Za svůj život ujdeme přibližně 100 tisíc kilometrů. Podle odborníků je to ale málo!

 

Do práce jedeme, potom se svezeme do druhého patra výtahem, celý den sedíme u počítače, maximálně si zajdeme do nejbližší restaurace na oběd a večer zalehneme u televize. Dospělý Čech tak ujde v průměru pouhých 1 500 metrů za den. Optimální je dle lékařů něco kolem sedmi kilometrů denně, tedy zhruba 10 tisíc kroků.

 

Pravidelná svižná chůze
o
pozitivně působí na oběhový systém
o snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění
o upravuje hodnoty krevních tuků (lipidů)
o optimalizuje krevní tlak
o zpevňuje svaly
o zvyšuje odolnost kloubů a zlepšuje koordinaci
o zvyšuje hustotu kostní tkáně
o zlepšuje zásobení těla kyslíkem
o okysličuje pokožku, která si tak zachovává svěžest a oddaluje se tvorba vrásek
o je výborným prostředkem proti zácpě a žaludečním vředům
o lékaři ji považují  za užitečnou prevenci proti cukrovce a rakovině
o okysličuje a prokrvuje mozek
o produkuje hormony dobré nálady, odstraňuje negativní emoce a je  zaručeným receptem na dlouhověkost

Kolik kilometrů denně ujdete vy?

Reklama