Bulvár

Za komunistů jsme se měli líp!


To si pamatuji přesně -  byla jsem doma na mateřské a sledovala vše v televizi.

Nevěřila jsem, že se budeme mít líp, a měla jsem pravdu. Máme se hůř, vše se jen zdražuje. To se poslancům zdražuje s jejich platy!

Já nejsem sama věčně bez práce. Smlouvy se prodlužují na 3 měsíce - jednou onemocníte a jdete!

Nyní jsem zrovna bez práce a to jen bohužel, že jsem poctivá a ozvala jsem se, že se mi nelíbí, jak si kolegyně půjčují peníze z poklady. Kdyby to věděla majitelka nejmenované kantýny, tak nás vyhodí s § 53 a nezajímalo by ji, že zrovná já si nepůjčuji.

Tak mě sprostě odtamtud vyštípaly. A co majitelka?

Je to smutné, ale nepátrala po pravdě. Tak mě to moc bolí a to před Vánocemi není žádná sranda. Manžel si vydělá 12 100 Kč,
z toho zaplatíme nájem, alimenty a jsme v háji.

A jak to vysvětlit dětem, že není na dárky pod stromeček.
Vím, že to neotisknete, protože potřebujete slyšet opak. Ale bohužel my jsme se měli lépe za komunistů.

Jana 


No, já k tomu mohu říct jen to, že mně revoluce otevřela úplně jiný svět a možnosti. Můžu do zahraničí, kdy chci a kam chci, mohu tam studovat, i tady je mnohem širší nabídka různých rekvalifikačních kurzů a jiného celoživotního vzdělávání a naše rodina se od dob komunistů má o dost lépe.

Co jste dělala 17. listopadu 1989?

Jak jste prožívala sametovou revoluci?

Co se pro Vás změnilo po listopadu 89?
Slavíte 17. listopad jako státní svátek?
Pište, možná na Vás čeká dáreček.

redakce@zena-in.cz

   
16.11.2005 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [316] Alenka0010 [*]

    Dášule ad 295: o té antikoncepci je to pravda, nevím, proč bych si měla vymýšlet. Bylo to v roce 1988, po porodu mého prvního syna císařským řezem, v Hustopečích u Brna. Nevím, jestli to patřilo také mně o té svobodě projevu, ale tu já tedy rozhodně nikomu neberu. Asi se měl někdo za komunistů líp, když to tvrdí. Můj názor zase je, že si to jaksi neumím představit. Když už by na to měl prostředky, tak mě nějak nenapadá, kde si asi tak všechno potřebné k normálnímu životu mohl nakoupit. Já prostě potřebuju zubní pastu, toaletní papír, vložky zatím taky, prášek na praní i aviváž, jednorázové pleny pro prcka, papírové kapesníky, teď momentálně i pěkné obkladačky do koupelny a spoustu dalších věcí. Jediné, v čem je to naopak, jsou boty na mou malou nohu. Dnes je sháním horko těžko, tenkrát jsem si je nechala ušít na zakázku v družstvu Snaha v Brně za slušný peníz. A byly kvalitní, to se musí nechat.

    superkarma: 0 21.11.2005, 08:32:31
  2. avatar
    [315] Vivian [*]

    Dášule: ty povídej někomu něco o úrovni vyjadřování, když protistranu v diskusi nazýváš připitomělou husičkou Myslíš, že jsi lepší člověk?

    superkarma: 0 20.11.2005, 22:32:20
  3. avatar
    [313] Dášule [*]

    Baronka z Kratihájů: Tvoje názory a tvoje vyjadřování Blesku odpovídají. Několikrát jsem si jej koupila, protože člověk má věci poznat než je odsuzuje. Netušila jsem, že svobodně vyjadřovat svoje názory na ženě-in mohou jen lidé se stejnými literárními zálibami, jako máš ty. Ovšem odpovídá to zřejmě tvé představě demokracie. Není to zase tak nic nezvyklého. Zažila jsem stranického představitele, který ječel, že nechápe, proč lidi musí číst různé noviny, když jemu stačí Rudé právo. Poněkud mi jej připomínáš. Navíc, období povinné četby mám dávno za sebou, teď si vybírám. Dva dny se tady snažíš přesvědčit lidi, že jen to, co si myslíš ty a to čemu věříš ty je správné. Zatím jsem se docela bavila, ale když začínáš měnit argumenty za sprosté nadávky, tak mě začínáš nudit. Tak pá, husičko. To na ikonce je veverka.

    superkarma: 0 19.11.2005, 19:47:26
  4. avatar
    [311] Dášule [*]

    A já doufám, že ty půjdeš se svými názory mladé připitomělé husičky, která se zmůže akorát naokřikování všech, kdo s ní nesouhlasí stejným směrem. O své četbě se s tebou bavit nebudu, protože podle tvých názorů chápu, žes nedošla dál než k Blesku. Snad ještě ty Zvonokosy, ale to asi byla náhoda. Z tvého vyjadřování ovšem chápu, že ty nervíčky máš ty. Můžeš pokračovat. Jsem opravdu zvědavá, co jetě z tebe vyleze.

    superkarma: 0 19.11.2005, 17:02:10
  5. avatar
    [309] Dášule [*]

    Nyotaimori: Doufám, že půjdeš vzorem.

    superkarma: 0 19.11.2005, 15:24:33
  6. avatar
    [307] Dášule [*]

    Fl: Neobhajuji ty, kteří by měli viset, ale ty, kteří celý život nesměli ani pomyslel na to, aby se osamostatnili a teď přišli o práci. Někdy je to třeba 600-1000 lidí najednou. Vyučených ve specializovaném oboru nebo taky nevyučených. Otázka zněla, jak se změnil váš život. A mnoha lidem se změnil k horšímu. A podle mne i oni mají právo to říct. Uměla jsem účetnictví, PC mi nedělá problémy, ale zakládat si účetní živnost na 18 měsíců je nesmysl. Hledala jsem práci. Nikde se nezeptali, co umím a přestože jsem nabídky posílala poštou i přes PC, ani mi neřekli, že mě nepřijali. Mladá generace vyrůstala v tom, že má možnosti, starší na to není zvyklá a mnozí si už nezvyknou. Je to jejich problém, ano, ale mají se hůř než dřív. A mají právo to říct nahlas, aniž by se jim snesla na hlavu smršť nadávek. Nikdo nemá právo jim předhazovat počet dětí, to že nejsou schopni podnikat a podobně. Tohle platí v případě, že říkají, že oni se mají tak či onak. Něco jiného je ze svého pocitu uvažovat o tom, že se tak mají všichni. Za 10 let mohou být u stejných lidí pocity jiné. Jeden zkrachuje, v exekuci mu zabaví všechno, jiný najde práci. Pokud se týče těch umělců. byli to téměř všichni. Na prvního května na to potřebovali souhlas nevímkoho, protože se předpokládalo, že půjdou jásat do průvodu. Někde vystupovat bylo pro ně přijatelnější.

    superkarma: 0 19.11.2005, 12:23:18
  7. avatar
    [306] Eva_CZ [*]

    Dášule: da se se mnou debatovat. Vetsinou. Jen ne, pokud nekdo obhajuje svine, ktere mely viset. A nevim, ceho si lidi vazi vic, nez svobody, kdyz nejakej chorej mozek napise, ze mu bylo za vlady komousu lepe.
    Toz odkud bych uz byla? Narozena v Kromerizi, momentalne bytem Naples, Florida.

    superkarma: 0 19.11.2005, 10:43:52
  8. avatar
    [305] Dášule [*]

    Vivian: Nejde mi o to, aby se přestaly financovat inj. stříkačky pro narkomany, ale aby se tohle neupřednostňovalo před financováním stříkaček pro diabetiky. Narkomani nemají stanoveno, kolik jich mohou dostat.
    Vyhláška je hezká, taky říká, že diabetika může dostat proplacenu část nákladů na speciální boty, ovšem už neříká, že to schvaluje podle svého uvážení revizní lékař. Mám mezi diabetitky dost známých, je tam i mladá žena, která dostává injekce už od dvou let. Její rodina jí přispívá na jehly, aby si nemusela píchat inzulín několikrát vyvařenou tupou jehlou. Vím, jaká je skutečnost.
    Eva_Fl: Takoví jako ty, mě už dávno nemohou rozházet. Z té kultury jsem nevypadla po 1989, ale vyhodili mě z ní ještě za totáče z příkazu KSČ. To, že dnes jako důchodkyně nemusím chodit do práce, je zásluha manžela, odborníka ve svém oboru. Je otázkou, jestli ty bys to, co mám já, považovala za dost. Nemusím v důchodu chodit do práce. Nemám velké nároky na oblečení a 2 x ročně jedeme na dovolenou na Slovensko. Nemám se hůř než dřív a to mi stačí. To je relativní. Ta tvoje ikonka se za tebe musí stydět, protože svoboda, to je i svoboda projevu a názoru. Což ovšem není tobě vlastní. Z takových fanatiků se dříve rekrutovali oni podepisovači peticí. Ti ovšem říkali, že kdo nemá stejný názor jako oni je třídní nepřítel, ty jsi to zmírnila na debila. Za to se aspoň nezavírá. S mnoha lidmi opačných názorů je možno se přít, vyjasňopvat si postoje, s tebou by to byla škoda času. Nevím, odkud jsi, ale jestli chceš jména těch, kteří vystupovali na 1. máje, 9. května, MDŹ apod, zajidi si do knihovny nebo archivu a podívej se do novin.

    superkarma: 0 19.11.2005, 08:07:36
  9. avatar
    [304] Vivian [*]

    Dášule: mícháš jabka s hruškama, vždyť to píšu. Vážně si myslíš, že by bylo rozumné, kdyby se přestaly financovat výměny stříkaček? Narkomanii nevymýtí nikdy nikdo, ani ty nejpřísnější zákony, takže volíme menší zlo a když už lidi fetujou, tak se aspoň snažíme, aby přitom nešířili HIV a hepatitidy a další infekce.
    A pokud jde o zdravotnický materiál pro diabetiky, pak viz Ceník VZP, podskupina 11 - Pomůcky pro diabetiky . Nastuduj, pak můžeme podebatovat.

    superkarma: 0 18.11.2005, 23:48:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [303] Eva_CZ [*]

    Dášule: ty mas dost. Ale jasne, za komousu jsi pracovala v kulture, to svedci o mnohem....


    Jeste me dojala zminka o tom, ze byli zvani umelci... Ukazte mi jedinyho ceskyho UMELCE, kterej na tyhle posrany estrady jezdil. Jestli myslite kripla Pavla Lisku a jine, nepouzivejte, prosim, slovo umelec.

    superkarma: 0 18.11.2005, 23:19:38
  2. avatar
    [302] Eva_CZ [*]

    No ze ja jsem sem lezla. Ale kdyz uz jsem teda vlezla - podle me muze rict, ze za komousu bylo lip, jen totalni debil.
    A sousky - vasimi prispevky jste mi to jaqsne [potvrdily.
    Kurva slzu jsem zamackla - nebyla jsem v ROH a nedavali mi bonboniery.

    Kravy jalovy! Ha - uz vim, kdo je voli!

    superkarma: 0 18.11.2005, 23:06:52
  3. avatar
    [299] Dášule [*]

    Baronka z Kratihájů: Nemám nervičky. Nepochybuji o tom, že ty víš o Hipies více než já, která jsem v té době žila. A nemůžeš se přenést přes to, že to bylo trochu jinak.. Já už jsem jednou zažila ono Kdo nejde s námi jde proti nám, a ty mi to příliš připomínáš. Kolem Hipies jsi začala ty. Je zbytečné se o tom bavit dál. Prostě každý názor, který neodpovídá tomu, co si myslíš ty, je špatný. To už tady taky bylo, tedy opět nic nového pod sluncem. Nevsouvám ti, že o hipies nic nevíš, jen tvrdím, že tvoje informace jsou neúplné a zkreslené. Možná se ti nelíbí, že to bylo jinak, ale proto se ještě historie měnit nebude. Czek Tekk jsem použila jako příklad toho, že každá generace má svoje, něco co se jí líbí a v mládí to musí obhajovat proti starším a ve stáří se stejně chová k mladým.
    Stejně se může mluvit o módě i o literatuře.

    superkarma: 0 18.11.2005, 18:53:31
  4. avatar
    [295] Dášule [*]

    Baronka z Kratihájů: Milá Adelajdo, nikdy jsem nenapsala onu větu o rekrutování z řad boháčů. Bylo jich mezi hippies požehnaně, ale nebyli to jen oni. Ale hipie, to opravdu nebyly jen demonstrace proti válce, většina z nich, zvlášť, když se hnutí dostalo do Evropy, snad vůbec nevěděla, že původně o někajou válku šlo. Není pravdou, že se svět o nich dověděl hlavně v souvislosti s bojem proti válce, Evropa je znala jen nako děti květin, hodlující volnému životu a volné lásce. Hnutí také uvolnilo barvy pro pánskou módu, nosily se tehdy /nejen příslušníci hippie, ale věšina mladých, dokonce to na čas vytlačilo rifle/ manžestráky z květovaného manžestru s úzkým proužkem a jiné strakatiny. Když se vyřádili, užili si volné lásky a volného života, rozešli se. Jedni do obleků, jiní do montérek. To, že ty o tom nevíš, nic nemění na faktu, že to tak bylo. Myslím, že každá doba má něco takového, jenže vždy to, co jsme prožívali my je to ještě snesitelné, ale to, co se děje teď je horor. Za 30 let se budou dnešní technaři rozčilovat nad tou hudbou, která se nedá poslouchat a nad tou módou, která je příšerná.
    Vivian, ale ty hrušky a jablka rostou na jednom stromě. Většina lidí bude přece jen raději, když z jejich daní budou injekční stříkačky pro diabetiky. Nekritizuji organizace, které to organizují, ale s tím financováním je to trochu jinak. Ony ty organizace také dostávají peníze z rozpočtu.
    Alenka0010:Nevím, kdy jsi měla to dítě, kdy ti nechtěli dát antikoncepci. Naprosto netvrvdím, že se to nemohlo stát, ale určitě to nebyla nějaká celostátní záležitost, možná byl jen pan doktor hluboce věřící, což samozřejmě v té době říct nemohl. Bylo to asi podle míst různé. Měla jsem první dítě v roce 1972 a druhé 1977. V porodnici jsme každý den po snídani poslouchaly přednášku o antikoncepci. HA se tehdy teprve rozvíjela, používalo se hlavně nitroděložní tělísko, ale mleli nám o tom pořád.
    Osobně si myslím, že jsou lidé, kterým se žije nyní líp a lidé, kterým se žije hůř. Pokud se žije někomu hůř, jistě si stýská , pokud se někomu žije líp, považuje tuto dobu za výbornou. Co se mi ale nelíbí je to, že jestliže někdo řekne, že se má dobře, spousta lidí se na něj vrhne s tím, že si nakradl, že k majetku přišel nějakým podvodem. Je to blbost. Jistě takoví jsou, ale spousta lidí k tomu přišla svým přičiněním a vlastní prací. Na druhé straně ne všichni, kteří se mají teď hůř jsou lemplové, kteří nechtějí dělat a kašlou na to. Svoboda je i o tom, aby se lidé mohli rozhodnout, jestli chtějí podnikat nebo být zaměstnáni. Jestliže podmínky nutí člověka, který k tomu nemá ani chuť ani schopnosti, aby podnikal, je to stejné, jako nutit někoho jiného, aby nepodnikal. Proč tedy vyčítat někomu, když řekne, že se měl dřív líp. Nebo snad svoboda projevu je jen pro ty, kteří se mají lépe teď. A chválit je snad povinnost? To už tady taky jednou bylo.

    superkarma: 0 18.11.2005, 16:18:49
  5. avatar
    [292] Vivian [*]

    Dášule: mícháš jabka s hruškama
    Výměna injekčních jehel a stříkaček pro nitrožilní uživatele drog je zásadním krokem prevence šíření infekčních onemocnění (HIV, hepatitidy B a C), takže bych rozhodně nekritizovala organizace, které výměnu organizují a financují (např. nadace Drop-In a další neziskovky).
    Jehly pro diabetiky naproti tomu financují zdravotní pojišťovny, které prostě špatně hospodaří, takže jim na důležité věci nezbývají peníze Takže nejspíš brečíš na cizím hrobě.

    A pokud jde hudební festival Czech Tekk, pak výše zmiňovaný Drop-In, jehož pracovníci se této akce pracovně zúčastnili, na svých webových stránkách mj. konstatuje, že "drogová situace nijak nevybočovala z běžného dění, jak jej známe z ostatních festivalů konaných po celé ČR." (celý text na http://www.dropin.cz/akce.shtml).

    Taky tak miluješ, když někdo komentuje něco, o čem nic neví?

    superkarma: 0 18.11.2005, 15:14:41
  6. avatar
    [291] Alenka0010 [*]

    silvestra: na uvedený družstevní byt jsme prodali užívací práva vloni za 200 tisíc (družstvo by je prodalo za 300), samozřejmě mladé rodině. Myslím, že jsem se o něm pohrdavě nevyjádřila, nic takového ve svém příspěvku nevidím. Tenkrát jsme byli opravdu rádi, že máme s malým dítětem kde bydlet. Jenže, co naplat, i po 15-ti letech jsem si na bydlení v paneláku nezvykla, i když jsem se snažila, co to šlo. Co se týká toho praní, než jsem si z novomanželské půjčky koupila obyčejnou vířivku, prala jsem opravdu v ruce v umývadle. A praní ve vířivce, hodně z nás to ještě pamatuje, byla to práce pomalu na celý víkend, o tom, že bych prádlo stihla i vyžehlit, se mi mohlo jen zdát. Moje sestra pracovala tenkrát jako prodavačka v elektru, takže opravdu vám můžu potvrdit, že automatky byly jen pod pultem a i tak se na všechny známé nedostalo. A pokud jde o ty vysoké školy, já se na fil. fakultu nedostala i s protekcí z ministerstva zahraničí, na pedagogickou fakultu mi třídní na gymplu nechtěla dát doporučení, protože jsem údajně nepracovala jako vedoucí v pionýru, tudíž jsem neměla zkušenosti s výchovou a vzděláváním dětí. Vědět, že přijde tahle doba, šla jsem na VŠ ekonomickou, tam jsem mohla i bez přijímaček. Zvolila jsem ale rodinu, OK, byla to moje volba. Manžel měl s přijetím na VŠ taky problémy, ale spíš proto že pochází z nábožensky dost založené rodiny. Přijat byl nakonec na strojní fakultu, ale bohužel jeho rodiče na tom byli se třemi dětmi finančně tak špatně, že musel školy nechat. Co si tak vzpomínám, neměli snad ani 2000 korun měsíčně. Já netvrdím, že dnes je všechno lepší a že tenkrát bylo všechno špatně. Já jen prostě dnes vidím těch pozitiv víc. Třeba jen ta antikoncepce, já ji chtěla po prvním dítěti, protože jsem věděla, že se dvěma dětmi to budeme mít těžké. Chtěla jsem počkat aspoň tři roky. Ale doktor prostě řekl:"Ne, až po druhém dítěti." Vadilo mi, že prostě někdo někde pořád rozhodoval za mě. Že lidé byli jak ty ovce, jen málo si dovolilo odporovat. Když mi bylo asi dvanáct let, stala se mi taková nehoda, která dost poznamenala moji psychiku. Byla jsem na procházce se psem v polích a naráz psa asi ve vzdálenosti pět metrů ode mne někdo zastřelil. Ti lidé hned nastoupili do auta a odjeli. Přesto, že můj otec tenkrát vše nahlásil na policii, tehdy vlastně VB, nic se nevyšetřovalo, rovnou nám řekli, že to stejně nemá cenu, ať to necháme být. Vidím to ještě dnes. Pes měl hlavu úplně rozstřílenou, stříleli zblízka, byla jsem s ním, než umřel. A pak ta představa, že jsem to mohla být já. Ještě dnes po tolika letech...je mi z toho zle. Nebo další příklad, když jsem byla poprvé těhotná asi ve třetím měsíci, napadl mě opilý muž, naštěstí se mi podařilo utéct, ale myslíte si, že se mě někdo zastal? Ani náhodou. Mně se třeba taky nelíbí, jak to chodí tam nahoře, jak se politici bijí o koryta, proto se radši ani nedívám večer na zpravodajství. Taky se bojím o své děti, že se třeba chytí drog, bojím se o 16-ti letou dceru, když se někdy dlouho nevrací. Taky si myslím, že naši rodiče to měli s výchovou daleko snazší. Taky přemýšlím, jak udržím syna na vysoké škole, když máme tu hypotéku a s prací to dnes jisté nikde není. Ale proto přece proboha nebudu litovat, že to raději nezůstalo tak jak to bylo. Já jsem konečně šťastná, to jsem za komančů nebyla. Počítat sice musím pořád, ale nejmladšímu můžu klidně koupit bundu a punčocháče. A nemusím přemýšlet, jestli budu muset tu bundu v sobotu ušít, ale můžu jít s prckem někam na procházku nebo zajet prostě někam na výlet užít si volna .

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:58:57
  7. avatar
    [289] Alenka0010 [*]

    Já tedy nevím, ale my se za komunistů neměli líp ani náhodou. Byt jsme sice dostali, když manžel nastoupil v jistém podniku na nábor, ale jeho plat 2000 Kč a můj mateřský příspěvek 600 Kč stačil sotva tak na zaplacení nájemného, energií a na obživu. Ročnímu synovi jsem ani nemohla koupit oblečení, co se dalo, musela jsem si doma ušít. A můj šatník sestával z toho, co jsem si pořídila za svobodna a z obnošených věcí, které mi dala o rok mladší sestra. O autu se nám mohlo jenom zdát. Nerada na tu dobu vzpomínám a ani za nic bych nechtěla, aby se to vrátilo. Možná tím některé z vás pěkně namíchnu, ale myslím si, že kdo dnes pracovat chce, práci si najde. My bydlíme na Bruntálsku, jak asi samy víte, je to region s vyšší nezaměstnaností. Já sama mám jen maturitu, jazyky neumím, maximálně tak ruštinu, mám tři děti, tudíž si snadno spočítáte, že jsem strávila nejmíň 9 let na mateřské. Přesto jsem práci vždycky sehnala, i když ne vždy odpovídající mému vzdělání. Manžel na tom byl stejně jako já, jen maturitu na gymnáziu, za komančů pracoval jen jako údržbář, neboť nechtěl vstoupit do strany. Dnes se slušně vypracoval. Máme domek, pravda na hypotéku, ojetou Felicii, děti na gymnáziu a když na to máme, občas si můžeme i něco koupit, třeba pračku, novou televizi, nebo i myčku. Za komančů jsem prala málem na valše a kdyby mi tchýně nedarovala nějaké talíře a ručníky, neměli jsme ani z čeho jíst a čím se utírat. Ne, ne a ne, říkejte si co chcete, ale socík už nikdy! Vím, že není všechno ideální, myslím si, že kriminalita určitě stoupla, ale i tak. A co mám tak zkušenosti, spoustě lidí se ani pracovat nechce, když mají ty sociální podpory. Mám známou, která je nezaměstnaná už dva roky, kdykoli ji vidím, tak na všechno jenom nadává. Nabídek práce odpovídajících svému vzdělání (maturita na zemědělce, praxe pouze jako prodavačka), už měla několik. Nejdřív mně vyjmenuje, proč nechce nebo nemůže dělat na směny, dojíždět apod, a pak to uzavře slovy:"No, a teď když jsem si vysháněla všechny příspěvky, bych měla jít dělat?" Pro to nemám slov .

    superkarma: 0 18.11.2005, 09:16:24
  8. avatar
    [287] Dášule [*]

    Nyotaimori: Jak jsem se podívala, týká se to rychlé psaní i mě. Omlouvám se, že jsem si tě v tom příspěvku spletla s Adelaidou z Kratihájů. Opravdu mě to mrzí. Také informace o Hippie jsou určeny jí. Je škoda, že na této diskusi nelze mazat vlastní příspěvky, jak je tomu na Dámě.

    superkarma: 0 18.11.2005, 07:40:58
  9. avatar
    [286] Dášule [*]

    Baronka z Kratihájů: A ještě poznámka k Vietanu. Povolávány byly celé ročníky. Třeba na přeskáčku, on v tom asi systém byl. Za neuposlechnutí se šlo do vězení /Casius Clay/.

    superkarma: 0 18.11.2005, 07:34:58
  10. avatar
    [285] Dášule [*]

    Nyotaimori: Tak konkrétně tobě by neškodilo, kdybys ze své hlavy použila nejdřív mozek a potom ústa. Mluvíš nebo řekněme píšeš rychleji než myslíš. Svědčí o tom i tvůj poslední přístěvek, ten s č. 284. Zdá se, že i o hippies víš víc než my, kteří jsme v té době žili. Řada lidí, kteří se k tomuto hnutí tehdy hlásili, totiž snad ani nevěděla, kde je Vietnam. A jsme u toho. Nemyslím si, že by mladí měli .." držet hubu a krok, bo jsme to nezažili a nerozumíme?.. Vůbec ne. Jen si myslím, že v některých věcech máte zkreslené informace /jako např. o hippies, o umístěnkách apod./, předávané stejným způsobem, jak se nám prezentovala spousta věcí z první republiky i z dalších období. Hippie tak opravdu začínali - mír, ne válku. Velká část z nich byla z ročníků, kterých se povinné odvody v USA ještě netýkaly, ale tohle hnutí se dostalo i do Evropy. Tady už se o Vietnam moc nejednalo. V 1968 byli hippie nejkrásnější částí prvomájového průvodu v Praze, když se roztančili před tribunou /viděno na vlastní oči/. Potom jim už byl Vietnam ukradený, bezcílně se táhli po Evropě a když dospěli, vrádili se často ke svým bohatým rodinám, z nichž mnozí pocházeli. Velká část dnešních zejména amerických politiků má tuhle minulost. Pokud jde o Czech Tek, znám dost mladých, kterým tohle vadilo a přáli jim vysoké tresty a dost důchodů, kteří říkali že se má mládež vyblbnout. Ale je mi na nic z toho, když pro lidi, kteří za to nemohou, není dost inj.stříkaček, ty, které jsou se vyvářením rychle otupí a oni je přesto musí používat, protože na pravidelnou výměnu má stát peníze jen pro feťáky. A taky mi vadí, že mám mít strach o svoje vnouče, že se píchne v parku nebo v trolejbuse o pohozenou stříkačku.

    superkarma: 0 18.11.2005, 07:29:57
  11. avatar
    [282] Vivian [*]

    Nyotaimori: ámen

    superkarma: 0 17.11.2005, 22:55:24
  12. avatar
    [280] Vivian [*]

    JanaVi: pregnantně shrnuto

    superkarma: 0 17.11.2005, 22:14:44
  13. avatar
    [277] JanaVi [*]

    savlickova: Je mi tě líto. Především proto, že sis pořídila děti v cca 18ti letech a ještě k tomu s líným chlapem, který má děti ještě někde bokem. Jaký si to uděláš..... A stát za to rozhodně nemůže.

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:33:40
  14. avatar
    [276] medved [*]

    Baronka z Kratihájů 263:

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:33:26
  15. avatar
    [275] markeet [*]

    Baronka z Kratihájů: dej si i za me

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:33:25
  16. avatar
    [274] Meander [*]

    Baronka z Kratihájů: Sedím v aťasu a instaluju dva nové počítače. Zvedám krovky a letím domů, abych s toho dne ještě kousek měla. A cestou se stavím pro flášu Merlota a ceou ji vypiju na památku všech, kterým ubližuje jejich vlastní poctivost

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:32:35
  17. avatar
    [271] Meander [*]

    savlickova: Kdo za tu kasu měl odpovědnost?

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:30:25
  18. avatar
    [270] markeet [*]

    Dášule: rozumim a v mnoha ohledech souhlasim, ale presto jsem presvedcena, ze tu sanci mame vsichni. vidim to doma - tata si po revoluci zalozil vlastni firmu a s nadsenim se vrhal a vrha do novych veci, bavi ho neustale se dozvidat neco noveho a drzet krok s technickym vyvojem. maminka si sama nedokaze zapnout video a predstava, ze by se mela "na stara kolena" ucit neco noveho je pro ni naprosto nemyslitelna - a proto je bez prace.

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:30:07
  19. [268] benik-31 [*]

    VITE CO JE ZAJÍMAVÉ ŽE NIKDO NEPÍŠE O MÉM DRUHÉM PROBLÉMU JAK MĚ BYLO UBLÍŽENO MOJÍ POCTIVOSTÍ CO SE TÝČE MÝCH KOLEGYŇ KTERÉ SI PŮJČOVALI S KASY ASI PROTO NEJSEM BOHATÁ ALE SVOJÍ RODINU SI UŽIVÍME I S POCTIVOSTÍ BARONKO TO BYCH NIKDY NEUDĚLALA PRODAT BYT A ODBVÉST DĚTI DO NEZNÁMA A CO TAM POD MOST TO JE MOC MILUJU ABYCH JÍM T UDĚLALA JSEM ČEŠKA TAK NEVÍM CO BYCH DĚLALA V CIZINĚ ZA TO MĚ ŽÁDNÉ PENÍZE NESTOJÍ!!!!

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:26:05
  20. avatar
    [266] markeet [*]

    Baronka z Kratihájů: presne!

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:22:38
  21. avatar
    [265] Meander [*]

    Baronka z Kratihájů: Taky komu by se chtělo žít někde, kde jsou tři slunečné dny do roka. A to ještě zimní

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:21:08
  22. avatar
    [262] Vivian [*]

    Ťapina: mám takovej pocit, že pokud nevyděláš víc než 48 tisíc ročně, že se to nedaní... jestli se nepletu

    superkarma: 0 17.11.2005, 21:03:35
  23. avatar
    [261] Ťapina [*]

    Dášule: Vždyť pracující student má daňové úlevy. A to takové, že jsem jako studentka vždycky měla daň nulovou, i když jsem si vydělala tolik, že mi to slušně stačilo.

    superkarma: 0 17.11.2005, 20:56:37
  24. avatar
    [260] Meander [*]

    Dášule: Znám pár manuálů, jejichž IQ je na úrovni Foresta Gumpa a znají dobře jenom ten svůj obor - tak v něm podnikají a daří se jim dobře.

    superkarma: 0 17.11.2005, 20:54:01
  25. avatar
    [259] Vivian [*]

    Dášule: co je to "chtějí a nevědí"? Co nevědí ti, kteří opravdu chtějí? Já jsem nic vědět nepotřebovala. Věděla jsem jen to, že pokud zůstanu v té vesnici, práce za mnou nepřijde. Že prostě musím zvednout zadek a jít ji hledat tam, kde je. Ona ta práce je i na venkově (nakonec dojíždět se dá i z té vesnice, vyzkoušeno ) ale holt asi ne pro všechny. Štěstí se musí pomoct. No a pokud to holt "nejde", tak musím čekat, co mi stát dá, a nemůžu fňukat, že nemám co pod stromeček. Kdyby měla malý děti, tak neřeknu...

    superkarma: 0 17.11.2005, 20:53:51
  26. avatar
    [258] Dášule [*]

    A snad ještě tohle. Jsem v důchodu. Materiálně se mám lépe než bych se měla nebýt 1989 roku. Nevyskakuji si, ale taky nepočítám peníze za jogurt. Platím za to samotou, odloučení od všech přátel, které jsem měla, protože jsme se přestěhovali. Najít si přátele ve velkém městě je někdy horší než na vesnici. Pomalu si je hledám a nacházím. Ale taky vím, že je hodně lidí, kteří se opravdu mají mnohem hůř. A ne vlstní vinou. A nejsou to vždy ti, kteří byli nadšeni komunismem. Jsou to i ti, kteří politické zněmy vítali.

    superkarma: 0 17.11.2005, 20:52:30
  27. avatar
    [257] Meander [*]

    Taky jsem zvedla kotvy a z pohraniční vísky o třiceti lidech vyrazila do světa. A proč to? Protože jsem MOHLA a SMĚLA! A v tom je krucinál ten rozdíl oproti minulosti! Dneska můžu všechno, co si zamanu, pokud na to mám kuráž. Když ji nemám, tak se holt spokojím s tím, co mám, a neremcám a nečekám, co mi kdo dá

    superkarma: 0 17.11.2005, 20:49:16
  28. avatar
    [255] Dášule [*]

    Vivian: Protože jsi mladá, pravděpodobně jsi sama a neomezují tě ohledy na rodinu. Ale dovedeš si představit, kdyby všichni z těch vísek odešli. Já nevidím řešení v tom, dávat jim příspěvek ale v tom pomoci jim něco najít, dávat peníze do rozvoje podnikání. Proč to u někoho jde? Protože jsme se nenarodili všichni stejní. Mně nejde o to, aby ti, kteří nic nedělají, protožre se jim nechce se měli dobře, ale o to, aby ti, kteří chtějí a nevědí jak našli nějakou pomoc. Řešení není v tom, říct ženské, která nemá auto a autobus přes je vesnicio víkendu nejezdí, že když nepůjde pracovat do marketu, vyškrtnou ji z pracáku. Sama jsem byly na pracáku půl roku. A chtěla jsem práci. Ale bylo mi 56 a byla jsem bez šance. Uměla jsem účetnictví, dělat na počítači, ale nebyla jsem perspektivní. A co jsem asi mohla dělat rok před důchodem. A podnikat opravdu nemůže každý. Jsou lidé, jejichž znalosti jsou nadprůměrné, ale jen v jejich oboru. Chybí jim vlastnosti, které jsou v podnikání nutné. Ti lidé za to nemohou.

    superkarma: 0 17.11.2005, 20:45:20
  29. avatar
    [254] Dášule [*]

    markeet: Nepochybně máš pravdu, záleží na tom, kde studuje. Dobré je, když se podaří se uchyti alespoň částečně v oboru, což děljí většinou počítačníci a ekonomové. Mají to zároveň jako praxi a firmy je rádi berou. Ale u nás je třeba opravdu možnost hlavně v řetězcích a tam za sobotu neděli, i když tam sedí celý den, moc nevydělají. Ono se chodilo na brigády i dříve, ale většina to brala spíš jako přilepšení. Mívala jsem týden prázdnin, jinak zbytek prázdnin někde na brigádě. Pokud jsem se upíchla jsko písařka, bylo to dobré, ale jednou jsem dělala v hospodě uklízečku a myčku nádobí a zaplaceno jsem dostala tak, že mi to sotva pokrylo náklady. V Praze jsem jezdila jako průvodčí na tramvaji a to byl dobrý výdělek. Za 90 hodin kolemm 450 korun a to bylo hodně peněz. Myslím si ale, že by se měly nějak řešit u strudentských brigádníků daňové úlevy a neměli by za ně platit podniky nemocenské. Možná by byl větší zájem i jinde než v marketech.

    superkarma: 0 17.11.2005, 20:36:15
  30. avatar
    [253] Vivian [*]

    Dášule: moje maminka (i táta) bydlí v pohraničí (víska 800 obyvatel), je jí padesát, počítač neumí ani zapnout, anglicky umí možná dvě slova... a co myslíš, že dělá? Myslíš, že sedí na zadku, fňuká a čeká na podporu? Jak to, že u někoho to jde a u někoho ne?
    Myslím (a hlavně vidím!), že spousta lidí by se mohla mít líp, kdyby opravdu chtěla. Já netvrdím, že je to jednoduché, ale jde to. Pokud si člověk neřekne "chtěl bych", ale "chci!", tak jde všechno Dělat může každý, kdo má zdravé ruce, státní sociální podpora patří maminkám, nemocným a starým.
    Myslíš si, že nevím, o čem mluvím? Bydlela jsem v Zapadákově v pohraničí, byla jsem bez práce... proč tam nedřepím doteď a nefňukám, že není práce?

    superkarma: 0 17.11.2005, 20:31:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme