bezelstně přiznala, že tak vlastně činí pokaždé, když pacient využije svého zákonného práva a odejde z nemocnice dřív, než se líbí lékaři.

    superkarma: 0 30.10.2007, 20:48:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [129] spetulka [*]

    Mánička: jenže to je právě ono-ty bys neměla odvahu ohrozit svoje dítě a tu dobu v porodnici bys absolvovala. Navíc jak už jsem psala, ne všechny komplikace laik odhalí včas a může to napáchat pořádnou paseku . Nicméně proč nenechali podepsat revers mi taky není absolutně jasný

    superkarma: 0 30.10.2007, 20:12:54
  2. avatar
    [128] Ilona [*]

    Myslím, že ta maminka jednala velice sobecky, jí se nechtělo být v porodnici, a na dítě se vůbec neohlížela. Nevím jaký uvedla důvod svého odchodu (nebo spíš útěku), ale je divné že není schopna obětovat pro své dítě pár dní mimo domov, nicméně matka zodpovídá za své dítě, a pokud se tak rozhodla, měla to nemocnice respektovat, a ne organizovat drastický přesun zpět na náklady nás daňových poplatníků. Nakonec z toho matka ještě vysoudí značnou částku za morální újmu.

    superkarma: 0 30.10.2007, 20:09:20
  3. avatar
    [127] Mánička [*]

    Rikina: a) KDYBY ti lékaři té ženě umožnili podepsat revers, tak by žádný soud nebyl, protože by bylo všechno papírově v pořádku a všichni by byli spokojení, včetně té paní, řekla bych
    b) KDYBY nastala jakákoliv komplikace z Tebou níže uvedených, tak Ti garantuju, že se žloutenkou vyžadující péči i s infekcí ohrožující život by každá normální matka vyhledala lékaře, i kdyby byl ten její na dovolené ...

    Takže KDYBYCH já byla na jejím místě, tak bych se soudila taky... a taky z principu.

    A ujišťuju Tě, že je to pro mě jedno veliké KDYBY... osobně bych nikdy neměla tu odvahu ani na porod doma ani na to být hrdinkou příběhu ve článku...

    superkarma: 0 30.10.2007, 19:58:02
  4. avatar
    [126] Vivian [*]

    spetulka: tak to každopádně

    superkarma: 0 30.10.2007, 19:41:29
  5. avatar
    [125] Kuře [*]

    Ono ani těch 72 hodin není samospasitelných. Já bych z porodnice dřív neodcházela (páč to byla na dlouho poslední šance užít si servisu a nemuset v podstatě nic, kromě kojení a přebalení), ale argumenty, že dítěti se "může něco stát" jsou na . Zrovna moje zdravé dítko, které bylo v porodnici o den dýl než muselo (já nebyla včas OK) mělo druhý den po propuštění zástavu dechu ve spánku .

    superkarma: 0 30.10.2007, 19:18:43
  6. avatar
    [124] Amálie [*]

    Nádherná debata.



    Nyotaimori: Taky si myslim .

    superkarma: 0 30.10.2007, 19:18:18
  7. avatar
    [123] spetulka [*]

    Vivian: s 121. souhlasím, ale bohužel podle mě to předpokládá informovaného pacienta, který je seznámen s možnými následky a je ochoten je opravdu bez dalšího nést sám na sobě, ne že pak se bude ohánět tím, že něco podepsal ve vyhraněné situaci a za normálních okolností by to neudělal....

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:55:02
  8. avatar
    [122] ad.astra [*]

    No tak Islad, Finsko a Švédsko jsou země, kde se hodně rodí doma - a vida, úmrtnost je tam nižší, než u nás, v našem porodnictví je to také díky tomu, že se hodně porodů provádí císařským řezem.

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:54:02
  9. avatar
    [121] Vivian [*]

    Každopádně si myslím, že není správně, aby si lékaři osobovali právo za někoho rozhodovat. Oni můžou vyjádřit svůj názor na věc, informovat o možných následcích, ale konečné rozhodnutí je stejně vždycky na tom člověku, který za sebe nebo svoje dítě zodpovídá (a nese následky). Lékař není Bůh.

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:52:30
  10. avatar
    [120] Vivian [*]

    spetulka: no ale v těch zemích, které jsou nad námi, přece funguje systém porodnictví trochu jinak než u nás, ne? :)

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:47:04
  11. avatar
    [119] spetulka [*]

    Vivian: to druhý místo bylo kdysi kdesi uvedený zřejmě špatně , nicméně si myslím, že i 4. nejnižší je dost výmluvná

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:44:46
  12. avatar
    [118] Vivian [*]

    aha, už jsi to uvedla na pravou míru :-)

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:41:59
  13. avatar
    [117] Vivian [*]

    spetulka: (105) tak to náhodou není pravda (myslím ten tvůj "fakt" o novorozenecké mortalitě).

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:41:12
  14. avatar
    [116] spetulka [*]

    Meander: no to nejspíš ne, protože tak pitomý nápad jich naštěstí moc nemá, jinak věřím, že takovýhle chování těch rodiček by tu úmrtnost mohlo zvednout

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:09:17
  15. avatar
    [114] Meander [*]

    spetulka: To je dobře.
    Ale nevěřím, že je toho dosaženo tím, že se za matkami, co odejdou zdravé se zdravým dítětem z porodnice dřív, než je Übermenschen libo, posílá policejní eskorta?

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:05:34
  16. avatar
    [113] spetulka [*]

    Meander: sorry, jsme až 4. : http://www.novinky.cz/zena/deti/porod-doma-predstavuje-vyssi-riziko-pro-matku-i-novorozence_99160_sm3qn.html

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:04:24
  17. avatar
    [112] spetulka [*]

    Meander: máme po Islandu 2.nejnižší novorozeneckou mortalitu v Evropě, to jsou prostě fakta

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:00:46
  18. avatar
    [111] Lukáš Čejka [*]

    ad.astra: zkus jim to petikilo vzit a treba budes mluvit jinak

    superkarma: 0 30.10.2007, 18:00:18
  19. [110] Rikina [*]

    Tak ono to úplně čerstvé novorozeně je přece jen malinko citlivější na různé vnější vlivy, zatímco větší děti už vydrží neuvěřitelné věci. Například může mít novorozeneckou žloutenku. Nebo se mu může dostat infekce do pahýlu po pupeční šňůře, než se to zahojí. To jaksi u starších dětí nehrozí. Ale matka si to měla líp rozmyslet, a nechovat se jako nedospělá a trucovitá osoba, co prostě chce za každou cenu domů, a tak bude radši lhát, že má pro dítě zajištěnou doktorku, jen aby si to vydupala. To mi moc zodpovědné nepřipadá.

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:59:37
  20. avatar
    [109] Lukáš Čejka [*]

    Vivian: to muze, ale vetsi dite je preci jen odolnejsi,takze pokud ho primo nezabije, takze neco vydrzi, novorozene toho moc neustoji - teda podle me, mozna se pletu a jsou to golemove
    Ted to nemyslim tak ze se nic nedeje ale starsi dite ma preci jen vetsi sanci prestat spatnou peci, nez trihodinovej prcek.

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:59:17
  21. avatar
    [108] šája [*]

    Pokud mě paměť nešálí, prvních 24 hodin v porodnici se dítě testuje na fenylketonurii, očkuje se proti TBC, kontroluje se hojení pupečníku. Pokud měla paní ošetřující pediatričku na dovolené, kdo by tuto péči dítěti poskytl? O žloutence nemluvě, koukám, že se tu o ní už zmiňuje spetulka, takže konečně věcný argument.
    spetulka: naprostý souhlas, jen jsi byla rychlejší

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:58:04
  22. avatar
    [107] Meander [*]

    spetulka: Opravdu? Vždyť se tu pořád argumentuje tím, že země, kde jsou běžné domácí porody, nemají vyšší novorozeneckou úmrtnost než my. A ty tu teď tvrdíš opak. Tak jak to tedy je?

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:57:49
  23. avatar
    [106] spetulka [*]

    jo a navíc-spousta komplikací může být i u té ženy a to o spoustě nemusí mít ani tušení a můžou být dost závažné. Proto je taky v té porodnici vizita a ty ženy kontrolují těch pár dní po porodu stejně intenzivně jako děti

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:57:24
  24. avatar
    [105] spetulka [*]

    no zas faktem je, že v zemích, kde je běžný porod doma, popř.ambulantně a novorozenec hned odchází domů je novorozenecká mortalita výrazně vyšší než u nás, kde je zvykem být ty první dny v porodnici Proč asi? Navíc bych se bála opravdu komplikací-i po fyzio porodu a se zdravým novorozencem může během těch 72hodin vypuknou silná žloutenka, která prostě vyžaduje okamžitý zásah, jinak je ohroženo zdraví dítěte. No a pokud má jeho pediatrička dovolenou, co bude matka dělat? Pojede zpět do porodnice a v příp.poškození dítěte bude na lékaře nadávat a žalovat je pro špatnou péči,...TAkže sorry, ale myslím, že 4dny v porodnici fakt nikoho nezabijou a pokud můžou pomoci mýmu dítěti, tak je s klidem vydržím

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:54:19
  25. avatar
    [104] Lukáš Čejka [*]

    ad.astra: ja nejsem porodnik tak nevim co vsechno muze nastat po porodu, ale myslim ze ti lekari to vedi tak proc bych jim neveril, kdyz to detsko nechtej pustit?

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:54:19
  26. avatar
    [103] ad.astra [*]

    lukas.cejka: myslíš, že to ty matky vytrhne - 400-500 Kč? Mimochodem, státu by mělo záležet nadětech, protože to jsou potenciální platiči daní - to především

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:54:15
  27. avatar
    [102] Vivian [*]

    lukas.cejka: (99) není zvrácená, akorát je trošku... nelogická

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:53:00
  28. avatar
    [101] Vivian [*]

    lukas.cejka: a co když hrábne rodiči staršího dítěte a něco s ním provede? (To se stává častěji než to, že hrábne šestinedělce... )
    To by dítě fakt muselo být pod odborným dohledem až do dosažení plnoletosti, protože rodič nemá k péči o dítě náležitou kvalifikaci, nemá vzdělání, nemá praxi... a může mu kdykoli hrábnout

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:52:35
  29. avatar
    [100] ad.astra [*]

    lukas.cejka: když někdy ženský po porodu "hrábne" tak to není tím porodem, ale laktační psychózou - to začne tak 7-14 dní po porodu (někdy i déle), jak se rozjede mléko - ale neboj, není to tak časté aby se kvůli tomu držely ženský prevetivně pod zámkem Ale až budete míts Vaší dítě na cestě, doporuč lékařům toto, třeba preventivně celý rok by tam mohla zůstat, aby ses nemusel koukat, jak tvojí milé hrabe

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:52:28
  30. avatar
    [99] Lukáš Čejka [*]

    Vivian: Myslis jako ze je to zvracena logika?

    superkarma: 0 30.10.2007, 17:50:27

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme