Vztahy

Vždyť je to prý normální

Milá redakce,

 

vím, že máte široké spektrum čtenářek – od studentek, přes ženy v očekávání radostné události, maminky na mateřské i ženy v tom nejlepším věku. Věřím, že zde získám spoustu názorů na můj „problém“. Navíc jsem „dostala odvahu“, když tu tak v posledních dnech čtu informace o planých neštovicích.

 

Já sama jsem na mateřské a našemu synovi bude brzy 15 měsíců, dosud nebyl nemocen, tedy když nepočítám pár rým a nějakou tu vyrážku. Chodím do mateřského centra, je to úžasný relax, mohu všem maminkám doporučit, ale abych pokračovala. Našla jsem si tam několik kamarádek, zvlášť z hodin, které se nazývají „dílny pro batolata“. Myslela jsem, že je mezi námi maminkami takové nepsané souznění, nebo já nevím, jak bych to nazvala, že jsme rády, když jsou naše děti v pořádku a že si ani nepřejeme, aby onemocněly.

 

Ale! Minulý týden ke mně přišla Hedvika s malou Nikčou, těšila jsem se, že budeme mít víc času na popovídání si a na hru s caparty. Ve dveřích jsem si ničeho nevšimla, ale když Hedvika malou odstrojila – uviděla jsem na Nikče něco, co mne vyděsilo – prostě měla na sobě bíle zářící strupy od planých neštovic.

 

Hedvika si mého pohledu nevšimla, ale vím, že jsem musela vypadat asi dost vyděšeně, a syna jsem instinktivně vzala do náruče. Hedvika pořád mluvila a mluvila, v tom jejím vodopádu slov jsem najednou uslyšela: „No, to jsem fakt ráda, Eliško, že už jsme tady. Nikča je teď tak protivná a já si říkala, že jí bude s Honzíkem dobře, proto jsem ani tu naši schůzku nerušila, i když má holka ty neštovice.“

 

Už jsem se nadechovala k odpovědi, že mi to mohla zavolat a bývaly bychom to odložily, ale ona jen pokračovala: „Si představ, že sousedka, víš, ta co má Jakoubka, se trapně vymluvila, že je Jakub nemocný, a tak nás nemůže pozvat dál, ale já jsem tak ráda, že TY JSI NORMÁLNÍ. To je přeci jasný, že je lepší, aby takovou banální nemoc děti prodělaly jako mrňata. Tak to třeba Honza chytne taky a bude to mít hned za sebou....“

 

Jenom jsem zírala a dělala hm, hm... Přestože děti na sebe sahaly, zatím Honza neštovice nedostal. To ale nebylo to nejhorší, co by mi vadilo. Nejvíc mi vadí ta bezohlednost, fakt, že ona kamarádka vlastně rozhodla za mne, co mi může vadit a co ne, a vůbec se nepozastavila nad tím, že existuje nějaká vzájemná slušnost.

 

Opravdu je normální jít na návštěvu s nemocným dítětem, protože se to tak dělá? Mě totiž nikdy nenapadlo někoho "účelově onemocnět".

 

Ráda bych znala na toto váš názor – mně to totiž normální nepřipadá, přijde mi to více než bezohledné a arogantní.

   
23.09.2005 - Láska a vztahy - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [108] saruz [*]

    tohle teda kamarádka nedomyslela, osobně by mi to vadilo

    superkarma: 0 02.12.2012, 10:20:39
  2. [107] katynkaa [*]

    No normální my to teda nepřijde vůbec, kdyby to řekla tak dejme tomu

    superkarma: 0 27.09.2005, 18:19:36
  3. [106] Pavlačková [*]

    podle mně je lepčí, když je mají dříve, já jsem jem mněla až v 8 a bylo to hrozné... , nerada na to vzpomínám

    superkarma: 0 27.09.2005, 17:14:26
  4. avatar
    [105] Meander [*]

    Ono už se očkuje i proti příušnicím? To čumím. Měla jsem je a bylo to stokrát horší než zarděnky

    superkarma: 0 26.09.2005, 11:04:58
  5. avatar
    [104] Avilka [*]

    Je pravda, že čím je dieťa mladšie, tým lepšie prekoná tzv. detské choroby.

