Vichy kostku nebo káro má většina z nás spojenou s bavlněnými záclonkami v okýnkách venkovských chaloupek nebo s ložním prádlem po babičce. Málokdo z nás možná ví, že tento dezén zažil obrovský boom v padesátých letech a to zásluhou Brigitte Bardot, která byla jeho prominentní a zároveň smyslnou fanynkou a nezdráhala se do té doby obyčejný kanafas použít i na svatební šaty.
Šaty z růžově kostičkovaného, venkovsky elegantního bavlněného materiálu, které pro její svatbu s Jacquesem Charrierem v roce 1956 navrhl Jacques Esterel, povýšily rázem kanafas z materiálu na povlečení do haute couture. A vichy káro se stalo hitem.

Módní návraty do let šedesátých a padesátých oprašují dávno zapomenuté a hledají nová uplatnění nejen ve střizích a formách, ale i v materiálech a vzorech. Vichy káro je jedním z nich.
Na přehlídkových molech světových center módy od Milána přes Paříž po New York se však prezentuje v novém „balení“. Už to není ta bledá jakoby vyšisovaná barevnost, ale jasné barvy a krásné pastelové odstíny v kombinaci s bílou, která dodává ten správný nádech svěžesti.

Vzor mluví sám za sebe, proto je nejlepší ho kombinovat jen s velmi jednoduchými doplňky a jednobarevnými díly.


Jak se vám líbí nostalgický kanafas?
Máte z něj něco na sebe nebo zůstanete jen u těch peřin a chalupářských záclonek?
Napište mi o tom.

Reklama