Sale, slevy, výprodeje…volají na vás všudypřítomné cedule a lákají k povánočním nákupům. Ti prozíraví je opravdu odložili až na Nový rok a pěkně si mnou ruce, jak na tom vydělali.

sale

Jako jedna moje kamarádka, která úplně zrušila Vánoce a odmítla se účastnit davového šílenství, které každoročně stresuje tisíce lidí. Dokonce neměla ani stromek, nesmažila kapra a nedělala bramborový salát. Vánoce úplně vymazala ze svého života a její rodina se k ní kupodivu připojila bez sebemenších protestů. Když jsem se jí ptala, co na to dcera, odpověděla suše: „Ta už je dospělá a Vánoce má stejně celý rok, tak co. Peníze, které tak ušetříme, využijeme po Vánocích. Nakoupíme si v klidu a ještě k tomu za poloviční ceny.“

Svým způsobem její zvláštní postoj k Vánocům chápu, ale byť vypadá seberacionálněji, nemůžu se s ním ztotožnit.

Stále se nechávám strhnout a snažím se koupit hodnotný dárek a neřeším, jestli bude po vánocích stát o třicet, padesát, nebo dokonce sedmdesát procent méně. Pro případ, že by se něco nelíbilo, nebo nepasovalo velikostně, schovávám paragony a cedulky, aby se to dalo vyměnit.

Což se také stalo. Koupila jsem dceři mikinu, která byla sice úžasná, ale měli ji jen o číslo větší. A tak se rozhodla, že si ji po svátcích vymění za něco jiného. A jaké bylo její překvápko, že značková mikina, kterou jsem koupila za nehorázný peníz, stojí teď „pakatel“. Za tu cenu si teď mohla koupit skoro dvě. Takže na tom svým způsobem ještě vydělala.

Ale řeknu vám, že mě to stejně štve, jak na nás ti „šizuňkvé“ vydělávají. Jsem si jistá, že mají zisk i z hodně zlevněného zboží, protože předvánoční ceny jsou strašně nadsazené.

Jenomže dát pod stromek obálku s penězi mi připadá stále žinantní.

 

Reklama