    Ale vziať choré dieťa na návštevu a zdôvodnovať to "samaritánstvom" je prejav egoizmu a blbosti matky.
    Pokiaľ si pamätám pri planých neštoviciach ( sl. ovčie kiahne) má byť dieťa v teple! Navyše dáma nevie, či to druhé dieťa nemá nejakú inú chorobu a nakazenie neštovicami môže byť nevhod.

    Eliško, ja bych tu dámu vypoklonkovala hneď od dverí a premyslela si, či s ňou ešte chcem kamarátiť. Boh vie, s čím príde nabudúce.

    superkarma: 0 26.09.2005, 10:32:04
  6. avatar
    [102] ALISKA [*]

    URČITĚ JE LEPŠÍ, KDYŽ JE MAJÍ DŘÍVE, NEŽ POZDĚJI.KDYŽ MĚL NEŠTOVICE SYN, TAK PŘIŠLA SOUSEDKA S DVOJČATY, ABY JE TAKY DOSTALI, NEŽ ZAČNOU CHODIT DO ŠKOLY - NECHYTLI JE...AŽ ZA 2 ROKY V PRVNÍ TŘÍDĚ SI JE PŘINESLI OD SPOLUŽÁKŮ, PAK MĚLI KVŮLI NEŠTOVICÍM DOST ZANEDBANOU VÝUKU, KTEROU HODNĚ DLOUHO DOHÁNĚLI I KDYŽ SE S NIMI DENNĚ UČILA-- KAŽDÝ DEN NOVÉ PÍSMENKO JIM DÁVALO DOST ZABRAT.....KDO MÁ DĚTI VE ŠKOLE, VÍ O ČEM MLUVÍM --DNES TO NENÍ JAKO ZA NÁS- TEDˇ JEDOU OPRAVDU DOST RYCHLE.

    superkarma: 0 25.09.2005, 21:47:37
  7. avatar
    [101] klér [*]

    jen ať si je prodělá, moje první dvě děto prodělaly neštovice jako malé, třetí syn ne a ne je chytit... a chytil je nakonec v nejnevhodnější dobu, když mu bylo 22 let a jeho bratr se ženil a jeho babička měla pohřeb, události na kterých musí být...
    je lepší když si dětskíé nemoci prodělají v dětském věku, stejně je to nemine a taky mají lehčí průběh

    superkarma: 0 25.09.2005, 19:39:58
  8. avatar
    [100] peguša [*]

    Soleil: Víš, potíž je v tom, že žádné očkování nefunguje na 100%, ale mělo by přinejmenším způsobit mírný průběh choroby. Ale jak čtu, tak to zrovna tvůj případ nebyl. Očkuje se přece usmrcenými nebo jinak upravenými viry a ty by chorobu způsobit neměly. Možná tvé tělo nereagovalo správně, ale protože to nikdo nezkontroloval, chytla jsi to naplno. Asi se to často nestává, ale jak se říká "vyjímka potvrzuje pravidlo". Jen si pak člověk říká, proč tou vyjímkou musí být zrovna on.

    superkarma: 0 25.09.2005, 18:52:15
  9. avatar
    [99] peguša [*]

    Ťapina: Jo ještě záškrt se očkuje ze zákona.

    superkarma: 0 25.09.2005, 18:47:19
  10. avatar
    [98] peguša [*]

    Ťapina: Teď už se očkuje proti spoustě věcí, proti kterým my očkovaný nejsme. Například Hemofilus influenze (způsobuje těžké laryngitidy a zápal mozkových blan častěji než meningokok), proti příušnicím taky a nově i proti planým něštovicím, ale to nehradí pojišťovna. Mimina se očkují i proti žloutence typu B. To je snad ze zákonného očkování vše. Tedy kromě těch, které už jste tu zmínily. Černý kašel, zarděnky, obrna tetanus, TBC a nevím, co ještě.

    superkarma: 0 25.09.2005, 18:46:17
  11. avatar
    [97] peguša [*]

    Tedy, milá Eliško, takové jednání nelze nazvat jinak, než bezohlednou nevychovaností. Především se tě měla zeptat, jestli si přeješ, aby tvé dítko "pláňata" chytlo. Mojí kámošky kluk měl taky pláňata a ona mi volala, jestli si to také nechceme odbýt, že bychom mohli přijít. Jelikož se dcera právě zotavovala z nějakého nachlazení, odmítla jsem. Za normálních okolností bych do toho možná šla. Ale bylo to jen mé rozhodnutí, do kterého mě nikdo nenutil. To měla udělat i tvá kámoška. Lézt někam s nemocným dítětem, nota bene, když je tam malé dítě, to je nehorázná drzost. Dnes je mladší dceři už sedm a plané neštovice dosud neměla. Proto velmi vážně uvažuju o očkování. Starší je měla ve dvou a bylo to dost ošklivé. Týden jsme se potýkaly se čtyřicítkami, protože k tomu "koupila" i angínu a pupínky měla i v očích, na genitáliích, ve vlasech, prostě všude. Nerada bych tím prošla ještě jednou. Navíc malá začala chodit do školy a každá nepřítomnost u těhle capartů je znát.

    superkarma: 0 25.09.2005, 18:39:55
  12. avatar
    [94] Tomíška [*]

    než bych si takovou kamarádku pozvala příště tak bych se asi ujistila už před domem jestli nemá nějakou banální hnisavou angínu aby si moje mimi vytvořilo protilátky.........

    superkarma: 0 24.09.2005, 19:22:55
  13. avatar
    [92] Ťapina [*]

    Nyotaimori: Já myslím, že proti zarděnkám už jsem očkovaná byla, ale jistě to teda nevím. A příušnice jsem měla, jestli si to s něčím nepletu.

    superkarma: 0 24.09.2005, 16:37:20
  14. avatar
    [90] Ťapina [*]

    Nyotaimori: Proti některým se v dětství očkuje, ale nevím proti kterým. Zarděnky určitě, příušnice snad taky. Ještě něco je?

    superkarma: 0 24.09.2005, 14:57:16
  15. avatar
    [89] Andula [*]

    Nyotaimori: dětské choroby obecně mívají v dospělosti horší průběh než v dětství

    superkarma: 0 24.09.2005, 14:51:48
  16. avatar
    [87] paníliška [*]

    Neštovice jsou nakažlivé v době, kdy dítě má jen horečku a ještě není osypané. Jakmile se vyrážka objeví, pak už se není čeho bát. Inkubační doba je 3 týdny. Já sama jsem neštovice prodělala ve 30 letech, doatala jsem je od vlastních dětí, které se nakazily ve školce. Děti i já jsme to přežili bez úhony. Takže žádnou zbytečnou paniku.

    superkarma: 0 24.09.2005, 13:42:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [86] Suzanne [*]

    Sally30: kamarádka asi vůbec nemyslela

    superkarma: 0 24.09.2005, 11:11:07
  2. avatar
    [85] Suzanne [*]

    Ada1: Jen taková drobnost - ona kamarádka se Elišky evidentně neptala na názor, ani si neověřovala, jestli Eliščino dítě má v pořádku imunitu (když už to uvádíš jako podmínku "přirozené" nákazy)

    superkarma: 0 24.09.2005, 01:38:37
  3. avatar
    [84] danca79 [*]

    No, bracha mel nestovice v 17ti a dostaval se z toho vic jak mesic. Ja je mela kdyz mi bylo pet a po ani ne dvou tydnech to bylo v pohode. Ale myslim ze v clanku jde spis o to, ze pisatelky se kamaradka vubec nezeptala, jestli by ji to treba nevadilo synka vystavit infekci. Coz mi uprimne receno od te druhe maminy prijde HODNE bezohledne, to se proste nedela

    superkarma: 0 24.09.2005, 00:58:19
  4. avatar
    [80] svetluszka [*]

    Nyotaimori: To není dobrý... .....možná by ses měla očkovat...

    superkarma: 0 23.09.2005, 19:33:27
  5. avatar
    [77] svetluszka [*]

    Žábina: Jo, jo.. znám spoustu dětí kamarádek, co jako maličký nikdy moc nemarodily ale jak nastoupily do školky, tak si rodiče nestíhaly brát paragrafy....

    superkarma: 0 23.09.2005, 17:28:32
  6. avatar
    [74] Ada1 [*]

    Meander: zrejme se neshodneme
    a ve skolce JE spousta evidentne infikovanych deti, furt to tam smrka

    superkarma: 0 23.09.2005, 15:00:30
  7. avatar
    [73] Žábina [*]

    Ada1: máš pravdu, tak to prostě je ve školkách i školách je semeniště bacilů a infekcí
    nedá se s tím nic dělat

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:34:33
  8. avatar
    [72] Kytka [*]

    Ještě k těm neštovicím: myslím si že je ideální, když je dítě prodělá v předškolním věku, ale mělo by být už bez plínek(což dnes děti mají až tak do dvou let). S plenamije to hrozně nepříjemné. V oblasti plen neštovice mokvají, nehojí se - mají vlastně zasychat, což je problém když čůrá do gatí. To je aspoň moje zkušenost, jeden prcek je dostal od staršího kolem roku a nic moc.

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:30:55
  9. avatar
    [71] Meander [*]

    Ada1: To není pravda. Pravda by to byla, kdyby ve školce bylo evidentně infikované dítě a tys' tam to své poslala. Btw. toho lékaře bych (ne)chtěla znát.

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:30:41
  10. avatar
    [70] Ada1 [*]

    Meander: ale ja je cilene vystavuju infekci uz jen tim, ze je strkam do skolky
    a neznam skolku, ktera by v dobe chripek a jinych smrkani nepripominala plicni sanatorium
    navic mi prijde bezpecnejsi, pokud nestovice chytne dite zdrave a ne dite se snizenou imunitou, ktere to odskace daleko vic
    tot nazor lekare a ja s nim souhlasim

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:28:47
  11. avatar
    [69] Meander [*]

    A k článku - vypakovala jsem nastydlou kamarádku, která mi prskala na kočky. Kdo někdy viděl kočku s chřipkou, ví, jaká je to hrůza. Děti nemám, ale mít je, tak tu kamarádku z článku ženu, až za ní bude žížnivá čára.

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:19:34
  12. avatar
    [68] Meander [*]

    Ada1: Nemusíš ho nikam zavírat. Ale cíleně ho vystavovat infekci mi připadá dost děsivé a neomluvitelné.

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:18:07
  13. avatar
    [67] Ada1 [*]

    gerda: 100% souhlas, me by to taky nastvalo.
    ale debata se, jako vzdy, trosku posunula jinam k pupinkum

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:18:00
  14. avatar
    [66] Ada1 [*]

    Meander: ale ja to dite nemuzu zavrit do sklenene koule, kde nikdy nic nechytne. proste vim, ze ty nestovice (v tomto pripade) velmi pravdepodobne chytne, tak to zaridim tak, aby nam to co nejmene uskodilo - tj. dite neni po jine nemoci a nema tedy snizenou imunitu, kdy by mu ty nestovice mohly vice ublizit a ve skolce opravdu ucivo nezanedba a nebude muset dohanet... Kdyz byly holky mensi, byly po antibiotikach a mely se vratit do skolky, tak se tam objevily prave nestovice. Do skolky tehdy nesly, ale ted, kdyz jsou zdrave, bych je tam poslala. At si to odbudou a maji pokoj. Jeste jsou ve skolce, imunita v poradku, je podzim, takze zadna vedra, neprolezi Vanoce...
    a to je nazor i jedne me zname - doktorky - jde pouze o nestovice! jine nemoci je nebudu vystavovat

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:15:38
  15. avatar
    [65] gerda [*]

    tady nejde jenom o neštovice, ale o špatné a bezohledné chování návštěvy. Podle mě by bylo lepší, kdyby kamarádka zatelefonovala že mají neštovice, a až by dostala pozvání, pak by teprve přišla. Nedivila bych se, kdyby bylo po kamarádství.

    superkarma: 0 23.09.2005, 14:06:09
  16. avatar
    [64] Meander [*]

    Ada1: Takže je normální děti cíleně vystavovat infekci? Není to drobátko trestný čin?

    superkarma: 0 23.09.2005, 13:54:17
  17. avatar
    [63] Ada1 [*]

    Meander: vetsina deti je dostane a u techto detskych nemoci je lepsi, pokud je prodelame jako deti a ne jako dospeli
    navic je lepsi, pokud tim dite onemocni ve skolce a ne az ve skole, kde timto zameskava
    to vse pochopitelne, jen je-li imunita v poradku

    superkarma: 0 23.09.2005, 13:53:13
  18. avatar
    [62] Meander [*]

    Dudusa: 1. Není to banální nemoc. 2. Já neštovice nechytla ani jako capart ani jako pouberťák, já je nechytla nikdy. Takže není nikde psáno, že je každý jednou dostane.

    superkarma: 0 23.09.2005, 13:40:33
  19. avatar
    [60] Meander [*]

    Manx: Že bychom byly ty ženy v nejlepším věku?

    superkarma: 0 23.09.2005, 13:31:09
  20. avatar
    [59] Meander [*]

    Kytka: Sobec!

    superkarma: 0 23.09.2005, 13:29:46
  21. avatar
    [58] Ada1 [*]

    take bychom potrebovaly nakazit, za rok jdou do skoly a nejak se jim to stale vyhyba
    ale NENI normalni, prijit na navstevu s nemocnym ditetem, bez souhlasu hostitelky
    a dobra je - pry- koupel v hypermanganu

    superkarma: 0 23.09.2005, 12:53:09
  22. avatar
    [56] Landriel [*]

    Naše taky přinesla neštovice ze školky , bylo to o prázdninách, když bylo docela vedro, a měla je taky skoro všude. Ale dostali jsme Fenistil kapky, takže se ani moc neškrábala. Jo a tekutý pudr nám dali taky. Ale k nikomu na návštěvu jsme nechodily, i když sousedka uvažovala, jestli svého ročního synka nenechá "nakazit", nakonec si to rozmyslela...

    superkarma: 0 23.09.2005, 11:57:52
  23. avatar
    [55] Markýza [*]

    naši kluci, když měli neštovice, tak schválně chodili kamarádky s dětima, aby se nakazily, dokonce, když jsem je odrazovala, že jsou kluci nemocní, tak mi to říkaly otevřeně, že chtějí neštovice chytit a pokud si pamatuju, tak si je přinesli ze školky, protže když maminka nakaženého dítěte zjistila, že mají neštovice, bylo pozdě

    superkarma: 0 23.09.2005, 11:42:04
  24. avatar
    [54] zrza [*]

    Kytka: chápu a plně souhlasím

    superkarma: 0 23.09.2005, 11:03:33
  25. avatar
    [53] Kytka [*]

    Tak tohle mě taky vždycky dokáže nadzvihnout - i když děti už mám velké. Mám taky pár kamarádek, které bezostyšně byly schopny přijít s nemocnými dětmi
    (průduškový kašel, bubliny u nosu..)A naučila jsem se být drsná -
    radši jsem se pak předem zeptala, jesti jsou zdraví a pokud ne, odložili jsme návštěvu na jindy. Mám děti čtyři a když byly maličké dokázalo banální nachlazení s rýmou a kašlem rozhodit rodinu třeba na šest neděl, než přeskákalo z jednoho na druhého a to nemluvím o komplikacích - u jednoho kluka uši, u druhého průdušky. Znamenalo to několik týdnů v podstatě nevycházet . Mám spoustu kamarádek, rády k nám s dětmi chodí na návštěvy a já je hrozně ráda uvítám, ale jen pokud jsou zdravé. V tomhle jsem prostě sobec a jasně řeknu NE (a to i pokud jde o nachcípaného dospělého - chrchlá mi do telefonu jak je mu bídně a pak že by přišla na kafčo, prostě řeknu ať se nezlobí, ale že NE)Nějak jsem se rozohnila, ale na tohle jsem alergická, přijde mi to jako vrchol neohleduplnosti .

    superkarma: 0 23.09.2005, 10:57:35
  26. avatar
    [52] Libajec [*]

    Zdárek, v pondělí jsem nechala svého 2,5letého syna očkovat, byli jsme první na obvodě a mám pocit, že i ve městě. Je mi to fuk, nechci protivné a strupaté dítě. Hned jak jsem zjistila, že existuje možnost očkování, řekla jsem si JO. Snad to bylo správné rozhodnutí.

    superkarma: 0 23.09.2005, 10:51:53
  27. avatar
    [46] Žábina [*]

    měla ji na to upozornit, to určitě
    Já bych jí to tedy řekla na tom nic není

    superkarma: 0 23.09.2005, 10:17:41
  28. avatar
    [44] janato [*]

    Deafina: Moje měla 8 let, puchýře "tam" taky měla, ale brala to v pohodě, je to individuální.

    superkarma: 0 23.09.2005, 09:59:36
  29. avatar
    [43] zrza [*]

    Jíťa* 41: je, já jsem je lapla od mladšího bráchy ve 25...

    superkarma: 0 23.09.2005, 09:59:00
  30. avatar
    [42] Deafina [*]

    zrza: Neštovicové puchýře na genitáliích - moje dcera je měla. Ve čtyřech letech se přirozeně rozvalovala. Nedovedu si představit, že by to měla třeba ve věku osmi let.

    superkarma: 0 23.09.2005, 09:43:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme