Vztahy

Vzal si to sebou do hrobu

 
Momentálně řeším jeden rodinný problém. Když jsem se před několika lety rozváděla, s manželem jsme se majetkově vyrovnali. Já prodala chatu po rodičích a peníze dala manželovi, aby nám se synem nechal náš družst. byt. 
 
Manžel si za utržené peníze koupil byt 3+1 a zařídil si ho. Ale po nějaké době, kdy začal mít zdravotní problémy, tento byt pronajal (i se zařízením) a šel bydlet ke své matce do rodinného baráku.
 
Syn za ním jezdil a vztahy spolu měli dobré. Tvrdil synovi, že byt pronajímá proto, že jednou bude jeho, to samé synovi řekla i babička (bývalého manžela matka).
(18to,)
 
Bývalý manžel před necelým rokem zemřel a po určité době přišlo z dědické kanceláře synovi (je mu 19 let), že žádné dědictví nezůstalo, byl jediný dědic. 
 
Syn i já jsme se začli zajímat, co je s bytem. Jaké bylo naše (a hlavně synovo) překvapení, když jsme zjistili, že bývalý manžel byt prodal tři měsíce před smrtí. Babička (která s ním žila), řekla synovi, že ví, že ten byt prodal, ale neví, kam dal peníze.
 
Podotýkám, že býv. manžel byl na tom velice špatně, podle synova vyprávění poslední měsíce už ani nemohl chodit a jíst.
 
Syn moc nevěří tomu, že by táta měl náladu něco zařizovat a hlavně, že to neměl v úmyslu. A jestli - proč mu to udělal, když ho chtěl pro něj. To ví naprosto přesně, proto teď nechápe, co se stalo.
 
Kde jsou aspoň peníze utržené z prodeje bytu a zařízení? To ví jen synův táta a ten už to nepoví.
                                                        xxx

Milá čtenářko, v tomhle se asi poradit nedá. Trošku cítím z tvého textu, že se domníváš, že peníze má babička, ale domnívám se, že to nejde dokázat. Nebo vy čtenářky máte jiný názor?
 
Máte s podobným problémem zkušenost a víte, jak takovou situaci řešit? Pak poraďte
   
14.07.2005 - Láska a vztahy - autor: Radek Kříž

Komentáře:

  1. avatar
    [37] Nikusa [*]

    Kvitko: Děkuji za další radu,zeptám se,tohle vážně tak nenechám i když syn už rezignoval.

    superkarma: 0 18.07.2005, 12:58:50
  2. avatar
    [33] Nikusa [*]

    Já jsem si jistá,že babka ví,kde jsou.Znám ji roky a vím,že není možné,aby jí něco uniklo .Těžko mi je,když poslouchám syna: mami,táta mně nakonec neměl rád a proto to udělal tak,abych nic nedostal.Co mu na to mám říct,když sama nevím,co manželovi běželo tenkrát hlavou,ale nevěřím,že by to udělal,měl syna moc rád.Kdyby šlo o třeba 50tisíc - mávnu rukou,ale proč má mít někdo synovy peníze(a ještě k tomu z chaty mých rodičů).

    superkarma: 0 14.07.2005, 19:02:27
  3. avatar
    [31] Nikusa [*]

    sisie1: to už si bohužel nepamatuji.Ale žádali jsme o opětovné prošetření,protože babička lhala a někde musí být peníze z bytu.Aby taky prověřili konta.Ale nevyšli nám vstříc,protože bychom museli znát číslo dotyč.konta.Jak máme vědět,jestli měl,nebo ne.To vše musela vědět babka,vždyt se o něj starala a vše vždy zařizovala(býv.manž.nikdy neuměl zařizovat různé věci).

    superkarma: 0 14.07.2005, 18:42:02
  4. avatar
    [30] Nikusa [*]

    Jo a ještě taková perlička ,i když to jen tak mimo.Ona babička má 4děti(býval.manžel mezi něma.)Tři první byly všichni rok po sobě a můj býv.manž.až za deset let po nich jako poslední.Až nedávno jsem zjistila,že barák v kterém bydlí babička(a donedávna i býv.manž.)je napsaný pouze na první tři děti.A to už asi od roku 1953.Takže těsně po porodu třetího dítěte.Prostě tenkrát to převedli na své malé děti.Jenže pak se ještě narodil můj býv.manž.,ale to už se stím nikdy nic neudělalo,žádný zápis(změna)na katastru!!!Chápete to?Jak tohle může máma udělat.Nevím,co si mám o tom myslet.Jsem z toho všeho nějak zmatená.

    superkarma: 0 14.07.2005, 18:27:26
  5. avatar
    [29] Nikusa [*]

    Ne,tam je vše v pořádku.Je tam zápis,že pan...,prodal(převedl -protože je to DB,tak se neuvádí na družstvu za kolik)panu....byt 3+1,toho dne...No,ale to mi k ničemu není.Když se ten dotyčný s náma nechce bavit.Už jsme přemýšleli,že to dáme jako trestní oznámení pro bezdůvodné obohacení.Ale to bychom museli má¨ít nějaký doklad.

    superkarma: 0 14.07.2005, 18:18:22
  6. avatar
    [27] pajda [*]

    Nikusa: že dostal peníze, na to máte nějaký doklad, ne? A jako majitel bytu by měl být lehce k dohledání - musel být minimálně členem družstva, pokud koupil družstevní byt, takže tam je to jednoduché - oni totiž jednali s ním a ne s babkou. Na družstvu by vám tím pádem mohlui hodně pomoct - mají doklady o tom, že byt vlastnil tvůj bývalý a že ho prodal. Pokud ovšem nebyl trubka a nekoupil ten byt na babku...

    superkarma: 0 14.07.2005, 18:06:57
  7. avatar
    [26] Nikusa [*]

    Já se do toho angažuji,jako rádce a syn samozřejmě píše veškeré dopisy(na dědické atd.)jen jeden dopis jsem psala já,ale syn ho sám podepsal(zrovna ten novému majiteli bytu a babka poznala moje písmo.Když jsme si zajeli na dědickou kancelář do Přerova(my jsme z Frýdku)tak jsme jen koukali.Vyřizovala to tam babka a bylo tam přímo napsáno,že řekla:syn žádný majetek neměl a nemá a od rozvodu bydlí u mně.!!!¨Nic o tom,že dostal ode mně peníze,za které si koupil byt,který těsně před smrtí prodal.To by holt musela asi taky říct,kde ty peníze jsou.

    superkarma: 0 14.07.2005, 18:03:44
  8. avatar
    [25] pajda [*]

    Nikusa: a ještě jednu věc: ty nic nezařizuj. Syn je dospělý, klidně mu raď a pomáhej, ale nejednej jeho jménem, protože ty stejně nárok na nic nemáš...to je moje zkušenost z podobné situace u nás doma. Kdykoliv se do věci začala montovat tchýně (přišli jsem stejným způsobem o chatu), tak dali všichni ruce pryč v domění, že my chatu ani tak nechceme, ale matinka je nenažraná...to jsme se ale dozvěděli až po letech, kdy už skutečně nebyla šance cokoliv podniknout. Písemnou dohodu, že syn byt jednou zdědí jako součást majetkového vyrovnání asi nemáte, že? To by totiž nějakou váhu mělo, i když by to asi jako papír bylo právnicky bezcenné...

    superkarma: 0 14.07.2005, 17:55:46
  9. avatar
    [24] pajda [*]

    Nikusa: vzhledem k tomu, že majitel je zjevně s babičkou ve velmi dobrém kontaktu bych se obátila na právníky. Ono totiž...hmm...nejsem právník, ale vím o případu, kdy paní dostala do péče peníze svých dětí - vyvdala dvě děti, které po své matce (zeřela po nemoci) odkázala nějaké peníze. Ta dotyčná měla peníze v péči a použila je k zaplacení léčby pro svoji dcerku - otec všech tří dětí byl společný, nejmladší dítě mělo astma a hradil se mu pobyt u moře s tím, že peníze bude matka splácet. Nicméně se na to přišlo a matinka měla velké oplétačky se soudy a tuším i podmínku. Pokud byl otec opravdu bezmocný nebo se sníženou pohyblivostí a babička měla spravovat jeho majetek, pak je to dost podobné...snad se dá s advokátem domluvit.

    superkarma: 0 14.07.2005, 17:52:41
  10. avatar
    [23] Nikusa [*]

    Holky, moc díky za rady,bohužel jsem přišla až ted.V katastru to není,protože to byl družstevní byt.Na družstvu mi řekli,kdo to koupil,psali jsme se synem novému majiteli(protože je od nás 100km,tak at nejezdíme zbytečně)doporuč dopis,jestli by byl tak hodný a sdělil nám,jak byly peníze vyplaceny,komu a jestli může,tak kolik.A důvod proč to chceme.Bohužel neodpověděl.Až babička volala synovi,proč píšu dopisy novému majiteli.Divné,ne?Nevím si rady,je mi to líto hlavně za syna.Je dospělý a mohl mít byt - když už to tak špatně dopadlo s jeho tátou.Samozřejmě si myslím své o babičce,ale syn stále nechce věřit,že by mu to babička udělala.

    superkarma: 0 14.07.2005, 17:40:44
  11. avatar
    [22] pajda [*]

    Baronka z Kratihájů: na katastru se může zeptat kdokoliv na vlastníka jakéhokoliv pozemku nebo bytu, pokud zná jeho číslo. Tam se totiž ptá po Internetu a není to žádný problém - pokud je byt už prodaný, musí o tom být zápis, pokud zápis není, lze se zkusit odvolat, protože převod je platný až v okamžiku zápisu do katastru. Tam bych začala. Pokud peníze byly na účtě a babička je dostala, musela zaplatit dań z darování, pokud je nemá, někde být musejí - cache nebyly, to se nedělá, nebo jenom vyjímečně. Vybrala-li vkladní knížku, musí dokázat, že byla oprávněna s ní manipulovat, tedy, že měla platnou plnou moc a podobně...leda by to byly peníze na běžném účtu, ke kterému měla dispoziční právo, ale ani potom by to nebyly peníze společné, protože oni neměli společné vlastnictví manželů nebo jak to přesně je. Byly by to synovy peníze a musela by dokázat (jakkoliv hodnověrně), že jí je syn dal - a opět zaplatit dań...možná lze prokázat i zpronevěru - vybrání větší částky peněz z cizí knížky nebo účtu a použít je pro vlastní prospěch bez souhlasu vlastníka té knížky je totiž trestný čin...

    superkarma: 0 14.07.2005, 17:04:13
  12. avatar
    [20] Gabi [*]

    sisie1: pokud to byl dar, tak ho babča musela zdanit, jinak je to daňový únik (co zkusit naťuknout FÚ ) a další možnost jak rozluštit záhadu je juknout do katastru, zajít okouknou byt a zkusit pohovořit s novým majitelem.

    superkarma: 0 14.07.2005, 15:19:52
  13. avatar
    [18] ifka [*]

    Zda byt prodal to se dozvíš určitě na katastru, a i komu ten byt prodal. Protože na katastru zůstavají kupní smlouvy při zavkladování. Asi tam bych začala.

    superkarma: 0 14.07.2005, 14:29:48
  14. avatar
    [14] SARI [*]

    Jo, jo....Když jde o prachy, nikdo nic neví....

    superkarma: 0 14.07.2005, 12:51:46
  15. avatar
    [11] Bella [*]

    Zastřelit bábu! Ale nejdřív ať navalí prachy!

    superkarma: 0 14.07.2005, 12:14:53
  16. avatar
    [8] Florencie [*]

    radek.kriz: šikulka

    superkarma: 0 14.07.2005, 12:01:03
  17. avatar
    [7] gerda [*]

    podle mého názoru byt nejde prodat jenom tak. Musí být o tom záznam - u notáře, ev. v realitní kanceláři. Taky bych se poptala na katastru. Prodej se utajit nedá.

    superkarma: 0 14.07.2005, 11:52:40
  18. avatar
    [6] vlcice [*]

    Já bych řekla, že prodej bytu zařizovala babička (zřejmě syna nějak donutila) a peníze si nechala. Jinak si to taky vysvětlit nedokážu.

    superkarma: 0 14.07.2005, 11:47:30
  19. avatar
    [5] Florencie [*]

    radek.kriz: nechci být rejpavka, ale nevzal si to do toho hrobu náhodou S SEBOU?

    superkarma: 0 14.07.2005, 11:46:14
  20. avatar
    [4] Aprilka1 [*]

    jo babičku, po tý by taky dědil tvůj syn, nebo má ještě jiné děti,
    ale to prokázat prostě nejde, že prachy zbalila, ale pro by pro vnuka nechtěla byt a na co jí bude tolik peněz.
    I když moje babička taky hrabe jen pro sebe. Nechci aby to vyznělo nějak blbě, ale díky tomu k ní nemám žádný vztah.

    superkarma: 0 14.07.2005, 11:45:50
  21. avatar
    [3] Trinitty20 [*]

    Čert ví kde jsou Neměl tajnej účet?

    superkarma: 0 14.07.2005, 11:42:34
  22. avatar
    [1] pohodarka [*]

    vypada to tak, ze penize ma babicka, ale je pravda, ze tohle bohuzel pujde moc tezko dokazat

    superkarma: 0 14.07.2005, 11:41:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme