.

Z lásky se nenajíme. Mám se s ním rozejít?

Vztahy

Z lásky se nenajíme. Mám se s ním rozejít?

Slečně Radce je osmadvacet. Její přítel Matěj nemá dokončenou střední školu a pracuje jako řidič v jedné distribuční firmě. Ale vypadá to na vyhazov a Matěj to moc neřeší. Radka je z jeho přístupu v rozpacích...

Když je vám osmadvacet, už docela silně pošilháváte po kočárcích a říkáte si, kdy se ten váš konečně rozhoupe. Slečna Radka je právě v tomhle věku a miminko by moc chtěla, jenže si není jistá, jestli si ho může se svým nezodpovědným přítelem dovolit.

Radka a Matěj

grlMám přítele. Dali jsme se dohromady přes seznamku a je o dva roky mladší než já. Docela nám to klape. Přítel je na jednu stranu dobrák, ale na druhou stranu je trochu lehkovážný. Ve třeťáku se vykašlal na školu, moc jsme o tom nemluvili, ale myslím, že to bylo kvůli jeho otci. Takový ten mladický vzdor. Tak začal pracovat jako řidič. Sem tam si přivydělal pro různé firmy, ale nic stálého. Až se mnou si našel pořádnou práci - musela jsem ho k tomu trochu dotlačit.

Teď to ale vypadá - už tam pracuje rok a půl - že distribuce, kde dělá, pomalu krachuje a snižují se stavy. Vyhazov je skoro jistý, ale přítel to nijak neřeší. Kdykoli se ho zeptám, zamluví to, říká, že se přece může živit jako před tím a že z „kšeftů“ je peněz dost a bude mít aspoň víc času.

Přemýšlím, jestli to má cenu. Jestli takhle smýšlející člověk jednou uživí rodinu, až budu já na mateřské. Abyste si to nevykládali špatně, přítele miluji, ale musím přece myslet i na to, jak to bude dál. Žít z mateřské a nárazových peněz, to snad ani nejde.

Při tom je přítel moc šikovný, je to kutil. U mých rodičů je hodně vysoko, hlavně u mamky, vždycky jí něco opraví, na rozdíl od táty. Kdykoli jdeme k našim, tak je tam pro něj nějaký úkol a on to má za hodinku hotové.

Moc ten jeho přístup nechápu a bojím se ho. Z lásky se přece nenajíme. Poslední dobou hodně uvažuji o rozchodu.

Co byste Radce poradila…

Možnost%
… buď v klidu, on k té zodpovědnosti dojde. Dítě každého chlapa přejinačí.2,9
… rozejdi se s Matějem a najdi si pořádného chlapa.16,2
… pořádně si o tomhle problému s Matějem promluv. A vysvětli mu, čeho se bojíš.80,9

Čtěte také...

   
20.07.2012 - Příběhy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [45] Jala [*]

    paníliška — #41 Jsem rovněž pro tradiční pojetí rolí v rodině, což ovšem nevylučuje to, že by žena, zvláště jestliže něco smysluplného vystudovala (anebo třeba ne), by neměla pracovat.

    Ale v době, kdy jsou děti malé, by měla mít jistotu, že se může na svého manžela (partnera) 100% spolehnout.

    Ideální je, když se na něj může spolehnout celý život - nezávisle na svém zaměstnání. Sml16

    superkarma: 0 22.07.2012, 21:39:25
  2. avatar
    [44] Kytinkak [*]

    myslím, že je dobré si o všem promluvit

    superkarma: 0 22.07.2012, 20:56:34
  3. avatar
    [43] peetrax [*]

    Markýza — #27 ze seznamek vzešlo kolem mě dost manželství, seznámili se tam někteří i dřív než v 25. Předsudky fakt nejsou na místě, seznamky nejsou ostuda a fuj.

    superkarma: 1 22.07.2012, 19:51:01
  4. avatar
    [42] SNÍŽEK [*]

    ano,dělat musí oba dva,výjimkou je mateřská,to se jeden z nich musí postarat o dítě,může to být i ten co zrovna nemá práci.Sml22

    superkarma: 0 22.07.2012, 17:30:02
  5. avatar
    [41] paníliška [*]

    Rikina — #40 Máš dobré postřehy. Já sama diskuze pod články čtu spíše pro pobavení a velmi málo se k nim vyjadřuji - právě z toho důvodu, že každou chvíli je to jinak. Jinak za sebe - tradiční pojetí rolí se mi líbí, leč není mi dopřáno ho prožívat. Muž sice stálé zaměstnání má, ale toto by k uživení rodiny zdaleka nestačilo, proto se musím zapojit též. Ale mám práci, která mě baví, což je plus.Sml16 

    1. na komentář reaguje Jala — #45
    superkarma: 0 22.07.2012, 12:47:54
  6. [40] Rikina [*]

    Asdareel — #36 s tím já naprosto souhlasím. Nejsem feministka a nemám problém s tradičními rolemi v rodině. U nás to tak bylo, muž živil mě i děti, dokud ho to "nepřestalo bavit", pak už jsme si museli poradit sami. Sml57 Ale to je vedlejší. Tázala jsem se proto, že na tomto serveru mají dámy zhusta plné klávesnice teorií právě o tom, jak vlastně jsou chlapi k ničemu a jak ony jsou samostatné a nezávislé až na půdu. A pak se najednou člověk dozví, že vlastně to tak není, že ten muž živitel je tak důležitý, že by se kvůli tomu i rozcházely...  Měly by si to ujasnit. Některé. Sml57

    1. na komentář reaguje paníliška — #41
    superkarma: 2 22.07.2012, 09:34:33
  7. [39] Trefa [*]

    TRefa:sednete si a o vsem si promluvte.s miminkem bych jeste pockala.muzete spolu zit a lepe se poznate.pockejte jak mu to dopadne v zamestnani.to je velmi dulezite,zda ma praci.verim ze vse dobre dopadne.

    superkarma: 0 21.07.2012, 21:56:53
  8. avatar
    [38] daska59 [*]

    Rikina — #31 To nemá nic společného s feminismem. Já bych taky nechtěla porodit dítě a potom živit dítě, partnera, a nedej bože ještě chůvu, protože můj miláček se neumí postarat ani o to dítě.

    superkarma: 0 21.07.2012, 17:08:48
  9. avatar
    [37] littleturtle [*]

    Markýza — #27 My jsme se s manželem seznámili ve 26 letech přes seznamku. Nevím, proč by to mělo být divné. Sml80

    superkarma: 0 21.07.2012, 15:17:50
  10. avatar
    [36] Asdareel [*]

    Rikina — #31 Rikino, to, že zajištění rodiny je úkolem muže, je základní genetický program člověka. To je prostě počítačový kód. Muž taky nerodí děti. A s tím žádná korektnost nic nenadělá.

    1. na komentář reaguje Rikina — #40
    superkarma: 2 21.07.2012, 14:12:24
  11. avatar
    [35] v.poho [*]

    Rikina — #34 Tak jsem to samozřejmě nemyslela. Práci nemusím mít za 1/4 roku ani já a stát se to může každému.

    Tady jde o to, jestli chce pracovat a je toho schopen a udělá všechno pro to, aby si práci našel. Což důležitou součástí vztahu je.

    Ale netýká se to samozřejmě jen mužů. I podobné ženy jsou mezi námi.

    superkarma: 0 21.07.2012, 13:15:29
  12. [34] Rikina [*]

    v.poho — #33 ono se každému může stát, že nastane období, kdy z nejrůznějších důvodů nemá stálou práci, a nemůže plnit ten svůj díl rodinných závazků a starat se o své potřeby. I mužům, pokud nejsou supermani. Sml80 Vědomí, že to bude hodnoceno jako selhání, a že s ním parnerka třeba taky nezůstane, protože je momentálně neschopen ji živit, to asi člověku nepřidá... já bych to nedávala jako jednoznačnou podmínku vztahu. Sml80 Vyložený lenoch a nemakačenko se pozná, no a fakt, že někdo nemá stálý pracovní poměr na dobu neurčitou, to je dneska poměrně běžný stav.

    1. na komentář reaguje v.poho — #35
    superkarma: 2 21.07.2012, 12:27:11
  13. avatar
    [33] v.poho [*]

    Rikina — #31 Tak bych to zrovna neformulovala. Ve zdravém vztahu budou rodinu živit OBA DVA.

    Ale to pořád předpokládá, že oba musí být schopni souvislé práce a nikoli jen nárazové. Sml32

    Vzhledem k tomu, že např. já  do práce chodím pravidelně a starám se o své potřeby sama, po partnerovi požaduji totéž. Na tom nevidím nic proti ničemu.Sml57

    Takže mě přirozeně zajímá i vztah mého partnera k práci a s člověkem pracujícím jen příležitostně bych nezůstala.

    Jak je to ve skutečnosti v článku (pokud náhodou někdo takový vůbec existuje), to se stejně nedá poznat a člověk by musel vědět víc faktů a taky názor protistrany.

    Jako ostatně vždy.Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #34
    superkarma: 0 21.07.2012, 12:18:43
  14. [32] Rikina [*]

    Markýza — #27 Sml22 pár zajímavých postřehů Sml67

    superkarma: 0 21.07.2012, 12:11:10
  15. [31] Rikina [*]

    Sml14 tak mě napadá - kde jsou všechny feministky a zastánkyně genderové korektnosti? Sml80 Jaktože žádná neprotestuje proti tradičnímu pojetí rolí "muž - živitel" a "žena - matka a hospodyně"? Sml57 Jakpak to, že se najednou pokládá za samozřejmé, že rodinu musí uživit právě a jenom chlap a kdyby to náhodou nezvládal, tak kopnout do šimpánu a najít si schopnějšího samce? Nejsou na tu rodinu náhodou taky dva? Sml80 No jo, no. To bych chtěla moc, že jo. Rovnoprávnost vocaď pocaď. Sml32

    1. na komentář reaguje v.poho — #33
    2. na komentář reaguje Asdareel — #36
    3. na komentář reaguje daska59 — #38
    superkarma: 1 21.07.2012, 12:09:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Asdareel [*]

    Já se přikláním spíš k rozchodu a k tomu, aby si Radka našla odpovědného partnera schopného zajistit rodinu. Zajištění rodiny je úkol muže č.1 zvlášť v dnešní finančně těžké době, jak o tom vypovídá bilionové zadlužení občanů ČR a raketový nárůst exekucí.

    superkarma: 0 21.07.2012, 10:27:31
  2. avatar
    [29] Markýza [*]

    azpol — #8 bytu je škoda, ne že ne, ale zas na druhou stranu má pravdu, ono nějak bude a když se mají lidi rádi, společně vždycky všechno překonají Sml79Sml79Sml79

    navíc, on o tom možná přemýšlí a trápí se kvůli tomu, jenže o tom prostě nemluví a navenek nedá nic najevo, protože chlapi to tak mají nastavené, a výčitky a spory mu moc nepomůžou. Netrap ho ještě víc ..... povzbuď ho, řekni mu, že víš, že bude líp.

    A ještě jedna věc, ona to není je blbá fráze - hlavně zdraví.

    Přeji hodně zdraví a štěstí a lásky!

    superkarma: 1 21.07.2012, 06:56:01
  3. avatar
    [28] Markýza [*]

    Rikina — #1 ToraToraTora — #12 Sml67 naprosto výstižně řečeno, že já si prva nepřečtu komentáře, než se začnu vyjadřovat!                   Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 0 21.07.2012, 06:48:14
  4. avatar
    [27] Markýza [*]

    hmmm, slečně opadly růžové brýle Sml3

    a slečno, jste si jistá, že váš kluk chce dítě?

    ví o tom, že začínáte kvokat?

    a ještě jedna věc - už nikdy, nikdy ho do ničeho netlačte ....... teď to třeba neřeší, ale jednou se šprajcne a bude zle Sml3

    a nějak jsem nepostřehla, čím přispívá do společného rozpočtu slečna? ONA má práci?

    navíc mi nepřijde nezodpovědné to, že se dopředu nehroutí z toho, že možná přijde o práci, řešení má, válet doma se nechce, ví jak by se živil. Navíc teď už má praxi, tak se mu bude nová práce hledat snáz.

    a k poslední větě. Hodit za hlavu vztah a partnera jen proto, že se jí zdá "nezodpovědný",protože se nehroutí při náznaku problému mi moc odpovědné a dospělé nepřijde. Co bude slečna dělat až přijdou opravdové problémy - a že těch bude...... to se bude pokaždé rozcházet/rozvádět.

    (hele, muset se v pětadvaceti seznamovat přes seznamku???? to je divné, ne)

    1. na komentář reaguje Rikina — #32
    2. na komentář reaguje littleturtle — #37
    3. na komentář reaguje peetrax — #43
    superkarma: 1 21.07.2012, 06:42:33
  5. [26] Jala [*]

    azpol — #8 Tak to tě lituju!

    superkarma: 0 20.07.2012, 23:38:05
  6. avatar
    [25] Jindriska8 [*]

    Rozhodně by si měla Radka s Matějem promluvit a snažit se situaci řešit.Jestli je šikovný,tak určitě nějakou práci najde,ale z kšeftů se žít pořád nedá.Taky jsem hlasoval pro č.3Sml22

    superkarma: 0 20.07.2012, 21:01:29
  7. avatar
    [24] v.poho [*]

    Já bych to zas až tak nepodceňovala. Je úplně jedno, jestli chce děvče hnízdit teď nebo až za 10 let, vztah partnera k práci = jestli vydrží pracovat souvisle a ne jenom nahodile po určitou dobu, je pro jakoukoli společnou budoucnost dost důležitý.

    Takových případů, kdy chlap "maká" jako drak akorát tak do doby, než mu vznikne nárok na podporu, je spousta. Ti se ale nemění ani s příchodem děcka ani bez něj. A upřímně, s tímhle typem bych si teda nezačala vůbec, pokud by to teda měla být známost na víc než na 14 dnů.

    superkarma: 1 20.07.2012, 20:55:33
  8. [23] jarčinka [*]

    Hlasovala jsem pro třetí možnost, souhlasím s Rikinou Sml22 Chce odvahu si pořádně promluvit, protože jinak se Radka utrápí, čas letí a ...

    A v dnešní době si nikdo není jistý svou prací, dnes ji máš a za rok nemusíš Sml80 a přítel vypadá na šikovného kluka, který práci určitě najde Sml22

    superkarma: 0 20.07.2012, 20:22:05
  9. avatar
    [22] ladouch [*]

    Rikina to napsala přesně, jsem téhož názoru, co když o zakládání rodiny vůbec neuvažuje, chce mu to říc na rovinu a pak se uvidí jak se zachová.Sml22Sml22

    superkarma: 0 20.07.2012, 19:34:42
  10. [21] jija [*]

    Hlasovala jsem pro třetí možnost a plně sdílím názor Rikiny

    superkarma: 0 20.07.2012, 18:56:26
  11. [20] Roland [*]

    Lukáš Čejka — #11 Lukáši - Vy jste číslo a divoch Sml16.Sml30

    superkarma: 0 20.07.2012, 18:03:39
  12. [19] magic11 [*]

    hodně je to o diskusi, pořádně to společně probrat a potom případně řešit Sml22

    superkarma: 0 20.07.2012, 17:50:22
  13. avatar
    [18] daska59 [*]

    Rikina — #1 To je pravda, ony ty rozmnožovací pudy u chlapů přicházejí trochu později. V šestadvaceti je to pořád hravý klučík Sml30.

    superkarma: 0 20.07.2012, 16:41:08
  14. [17] Saritka [*]

    Mělo by se to napřed řešit mezi sebou, promluvit si.Sml16

    superkarma: 0 20.07.2012, 15:31:41
  15. avatar
    [16] SNÍŽEK [*]

    monkee — #14 dobrý nápad,má zlaté ruce a slušně by se uživil jako hodinový manžel,no a zjisti,jestli i on by chtěl mimi.Sml58

    superkarma: 0 20.07.2012, 14:41:14
  16. [15] step1 [*]

    Záleží na tom, jestli Matěj pracovat chce. Pokud ano, vždycky se nějaká práce najde. Když si najde něco lepšího (lépe placenou nebo mu bude více vyhovovat), může práci změnit. Dneska je to běžné. Ale pokud se mu pracovat nechce, tak to nezmění ani dítě.

    superkarma: 2 20.07.2012, 13:02:45
  17. avatar
    [14] monkee [*]

    Co kdyby mu, když je manuálně zdatný, navrhla, aby začal (po propuštění) podnikat jako hodinový manžel? Když je spokojená skorotchýně, proč by nebyli i další?

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #16
    superkarma: 4 20.07.2012, 12:54:42
  18. [13] Anai [*]

    Altamora — #6 Za mého mládí byli dvacátníci rozhodně mnohem méně zodpovědnější, než dnes! Pracovat (nebo studovat) prostě museli, jinak by je zavřeli a když se oženili a zplodili děti, automaticky očekávali pomoc od rodičů: bydleli u nich a často se nechali i živit - prostě normální. Dnes mi naopak generace mých synů připadá zodpovědná až příliš! Nejdříve zaměstnání, pak bydlení a pak teprve rodinka. Na pomoc rodičů čekají jen ti potomci mých známých, jejiž rodiče jsou opravdu velmi bohatí a dávají potomkům příliš najevo, že "všechno jednou bude Tvoje, dělám to pro Tebe", což je špatně.

    superkarma: 0 20.07.2012, 12:23:03
  19. avatar
    [12] ToraToraTora [*]

    Slečna má hnízdící reflex silný jak nohu od kulečníku. Vlastně by jí uklidnily stabilní zdroje o přiměřené výši a zdravý dárce spermatu. O přítele přeci nejde. nebo ano? Nikde v příběhu jsem to nevyčetla.

    1. na komentář reaguje Markýza — #28
    superkarma: 1 20.07.2012, 12:00:11
  20. avatar
    [11] Lukáš Čejka [*]

    Jestli jim to klape v posteli tak by zase byla skoda to zahodit pro nejakou praci Sml57

    1. na komentář reaguje Roland — #20
    superkarma: 1 20.07.2012, 10:56:58
  21. avatar
    [10] kobližka [*]

    Bohužel,tohle je velmi časté mezi mladými.Neříkám,že je to dobře,ale dřív byla povinnost pracovat,dneska už ne.Mladí lidé neznají co to je,chodit každodenně do práce.Nějak bylo,nějak bude.To slýchám docela často.Hlavně nic nehrotit.Neříkám,že je to jejich chyba,ale někde se něco nepovedlo. Sml80

    superkarma: 0 20.07.2012, 09:20:04
  22. [9] olinka55555 [*]

    No, mně nepřipadá, že by byl lenoch, pokud vydělá dost z "kšeftů", tak proč ne.

    Ale jinak myslím, že Rikina to vystihla přesně.

    Ale taky souhlasím, že ne všem se dělat chce - a víte co? Mně se taky nechce, ale musím:-((((

    superkarma: 0 20.07.2012, 09:17:32
  23. [8] azpol [*]

    Mám doma něco podobného.Nic neřešit,ono nějak bude...díky jeho neřešit jsme už museli prodat byt,protože byl miláček skoro dva roky doma kvůli nemoci.Vím,že za to nemohl,ale ten jeho přístup mě štve.Máme dvě malé děti a já jsem s nimi ještě doma,takže je to někdy opravdu těžký.Ale nedala bych ho.Pokud mu to zdravotní stav dovolí,tak pracuje,takže nějaké penízky přinese a to ostatní holt řeším já...chudák moje nervy...Sml30

    1. na komentář reaguje Jala — #26
    2. na komentář reaguje Markýza — #29
    superkarma: 0 20.07.2012, 08:39:49
  24. avatar
    [7] Hanula [*]

    Altamora — #6 Sml15 přesně tak - znám hodně lidiček, kteří nechtějí makat a žehrají na poměry v republice - pro tyto lidičky by měl stát ten sociální kohout trochu utáhnout.

    superkarma: 0 20.07.2012, 08:29:19
  25. avatar
    [6] Altamora [*]

    Průšvih je, že v dobách našich babiček byl šestnáctiletý kluk zodpovědnější než dnešní třicátníci. Tenkrát žili ze dne na den, protože neměli jinou možnost, ale hlavní cíl jim byl jasný - uživit sebe a pak i rodinu. Dnes se žije ze dne na den bez cíle, užívat si za cíl nepovažuji. Naše civilizace se stává dětinskou a povrchní, oni nás ti muslimové brzy převálcují. V Turecku už malí kluci po škole pracují, protože bez práce dětí se mnohé rodiny neobejdou nebo proto, že si chce na něco šetřit, případně na školné. A co u nás? Plná huba práv a ručičky, nebojte se, vy makat nebudete.

    1. na komentář reaguje Hanula — #7
    2. na komentář reaguje Anai — #13
    superkarma: 0 20.07.2012, 07:52:43
  26. avatar
    [5] Florencie [*]

    Hošík ještě nedospěl. Ale buď v klidu, mýmu mužovi to trvalo 28 let Sml54

    superkarma: 0 20.07.2012, 07:50:53
  27. avatar
    [4] OlgaMarie [*]

    Myslím si totéž, co Rikina v č.1.

    superkarma: 0 20.07.2012, 07:30:18
  28. [3] lidicka [*]

    Dítě ho k zodpovědnosti, aby si hledal práci nepřiměje, znám to od svých příbuzných.Tomu uvěří jen naivaSml52Sml30Sml52

    superkarma: 0 20.07.2012, 06:40:14
  29. [2] Lydia001 [*]

    Ja bych si asi radeji promluvila. Ne vzdy je dobre veci resit tak radikalne.

    superkarma: 0 20.07.2012, 01:07:51
  30. [1] Rikina [*]

    A jestlipak vůbec ten mládenec ví, že se plánuje miminko? Sml57  To je taková maličkost, na kterou ženy zhusta zapomenou, zeptat se budoucího otce, jestli i on pošilhává po kočárcích. Vzhledem k výše popsanému přístupu tenhle patrně nikoli. Sml80 Takže hlasuju pro možnost číslo tři - napřed mu říct, vo co go, a to na rovinu a zcela jasně. Možná se slečna dozví, že přítele dosud ani nenapadlo pomyslet na to, že by měl někdy živit nějakou rodinu. Sml80

    1. na komentář reaguje daska59 — #18
    2. na komentář reaguje Markýza — #28
    superkarma: 6 20.07.2012, 00:55:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme