Zdraví

Za krizi ve zdravotnictví mohou ženy!


Alespoň podle vyjádření šéfa českých lékařů. Prezident České lékařské komory (ČLK) Milan Kubek totiž na posledním zasedání zdravotního výboru sněmovny ostře kritizoval lékařky. Podle něj oproti mužům pracují ženy hůře.

Šéf ČLK označil „feminizaci“ za druhou nejdůležitější příčinu krize českého zdravotnictví, hned po stárnutí lékařů a jejich odchodech do důchodu.

„S ohledem na rodinné povinnosti je pracovní nasazení žen pochopitelně nižší než u mužů,“ uvedl Kubek před sněmovním výborem, jehož významnou část tvoří poslankyně lékařky. Kubek před nimi také prohlásil, že ženy mají horší výkonnost než muži. Vedle své práce se prý více věnují rodině, což má být příčinou nižšího počtu absolvovaných služeb, a tudíž menších profesních zkušeností.

Svá tvrzení Kubek podpořil statistikou, podle které v roce 2002 tvořily lékařky 51,8 %, o pět let později v roce 2007 podíl žen vzrostl na 52,7 %.

Se šéfem komory nesouhlasí jak komunistická poslankyně Soňa Marková, tak její kolegyně z ODS Dagmar Molendová. „Působím 26 let jako lékařka a nikdy jsem nezažila, že bych měla nějaké úlevy na službách jen proto, že jsem matka. Nejsem horší lékařka proto, že jsem žena a matka. Pan prezident to krutě přehnal,“ uvedla Molendová.

   
02.03.2009 - Zdraví - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [91] Suzanne [*]

    Mimochodem, ve zprávách jsem zaslechla, jak se bráni. Prý řekl, že ženy z logických důvodů nemohou odsloužit tolik přesčasových hodin. Pokud je to takhle, pak se omlouvám za svoje vášně a musím obvinit novináře z bulvárnosti a senzacechtivosti. Ono jde větu malinko pozměnit a už zní jinak. Koneckonců, většinou se člověk rozčiluje kvůli špatné práci druhých, že...

    Lubar: s tím lze jen souhlasit.

    superkarma: 0 02.03.2009, 23:06:09
  2. avatar
    [90] Lubar [*]

    Četla jsem na toto téma dnes článek v MFDnes a musím říct, že mě upřímně pobavilo, když z textu vyšlo, že lékař = chirurg... ano, věřím, že mezi chirurgy bude větší procento mužů a věřím, že to bude proto, že ženy si tento obor většinou nevybírají... možná proto, že většina žen pro tento konkrétní lékařský obor nemá ty nejlepší vlohy... ALE medicína nejsou jen chirurgické obory... a život se nezachraňuje jen skalpelem...
    Znám spoustu skvělých lékařů a spoustu skvělých lékařek... a znám bohužel i spoustu špatných lékařů a spoustu špatných lékařek...
    Souhlasím s tím, že péče o děti ženy diskriminuje... ať chceme nebo ne, tak většinou je to žena, která se o dítě stará v prvních třech letech života, většinou je to žena, která je s dítětem po dobu nemoci, většinou je to žena, která upraví svojí kariéru tak, aby se dala skloubit s péčí o malé děti... ALE děti jsou malé deset let, kariéru můžeme dělat 40, i více let... má se žena kvůli tomuto času vzdát své kariéry úplně?

    V medicíně nepochybně jsou obory pro ženy a skloubení s rodičovstvím vhodnější, stejně jako obory méně vhodné... ale i obvodní lékař je potřeba, a je to možná klíčový doktor pro prevenci, ne jen pro zázraky uzdravení...
    V každém oboru, skoro každém, jsou oblasti vhodné pro tu či onu skupinu ... a je na zodpovědném přístupu každého z nás, aby si vybral to vhodné... pro něj osobně i pro ten obor...

    superkarma: 0 02.03.2009, 22:05:58
  3. avatar
    [89] Ťapina [*]

    A ohledně toho gynekologa, když si on vybírá pacienty podle pohlaví, já jeho můžu taky

    superkarma: 0 02.03.2009, 21:53:43
  4. avatar
    [88] Ťapina [*]

    kareta: Jediný doktor, kterého jsem vybírala podle pohlaví je gynekolog. Tam bych ženskou zrovna nemusela. Jinak je mi to jedno. Zubaře mám chlapa, praktickou ženskou, prostě to tak vyšlo

    superkarma: 0 02.03.2009, 21:25:02
  5. avatar
    [87] kareta [*]

    OlgaMarie: zkusila jsem obojí Mám sqělou zubařku a očařku, to je vše. Gyndaři muži jsou dle mých zkušeností jemnější a pečlivější.

    superkarma: 0 02.03.2009, 21:14:50
  6. avatar
    [86] OlgaMarie [*]

    kareta: Já teď chodím k mladé gynďačce. Pokecáme, zasmějeme se. To s chlapem nepamatuju.

    superkarma: 0 02.03.2009, 20:07:06
  7. avatar
    [85] Aktij [*]

    Uááá...a teď ten kkt tvrdí, že to neřekl, myslel jinak...on vlastně ani není

    superkarma: 0 02.03.2009, 19:51:31
  8. avatar
    [84] Anouk [*]

    kareta: Puvodne jsem to pochopila tak, ze sis vlastne delala celou dobu legraci. Ale ono ne Hybaj k plotne a ochranuj rodinny krb, v tom maji zase lepsi povest zeny

    superkarma: 0 02.03.2009, 19:50:03
  9. avatar
    [83] kareta [*]

    Nebyl ten článek o LÉKAŘKÁCH!? Většina lidí co znám dává přednost doktorům chlapům- mají lepší pověst. Pár doktorek ji má sice taky, ale chlapi převažují. Můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno.

    superkarma: 0 02.03.2009, 19:39:36
  10. avatar
    [82] kareta [*]

    Anouk: jak můžu brát ženský vážně, když jsou tak samonasírací a nechápavý? Některý

    superkarma: 0 02.03.2009, 19:20:38
  11. avatar
    [81] Anouk [*]

    Me by opravdu zajimalo, cim ma tento pan sva tvrzeni podlozena. Nechal si snad udelat nejakou statistiku vykonnosti Narust z 51.8 na 52.7% je vskutku dramaticky a tento podil zen ve zdravotnictvi, ktery temer presne odpovida podilu zen v celkove populaci, urcite doklada femimizaci teto oblasti Tomu chudakovi musely zeny udelat neco moc oskliveho

    kareta(72): Neco ti tam chybi - Uvidis sama, AZ BUDES MIT DETI Doufam, ze zrovna podavas teplou veceri panovi tvorstva. Pokud mozno cerstve uloveneho mamuta

    superkarma: 0 02.03.2009, 19:13:36
  12. avatar
    [80] Dudlajlama [*]

    aninas: politicka sebevrazda by to urcite byla tady v Kanade, jenze, jak je v CR dobrym zvykem, stejne tento zoufaly vykrik a eventuelni nasledky za nej vysumi doztracena.

    superkarma: 0 02.03.2009, 18:44:28
  13. avatar
    [79] Suzanne [*]

    kareta: Já mám zase nejbližší spolupracovnici - pracovní partnerku ženu. Doplňujeme se a nesoupeříme spolu. Možnost volby, rozhodnutí s kým budeš pracovat, to je taky otázka emancipace, rovnoprávnosti. Zatím mi přijde příliš křehká na to, aby se za ni už nemuselo bojovat.

    superkarma: 0 02.03.2009, 17:45:40
  14. avatar
    [78] kareta [*]

    Ťapina: jasně

    gentiana: jak, méněcenná!! To jsem nenapsala. Je to kus od kusu!A v příspěvku níž jsem si spletla pojmy- moje chyba.


    Suzanne: ok, to rovno jsem přestřelila. Ale raději spolupracuju s muži než s ženama- lépe se doplňujeme a nesoupeříme Naštěstí si mohu vybrat, s kým dělám!

    superkarma: 0 02.03.2009, 17:36:30
  15. [77] gentiana [*]

    kareta: když chceš být méněcenná, tak si posluž. a když se hodláš vzdávat svých práv, tak si taky posluž. Ale neříkej mi, že ze mě taky vyroste taková kráva blbá, protože nevyroste.

    superkarma: 0 02.03.2009, 17:06:54
  16. avatar
    [76] Ťapina [*]

    kareta: To snad je kus od kusu, ne? Jo, někteří muži se mnou rovnoprávní a rovnocení sakraže nejsou Ale ani některé ženy

    superkarma: 0 02.03.2009, 16:55:31
  17. avatar
    [75] Kassy [*]

    Suzanne: Ona totiž spousta lidí neumí tu rovnoprávnost a rovnocennost odlišit právě od té stejnosti

    superkarma: 0 02.03.2009, 16:52:03
  18. avatar
    [74] Lukáš Čejka [*]

    zivot uprostred Evropy v roce 2009 proste neni zadna selanka

    superkarma: 0 02.03.2009, 16:48:11
  19. avatar
    [73] Suzanne [*]

    kareta: probohaživýho Že jsou muži a ženy rovnoprávní a rovnocenní, to je snad samozřejmost! Nikdo netvrdí, že jsou stejní, ale rovnoprávní a rovnocenní ... že se o tom bude diskutovat v roce 2009 uprostřed Evropy, to mi fakt hlava nebere

    superkarma: 0 02.03.2009, 16:40:36
  20. avatar
    [72] kareta [*]

    gentiana: ať! Názor průměrné populace mě zajímá, ale ne moc. Já mám jisté zkušenosti a až mi někdo vyvrátí, že nemám pravdu, tak možná názor změním. Kolem 30tky jsem taky tvrdila takovou blbost, že jsou muži a ženy rovnoprávní, rovnocenní a blablabla. Uvidíš sama

    superkarma: 0 02.03.2009, 16:28:54
  21. avatar
    [71] OlgaMarie [*]

    lukas.cejka: Ano, ano. Je to blb, tak se tím nezabývám.

    superkarma: 0 02.03.2009, 16:00:17
  22. avatar
    [70] Suzanne [*]

    lukas.cejka:

    superkarma: 0 02.03.2009, 15:24:32
  23. avatar
    [69] Lukáš Čejka [*]

    Suzanne: ja a provokovat?
    cristy.crow: takove neznam

    superkarma: 0 02.03.2009, 15:22:16
  24. avatar
    [68] cristy.crow [*]

    a vůbec, jdu se odečíst...

    superkarma: 0 02.03.2009, 15:21:14
  25. avatar
    [67] cristy.crow [*]

    lukas.cejka: já ? Já mám problém s menšinami, co se tváří jako důležité většiny.

    superkarma: 0 02.03.2009, 15:19:57
  26. avatar
    [66] Suzanne [*]

    aninas: Naopak, díky dobré organizaci stihne leckterá žena za menší časový úsek víc než některý muž za delší čas.

    lukas.cejka: o co se tu vlastně pokoušíš? Že ty jsi tu na provokace, aby bylo víc příspěvků

    superkarma: 0 02.03.2009, 15:19:24
  27. avatar
    [65] Lukáš Čejka [*]

    aninas: a to se rovna politicke sebevrazde. -> uvidime, ja si to nemyslim, myslim ze bude dal prosperovat, ani nevidim duvod proc by takovy nazor mel byt politickou sebevrazdou, sice neni politicky korektni, ale to ani neni treba, politicka korektnost vede jen k tomu, ze se o necem nemluvi, jen se vydavaji politicky korektni stanoviska.Kazdy ma moznost ho utlouct argumentama, nebo si proste rict, ze je to blb a dal se tim nezabyvat.

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:58:33
  28. avatar
    [64] aninas [*]

    lukas.cejka: predseda CLK vyslovil v 21. stoleti "nazor" ponizujici zeny a to se rovna politicke sebevrazde.
    Ze zeny odpracuji v prumeru mene hodin nez muzi jeste neznamena, ze pracuji s mensim pracovnim nasazenim. To je naprosta blbost.

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:52:57
  29. avatar
    [63] Lukáš Čejka [*]

    gentiana: od vas to beru jako lichotku

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:52:19

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [62] gentiana [*]

    kareta: prosimtě, cokoli, co piješ, šňupeš, inhaluješ atp. ti působí divné myšlení. Nech toho, nebo si lidi začnou myslet, že jsi kráva.

    lukas.cejka: vy jste vážně ondreját.

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:49:47
  2. avatar
    [61] punh [*]

    gerda: to už teda znám víc zdravotních bratrů (sester?) než učitelů ve školce

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:42:07
  3. [60] gentiana [*]

    Bugy: ... a taky spousta soukromníků pracuje čtyři dny v týdnu, protože jim pojišťovna proplatí jenom určitý počet úkonů, takže co by se obtěžovali pracovat zadarmo nebo napůl zadarmo.

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:41:45
  4. avatar
    [59] punh [*]

    gerda: vždyť taky netvrdím, že nejsou, jen že žádného fakt neznám. Ono to je pro chlapy málo placený a taky nejsou zvědaví na ten randál

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:40:54
  5. avatar
    [58] misa.35 [*]

    Myslím, že nebýt žen ve zdravotnictví tak to můžeme zabalit ......

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:39:19
  6. avatar
    [57] gerda [*]

    punh: ale jsou, to, že je neznáš, na tom nic nemění.

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:24:04
  7. avatar
    [56] punh [*]

    to už se asi stalo tradicí, že ve vedení ČLK je vždy odborník na slovo vzatý. Před Kubkem Ráth

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:20:33
  8. avatar
    [55] punh [*]

    mindulinka 40: máš pravdu a taky neznám žádného učitele ve školce.

    superkarma: 0 02.03.2009, 14:15:38
  9. avatar
    [54] Lukáš Čejka [*]

    cristy.crow: S cim mas problem? Zen je vic, Kubkuv nazor je mensinovy

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:36:00
  10. avatar
    [53] cristy.crow [*]

    lukas.cejka: a pořád v tom koukám nemáte jasno. Nejdřív je žen víc než mužů, pak jsou zase menšina. V jake rezervaci že vás to udržují ?

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:34:43
  11. avatar
    [52] Lukáš Čejka [*]

    cristy.crow: Naopak, nazul jsme pantofle, zapnul tv abych si udelal jasno v otazce legitimity mensinovych nazoru.

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:30:32
  12. avatar
    [51] mmarianne [*]

    Znám spoustu lékařek-opravdových odbornic, které strčí kolegy do kapsy. Pan Kubek bude zřejmě zamindrákovanej blbec, kterému nechce nějaká kolegyně dát.

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:28:27
  13. avatar
    [50] *modrá [*]

    ten chudák šlápl do hovna

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:26:10
  14. avatar
    [49] Bugy [*]

    To je hodně kontroverzní názor. než s ním jde před média, tak by ho měl prodiskutovat v lékařském fóru.
    Jinak - mám dobré i špatné zkušenosti s lékařkami. Výborná zubařka, která ale má kratší pracovní dobu než doktoři, protože má rodinu. Musím si tam počkat, jsou delší objednací termíny. Ale, že by způsobovala krizi ve zdravotnictví?

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:25:39
  15. avatar
    [48] cristy.crow [*]

    lukas.cejka: Ááá, pan Čejka odhodil pantofle, upadl od televize a začal mentorovat.

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:23:59
  16. avatar
    [47] gerda [*]

    Myslím, že člověk ve vedoucí funkci musí být diplomat. Ledaže by se mu to už nechtělo dělat

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:11:37
  17. avatar
    [46] Lukáš Čejka [*]

    Altamora: to jestli je vecne nespravny nazor neni duvod k odstoupeni, protoze plest se muzeme vsichni, pokud je vecne nespravny pak je namiste uvest fakta na jejichz zaklade si muze clovek svuj nazor upravit/opravit . Jinak souhlas, jako informatik ziju ve svete mytu, legend a babskych pover

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:06:54
  18. avatar
    [45] Altamora [*]

    lukas.cejka: A co třeba ještě věcně nesprávný. Už jsem si všimla, že vy si pletete dojmy s fakty. Ale co už s tím naděláte, když jste informatik a ještě k tomu chlap

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:03:18
  19. avatar
    [44] Louisa [*]

    7kraska: on řekl svůj názor, řekl ho veřejně a bude ho muset buď obhájit, nebo se omluvit. Říkat svůj názor anonymně asi taky není úplně správně... A on to neřekl novinářům ale na sjezdu ČLK.

    superkarma: 0 02.03.2009, 13:01:43
  20. avatar
    [43] Lukáš Čejka [*]

    7kraska: to jsou trochu rozdilne situace - tvuj priklad ho dostane do situace kdy se pohybuje na hranici porusovani zakona a potom neodstupuje pro svuj nazor, ale protoze se dostava do rozporu s pravnim radem

    Kelly: zaleti na tom jak nevhodny - jestli politicky nebo moralne

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:57:54
  21. avatar
    [42] kareta [*]

    7kraska: ANO!

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:56:46
  22. avatar
    [41] Lenice [*]

    no toho bych taky chtěla mít doma

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:56:21
  23. [40] mindulinka [*]

    Jinak si myslím, že většinu pracovních míst, které nejsou aktraktivní dělají ženy. Pánové tvorstva se přeci nebudou ponižovat. Kolik znáte uklízečů, prodavačů (potravin, nikoliv elektroniky), pošťáků, zdravotních bratrů?

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:55:45
  24. [39] 7kraska [*]

    krom toho nechci zastavat zadnou verejnou fci

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:55:36
  25. [38] 7kraska [*]

    ovsem svuj nazor napisu sem a nebudu ho rikat do novin

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:55:18
  26. [37] 7kraska [*]

    obcas je ve verejny sprave hodne schopna zenska...ale chlapi na nizsich postech jsou tam vetsinou zoufalci

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:54:57
  27. [36] 7kraska [*]

    kareta, delam v soukromy firme, ale dostavam se do kontaktu s lidma s verejny spravy a to je velikej rozdil...ne ze by ve verejny sprave byli vsichni neschopni, ale pravdepodobnost jejich vyskytu proti soukromy sfere je tam vetsi

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:53:47
  28. avatar
    [35] Louisa [*]

    No, zajímavé by bylo, kdyby se ženy ve zdravotnictví naprdly, a už do práce nepřišly, když tam jsou k ničemu...

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:53:28
  29. [34] mindulinka [*]

    Žena je horší lékařka jenom proto, že odslouží méně služeb??? Pokud žena léčí stejně dobře, tak kde vidí problém? Že má odpracováno méně hodin? No nejspíš dostane i méně peněz. Já myslela, že horší lékař je ten, kdo zanedbává pacienta. Asi jsem to špatně pochopila.

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:52:54
  30. [33] 7kraska [*]

    nektery nazory proste v civilizovany zemi nemuzes hlasat, pokud chces zastavat verejnou funkci - tecka, konec vysvetleni

    superkarma: 0 02.03.2009, 12:52:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme