Vztahy

Z manžela se stal tyran!


 

Nevím, jestli mi někdo může pomoci. Rozhodla jsem se napsat vám svůj příběh a doufám, že třeba pomůžu já některé jiné ženě, která je v situaci, kdy neví, zda to, co se děje v jejím manželství, je či není normální.

Vdávala jsem se  v pětadvaceti letech. Můj manžel je o šest let starší. Brzy po svatbě se nám narodily dvě děti, kterým je teď 9 a 12 let.

Zpočátku bylo naše manželství spokojená a řekla bych, že i šťastné. Občas sice proběhly nějaké drobné rozmíšky, ale to se děje všude. Můj muž je sice patří k trochu prchlivější povaze, ale vždycky se dokázal rychle uklidnit.

Před dvěma lety ztratil práci. Velmi těžce to nesl. Chápu to, pro muže je ztráta zaměstnání určitě velká rána. Manžel tedy zůstal doma a nějakou dobu na tom byl psychicky dost špatně. Brala jsem na něho ohled, říkala jsem si, že se potřebuje nějak vzpamatovat a že si určitě najde novou práci.

Jenže čas ubíhal a z jeho strany jsem nepozorovala žádnou iniciativu. Můj plat je sice dost slušný, ale na uživení rodiny nestačí. V podstatě živoříme.

To samo o sobě je dost těžké, ale jako by to nestačilo, před rokem se k tomu přidal ještě manžel. Začal se chovat nesnesitelně.

Přiznám se, že nejdřív jsem to moc nevnímala. On i předtím občas vybuchnul, takže mě jeho střídání nálad nijak nevyvádělo z míry.

Časem jsem ale zjistila, že je něco hodně špatně. Sekýroval mě hrozně. Za všechno. Co mám na sobě, jak vařím, jak vychovávám děti, jak špatně uklízím. Najednou jsem zjistila, že se můj život skládá z toho, abych se mu zavděčila. Abych udělala vždycky všechno tak, aby on byl spokojený. Jenže to se mi nemohlo podařit. On si vždycky něco našel.

Celé dny je doma, nic nedělá. Neuklidí, nepomůže dětem s úkoly, nenakoupí. Jen si hraje hry na PC a celé dopoledne většinou prospí.

A já lítám jako hadr na holi. Vstávám ráno před šestou, pak práce, nákup, domů, uklidit, uvařit, věnovat se dětem. Však to znáte.

 

A najednou jsem si uvědomila, že tak, jak žiju, je strašné. Že to nemám zapotřebí, nechat se takhle ponižovat od chlapa, který není schopný si za dva roky najít práci a umí mě jen sekýrovat.

Snažila jsem se s ním promluvit, ale on jakoby vůbec neposlouchal, co mu říkám. Tvrdí, že žádná práce není a že jen tak něco dělat on nebude. A tím končí každý rozhovor.

A tak jsem na jaře udělala zásadní věc. Řekla jsem mu, že jestli se okamžitě z jeho strany nezačne dít něco k lepšímu, tak podám žádost o rozvod.

 

A to jsem asi neměla dělat, protože začalo peklo. Jeho agrese vůči mě se mnohonásobně zhoršila. Bohužel, došlo i na rány. Bije mě několikrát týdně. Za cokoli. Vždycky si něco najde. Bojím se ho. Naštěstí jsou děti teď na prázdninách, takže to nevidí, ale pro mě je to strašné. Mám strach jít domů, mám strach cokoli říct. Vyhrožuje mi, že jestli skutečně podám žádost o rozvod, že je mu všechno jedno a zabije mě. Já vím, třeba si řeknete, že to on jen tak říká, ale já mám opravdu strach. Když se rozběsní, je to děsný. Nejhorší je, že jsem nucena s ním i spát. Když odmítnu, prostě mě znásilní. Slovo Policie jsem před ním řekla jen jednou. A pak jsem týden chodila s modřinou na oku.

 

Jsem na dně. Chtěla bych se někam odstěhovat, ale nemám kam. Rodiče mi již zemřeli. Je tu ještě varianta azylového domu, ale tu zatím odkládám. Nedovedu si představit, že bych tam přivedla děti.

Chtěla jsem se z toho všeho jen vypsat. A varovat ostatní, které třeba pozorují na svém partnerovi příznaky agrese. Utíkejte, dokud je čas, dokud to nepřeroste někam, odkud je ten únik už hodně komplikovaný.

   
25.07.2005 - Láska a vztahy - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [90] Nikusa [*]

    Zrovna včera jsem se od své kamarádky dozvěděla, že její bývalá sousedka žila s druhem, který mlátil ji i jejího malého synka. Ale sama nevěděla, že je to tak hrozné, než k ní jednou ona sousedka přiletěla,at volá záchranku,že její přítel hodil s jejím klukem ze schodů. Její syn v nemocnici zemřel a jeho matka řekla, že spadl sám ze schodů - k tomu není co dodat!

    superkarma: 0 28.07.2005, 14:20:40
  2. [86] pavca38 [*]

    Tvůj článek mě hodně zaujal, jestli chceš napsat něco víc, ozvi se mi na mail, myslím, že by jsme si měli o čem psát....

    superkarma: 0 27.07.2005, 16:22:07
  3. avatar
    [81] About [*]

    Já měla štěstí, poznala jsem strašně hodného muže, který mi pomohl... a pomáhá..
    ale vím, že bez něj bych v teroru žila dál... bývalý muž mi vzal sebevědomí i sebúctu, ponižoval, urážel, kritizoval, zlechčoval, posmíval se a pak i bil....
    jednou dokonce udal na policii mne, že jsem ho napadla. A to byla poslední kapka, když pro mne přišli, řekla jsem, že to je dobře - ukázala poničený byt a řekla jak to u nás je... komu asi věřili, když on chodí každý den do posilovny...
    No a pak už jsem se nebála - nahlásila jsem vykloubené rameno i zablokovanou páteř - u doktora se chovali skvěle, přístup byl moc fajn, žádná ostuda se nekonala... i chlapi-doktoři se mnou jednali jako v bavlnce.. Pomohli mi i v práci a kamarádky -hlavně psychicky...
    Teď vím, že jsem to měla udělat už dávno - je mi 37 a mám pocit, že těch 17 let jsem promarnila (no 10 posledních určitě)... Prosím mysli nejen na děti, ale i na sebe... můžeš být ještě šťastná....

    superkarma: 0 25.07.2005, 22:39:16
  4. [80] Alušík [*]

    Rychle od něho utíkej pryč. Zbal kufry a děti a jdi klidně do azylového domu. Mojí kamarádce muž taky vyhrožoval, že ji zabije, když ho opustí. Před měsícem měla pohřeb. Kdyby hned odešla, nemuselo se to stát...

    superkarma: 0 25.07.2005, 20:21:29
  5. avatar
    [79] Gita [*]

    Babetka: Plne souhlasim. Deti by mely byt na 1.miste,nenech se otloukat,Tvuj manzel se bohuzel tezko zmeni

    superkarma: 0 25.07.2005, 20:05:57
  6. avatar
    [77] Dášule [*]

    Kdyby se manžel nechoval vztekle už dřív, řeklo by se, že to udělala nezaměstnanost. Z toho co píšeš jsem pochopila, že doma ani dřív nedělal nic. Dostal se do těžké psychické situace. O práci se nezajímá, protože má strach, že žádnou nedostane a nechce si to přiznat. Tohle nejsou omluvy, to je konstatování skutečnosti. Uvědom si, že jsi zodpovědná za svoje děti ne za manžela. Něco jiného by to bylo v případě těžké nemoci. On je zdravý. Musí se naučit zodpovídat za sebe a starat se o sebe. Uvědom si, že hodně žen zůstává ze strachu o zhoršení ekonomické situace. To ti nehrozí. Na co čekáš? Až ti něco udělá a ty budeš muset do nemocnice, tak mu necháš děti?. Bílý kruh bezpečí je schopen ti pomoci v prvním období a potom přesně to, co říkaly ostatní. Vychází vůbec z domu? Bylo by dobře zjistit čísla různých účtů, spoření apod. pokud něco takového máte. A pryč. Nezměníš jej, ale můžeš změnit svůj život. A dělej, aby se nestačily vrátit děti do tohoto prostředí. Nevím, jak jsou velké, ale pokud to jde, neříkej jim všechno, ale něco se dovědět musí.
    A ozvi se až to budeš řešit i potom. A znovu můžeš říct odkud jsi nebo je to malá obec a nechceš, aby o tom někdo věděl?

    superkarma: 0 25.07.2005, 18:53:22
  7. avatar
    [75] Landriel [*]

    Zuzano, odkud jste, jestli to není tajné?

    superkarma: 0 25.07.2005, 16:37:41
  8. avatar
    [74] Babetka [*]

    Pala:S tím souhlasím,nechodit týden s modřinou na oku,ale zajít k lékaři,na policii,zavolat na linku důvěry,podat žádost o rozvod,pomoc se najde,ale začít musíš sama a hlavně vydržet.Prožíváš peklo a peklo není zrovna dobrý domov pro děti.A člověk který se takhle k tobě zachoval se už nezmění,kdyby tisíckrát sliboval.

    superkarma: 0 25.07.2005, 15:47:18
  9. avatar
    [73] P.Martina [*]

    Na nic bych nečekala a hned bych se sbalila a utekla pryč.

    superkarma: 0 25.07.2005, 15:01:00
  10. avatar
    [71] Pala [*]

    Doporučuju každou ránu si nechat ošetřit u lékaře a sepsat protokol, následně nahlásit na polici. Aspoň jako doklad k rozvodu. Nic neříkat a konat!!!!
    A najít si jiné bydlení. Stejně žijete z Tvého platu, tak o moc hůř na tom finančně nebudete. Zdraví Tebe a dětí je důležitější, než cokoliv jiného!!!
    Držím pěsti

    superkarma: 0 25.07.2005, 14:27:56
  11. avatar
    [69] Meander [*]

    MarKri: Všechny naštěstí ne

    superkarma: 0 25.07.2005, 14:05:00
  12. avatar
    [67] colombo [*]

    Azylový dům odkládáš, protože si nedovedeš představit, že by jsi tam přivedla děti. Já vím, je to strašné pomyšlení. Ale věř, že jestli to bití bude pokračovat i pak až se vrátí děti z prázdnin, nic jiného ti nezbyde. Protože, co když s tím bitím nepřestane a děti uvidí, jak Tě jejich otec bije a nedej bože, jestli začně bít i je? Měla by jsi přestat otálet a co nejdříve všechno nahlásit na policii, nechat si napsat lékařskou zprávu, požádat o rozvod a to čím dřív tím líp. Nemáš na co čekat. V každém případě Ti držím palce

    superkarma: 0 25.07.2005, 13:58:47
  13. avatar
    [64] ad.astra [*]

    nečetla jsem reakce, ale z vlastní zkušenosti, jak jsem to udělala já: nenápadně stěhovat do práce po kouskách důležité věci, rodné listy dětí, oddací list, okopíruj kupní smlouvy na majetek, sbal nejnutnější věci - oblečení dětem a sobě a jednoho dne se už nevracej domů. Byt, co si najdeš, drž v tajnosti, adresu k doručování písemností si vytvoř na poště - tzv. P.O.BOX. při sebemenším náznaku, že ví, kde jsi a chystá se k tobě, volej 158, bude o tom záznam na policii. Držím palce, ženská je silná, zvládneš to!!

    superkarma: 0 25.07.2005, 13:31:52
  14. avatar
    [62] Suzanne [*]

    xenie: 48:

    superkarma: 0 25.07.2005, 13:18:36
  15. avatar
    [61] Vivian [*]

    100% souhlas s příspěvky 2 a 11

    superkarma: 0 25.07.2005, 12:54:17
  16. avatar
    [60] Vivian [*]

    Myslím, že tou ztrátou zaměstnání útrpělo velkou ránu jeho sebevědomí, a on si teď potřebuje hojit raněné ego... připadá si neschopný, bezmocný a k ničemu (tou ztrátou zaměstnání) a řeší to bohužel takhle... Má na sebe zlost a vybíjí si ji na tobě. Dává mu to jistý pocit moci, pocit, že má věci "pod kontrolou"...
    Ale myslím, že zašel příliš daleko. Dopouští se totiž trestné činnosti Nemyslím si, že bys s tímto mužem toužila strávit zbytek svého života, proto vidím jako jediné řešení odchod. A trestné činy nahlásit na policii. Ublížení na zdraví, znásilnění... chtělo by to ovšem vyjádření lékaře.
    Držím palce, ať všechno dobře dopadne

    superkarma: 0 25.07.2005, 12:51:34
  17. avatar
    [59] gerda [*]

    Zuzanko, to je ale domácí týrání jak z čítanky!!! Nevěřím, že bys od manžela neodešla, kdybys okamžitě mohla. Drží tě terorem a strachem. Nečekej, až bude ještě hůř - on nechce nic měnit a tobě se mstí za to, co si spískal sám. Oznam jeho jednání na Policii nebo Bílému kruhu bezpečí, když se bojíš jít na Policii, ale jednej. Jsi v nebezpečí.

    superkarma: 0 25.07.2005, 12:40:14
  18. [57] Rikina [*]

    V civilizovaných zemích neodchází žena s dětma, ale ten, co si dovolil ji bít. Bohužel nejsme dosud civilizovaná země, a dlouho nebudeme. Policie nepomůže, a veškerý soudy jsou na tak dlouhý lokty, že to taky k ničemu není. Takže nezbejvá než ty různé zde jmenované organizace. Především ale by pomohlo nevychovávat dívky takovým způsobem, aby si tohle nechaly líbit. Vychovávat silné, sebevědomé a nezávislé osobnosti, ne puťky domácí. Sci-fi, já vím...

    superkarma: 0 25.07.2005, 12:20:44
  19. avatar
    [56] jiti [*]

    no týý vole, z toho by jeden z nás nevyšel živej Když se rozčílím umím bejt zlá

    superkarma: 0 25.07.2005, 12:07:47
  20. avatar
    [55] vifina [*]

    Zuzana: a nebudeš sama kdo se na ROSU obrátí. Jedna známá byla taky týraná od manžela a dělal jí třeba to, že mu dala na stůl horký guláš, tak kvůli tomu rozpálil na pánvi olej, nalil tam vodu a strčil jí do prskajícího oleje hlavu. Dokonce chtěl i nevlastní dítě vyhodit z okna a taky ho už hlavou držel z okna a to kvůli tomu že mu zapoměla koupit pivo apod. Děsný. Radši od něho zmizni, protože to budou odnášet děti.

    superkarma: 0 25.07.2005, 11:45:06
  21. avatar
    [54] vifina [*]

    Zuzana: jediný řešení je, že z moňoklem zajdeš na policii nebo že okamžitě od něho zmizíš. O to je horší že nemáš rodiče, protože to by bylo řešení se tam odstěhovat, ale on by si tě tam stejně našel. nejlepší východisku tím pádem je, že se obrátíš na ROSU jak píše xenie. Je mě tě moc líto a držím Ti palečky ať vše dobře dopadne

    superkarma: 0 25.07.2005, 11:36:31
  22. [53] xenie [*]

    V případě, že jste obětí domácího násilí nebo víte o takovém případě ve svém okolí, obraťte se na některou z následujících linek:
    tel. 241 432 466 (ROSA, o. s., centrum pro týrané a osamělé ženy),
    tel. 251 511 313 (linka DONA).

    Bližší informace o problematice domácího násilí naleznete také na webových stránkách: www.domacinasili.cz a www.stopnasili.cz.

    superkarma: 0 25.07.2005, 11:15:00
  23. avatar
    [49] Eva_CZ [*]

    Souhlasim s reakcemi, Zuzano jednej a to HNED!!!! Redakce, nedalo by se pod clanky o nasili rovnou nacpat kontakty na Kruh bezpeci a jine organizace?

    superkarma: 0 25.07.2005, 10:14:47
  24. [48] xenie [*]

    Co dělat v případech domácího násilí

    Pokud jste byla napadena, zneužita či týrána:

    · V případě napadení zavolejte policii (158). Pamatujte si, že násilí je trestný čin. Před příjezdem policie neodklízejte případné stopy po násilí, s policií se snažte mluvit bez přítomnosti partnera.

    · Pokud jste byla napadena, navštivte odborného lékaře a nechejte si vystavit lékařskou zprávu.

    · Zavolejte přítelkyni nebo někomu z rodiny, komu věříte. Vyberte si někoho, o kom víte, že násilí netoleruje a že na prvním místě pro něj bude vaše bezpečnost a bezpečnost vašich dětí. Pokud u vybrané osoby nenaleznete podporu, zkuste najít někoho dalšího.

    · Zavolejte do specializovaného centra, kde vám mohou poskytnout pomoc, či do azylového domu. Pokuste se najít někoho, kdo vám může poradit a pomoci.

    · Pokud se chystáte odejít, promyslete si dopředu "bezpečnostní plán", abyste neohrozila sebe či své děti. Pokud je to možné, neodcházejte bez dětí - mohlo by být těžké je získat zpět.

    První krok je obvykle nejtěžší. Ale pokud nic neuděláte, násilí samo od sebe nepřestane, jakkoli vám může partner slibovat, že už se "to" nestane. Nestyďte se proto vyhledat pomoc a vyhledat pomoc.

    Bezpečnostní plán
    Pokud se chystáte odejít, měla byste si dopředu promyslet "bezpečnostní plán". Při jeho vytváření nezapomeňte na určité věci:

    · Promyslete si, co budete dělat v případě nebezpečí. Informujte děti o vašem plánu způsobem, který odpovídá jejich věku.
    · Schovejte si nějaké peníze pro případ, že byste musela uprchnout.
    · Vymyslete si místo, kam můžete jít a kde budete v bezpečí (sousedka, přítelkyně, rodiče, azylový dům apod.)
    · Pokud chcete opustit byt či dům, nezapomeňte především na občanský průkaz, rodný list, kartičku zdravotní pojišťovny, pas, kreditní kartu, klíče od bytu a auta, potřebné léky a základní vybavení pro děti (včetně oblíbené hračky).
    · Mějte u sebe telefonní čísla, která se mohou v nouzi hodit, dobře si je však uschovejte.
    · Důvěřujte svým instinktům.


    Pamatujte si:

    · žádný člověk se nezmění, pokud se k tomu sám neodhodlá
    · žena se musí sama rozhodnout, jestli bude násilí dál snášet
    · násilí, s nímž nic neuděláte, má tendenci se stupňovat

    Více informací o bezpečnostním plánu a vhodných opatřeních vám v případě zájmu sdělíme v centru ROSA (tel.: 602 246 102, 241 432 466).

    superkarma: 0 25.07.2005, 10:10:14
  25. [47] xenie [*]

    ROSA, Podolská 25, 147 00 Praha 4
    tel./fax: 00420-241 432 466 (po, út 15 - 18)
    tel: 602 246 102
    e-mail: rosa@telecom.cz


    superkarma: 0 25.07.2005, 10:08:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [46] Žulda [*]

    Zuzano,seberte sílu,rozum do hrsti a utíkejte!Ne bezhlavě,zjistěte si možnosti,připravte vše potřebné a zachraňte sebe a své děti.Nečekejte na nic,bude to už jen horší.On vás potřebuje ke svému životu,aby z vás tyl,nepromeškejte čas na útěk.Držím pěstičky,chce to jen sebrat odvahu,pak už je to lepší.

    superkarma: 0 25.07.2005, 10:05:20
  2. avatar
    [45] pajda [*]

    Zuzi, za první - urychleně zajdi k lékaři a pořiď si fotodokumentaci toho, že máš podlitiny. Pak nakontaktuj policii - s lékařskou správou v ruce se ti budou opravdu věnovat. Manželovi neříkej nic, nemá to smysl. Zajisti si jakékoliv přístřeší - ideálně zkus obejít hostely, jestli jsi z většího města, tak to nebývá tak dramatické, abys to neutáhla. Azylový dům je až poslední řešení prostě proto, že manžel se zpravidla - bohužel - dozví, kde jsi...jiná možnost je Nadace rosa, kde jsou schopni ti zajistit novou identitu v jiném městě - pokud nikoho nemáš, je to nejlepší řešení, protože se tím zbavíš rizika, že tě manžel vyhledá a ublíží ti. Děti tam budou mít klid a ty péči, kterou potřebuješ. A nedělej si iluze, že se to zlepší - tohle bude jenom horší a horší...

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:36:06
  3. [43] xenie [*]

    *modra-42: píše, že muž je bez práce a ona živí celou rodinu, takže fin. na tom hůř nebude...

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:33:43
  4. avatar
    [42] *modrá [*]

    musíš vyhledat odbornou pmoc, sama si asi nepomůžeš. Někdo tě musí i s dětmi zabezpečit. ten chlap by potřeboval pořádně na budku! DRŽ SE!

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:32:20
  5. avatar
    [41] *modrá [*]

    http://www.mvcr.cz/nasili/03.htm

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:31:09
  6. avatar
    [40] *modrá [*]

    http://nasili.unas.cz/

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:30:27
  7. [38] xenie [*]

    byl tady nedávno na toto téma celý seriál, doporučuji přečíst, byly tam i kontakty kam se obrátit, proč to opakovat stále dokola...

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:29:38
  8. avatar
    [37] *modrá [*]

    http://www.stopnasili.cz/

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:29:28
  9. avatar
    [34] Odemětobě [*]

    Moc se mi nechce věřit tomu,že ženská v dnešní době ,při vší té osvětě neví,že když ji chlap bije,tak se má nechat ošetřit,jít na policii atd.Podle stylu není hloupá,tak nevím,proč to trpí.Pokud zůstane,ublíží nejen sobě,ale hlavně dětem.

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:22:11
  10. avatar
    [33] Syrael [*]

    Variantu azylového domu zatím odkládáš....až co?? Až začne mlátit i děti??? Máš rozum????? Jasně, on má problémy sám se sebou, ale nepomůžeš mu tím, že ho budeš podporovat v jejich prohlubování. Okamžitě odejdi i s dětmi a požádej zároveň o odbornou radu/pomoc, kterou ti v azylovém domě určitě poskytnou. Jestli to okamžitě neuděláš, všechno, co se stane dál,je tvoje vina.

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:18:28
  11. [32] xenie [*]

    tady není situace, že bys na něm byla fin.závislá, ale naopak, takže já bych laicky navrhla odejít s dětma a kontaktovat přísl.úřady, aby mu snad nakonec nezůstal byt, volovi

    superkarma: 0 25.07.2005, 09:13:58
  12. avatar
    [31] Gabi [*]

    Rozhodně odejít - řekla bych, že finančně na tom hůř nebudeš . Na nic nečekej a pryč. Podej žádost o rozvod - jestli máte byt v SJM, tak se budete muset nějak vyrovnat. A pokud tě uhodí, určitě jdi na Policii, i když je to velice těžké a narazit na nějakého chtřejšího a psychologicky vzdělané policistu není lehké ...

    superkarma: 0 25.07.2005, 08:51:37
  13. avatar
    [29] Evča [*]

    Žábina: a azylový dům pro matky s dětmi je lepší, než když děti doma uvidí to co jsi popsala, okamžitě pryč
    Jinak ti přeji hodně a pevných nervů, ale dělej s tím rychle něco

    superkarma: 0 25.07.2005, 08:49:19
  14. [28] Anai [*]

    Nemám, co dodat, všechny rady už byly vysloveny a já se musím přidat! Navíc - něco podobného mám za ssebou i když on se chtěl rozvést též - přiznal přítelkyni a bil mě spíše výjmečně. Ovšem tak dlouho jsem váhala, až jsem o své děti přišla - při rozvodu je vysoudil....Když se chce chlap mstít a navíc je to manipulátor, tak nemáš šanci jinou, než utéct a to co nejdříve, navíc u Tebe to vypadá s tím fyzickým násilím a výhružkami zabití dost děsně, neváhej, zvláště když mám finanční zázemí a můžeš si byt pořídit na leasing! Hlavně s ním nehraj "fair play", je to Tvůj nepřítel č. 1, jde o "válku" a v takovém případě skutečně platí pravidlo totální konspirace!!!

    superkarma: 0 25.07.2005, 08:49:01
  15. avatar
    [27] Milala [*]

    Po přečtení takových článků si vždy řeknu: bože to mám štěstí,že mám toho koho mám...uteč dokud je čas!

    superkarma: 0 25.07.2005, 08:43:53
  16. avatar
    [25] Žábina [*]

    já bych mu neříkala že půjdu na policii, já bych ŠLA na polici

    superkarma: 0 25.07.2005, 08:25:51
  17. avatar
    [18] Tanousek [*]

    Taky bych radila odejít, i když lehko se to řekne.Nevím, čí byt to je, jestli by se třeba neměl spakovat on. Asi bych se bála, že takový magor mi opravdu nedá pokoj a bude bude mě tyranizovat i po odstěhování, protože, když si jednou myslí, že může někoho ovládat,těžko se začne chovat jinak. A to, že se Zuzana najednou osamostatní ho může ještě víc vyburcovat. Měla by jsi zajít určitě na policii a někdo tady zmiňoval Bílý kruh bezpečí- určitě ti tam poradí jak postupovat. Hodně a pevné nervy.

    superkarma: 0 25.07.2005, 07:40:11
  18. [17] 7658 [*]

    Právě bych využila toho, že jsou děti na prázdninách a nemusí být svědky. Odstěhovala bych se k přítelkyni, nebo ten azylák a určitě existuje organizace na ochranu týraných žen. Pokud jsi to doteď zvládla i finančně tak zde taky nevidím problém. Má máma s platem prodavačky a minimálními alimenty vychovala dvě holky. Nebylo to snadné, ale nedá se říct, že by jsme strádaly.

    superkarma: 0 25.07.2005, 07:40:08
  19. avatar
    [16] Májík [*]

    Holka, vem nohy na ramena a utíkej od něho pryč.Nedopusť, aby v tom vyrůstali i tvoje děti. Přesně, jak píšou některé holky už níž,když teď dokážeš uživit sebe a 3 lidi, tak dokážeš uživit i o jednoho míň. využij doby prázdnin, kdy není tolik povinností hlavně s dětmi a nenápadně a tajně si zkus zařídit nějaké jiné bydlení. Přeji ti hodně štěstí a když se něco v tvém životě změní, dej nám vědět, ať víme, že jsi to zvládla.

    superkarma: 0 25.07.2005, 07:32:52
  20. avatar
    [14] Kimmy [*]

    Fuj, no tak s takychto clankov je mi na plakanie a na bliti zaroven, je to velmi smutne a hnusne. Precitaj si knihu od americkej spisovatelky Betty M. "Bez dcery neodidem", a skus sa inspirovat. Viem, ze teraz urcite niektori budu tvrdit, ze to nie je to iste ako v tomto pripade a ze sem zbytocne taham nabozensko/kulturny konflikt, ale vezmi to s toho pohladu odhodlania. Ta autorka sa ocitla bez akejkolvek pomoci a bez akehokolvek zazemia v krajine, kde boli vsetky zakony obratene proti nej, kde sa nevedela zo zaciatku ani len dohovorit, nemohla ani len vyjst z domu bez povolenia - a vidis, predsa sa jej podarilo utiect a zobrat si zo sebou aj dceru, aj ked museli ist nakoniec v zime na konovi ilegalne cez hranice do Turecka a ona tam pri prechode cez zasnezene horske pohoria takmer zahynula. A to proti nej stala hrozba smrti nie len zo strany jej manzela, ktory sa jej mimochodom tiez vyhrazal takto podobne ako Tebe , ale dokonca aj zo strany statu, lebo ktokolvek by bol prichyteny pri ilegalnom uteku z krajiny toho cakala podla iranskych zakonov smrt. A vidis, jej sa predsa podarilo utiect a prezit, aj ked riskovala vsetko. Povedala by som, ze to mas predsa len (aj ked samozrejme nechcem vobec znizovat vaznost Tvojej situacie, to nie) o kustik jednoduchsie, tak preco nemas nejaky ten pouzitelny plan uteku aj Ty? Dufam, ze sa mylim a ze o odchode uz seriozne uvazujes a pomaly a potichu sa pripravujes. Zelam Ti len to najlepsie a hlavne, aby Ti to uspesne vyslo a od manzela-tyrana si sa uz nadobro odputala A ABY TA UZ NIKDY NEMAL MOZNOST AKOKOLVEK OTRAVOVAT.

    superkarma: 0 25.07.2005, 07:11:07
  21. avatar
    [12] zonan [*]

    Vylíčit agresorovi svůj plán je to nejhorší, co můžeš udělat (což jsi již sama poznala). Nečekej a jednej. TAJNĚ!!! Obrať se na organizace, které Ti pomůžou. Už tady bylo psáno o Bilém kruhu bezpečí. Učiň ten krok! Přeji hodně štěstíčka.

    superkarma: 0 25.07.2005, 06:34:06
  22. avatar
    [11] *Kotě* [*]

    Suzanne: přesně. Když dokáže Zuzana v současnosti uživit sebe, chlapa i děti (byť blbě), proč by nedokázala uživit jenom sebe a děti?
    "Chtěla bych se někam odstěhovat, ale nemám kam."
    a co ti, Zuzano, brání, najít přes internet zařízený byt (abys nemusela pro začátek nic z původního bytu stěhovat a budit tak manželovo podezření), klidně maličký, abys to finančně utáhla, postupně a nenápadně tam přestěhovat sebe i děti a jednoho dne se už prostě doma neukázat?

    Všechno jde, když opravdu chceš. Jaký si to uděláš, takový to budeš mít. Držím palce.

    superkarma: 0 25.07.2005, 06:22:09
  23. avatar
    [9] svetluszka [*]

    Šla bych taky na ty houby...

    superkarma: 0 25.07.2005, 04:18:03
  24. avatar
    [8] Léthé [*]

    Jdi na houby a uvař mu

    superkarma: 0 25.07.2005, 02:23:21
  25. avatar
    [7] Mici [*]

    Blueberry: ten chlap by si ani nic jiného asi nezasloužil, ale to by ho musela zabít jinde než v ČR, protože tady by ji beztak zabásli Tady hold mají lumpi zelenou

    superkarma: 0 25.07.2005, 02:00:06
  26. avatar
    [6] Blueberry [*]

    Dalsi alternativa by byla proste ho zabit a rict, ze to bylo v sebeobrane!

    superkarma: 0 25.07.2005, 01:44:58
  27. avatar
    [5] Mici [*]

    Suzanne: já bych se takového chlapa teda bála - fakt. Asi bych volila spíš útěk někde do pronájmu, jak píšeš, ale kdybych se mu otevřeně postavila, měla bych strach, že mě zmlátí ještě víc. Jenže jestli ten chlap jenom hnípe doma, tak se Zuzana ani na na ten odchod do pronájmu nemůže pořádně připravit

    superkarma: 0 25.07.2005, 00:57:51
  28. avatar
    [4] Blueberry [*]

    Odejit, okamzite. Vsechno je lepsi nez tohle. Jdi na policii a vsechno oznam a trvej na sepsani protokolu. A pokud je to mozne, odstehuj se drive, nez se vrati deti. Pro nabytek a jine veci si prijed s kamarady a vezmi 3/4 vseho. Drzim ti moc palce!

    superkarma: 0 25.07.2005, 00:55:55
  29. avatar
    [2] Suzanne [*]

    Proboha, Zuzano, ty dovolíš, aby v tomhle žily tvoje děti? Kompenzuje si na tobě svůj pocit méněcennosti a ty ho necháš?!
    Jsou dvě možnosti. Přestaneš se bát, dáš mu jasně najevo, že tohle si na tebe nedovolí. Neříkej mi, že když ti jednu vrazí, nedokážeš ho kousnout tak, že se schoulí v bolesti na zemi. Pak bude vědět, že jsi silná. Dej mu nůž na krk.
    Druhá možnost je útěk. Na co čekáš s odchodem? Až tě zbije víc? A co to znamená "víc"?
    Píšeš, že máš slušný plat. Když vás všechny uživíš teď, určitě uživíš sebe s dětmi. Pronajmi si byt, udělej akci Blesk. Myslíš, že azylový dům je pro děti větším traumatem než je tohle??? Proč chceš varovat ostatní a sama si nechceš pomoci? Kvůli čemu a komu se vymlouváš???

    superkarma: 0 25.07.2005, 00:35:15
  30. avatar
    [1] Mici [*]

    to je strašnéééééé Zmetek chlap.

    superkarma: 0 25.07.2005, 00:34:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme