Rodina

Za chvíli budeme chodit na pastvu

Svůj povzdech nad neustálým zdražováním zaslala jako příspěvek k dnešnímu tématu čtenářka Ifulinkaa. Její prognóza? Ta je zřejmá už z titulku této novinky...

V příspěvku níže si můžete přečíst názor čtenářky s nickem Ifulinkaa na zdražování. A mě k tomu napadá jedna anketní otázka...

Dosáhnete na průměrný plat v naší zemi? Tedy na ppočátku roku 2012 cca 24.000 korun.

Možnost%
Ano, mám vyšší plat.7,3
Ano, můj plat se pohybuje okolo této sumy.13,4
Ne, můj plat je nižší ale přes 20.000 korun.1,2
Ne, můj plat je nižší. Beru dokonce méně než 20.000 korun.12,2
Ne, můj plat je nižší. Beru dokonce méně než 15.000 korun.13,4
Ne, můj plat je nižší. Beru dokonce méně než 10.000 korun.23,2
Plat nepobírám, jsem na mateřské.15,9
Plat nepobírám, pobírám dávky sociální podpory.13,4


Krásný den, ženy a muži -IN!
Myslíte, že má cenu se bavit o věčném zdražování? My, kteří nemáme ani průměrný plat se snad už jen smějeme. Za chvíli budeme chodit na pastvu, ale přesto si v životě umíme najít radosti, abychom na účty, které máme platit, nemuseli myslet. Jednou zvýší cena plynu, jednou elektrika, pak jídlo. Dá se tomu vyhnout? Ne. Budeme žít dál, stěžovat si a přemýšlet, ve které slevě ušetříme. Budeme se bát, aby naši příbuzní seniorského věku nenaletěli podvodníkům, kteří „jdou vrátit přeplatky“. Bojíme se o práci, každý den tam chodíme s vědomím, že o ni můžeme přijít a co pak? Jak zvládnout tuto situaci? Bydlení na hypotéku, děti malé, potřeba jim šetřit na vzdělání, jíst potřebujeme. Na mašli! Člověk je dost silný a zvládne se i s takovou potíží vyrovnat. Zase se to nějak udělá.
Nechci přemýšlet nad černými scénáři, nechci se bát, co bude zítra a dál. Žiji dneškem, šetřit není moc z čeho, ale sem tam se něco uškudlí na zábavu, na budoucnost, na maličkost k potěše. Co bychom ze života měli, kdybychom se neradovali?
Pamatujte. Nikdo není tak chudý, aby nemohl rozdávat úsměv.

Krásný a bohatý den přeje,
Ifulinkaa

Pozn. red.: Text neprošel jazykovou korekturou.

Téma dne 5. ledna 2012: Novoroční výdaje a zdražování

  • Jak jste na tom po Vánocích s financemi?

Pište mi své příspěvky na téma finance a zdražování, zejména s ohledem na start nového roku. Jsem zvědavý, zda jste šetrné a hospodaříte s penězi rozumně, nebo zda máte s penězi problém, či je vůbec neřešíte? Vaše příspěvky nechť jsou dlouhé alespoň jako tento odstavec textu, tedy chcete-li mít šanci na jejich uveřejnění. Rovněž ať přistanou v naší e-mailové schránce (viz níže) nejpozději 5. 1. 2012 v 15.00 hodin, zvýšíte tím svou šanci na získání krásného dárku, totiž USB myši Microsoft Ready Mouse.

myš

   
05.01.2012 - Příběhy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [39] ifulinkaa [*]

    Děkuji za debatu k mému článku, došla jsem až před chvílí. Vidím, že jsme všechny stále optimistky! Držme se!

    superkarma: 0 05.01.2012, 20:52:19
  2. [38] lmajka [*]

    v.poho — #37 to jsme na tom podobněSml22 kamarádka má modrou Britku - nádherný chundeláč - osobnost, ale naši dva urviši by ji uhladili k smrti a domů taky nic nechceme ... s

    superkarma: 0 05.01.2012, 20:33:22
  3. avatar
    [37] v.poho [*]

    lmajka — #36 Bohužel není mojeSml16. Respektive, když jsem bydlela v chaloupce, pořád jsme museli mít kočku (ale to ještě nebyly digitály), do bytu zvíře nechci.Sml15

    1. na komentář reaguje lmajka — #38
    superkarma: 0 05.01.2012, 20:30:19
  4. [36] lmajka [*]

    v.poho — #35 Myslím, že ceny nemovitostí byly neúměrně vyšroubováné - teď tento jev mizí - snad kromě Prahy.

    Pochopitelně, že hypotéku přeplatíme a ne málo, ale na druhou stranu, kdy je člověk, a jestli vůbec, schopen uspořit celou pořizovací cenu. Je to opravdu rozhodnutí na celý život. A dnes už ne pro jednu generaci .... Ale pravdou je, že v cizině není tolik soukromých nemovitostí - spousta lidí žije v podnájmech celý život.

    Máš na fotce krásnou kočku nebo kočičákaSml16

    1. na komentář reaguje v.poho — #37
    superkarma: 0 05.01.2012, 20:24:31
  5. avatar
    [35] v.poho [*]

    lmajka — #34 Dřív když šly nemovitosti nahoru, tak to bylo taky jiné. Dneska bych fakt doporučovala nejdřív něco našetřit, protože i při hypo ledacos přeplatíš, takže ve finále zaplatí člověk v globálu stejně i za podmínky, že začne bydlet v nájmu, ale bude se mu líp spát.

    1. na komentář reaguje lmajka — #36
    superkarma: 0 05.01.2012, 19:56:45
  6. [34] lmajka [*]

    v.poho — #33 S tím se nedá než souhlasit, strašák platební neschopnosti asi děsí všechny, ono opravdu záleží v jaké lokalitě se nemovitost nachází a zda nemohu splácet již po pár měsících nebo letech a taky jestli chci bydlení hned po škole se 100% hypotékou nebo se "chvíli" protloukám po podnájmech a cosi našetřím - tedy pokud je z čeho. Pokud tuto možnost nemám, tak asi nic jiného než bydlet po podnájmech není.

    1. na komentář reaguje v.poho — #35
    superkarma: 0 05.01.2012, 19:35:21
  7. avatar
    [33] v.poho [*]

    lmajka — #29 Mluvím obecně, ne konkrétně na tebe,vy jste asi v poho, ale bohužel neplácám jen tak do větru, takže uvedu příklad ze svého okolí:

    Nákup bytu a hypo za 1150 tis., do 5i let majitel ohromné fin. problémy. Exekuce, potom dražba, byt se vydražil ještě dost slušně za  960 tis. (vzhledem k vyvolávací ceně 800 tis.), z toho se zaplatil exekutor, zbylo s bídou 800 tis., ty šly bance a zůstal mu další dluh. Ale pozor, dluh nečinil 350 tis., jak by si někdo mohl mylně myslet, protože banka si započetla i nasmlouvané úroky, takže cca o dalších 400 tis. víc. No a dlužit 3/4 milionu (z něhož půjdou zřejmě další úroky) a být pod mostem je něco sakra jiného, než být vyhozen z pronájmu a dlužit deset tisíc za poslední nájem.

    Jinak pro upřesnění: jednalo se o lukrativní byt, žádnou pastoušku, řekla bych že běžně by se i teď v krizi prodával za 1200 tis.

    A jako doušku: mám vlastní bydlení, pro vlastní bydlení bych byla vždycky, ale ne za podmínky, že si vezmu hypo na 80% nemovitosti.Sml32

    1. na komentář reaguje lmajka — #34
    superkarma: 0 05.01.2012, 18:55:47
  8. avatar
    [32] kareta [*]

    Altamora — #30 kdyby to bylo 2x dražší, tak to beru, ale 3x? To je moc!Sml80

    superkarma: 0 05.01.2012, 15:46:33
  9. avatar
    [31] Altamora [*]

    Všichni zapomínají, že kromě hypotéky je třeba platit taky daň z nemovitosti, vytápění, pojistky, šetřit na údržbu, ... To potom ty počty vypadají trochu jinak. Byt bych si nekoupila, pořád jsou předražené a když se najdou příšerní sousedé, tak ho není komu prodat.  Nájmy jsou vysoké, ale zase si člověk nemusí šetřit na stavební úpravy.

    superkarma: 2 05.01.2012, 15:44:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Altamora [*]

    kareta — #24 Když oni ti zaměstnanci stavebních firem nechtějí pracovat za byt a stravu a ten majitel firmy taky něco chce ....

    1. na komentář reaguje kareta — #32
    superkarma: 0 05.01.2012, 15:39:01
  2. [29] lmajka [*]

    v.poho — #27 Naprosto souhlasím, opravdu si nelze vzít hypotéku, když nejsem schopná danou sumu ušetřit, to si na sebe člověk uplete pořádný bič. Ale pokud mám dát stejnou sumu za pronájem či za hypotéku vybrala bych hypotéku. Stejně ty peníze musím vydat, tak je investuji do "svého". Spousta lidí asi v průběhu splácení zjistí, že na to jednoduše nemá a zjišťují to i banky a získat dnes hypotéku není jednoduché.

    Je to těžké .....

    1. na komentář reaguje v.poho — #33
    superkarma: 0 05.01.2012, 14:47:03
  3. [28] lmajka [*]

    carmi — #26 No to je pravda - nikdo neví co bude za 15 let - uznávám, že je to sázka do loterie, ale když ne teď, tak kdy? Za 15 let na tom určitě lépe nebudeme ... ale nemovitost lze prodat a dluh doplatit, ručíme danou nemobitostí, takže na tom budeme max. stejně špatně jako na začátku před hypotékou

    superkarma: 0 05.01.2012, 14:40:52
  4. avatar
    [27] v.poho [*]

    lmajka — #25 No já nevím, ale známý koupil byt v dražbě (čili levněji a tím i menší půjčka), který pronajímá (bydlí u přítelkyně) a pronajímá ho na dnešní dobu celkem slušně. Přesto na hypo ještě cca tisku doplácí.

    A jak píší holky, nevíš, co se stane.

    Já rozhodně nejsem proti hypotékám, ale každý by si měl probrat svoje možnosti, než do toho jde. Pokud mi zbude jen na holé živobytí, tak je to blbost do hypo vůbec lézt. Přijdu o práci, narodí se dítě, opustí mě partner..... a co dál?

    Pokud nejsem před hypo schopná ušetřit ani korunu, je to dost riskantní myslet si, že pak to bude jinak.

    Protože exekuce vyjde fakt draho.

    V dražbě se vždy prodá levněji a ještě zůstanou nesplacené úroky. A to je likvidační.

    1. na komentář reaguje lmajka — #29
    superkarma: 1 05.01.2012, 12:49:32
  5. avatar
    [26] carmi [*]

    lmajka — #25 To je to,co není jisté. Nechci strašit a přeji abyste žádné problémy neměli. Ale jak můžete vědět, co se stane během těch 15ti let? Nezaměstnanost, nemoc, úmrtí. Ta nemovitost je totiž vlastně pořád banky a klidně vám ji sebere. A jak píše kareta, ještě Vám zbyde dluh.

    1. na komentář reaguje lmajka — #28
    superkarma: 1 05.01.2012, 12:29:14
  6. [25] lmajka [*]

    carmi — #22 je vyššíSml22 nájemné je opravdu vyšší než splátka hypotéky - pro nás, ale po 15 letech bude nemovitost našeSml16

    1. na komentář reaguje carmi — #26
    2. na komentář reaguje v.poho — #27
    superkarma: 1 05.01.2012, 11:47:00
  7. avatar
    [24] kareta [*]

    carmi — #22 to byl výplach mozků od bankovního sektoru..a snaha nakopnout stavebnictví.Sml80 Celkově jsou tu nemvitosti úděsně předražené, když vidím, za kolik je možné si postavit barák svépomocí s kamarádama a za kolik staví firmy "na klíč"...tak to dělá pár MEGA jen to hvízdneSml80

    1. na komentář reaguje Altamora — #30
    superkarma: 0 05.01.2012, 11:29:54
  8. avatar
    [23] v.poho [*]

    carmi — #22 Ono lidem dost často nedochází, že hypotéka sice vyjde cca podobně jako nájemné, ale musí se platit příspěvek do fondu oprav, údržba samotná (a ta nemusí být vždycky levná: okna, zateplení....).

    Jo, vlastní bydlení je bez debat lepší, ale pokud nemám do začátku nic našetřeno, tak je to celkem ... neúměrný hazard. A exekutor často pak zabere nejenom nemovitost a vybavení, ale ještě zůstane pěkný dluhSml68.

    Dneska už to není o tom, že ceny nemovitostí raketově stoupaly, jako to bylo dřív.

    Takže je potřeba promýšlet všechny varianty.

    superkarma: 0 05.01.2012, 11:29:06
  9. avatar
    [22] carmi [*]

    Jediný, co nechápu je, proč všichni musí mít hypotéku. Je přece možnost nájemního bydlení, v celém světě obvyklé. A neříkejte mi, že nájemné je vyšší než splátka hypotéky. navíc na nájené můžete dostat sociální dávku - příspěvek na bydlení, na hypotéku vám nikdo nic nedá.

    Jinak ale celkově souhlas.

    1. na komentář reaguje v.poho — #23
    2. na komentář reaguje kareta — #24
    3. na komentář reaguje lmajka — #25
    superkarma: 2 05.01.2012, 11:19:43
  10. avatar
    [21] Vera.Macík [*]

    Věrulinka — #7 Zvolila jsem sociální dávky místo důchodu, abych mohla kouknout na procenta v hlasování. Sml80 

    Ta tabulka není moc dobře promyšlená, autor promine. Mělo by se podle mně vycházet z čistého příjmu a ještě je vše ovlivněno počtem lidí v rodině, kteří příjem nemají, jako jsou kupř. děti atd. - věc je příliš složitá. Sml68 

    Jako bývalá personalistka si studuji sama pro sebe stav v naší populaci a vidím, že celkově se mají lidé dost dobře oproti době minulé, ale jsou velké sociální rozdíly a stačí se podívat na bydlení a auta, na jedné straně nové domy jako hrady a pevnosti a jiné staré na rozpadnutí apod.  Pro hodně mladých lidí je ale vstup do života hodně náročný.

    superkarma: 0 05.01.2012, 11:15:33
  11. avatar
    [20] maje [*]

    Ifu, posílám nejen úsměv (ty rozdávám na potkání), ale i obrovské Sml46. taky si každý měsíc říkám, že musím něco malinko ušetřit a žádný měsíc to nedopadne. a před výplatou si také myslím, že půjdu na pastvu. a vždycky to nějak dopadne. ono se to tenhle rok zlepší. věř mi.

    superkarma: 0 05.01.2012, 11:05:03
  12. avatar
    [19] rusalka2008 [*]

    Bojím se, máme hypotéku a naše dvojčata se chystají na střední školu od září... asi nám fakt zbude jen ta pastva, aby děti dostudovaly. Sml80

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:58:00
  13. avatar
    [18] gaba23 [*]

    Ifu, Tvůj úsměv je moc krásný, tak s ním nešetři Sml67

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:53:24
  14. avatar
    [17] Eliana [*]

    Tak má kategorie též chybí..Sml24

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:51:14
  15. avatar
    [16] átéčko [*]

    Anime Otaku — #13 takže chybí možnost: v důchodu

                                            studentka

                                            bez příjmu

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:40:45
  16. avatar
    [15] átéčko [*]

    Dante Alighieri — #12 Sml36Sml35. radovat se nás bude pár, přestože každý brečí, že nemá penízeSml52

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:39:04
  17. [14] Anime Otaku [*]

    Alespoň si to úřady myslí a já už nemám sílu se doprošovat

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:38:48
  18. [13] Anime Otaku [*]

    Nějak mi chybí možnost, jsem po škole, hledám práci a nemám nárok na žádné dávky, protože žiju v bytě, co patří rodičům, tudíž nemám náklady Sml57

    1. na komentář reaguje átéčko — #16
    superkarma: 0 05.01.2012, 10:38:16
  19. avatar
    [12] Dante Alighieri [*]

    A to mi máma dneska četla do tlf článek, že pokud padne eurozóna, reálně hrozí ČR bankrot = přijdeme o většinu úspor. Sml15 Kua, to je na oběšení!!!! Takže kdo nemá peníze, vyšel by z toho nejlíp.

    1. na komentář reaguje átéčko — #15
    superkarma: 0 05.01.2012, 10:35:11
  20. [11] murat [*]

    to tam mělo být uvedeno. takže ta tabulka je celá blbost Sml30

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:34:47
  21. avatar
    [10] malinke-kote [*]

    Lyoness — #6 jo to mě také nenapadlo zda je to myšleno hrubého či čistého Sml80 v tom případě by to byla jiná odpověď

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:33:39
  22. avatar
    [9] v.poho [*]

    Lyoness — #6 Průměrný plat se počítá v hrubém.

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:31:21
  23. [8] anina4 [*]

    možnost jsem žádnou nevyužila,jelikož tam není, plat nemám žádný, jsem bez práce a už i bez podpory a na dávky /tedy na příšpěvek na bydlení / nemáme nárok,možná na příští kvartál,pokud neseženeme práci

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:28:38
  24. avatar
    [7] Věrulinka [*]

    Na babu v důchodu jsi zapomněl Sml30, nemám možnost kliknout Sml15Sml30

    1. na komentář reaguje Vera.Macík — #21
    superkarma: 0 05.01.2012, 10:28:25
  25. [6] Lyoness [*]

    hm a to je hrubeho nebo cisteho?

    1. na komentář reaguje v.poho — #9
    2. na komentář reaguje malinke-kote — #10
    superkarma: 0 05.01.2012, 10:27:35
  26. avatar
    [5] malinke-kote [*]

    átéčko — #4 moje možnost tam také není .... chybí tam že nepobírám plat, protože jsem student Sml30 ale když zabřehnu jaký plat mám momentálně teď tak je to méně než 10 000 ... Sml52 zato přítel má více jak 15 000 ale méně jak 20 000 Sml52

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:21:51
  27. avatar
    [4] átéčko [*]

    Já koukám na odpovědi v anketě. Moje možnost tam není. Já skutečně nemám žádný příjemSml23

    1. na komentář reaguje malinke-kote — #5
    superkarma: 0 05.01.2012, 10:16:21
  28. [3] akčak [*]

    moc hezky napsané ,já moc lituji rodiny s dětma ,ty to mají opravdu těžké

    superkarma: 0 05.01.2012, 10:13:56
  29. avatar
    [2] heligona [*]

    selinka — #1 taky posílám, ta poslední věta mi ho vyloudila. A Ifu, neboj, vždycky můžem aspoň olizovat omítku, ať máme dostatek vápníku Sml54

    superkarma: 2 05.01.2012, 10:09:07
  30. avatar
    [1] selinka [*]

    Ta poslední věta je moc krásná, Ifu ... jeden úsměv posílám Sml61

    1. na komentář reaguje heligona — #2
    superkarma: 0 05.01.2012, 10:03:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme