Bulvár

Z druhé strany barikády


Dobrý den všem,
 
dnešní téma se mi moc líbí a napíšu k tomu svůj postřeh, ovšem z druhé strany barikády. Mám na starost nábor lidí. Nikdy jsem netušila, že to bude takový problém. Lidi naše firma nutně potřebuje a já zodpovídám za jejich kvalitu. Bohužel musím konstatovat, že po 2 letech snažení začínám chápat, že někde "berou každého".
Když to vezmu ze strany naší firmy, má to háček - práce je na živnostenský list. Sama takto pracuju už spoustu let a nevidím v tom problém. Ale uchazeči o práci asi ano... Bojí se pocitu zodpovědnosti, nevěří sami sobě? Jinak si to vysvětlit neumím. Všude slyším, jak vysoká je nezaměstnanost, a přitom lidi se bojí postavit na vlastní nohy. Brát práci jako závazek, jako povinnost, vzít na sebe zodpovědnost, že když nebudu pracovat, nikdo mi nezaplatí.
Přitom u nás (v naší firmě) není o práci nouze, opak je pravdou, takže si z toho všeho dělám závěr ten, že se lidem pracovat nechce. Alespoň těm, co nepracují a snad kvůli rodině a partnerovi předstírají, že práci hledají. A tak při vstupním pohovoru často slýchám požadavky jako firemní auto, služební mobil, služební notebook a základní plat tak 25 000,-. Jo a samozřejmě teplou luxusně vybavenou kancelář s neomezeným přístupem na internet, aby se náhodou nenudili.  Ale málokdo je ochotný práci vzít i bez těchto výhod a s pocitem, že si na to může vlastními silami vydělat. (Akorát na tu nudu nezbude čas).
Chápu to u lidí, kteří nesplňují kvalifikační požadavky. Ale spousta mladých by na tuto práci měla, ale nechce se jim. Spousta žen po mateřské by zde našla uplatnění a vzdávají se, protože manžel se o ně postará. Docela by mě zajímalo, proč se tolik lidí bojí. Proč radši bude dělat prodavačku za 6 000,- měsíčně a s pracovní dobou 7 dní v týdnu než tady na živnostenský list s nadprůměrným příjmem, pokud se bude práci dostatčně věnovat.
 
Takže přeji hezký den
Pralinka bez rumu

Milá Pralinka,
podľa Vašich slov súdim, že patríte ku dobrým personalistom. Cítim individuálny prístup a empatiu, čo je veľmi pozitívne.

Je samozrejmé, že otázku zamestnania treba brať aj "z druhej strany barikády". Nie len zamestnávateľov, ale i uchádzačov o prácu je možné rozdeliť do niekoľkých kategórií. V každom je niečo pozitívne a negatívne. Každý má však možnosť výberu...
 
Práca na živnostenský list mi nie je cudzia. I naša redakcia pracuje na ŽL. Tiež v tom nevidím problém, no niektorí ľudia v tom vidia neistotu a boja sa  samostatnosti, ktorá občas prináša viac povinností.
 
Krásny deň :-)
 
 
   
19.04.2006 - Společnost - autor: Natálie Rolková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [48] Ťapina [*]

    pralinka bez rumu: Ale asi to tak prezentujete, když k vám lidi přijdou na pohovor a až tam se dozví, že je to práce na živnosťák. Chodí k vám lidi, kteří hledají zaměstnání, ne klienta pro své podnikání, to je podstatný rozdíl.

    superkarma: 0 20.04.2006, 09:49:56
  2. avatar
    [46] fialinka [*]

    pralinka: zrovna o tom schwarzsystému jsem se chtěla zmínit.... protože ono pojem "zaměstnanec na živnostňák" si trošku odporuje...

    superkarma: 0 19.04.2006, 21:06:13
  3. avatar
    [45] femme [*]

    pralinka bez rumu: takže pojišťovací agent tak tohle je práce, kterou bych dělala až úplně jako poslední

    superkarma: 0 19.04.2006, 19:47:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] Vivian [*]

    Nyotaimori: za vydání ŽL se platí správní poplatek 1000,-

    superkarma: 0 19.04.2006, 18:22:36
  2. avatar
    [41] Meander [*]

    Nyotaimori: Když firma "zaměstnává" lidi se ŽL a tím pádem za ně neodvádí ni korunu.

    superkarma: 0 19.04.2006, 16:23:36
  3. avatar
    [39] stenla [*]

    Vivian: mas pravdu. Ale pre mnohych prave to je velka vyzva. Ja som rada ked v case ked mam pracovat tak pracujem. A vzhladom k tomu, ze som na nejakych tych brigadach bola, viem ako to v mnohych zamestnaniach chodi. Sediet 8 hodin niekde za stolom aj ked nie je praca, ale musis tam sediet, prist v urcitu dobu...to mi vadi. A ked nie je praca tak sa tam flakat mi pride ako zbytocne mrhanie casu.
    natalie.rolkova: technologicku:)

    superkarma: 0 19.04.2006, 15:51:13
  4. avatar
    [38] Ťapina [*]

    Vivian: No jo, ale ještě není jistý, že se uživím

    superkarma: 0 19.04.2006, 15:23:34
  5. avatar
    [37] Vivian [*]

    Ťapina: dyť ty už jsi začala, ne?

    superkarma: 0 19.04.2006, 15:08:09
  6. avatar
    [36] Ťapina [*]

    Vivian: Já se bojím ještě teď Ale stojí to za to taky

    superkarma: 0 19.04.2006, 15:05:58
  7. avatar
    [35] Vivian [*]

    Pracuju na ŽL a jsem naprosto spokojená Je to velká svoboda a zároveň velká zodpovědnost sama za sebe. Na jednu stranu člověk o všem rozhoduje sám - pracovní doba, výše příjmů... Ale na druhou stranu zase nemá nic jistého dlouho dopředu, musí se pořád starat o to, aby měl dost práce... A to hodně lidem asi nevyhovuje . Do začátku to chce každopádně pořádnej kus odvahy, postavit se na vlastní nohy, já se taky bála, a jak... Ale stojí to za to

    superkarma: 0 19.04.2006, 14:50:29
  8. avatar
    [34] Meander [*]

    Solei: Ty jsi úplný básník!

    superkarma: 0 19.04.2006, 14:40:28
  9. avatar
    [33] Solei [*]

    pralinka zapomina na jednu vec. Kdyz jde zena po materske dovolene do prace tak chce pracovat odsud dosud a mit jistotu ze ji nehrozi ze by snad kvuli nejakemu klientovi firmy nestihla vyzvedout dite ze skolky. Spravne pise "praci se dostatecne venovat" aby prace na zivnostensky list byla vydelecna tak obvykle vyzaduje hodne casu. Znam takove lidi, delaji poradenstvi, pisou clanky do casopisu (tzv. novinar na volne noze) a podobne. Maji problem se soukromym zivotem, maji problem ziskat bankovni uvery a po nekolika letech takove prace zjisti ze stagnuji na jednom bode a jejich zakaznici je nepotrebuji a vyzdimane je nechavaji lezet pred svymi prahy...

    superkarma: 0 19.04.2006, 14:36:27
  10. avatar
    [32] Meander [*]

    stenla: Uvedu tě do obrazu - mám, řekněme, svobodné povolání a volnou pracovní dobu. Nemůžu si udělat dovolenou, kdy chci já, ale kdy mi to dovolí klienti. Přes léto jsem neměla dovolenou už 5 let. Přes zimu zrovna tak. A 14 dní dovolené v kuse je zbožné přání

    superkarma: 0 19.04.2006, 14:32:20
  11. avatar
    [30] Meander [*]

    Ne každý jde do schwarzsystému...

    superkarma: 0 19.04.2006, 13:46:16
  12. avatar
    [29] stenla [*]

    Ja prave koncim vysoku skolu a po com najviac tuzim? Mat pracu na ZL. Kolko urobim tolko vydelam, taktiez ked chcem mozem si urobit dovolenku - proste si vtedy nezarobim a nemusim riesit aby mi zostala dovolenka na vianoce a pod...

    superkarma: 0 19.04.2006, 12:45:45
  13. avatar
    [28] Ryta [*]

    No já si teda nemůžu pomoct, ale jsem ráda, že jsem zaměstnanec bez ŽL. Mám svatý klid a pokoj a naštěstí i skvělého zaměstnavatele se kterým se pokaždé domluvím jak potřebuji. Mám sice stanovenou dobu od do, ale pokud je potřeba jsem v práci přes čas a když potřebuji já tak mi rád a bez řečí vyhoví. Takže ideál.

    superkarma: 0 19.04.2006, 12:33:53
  14. avatar
    [27] stasha [*]

    Pralinko, jestli to ono u vás nesmrdí nelegálním Schwarz systémem

    superkarma: 0 19.04.2006, 12:23:01
  15. avatar
    [26] Eliana [*]

    chuanita:to je silny vyraz podnikat,kdyz delas na zivnostak, proste se to nevyplatilo, a pak jsme potrebovali prijem pro uver, na materskou,ale z toho nic nedopadlo. Ucetnich firem se vyrojilo jak houby po desti, spatna platebni moralka a ty musis statu kazdy mesic zaplatit pojisteni a taky inkaso a pod.

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:40:50
  16. avatar
    [23] Eliana [*]

    Pracovala jsem dlouha leta na zivnost. list. Posledni rok jako zamestnankyne a zaskok za materskou a ted jsem druhym rokem nezamestnana.Organizovala jsem charitativni sbirky, vedla Dance Aerobic, roztleskavacky. CHtela jsme byt spekulativni archeolozkou, kosmobiolozkou a jsem uplne doslova hovno.Pomaham alespon manzelovi s praci (taktez pracuje na ZL), jsem v domacnosti a venuju se psani, fotografovani a pripravovani nevydelecnych veci. Uz tu bylo receno, jak si to mohu dovolit delat zadarmo,ale zkuste cucet nekolik mesicu maximalne z okna a budete radi,ze je porad,co delat. Vstavam prvni a chodim spat posledni a tvorim. Byla jsem nezavisla a samostatna ted zijeme z jednoho vydelku a je to pro me dost tezke, nesnasim byt zavisla, ikdyz mam toho nejskvelejsiho chlapa, co si zenska muze prat. Na plat a podminky zadne prehnane naroky nemam, ale dojizdeni je problem a muj vek, kdy se predpokladaji kazdou chvili deti.A tak se ucim novy obor, abych mohla nabidnout jeste vice.Omlouvam se za slovni vylev, prave jsem prisla z pracaku, kde pani kazim statistiku.

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:10:42
  17. [22] mladostradost [*]

    V současné době je ale práce na ŽL místo pracovní smlouvy zakázána zákonem- Švarcsystém. Firma musí podle zákona zabezpečit prac.činnosti,které má zapsané v rejstříku s vlastními zaměstnanci. Jinam hrozí pokuty od UP a musí odvést zdr.a sociální.

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:10:07
  18. avatar
    [21] batka [*]

    Ťapina: souhlasím, nechápu lidi co pracují na živnosťák pro jednu firmu, ano pokud si opravdu nezávislý a můžeš se svobodně rozhodovat, ale pokud ti něco diktují a omezují tě, tak tě mají zaměstnat

    superkarma: 0 19.04.2006, 11:02:36
  19. avatar
    [19] Ťapina [*]

    natalie.rolkova: ŽL je hlavně určený pro lidi, kteří chtějí a budou hledat výdělky na více frontách, pracovat pro více klientů. Rozhodně to není pro někoho, kdo se uváže jedné firmě a bude jí v podstatě dělat hodně levného zaměstnance.

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:59:26
  20. avatar
    [15] *Kotě* [*]

    damanka: jako OSVČ si můžeš buď platit nemocenské pojištění - buď soukromé u jakékoli pojišťovny, nebo státní. Obojí je nepřiměřeně drahé, to státní trochu levnější, ale pořád se to nevyplatí. Já si ho neplatím, takže prostě nemůžu být nemocná, anebo musím mít dostatečnou finanční rezervu

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:52:12
  21. [13] Radka JS [*]

    Mně to tedy taky zaujalo. Pošli mi prosím vzkazík.

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:42:09
  22. [12] Kytara [*]

    *Kotě*: absolventa bez praxe taky všude nevezmou, nemá praxi. začarovaný kruh. i když je pravda, že já jsem si práci našla po škole hned, dokonce jsem měla několik nabídek. ale to už je 5 let...

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:22:53
  23. avatar
    [11] batka [*]

    natalie.rolkova: každopádně když Vám zaměstnavatel nedá plat, platí nebo mu vzniká dluh na sociálním a zdravotním pojištění. Kdežto když podnikáte, nic nedostanete a ještě musíte platit pojištění + minimální daň

    superkarma: 0 19.04.2006, 10:18:23
  24. avatar
    [8] batka [*]

    *Kotě*: přesně tak má to všechny nevýhody zaměstnance i podnikatele a výhody nikde

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:46:25
  25. avatar
    [7] *Kotě* [*]

    Ryta: dělají to tak, protože na tom ušetří. Když nemají zaměstnance, nemusí za ně platit pojistné, to si platí ti "podnikatelé", co pro ně dělají, sami.

    Já to tedy mám také tak, ale já jsem programově na volné noze, nedělám pro jednu jedinou firmu. Párkrát už mi nabízeli práci ve firmě, ale vždy jsem odmítla. Jim se zase nelíbily moje podmínky. Ale nechápu, proč bych měla nastupovat na místo, kde si nemohu sama určovat pracovní dobu jako teď, musím dělat výhradně pro jednu firmu a ještě by mi platili méně, než si vydělám na volné noze. Pokud mě nechtějí odpovídajícím způsobem zaplatit, ať si najdou nějakého absolventa bez praxe.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:40:43
  26. avatar
    [6] Žížala [*]

    Asi je to předsudek ale na mě to taky působí nedůvěryhodně

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:39:31
  27. avatar
    [5] Ryta [*]

    Já to teda moc nechápu, ale proč vaše firma přijímá lidi jen na živnosťák? Proč tedy když zaměstnance potřebuje nepřijme je normálně?? Moc to teda nechápu. Já bych na živnosťák nedělala ani náhodou. Neměla bych k zaměstnavateli důvěru, připadá mi to vyčůrané

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:36:38
  28. avatar
    [4] Věrulinka [*]

    Nelegální to není,ale jsem také nároru,být zaněstnanec přesto,že se mi to již netýká.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:34:28
  29. avatar
    [3] Ťapina [*]

    A není to náhodou nelegální, zaměstnávat někoho na živnosťák? Taky bych do toho nešla

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:25:30
  30. avatar
    [1] batka [*]

    no nevím, mě práce na živnosťák připadala vždycky jako využívání lidí firmou. Oni si sami zaplatí sociální, zdravotní, které není zrovna levné a já si pak rozhodnu, jestli jim zaplatím nebo ne. Prostě takový alibismus.

    superkarma: 0 19.04.2006, 09:12:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme