Není nic horšího než stereotyp. Cvičení doma po čase omrzí. Abych si obývákové cvičení nezprotivila, vydala jsem se do fit clubu Amazonky v Ústí nad Labem. A vylezla jsem na K2!

woman

Nevěříte? Věřte. Jednou přišla sestra ze školy s tím, že v centru Ústí mají super cvičení, na které chodí její spolužačky a za jednu lekci prý shodí jedno kilo tuků. Valila jsem oči.
„Super, takže půjdu na 7 lekcí a shodím vše, co mám navíc?“ Blbost. Nevěřím. Takže mi nezbývá než vyzkoušet. :)

Pátrala jsem, jak se to zázračné cvičení jmenuje. Má odvážný název - K2HIKING Indoor Walking Program.

K2 se cvičí se skupinou lidí v prostředí fitness centra. Je to chůze uvnitř fitka demonstrující výstup na nejobtížnější horu světa. Využívá skupinového efektu, který je vysoce účinný na lidskou psychiku. Skupinu vede vyškolený instruktor K2HIKING za pomoci rytmické hudby.
Během jedné lekce K2, která trvá 40 až 60 minut, spálíte 2000 až 3500 kJ.
Cvičí se s nízkou intenzitou s důrazem na správnou tepovou frekvenci. Důležitá pomůcka ke cvičení je měřič tepové frekvence. V každém lepším fitku vám měřič zapůjčí. Nejinak tomu bylo v Amazonkách. Cena za lekci se v jednotlivých centrech může lišit. U nás na Ústecku se ceny pohybovaly od 80 do 120 Kč za lekci.

Vybavená pohodlným oblečením, testerem a pevnou obuví,jsem se vypravila do Amazonek. Při návštěvě centra jsem si všimla několika dalších neobvyklých cvičení. O některých jsem neměla ani tušení, že existují. Velice mě zaujal jump. Cvičení na trampolínkách. Chvilku jsem zvažovala, jestli mám K2 zkusit, nebo se jít vyřádit na trampolíně, či zůstat u klasiky - aerobik, zumba. Jelikož bylo v centru narváno, jump beznadějně rezervovaný dopředu, zůstala jsem u K2. Neopomněla jsem se zvážit a přeměřit, abych mohla srovnat výsledky před a po.

Lekce trvala 55 minut. Trenérka plná elánu, hudba, co vás nenechá v klidu, a skutečně pozvolné tempo. Absolvovala jsem spalovací lekci pro začátečníky.

K2 jsem si představovala jako nějaké šlapání po pásu. Má představa však byla mylná. Klasická chůze je obohacená o různé cvičební prvky, což cvičení dodává na zajímavosti a neusnete na pásu nudou.

Po lekci jsem cítila škubání svalstva zejména na stehnech. Pocit jsem měla podobný, jako když jsem vystoupila loni na jaře na Lovoš. S tím rozdílem, že na Lovoš jsem se drápala několik hodin.

Po příjezdu domů jsem stoupla na váhu. Váha ukazovala o 1 kg méně. Jen si nejsem jistá, jestli to bylo cvičením, nebo vyprázdněním zažívacího ústrojí.
V každém případě jsem si lekci užila, příjemně se protáhla a unavila. Zpestřila jsem si cvičební plán. A to ještě jsem netušila, jak si večer rozhodnu zpestřit život na dalších pár let dopředu.

Co se stalo? Úraz? Miminko? Výhra v loterii? Hádejte! Ale dnes vám to neprozradím.

Čtěte také:

Reklama