Bulvár

Vzpomínky při silnici…

 

Naše silnice jsou v některých úsecích jako hřbitovy. Umírá na nich denně spousta lidí, a přesto většina z nás jezdí s vědomím, že jim se nikdy nic podobného stát nemůže.

A když se stane, je pozdě.

Jenže jízda autem se svým způsobem podobá adrenalinovému sportu – přežiju – nepřežiju?

Mnoho lidí se bojí nasednout do letadla, ačkoliv je známo, že je to zatím nejbezpečnější způsob přepravy.

Do auta nasedáme denně a bez obav.

 

A roční statistiky mluví jasně. Bohužel se ze svých cest do svých domovů nevrátí přibližně 1 200 lidí, což je opravdu hodně.

Pro porovnání – ani tolik obávaná chřipka ročně nezabije tolik lidí.

 

Odbor dopravy se už delší čas staví proti pomníčkům kolem silnic. Prý odvádějí pozornost řidičů a jsou to vlastně stavby načerno. Pozůstalí na těchto vzpomínkách ale lpí, a tak vzniká spor.

Řidiči tvrdí, že si těchto pomníčků všimnou, ale pozornost to prý neodvádí. Jenže i takové všimnutí je vlastně vteřinou – a možná právě vteřinou pozornosti, která může být v takovém nebezpečném úseku vteřinou osudovou.

A tak díky jednomu pomníčku může přibýt další…

 

Čí jsou vlastně ty pozemky u silnic, že tam majitelům tyto stavby nevadí? Takový pomníček jistě není záležitost levná, a tak je divné, že se pozůstalí nepídí po tom, jestli tam vůbec smí tato forma vzpomínky být. Obětí dopravních nehod je mnoho a mnoho. Kdyby měl stavět pomníček každý, pak by naše cesty opravdu připomínaly cestu hřbitovem.

 

Na cestách je nebezpečno a tyhle připomínky na ty, kterým silnice vzala život, jsou jistě dobré. Možná přinutí řidiče zpomalit, možná dalších pár kilometrů pojede s větší zodpovědností. A další pomníček pak nepřibude.

Ale možná taky ne.

 

Někomu ale tato forma vzpomínky připadá příliš morbidní a nikdy by nic takového nepostavil. Je to příliš bolestné.

 

A jinému tohle přijde jako důstojná vzpomínka na svého blízkého, která navíc varuje ostatní.

 

Jaký máte názor vy ?

Souhlasíte s touto formou vzpomínek, nebo na to nemáte žaludek?

A myslíte si, že je to určitá forma výchovy řidičů?

 

   
12.01.2006 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [38] Vivian [*]

    souhlas s přísp. 23

    superkarma: 0 15.01.2006, 12:30:31
  2. avatar
    [37] Vivian [*]

    ynax: ono se ale dá dost dobře zabít i o dřevěnej pomník Nebo o strom, o svodidla...

    Už to tu někdo psal, nevím kdo, ale přidám se: Argumentem proti pomníčkům je, že ty pomníčky rozptylují řidiče, ale - když se někdo nechá při řízení rozptýlit, není to snad vina toho pomníčku, ale řidiče. To by fakt museli z blízkosti silnice odstranit absolutně všechno, stromy, domy, billboardy...

    superkarma: 0 15.01.2006, 12:29:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [36] Ťapina [*]

    svetluszka: To ale proto, že většinou dopadne hůř člověk sedící na místě spolujezdce. To neznamená, že je v tom nevinně i řidič toho auta.

    superkarma: 0 13.01.2006, 13:39:57
  2. avatar
    [35] svetluszka [*]

    Lubar: Petique: ..právě jse ve vysílání Besipu slyšela, že víc než 2/3 mrtvejch na silnicích jsou v tom nevině... .

    superkarma: 0 13.01.2006, 05:21:36
  3. avatar
    [34] ynax [*]

    pomníčky u silnic by být měly, ale jen dřevěné. Žulové kvádříky by měly zmizet, protože když se vybourá např. cyklista nebo motorkář a vlítne do kamene, tak jak to s ním asi dopadne?

    superkarma: 0 12.01.2006, 18:40:52
  4. avatar
    [33] Petique [*]

    Lubar: můžeš řídit slušně, chovat se slušně k ostatním řidičům, a pak najednou potkáš jednoho zakomplexovanýho idiota......a seš v

    superkarma: 0 12.01.2006, 15:20:54
  5. avatar
    [32] mutina [*]

    Lubar: Většina těch pomníčků u silnic patří těm, kteří řídili slušně, slušně se chovali k ostatním řidičům a stejně jim to nebylo nic platné. Proto se s tím pozůstalí nemohou smířit.

    superkarma: 0 12.01.2006, 14:35:34
  6. avatar
    [31] Lubar [*]

    Taky si myslím, že pomníčky by u silnic být neměly ... naprosto souhlasím s Ťapinou
    Za volant nesedám s hrůzou, co se mi zase dneska stane, ale s vědomím, že je to na mně .... když budu řídit slušně, slušně se chovat k ostatním řidičům a když budu provoz sledovat nejen ve smyslu - já jsem řidič, kdo je víc, tak se s velkou pravděpodobností vrátím celá ...

    superkarma: 0 12.01.2006, 14:18:10
  7. avatar
    [30] mam-ča [*]

    No, ještě bych viděla jeden problém s pomníčky. Když cestáři vysekávají pangejty, tak tam ty pomníčky dost vadí. Často ve vysoké trávě nejsou vidět, a pak se může o ten kámen i zničit žací zařízení. (lišta, fréza, ap.)

    superkarma: 0 12.01.2006, 13:55:31
  8. avatar
    [29] šája [*]

    Žábina: ale je, a já se k nim hrdě hlásím. Tudíž nevím, proč bych si (dle článku) nemohla sedat za volant s vědomím, že "mně se to stát nemůže". Mám si snad sedat za volant s pocitem "proboha, dnes se zabiju" ? No to bych se musela brzo zbláznit. Při jízdě dávám pozor nejen na sebe, ale hlavně na ty ostatní A pomníčky podél cest jsou pro mě výstražnými světly.

    superkarma: 0 12.01.2006, 13:40:59
  9. avatar
    [28] Žábina [*]

    traxina: takových ale bohužel moc není

    superkarma: 0 12.01.2006, 13:12:00
  10. [25] Radka JS [*]

    Do teď jsem o tom nikdy nepřemýšlela..
    Ale přikláním se, že by tam být neměly. Ne kvůli rozptylování atd. To záleží na každém. Spíš proto, že pro pietu jsou jiná místa.
    Je to jako kdyby v nemocnici bylo na viditelném místě, kolik lidí tam umřelo. Abychom se dozvěděli, jak jsou tam lékaři "nezodpovědní"!

    superkarma: 0 12.01.2006, 12:07:30
  11. avatar
    [23] Blues [*]

    Řidič se musí soustředit na řízení, to ano. Ale k soustředění potřebuje vyhodnocovat podněty, jinak se mozek nudí a hrozí naopak "vypnutí" pozornosti. Kdyby kolem silnic nebylo vůbec nic, byla bych asi první, kdo po delší jízdě upadne do polospánku
    A kdo neumí filtrovat informace na podstatné a nedůležité, toho rozptýlí i moucha, rozplácnutá na předním skle..

    superkarma: 0 12.01.2006, 11:03:41
  12. avatar
    [22] Ťapina [*]

    tyrkys: Zpomalení není všechno, je potřeba se taky koukat tam, kam se máš koukat, a ne někam ke krajnici, kde sice něco bliká, ale pro provoz to je absolutně nepodstatné.

    superkarma: 0 12.01.2006, 10:40:07
  13. avatar
    [21] tyrkys [*]

    Ťapina: na jednom velmi nebezpečném (serpentýny, do kopce, klopená silnice) místu v Řecku bylo těch pomníčků snad 50...Když v noci blikaly, bylo to přízračné. My jsme tam stejně jeli pomalinku, takj nás to nijak nerozhodilo. Myslím si, že člověk spíš instinktivně zpomalí . Jinak by se fakt muselo z okolí silnic odstranit všechno, co by mohlo rozptylovat, jak píše svetluszka...

    superkarma: 0 12.01.2006, 10:34:11
  14. [20] Vanesa.G [*]

    Mě tam nevadí, jen ať je vidět co se na těch silnicích děje.

    superkarma: 0 12.01.2006, 10:02:07
  15. avatar
    [19] svetluszka [*]

    Ťapina: ..jasně . A já se těch pomníčků nezastávám,taky bych je tam nedávala.

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:53:13
  16. avatar
    [18] Ťapina [*]

    svetluszka: V lidech to je určitě, ale konkrétně světla kolem silnic by měly být hlídané, aby nemátly řidiče. Ať jsou tam pomníčky, když je tam pozůstalí chtějí, ale ne se svíčkama, to je fakt nebezpečné.

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:47:43
  17. avatar
    [17] Kocicka [*]

    mě tam nevadí naopak mě často donutí zpomalit dávat většího bacha aby ten můj nebyl hned vedle

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:40:27
  18. avatar
    [16] svetluszka [*]

    Ťapina: .já tím chtěla říct, že je to v lidech, ne ve" věcech" co jsou okolo... ...

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:40:20
  19. avatar
    [15] Ťapina [*]

    svetluzska: Víš, bilboard je poznat na dálku několika km, že to je bilboard, k tomu se neblížíš s pocitem "co to tam proboha je, zvíře, člověk s baterkou, odložené kolo, nebo pomníček?"

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:36:01
  20. avatar
    [14] Ťapina [*]

    Mně pomníčky u silnic vadí, hlavně v místech, kde je jich hodně pohromadě (což jsou přirozeně nejnebezpečnější úseky) ztrácím v noci přehled, kde končí silnice, kvůli všemožným světýlkům hned u krajnice. Účinná výchova řidičů je taková, která se neodehrává za jízdy. Za jízdy se má řidič soustředit na provoz a ne se vychovávat

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:35:07
  21. avatar
    [13] svetluszka [*]

    Kremzina: , a tady u nás je to většinou když někdo odbočuje na hlavní nebo z ní a sejme ho někdo,kdo předjíždí... . Místní si dávaj bacha, ale když tu jedeš poprvé a odbočky nejsou skoro patrný, pak je to raz dva. .....A když byl starosta na dopravkách, jestli by s tím nešlo něco dělat, bylo mu řečeno, že TOLIK mrtvejch tu tas není..... . ...

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:30:44
  22. avatar
    [12] mam-ča [*]

    Na pomníčky jsou tu hřbitovy. U silnic nemají co dělat. Je to totéž, jako byste bydleli ve starém domě, a za každého, kdo tam kdy umřel, by na stěně visel křížek. Líbilo by se vám bydlet na hřbitově ?
    Znám dosti míst, kde někdo tragicky zemřel, a když jedu kolem, vzpomenu si i bez pomníčku.

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:27:26
  23. avatar
    [11] Žábina [*]

    je to smutné
    ale taky bych to neřešila...ti co jezdí jako piráti silnic stejně žádný pomníček neobměkčí a ti co jezdí opatrně tak budou jezdit i nadále...

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:19:42
  24. avatar
    [10] Kremzina [*]

    svetluszka: jo jela jsem po něm, je škoda, že ke stavbě muselo přispět takové neštěstí. Ono to byla blbá křižovatka, když to někdo hodně pustil shora...dole zastávka...přechod ... no nic moc

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:18:29
  25. avatar
    [9] svetluszka [*]

    Kremzina: ..těd je tam novej kruháč, tak snad to pomůže aspoň jinejm...

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:14:14
  26. avatar
    [8] jiti [*]

    Kremzina: V meďáku ne, v oktávce

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:07:53
  27. [7] Vanesa.G [*]

    Umřeli mi tři kamarádi na silnicích a dva z nich tam mají pomníček. Vždycky když jedeme zapálit svíčky na hřbitovy, stavíme se i u pomníčků. A je to vlastně jedno, i když na tom jednom místě není, pokaždé když kolem jedu, stejně si na to vzpomenu.

    superkarma: 0 12.01.2006, 08:59:22
  28. avatar
    [6] Kremzina [*]

    svetluszka:
    Jen docela obdivuju ty příbuzné, kteří kolem těch pomníčku třeba denně jezdí. Nedávno jsem jela na Kopeček a dole jsou 4 kříže mladých kluků, které tam zabil "člověk" v meďáku. Jejich rodiny musí kolem toho jezdit a je mi jich líto, mě při té vzpomínce mrazilo a to jsem ty kluky vůbec neznala.

    superkarma: 0 12.01.2006, 08:47:57
  29. avatar
    [4] Kačena1 [*]

    svetluszka:

    superkarma: 0 12.01.2006, 07:17:05
  30. avatar
    [3] svetluszka [*]

    ..ale vždyť je to hovadina... ...a jen výmluva. S pomníčkama u cesty odbor dopravy bojuje, ale bilboarbů přibejvá... ... Jasně, odstraňte kolem cest všechno...domy, stromy a lidi taky budou chodit pěšky až kilák od silnice, aby nikoho nerozptýlili..... ...a jsem zvědavá, na co se budou ty " hovada" co si potřebujou v autě něco dokazovat, vymlouvat potom, až už je nic rozptylovat nebude.
    Mám před barákem hlavní silnici ...rovná, přehledná, bez stromů, vidět je široko daleko.A skoro každej týden je tam bouračka, jednou do měsíce i smrťák.. ...a pomníčky tam ale nejsou..



    superkarma: 0 12.01.2006, 06:43:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme